PDA

View Full Version : sambora strat



richie sambora
2 september 2006, 16:34
wat denken jullie van deze gitaar?
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=66591

Ik ben al langer op zoek naar een sambora (kramer of fender)
Maar de elementen van deze zijn vervangen en nu is mijn vraag of deze klank dan nog lijkt op de originele.

Ik heb gezien dat de gitaar van iemand van het forum is (was?)

mvg Jeroen

California Jam
2 september 2006, 16:51
Beetje wazige foto's maar goed....

De pu's kun je wel kunt vervangen maar ik weet haast zeker dat je dan een andere klank krijgt.

Bluesbreaker
2 september 2006, 17:22
De pu's kun je wel kunt vervangen maar ik weet haast zeker dat je dan een andere klank krijgt.

Ja, dat is meestal de reden waarom mensen pickups vervangen he...

turboblues
2 september 2006, 17:28
Citaat:
Origineel gepost door California Jam
De pu's kun je wel kunt vervangen maar ik weet haast zeker dat je dan een andere klank krijgt.




Ja, dat is meestal de reden waarom mensen pickups vervangen he...
Hahahahahahahah!!!!!!!!!

Hector_Tsolodimos
2 september 2006, 17:47
ik vind em niet mooi
waarom niet?
de combinatie zwarte body-rosewood fretboard ziet er niet uit als je het mij vraagt..
maple zou er 100 x zo goed bij passen

Orpheo
2 september 2006, 17:48
ik vind em niet mooi
waarom niet?
de combinatie zwarte body-rosewood fretboard ziet er niet uit als je het mij vraagt..
maple zou er 100 x zo goed bij passen

agreed




10tekens

jerome
2 september 2006, 17:54
wat denken jullie van deze gitaar?
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=66591

Ik ben al langer op zoek naar een sambora (kramer of fender)
Maar de elementen van deze zijn vervangen en nu is mijn vraag of deze klank dan nog lijkt op de originele.

Ik heb gezien dat de gitaar van iemand van het forum is (was?)

mvg Jeroen

Ik denk het niet!
Sambora Strats hebben volgens mij (altijd?) een Humbucker bij de brug en 2 single coils (dus HSS) en een soort ingebouwde overdrive.
Dus wat er nu in zit geeft een totaal andere sound!
Maar misschien heeft de verkoper de originele set elementen, slagplaat en overdrive nog liggen?

greetz
Jeroen (mooie naam hé)

richie sambora
2 september 2006, 19:05
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=19413&highlight=EIGENAAR+SAMBORA

dit is een topic van 3 jaar geleden.ik denk dat het deze gitaar is, want ik denk niet dat er veel sambora strats zijn met emg's.


ik vind ze ook niet echt mooi, maar ik wil een gitaar met een floyd, en aangezien ik een grote fan ben van sambora ....

Ja mooie naam!

richie sambora
2 september 2006, 19:07
Ik denk het niet!
Sambora Strats hebben volgens mij (altijd?) een Humbucker bij de brug en 2 single coils (dus HSS) en een soort ingebouwde overdrive.
Dus wat er nu in zit geeft een totaal andere sound!
Maar misschien heeft de verkoper de originele set elementen, slagplaat en overdrive nog liggen?

greetz
Jeroen (mooie naam hé)

En ik was eigelijk op zoek naar een gitaar met humbuckers, maar de Jersey Star van kramer is nergens te vinden in nederland, belgië of duitsland.
Er zijn wel winkels die de gitaar willen bestellen uit amerika. maar dan wordt het iets te prijzig..

De eigenaar van die sambora heeft de oude elementen niet meer!!

robert-gitarist
2 september 2006, 19:16
Ik zag ook al die Sambora strat.Tsja wel erg zwart he maar goed het heeft wel iets.Zeker erg fijne gitaartjes en de prijs valt opzich wel mee.Misschien dat ie de orginele elementen er nog bij heeft?Mail hem zou ik zeggen.
Iemand riep hier dat ie dacht dat de Sambora strat altijd humbucker heeft,das dus niet zo.Fender heeft ook een USA Signature van Sambora en die heeft single coils+star inlay ;)
Veder prettig gitaartje,goeie hals etc,klinken prima(ook met EMG set ;) ) maar hij kan niet tippen aan mijn Sambora strat :D ;)

Edit: ik zie net je laatste post dat de eigenaar de org. elementen niet meer heeft.Das balen.

richie sambora
2 september 2006, 19:26
tsja, de kleur is het minste van mijn zorgen. daar kan nog iets aan gedaan worden.

Het is wel de bedoeling dat de gitaar anders klinkt dan mijn mex fender met de originele elementen, is dat zo?

ik heb gelezen dat die emg elementen richting humbuckers gaan van klank?

richie sambora
2 september 2006, 19:27
Iemand riep hier dat ie dacht dat de Sambora strat altijd humbucker heeft,das dus niet zo.Fender heeft ook een USA Signature van Sambora en die heeft single coils+star inlay ;)


en geen floyd rose dacht ik?

robert-gitarist
2 september 2006, 19:27
Anders klinken zou ie echt wel doen.Standaard mex elementen en EMG's zijn echt nogal een verschil ;)
EMG heeft meer output.Rockt zeker wel lekker :D

robert-gitarist
2 september 2006, 19:30
en geen floyd rose dacht ik?

