PDA

View Full Version : cool edit pro



metallic
2 september 2006, 18:38
eeej
heb cool edit pro gedownload en wil nu wat dingetjes opnemen. Ik wil bijv. een backing track openen en daarover heen iets spelen...hoe neem ik dit op:S?

Pun
2 september 2006, 20:08
Bij het spoor waarop je wilt opnemen de rode R indrukken (aan de linker kant van het spoor).
En dan op de opnamebutton beneden drukken (het rode circeltje).

Als je nog een spoor op gaat nemen niet vergeten het vorige spoor weer uit te zetten, anders neem je er weer overheen op, en ben je dus kwijt wat je oorspronkelijk in hebt gespeeld.

nielsduursma
2 september 2006, 21:31
Als je nog een spoor op gaat nemen niet vergeten het vorige spoor weer uit te zetten, anders neem je er weer overheen op, en ben je dus kwijt wat je oorspronkelijk in hebt gespeeld.

dat is gewoon een kwestie van de opname en de monitoring geschijden houden. onzin dus..........

harrie-beton
2 september 2006, 21:49
ik ga er vanuit dat je de cool edit demo hebt gedownload. Illegale software is niet toegestaan op dit openbare forum.
nb Audicity is een gratis variant die bijna hetzelfde kan.



In cool edit pro / audition (is hetzelfde) kun je inderdaad een spoor aanklikken om op te nemen. Het afspeel spoor niet opnemen maar een nieuw spoor kiezen en deze op R zetten plus de rode knop indrukken.

Op sommige pc's is afspelen en opnemen tegelijk niet goed mogelijk en hobbelt je gitaar uit de maat, latency heet dat. Dat is eigenlijk alleen goed op te lossen met een prof geluidskaart.

Pun
3 september 2006, 00:27
dat is gewoon een kwestie van de opname en de monitoring geschijden houden. onzin dus..........

Dat lijkt mij niet, als je dat rode knopje bij je oude spoor aan laat staan ben je je oude spoor kwijt, maar goed, moet je zelf weten, als jij graag dingen overnieuw doet moet je het gewoon onzin vinden...

Han S
3 september 2006, 00:42
Dat lijkt mij niet, als je dat rode knopje bij je oude spoor aan laat staan ben je je oude spoor kwijt, maar goed, moet je zelf weten, als jij graag dingen overnieuw doet moet je het gewoon onzin vinden...

Control Z.

metallic
3 september 2006, 16:04
snap er nog nix van, kunnen jullie me op een plaatje niet de knoppen laten zien ofso?
dankjewel

Han S
3 september 2006, 16:17
snap er nog nix van, kunnen jullie me op een plaatje niet de knoppen laten zien ofso?
dankjewel

Bij mij start CEP op met het edit venster. Daar kun je een stereospoor mee opnemen. Als je dat hebt gedaan druk je op control m en dan staat die partij in multitrack.

Je ziet links bovenaan zo'n groen venstertje met dat wurmpje er in, onder file en edit. Als je daar op drukt kom je in het multitrack venster en kun je nog 127 sporen opnemen. Als je PC dat kan trekken.

Als je in multitrack op alt 2 klikt krijg je het mengpaneel te zien en kun je de sporen mixen. In de laatste versie van CEP dat tegenwoordig Adobe Audition heet heb je een geautomatiseerd mengpaneel zitten, helemaal te gek dus voor 375 dollar.

metallic
3 september 2006, 17:08
Ok t opnemen lukt, nog een probleem is..
oAls ik iets inspeel op de gitaar en ik val voor t eerst in met de gitaar, klinkt dat aller eerste stukje veel te zacht en dan komt ie langzaam op het normale volume, hoe verander ik dat?

Han S
3 september 2006, 17:12
Ja hoor, die hoor je, maar Harrie heeft daar al een opmerking over geplaatst. Als je geen knappe geluidskaart gebruikt heb je latency en daar valt niet mee te spelen.

bert k
3 september 2006, 18:19
Of is datweer dat rare fade-in probleem van een paar weken terug? Hoe zat dat nou, is dat ooit opgelost?

