PDA

View Full Version : KANE op het MALIEVELD: wie was er?



the sure thing
2 september 2006, 20:37
Hallo,

Wie is er onlangs naar KANE in Den Haag geweest? Ik hoor zoveelverschillende reacties, maar geen van hen speelt gitaar! Wat vonden jullie-collega-gitaristen?

kassie
3 september 2006, 00:18
een dag voor het maliveld speelden ze op sweelpop in het hoge noorden. daar was ik bij. ik was nooit al zo'n fan geweest van kane maar deze show vond ik toch wel ZWAAR KUT. muzikaal stelde niet veel voor. het was absoluut geen rock 'n roll. er zat geen drive in de liedjes en was meer een brei van distortion de gitarist gebruikte ook geen clean. hij deed zijn mooie slide stukjes ook niet met dat liedje van ''i bet you got something to say". het was ongedefineerd.

ik was de hele tijd aan het wachten totdat de show echt begon omdat ik dacht dat ze nog warm up nummers aan het doen waren. maar toen was het alweer afgelopen. alles bij elkaar opgeteld had ik mijn antwoord ook al op de vraag waarom die drummer ingesealed was tussen muren van kogelvrij glas.

achja Kane. ze vinden zichzelf tenminste goed. De huisband Trots daarin tegen vond ik stukken beter die blies ze gewoon van het podium. Zelfs Band zonder Banaan deed het stukken beter.

zo dat moest ik even kwijt. verder respecteer ik iedereen die ze wel goed vind. smaken verschillen :hippie:

Dude
3 september 2006, 11:39
Dennis (de gitarist) is echt wel een top muzikant die niet alleen in improviseren maar ook in componeren van muziek ERG goed zijn weg vind hoor,

ik heb een flinke tijd lang gekotst op de muziek tot ik begin dit jaar naar ahoy ben geweest en ze echt mijn ballen uit mn broek bliezen, ERG vette show.

Daarna een beetje muziek gaan downloaden enzo je kent het wel, ik vind ze werelds, super muzikanten met niet allemaal goeie nummers en sommige nummers ook een beetje 13 in een dozijn gehalte maar het gros van de muziek is toch wel effe een mooi in elkaar gezet stukkie vakwerk hoor,

qwertyuiop
3 september 2006, 12:38
persoonlijk vind ik Kane al jaren erg goed. Ben een grote fan van Dennis en wat minder van Dinand (vind hem maar een aansteller). Hun muziek is waar het om draait, en de muziek vind ik echt op eenzame hoogte staan in Nederland. (net als Anouk overigens) beiden, den haag hehe..
Ik heb ze vorig jaar live gezien op het malieveld (laatste stukje, want ik moest zelf spelen en ben dus erg hard teruggereden na de gig..) en vond dat niet zo geweldig. Hun muziek is erg "gedragen", bijna dramatisch, en dat leent zich volgens mij niet zo goed voor live-werk. (bovendien moet je mix echt perfect zijn om het goed over te laten komen in een zaal of op een veld) Live moet je "stampen" en "dreunen" i.p.v. dramatische, mooie liedjes waar een groot deel van hun repertoire uit bestaat. (ze hebben ook wel lekkere stampers, maar niet zoveel.) Op het malieveld kwam vorig jaar de Golden earring erachteraan, en die rockten wel! dat was echt spetteren met die heren van 60!!

ik vind ze (Kane) dus geweldig op de live-dvd van Almere van vorig jaar, en op de live-dvd van den haag van vorig jaar. (terwijl ik toen ik er bij was, er geen ruk aan vond!!!) Kane live moet je lekker thuis voor de buis zien, geweldig! net als hun cd's; gewoon lekker thuis luisteren, dan komt het allemaal het beste tot z'n recht (is mijn ervaring)
met respect overigens voor diegenen die er een wat minder genuanceerde mening op na houden.... ;-)

Helter Skelter
3 september 2006, 12:50
Ik ben zelf niet geweest maar een vriend van me wel en die vertelde dat hij toch wat teleurgesteld was omdat veel nummers veel te pompeus werden uitgevoerd met allerlei ingestudeerde breaks, pauzes etc. waardoor sommige nummers ook erg lang duurden en behoorlijk saai werden

voor de rest vind ik Kane wel ok...