Ehmm de USA heeft geen Floyd rose(dacht ik maar weet ik niet zeker).Fender heeft een hele zooi Sambora strats gemaakt.Wat ik persoonlijk de mooiste Sambora strat vind is de Black Paisly.Een Japanse Fender is dat..Super geil een beperkte oplage van(dacht dat er 500 van gemaakt zijn).Oh wat zijn die mooi.Als ik toch een keer geld heb dan word het echt een Black Paisly.

Helter Skelter
2 september 2006, 20:35
Ehmm de USA heeft geen Floyd rose(dacht ik maar weet ik niet zeker).Fender heeft een hele zooi Sambora strats gemaakt

De eerste serie USA-Sambora stratjes (eind 80'er jaren) hadden een Floyd Rose en een actieve +24db mid/cleanbooster. Er zijn later inderdaad meerdere versies van de Sambora op de markt verschenen, ook met een S/S/S-configuratie, vintage trem, Black Paisley en normale inlays. Op de latere versies is ook de cutaway wat dieper om comfortabeler bij de hoogste frets te kunnen komen, dit is niet het geval bij de eerste Samboraatjes.

anyway, dit is mijn USA Sambora uit 1989, met FR, star inlays, Texas specials singles, DiMarzio Paf-Pro en een clean/midboost circuit. Het schakelaartje voor het boostcircuit is te zien tussen de twee onderste potmeters.

http://home.wanadoo.nl/twin65/sam1.jpg

nopster
2 september 2006, 20:44
Hoe komt het eigenlijk dat de ene wel met sterren is en de ander niet? Tot nog toe dacht ik dat die sterren iets typisch waren voor de Sambora strat.

Orpheo
2 september 2006, 20:52
Hoe komt het eigenlijk dat de ene wel met sterren is en de ander niet? Tot nog toe dacht ik dat die sterren iets typisch waren voor de Sambora strat.


hoop verschillende series :) de ene serie wel, de andere serie niet.

Dweezman
2 september 2006, 20:56
Vind die sterren eigenlijk lelijk...

jerome
2 september 2006, 23:04
Geen verkeerde gitaar volgens mij!
Je moet hem wel even horen wat er kunnen altijd mindere exemplaren tussen zitten wat klank betreft.
Die Floyd Rose is erg stabiel!
Als je echt wil rocken kan je er weer een humbucker in zetten.
waarschijnlijk zat er origineel een Dimarzio PAF humbucker in als brugelement.
Maar ik vind een Dimarzio Dual Sound veel vetter klinken en die kan je nog enkelspoelig schakelen ook!
Dan nog een andere slagplaat naar eigen smaak en het is jouw gitaar!
Bijvoorbeeld wit, wit parelmoer, chroom, mat zilver, joh dr zijn zoveel smaken.

Een gitaar die veel weg heeft van de eerdere Sambora Strats is de Fender American Special Series, standaard ook uitgevoerd met Dimarzio PAF humbucker als brugelement (dus HSS) en ook met Floyd Rose.
Heeft alleen niet van die malootige sterren.....
Zijn alleen 2ehands ook niet zo makkelijk te vinden.
Ik heb er 2 jaar geleden een van Marktplaats gekocht.
Gelijk de PAF vervangen door een Dimarzio Dual Sound en een andere slagplaat erop gezet. Moest ik wel zelf zagen want de in de handel verkrijgbare HSS slagplaten passen niet en zijn ook niet pas te maken vanwege de Floy Rose tremelo....

groetjes,
Jeroen

Orpheo
2 september 2006, 23:07
ik zou er geen dual sound insteken... ik had er een evo ingestopt. nog dikker, nog scheurender. of lekkerder; een tonezone!

nopster
2 september 2006, 23:07
hoop verschillende series :) de ene serie wel, de andere serie niet.

Een echte reden is er dus niet...

nopster
2 september 2006, 23:09
Vind die sterren eigenlijk lelijk...

Ik vind het zeker niet lelijk.

Helter Skelter
2 september 2006, 23:20
Die sterren zijn me cool! :cooler:

ontopic: volgens mij zit dat boostcircuit niet op de Mex-uitvoering van de Sambora maar ik kan me vergissen.

De boost is wel een nuttige feauture en zeker als je voornamelijk op 1 kanaal speelt, dat scheelt weer een pedaaltje

Braindead
3 september 2006, 13:46
De eerste serie USA-Sambora stratjes (eind 80'er jaren) hadden een Floyd Rose en een actieve +24db mid/cleanbooster. Er zijn later inderdaad meerdere versies van de Sambora op de markt verschenen, ook met een S/S/S-configuratie, vintage trem, Black Paisley en normale inlays. Op de latere versies is ook de cutaway wat dieper om comfortabeler bij de hoogste frets te kunnen komen, dit is niet het geval bij de eerste Samboraatjes.

anyway, dit is mijn USA Sambora uit 1989, met FR, star inlays, Texas specials singles, DiMarzio Paf-Pro en een clean/midboost circuit. Het schakelaartje voor het boostcircuit is te zien tussen de twee onderste potmeters.

http://home.wanadoo.nl/twin65/sam1.jpg

Als je het mij vraagt een van de mooiste strats die fender ooit heeft gemaakt.....