Arnovankampen
24 oktober 2006, 20:54
Als ik iets ga opnemen, en ik wil een 2e spoor gebruiken dan neemt het 2e spoor ook de muziek op van het 1e spoor:(

Hoe kan ik dit probleem oplossen?
Al het goed is kun je ook op het 2e spoor alleen de kale opname opnemen.(dus zonder de klanken van het 1e spoor)

Ik hoor graag van jullie.

groeten, Arno

peeke001
24 oktober 2006, 21:43
Ik heb dat ook gehad, hier de stappen waar je heen moet gaan om het op te lossen:
in Windows dus, rechtsonder, bij de volumeregeling,
eigenschappen van audio selecteren,
dan audio,
dan opnemen van geluid,
volume,
daar de juiste ingangs selecteren waar je microfoon aan hangt.

Ik kan ook mis zijn, het kan natuurlijk ook iets anders zijn.

Greetings, Peeke001

Roman
25 oktober 2006, 14:12
Als ik iets ga opnemen, en ik wil een 2e spoor gebruiken dan neemt het 2e spoor ook de muziek op van het 1e spoor:(

Hoe kan ik dit probleem oplossen?
Al het goed is kun je ook op het 2e spoor alleen de kale opname opnemen.(dus zonder de klanken van het 1e spoor)

Ik hoor graag van jullie.

groeten, Arno
Je in/uit gang is aan elkaar gerouteerd. In de controle panel van je volume instellingen inderdaad enkel de ingang selecteren die je gebruikt. (bij sommige kaarten heb je ook een "wat je hoort" (oid) bij de ingangen/opname-instellingen. deze uitzetten)

ACSlater
29 oktober 2006, 00:53
Sinds een tijdje gebruik ik ook CEP met mijn Audiophile geluidskaart. Wat is een acceptabele latency (behalve 0) Tot welke latency kun je nog normaal inspelen?

bert k
29 oktober 2006, 01:20
tot 5 milliseconden hoor je niks van, en tot 10 is het dragelijk. Daarboven ga je het echt wel horen.

ACSlater
29 oktober 2006, 01:36
tot 5 milliseconden hoor je niks van, en tot 10 is het dragelijk. Daarboven ga je het echt wel horen.

Oké dat lukt zelfs met mijn Soundblaster Audigy 4 :)

kiem
29 oktober 2006, 01:42
Als ik iets ga opnemen, en ik wil een 2e spoor gebruiken dan neemt het 2e spoor ook de muziek op van het 1e spoor:(

Hoe kan ik dit probleem oplossen?
Al het goed is kun je ook op het 2e spoor alleen de kale opname opnemen.(dus zonder de klanken van het 1e spoor)

Ik hoor graag van jullie.

groeten, Arnoer staat als t goed is een rood vakje wat aangevinkt is in t gebied waarin je record, als dit rode vakje brand ga je daarin opnemen, dus als je spoor 2 gaat opnemen moet je zorgen dat je bij spoor 1 t rode vakje uit klinkt snapje?? anders neem ie 2 sporen tegelijk op.

als je het geluid wilt uitschakelen van t eerst spoor (of welk spoor dan ook) klik je het vakje met de M (mute) aan.

geen idee of je hier iets aan hebt, en kheb ok geen idee bij welke versies van cool edit pro dit zo werkt, ik gebruik cool edit pro 2.0

ACSlater
29 oktober 2006, 01:55
er staat als t goed is een rood vakje wat aangevinkt is in t gebied waarin je record, als dit rode vakje brand ga je daarin opnemen, dus als je spoor 2 gaat opnemen moet je zorgen dat je bij spoor 1 t rode vakje uit klinkt snapje?? anders neem ie 2 sporen tegelijk op.

als je het geluid wilt uitschakelen van t eerst spoor (of welk spoor dan ook) klik je het vakje met de M (mute) aan.

geen idee of je hier iets aan hebt, en kheb ok geen idee bij welke versies van cool edit pro dit zo werkt, ik gebruik cool edit pro 2.0

Ik vermoed toch dat er in Windows de instelling op "wat men hoort" staat, zoals al eerder gesuggereerd. Die mute functie is volgens mij alleen bedoeld voor monitor-functies. Als je spoor 1 begeleiding is waar je bij wilt zingen dan schiet die mute functie niet echt op.

STW
29 oktober 2006, 03:35
ik denk het ook
dus proberen wat roman zegt