PDA

View Full Version : Koch twintone aangeschaft



Jopie
2 september 2006, 14:32
Yoo boyz and girlz vandaag ff een tweedehands praktisch nieuwe twintone top met bijbehorend 2x12 cabinet gekocht. Wat een monster! Had hiervoor een Engl Screamer met groove tubes maar die was na en 3 maanden alweer pleite , dat ding klonk voor geen meter zelfs niet met pedaaltjes (misschien doordat der geen goede buizen in zaten ofzo) veel te schel en geen sustain

Dit beest klinkt zowel clean als distorted fabulous (maar dat wisten jullie al) had pedaaltjes (metalzone , tubescr.) meegenomen voor het testen maar das nie eens nodig.Ook op laag volume (slaapkamerniveau) klinkt ie zuiver.

Weet niet zoveel van versterkers maar dit is echt een aanrader , voor 925 was ie van mij trouwens , lijkt me vrij redelijk toch!

rscalex
2 september 2006, 14:59
gefeliciteerd met je aankoop!
maareuh over die Engl... waarom heb je hem dan gekocht? :D

Herman
2 september 2006, 16:19
Gefeliciteerd, Lijkt me inderdaad geen slechte prijs.
Enneee....Goede versterker ;)

gerrekat
2 september 2006, 17:20
ENGLs werken inderdaad niet zo heel best met pedaaltjes, maar die hebben ze dan ook helemala niet nodig IMO.

Punt
3 september 2006, 01:08
Een paar buizen vervangen is ook een optie ipv een andere amp kopen...

Nrrrk
3 september 2006, 01:18
Een paar buizen vervangen is ook een optie ipv een andere amp kopen...
kan. maar misschien is die amp niet 't geluid wat ie zoekt.

Punt
3 september 2006, 01:32
kan. maar misschien is die amp niet 't geluid wat ie zoekt.

Juist, de poster geeft zelf aan dat hij aan de buizen twijfelde.
Kleine moeite ff een paar voorbuizen te proberen...

Dweezman
3 september 2006, 10:33
hoe dan ook: gefeliciteerd! Mooie amp.

provisus
3 september 2006, 11:05
Lijkt net of hier een paar mensen zijn die op hun teentjes getrapt zijn in verband met Engl......
In iedergeval, gefeliciteerd mooie versterker!

Punt
3 september 2006, 11:19
Lijkt net of hier een paar mensen zijn die op hun teentjes getrapt zijn in verband met Engl......

Nou ik niet hoor, ik probeer alleen de tip te geven dat een paar buisjes testen je een hoop geld kan besparen. Dat geldt niet alleen voor ENGL, dat geldt voor alle amps. Overigens lijkt de twintone me ook prima. Ik heb er nooit op gespeeld, maar ik ben heel blij met m'n ST.

gerrekat
3 september 2006, 11:54
Buizen wisselen kan een hele hoop uitmaken, bij elke amp maar zeker bij een ENGL. Toen ik mijn Powerball opnieuw biaste bleek de bias VEEL te laag te zijn voor een amp met 6L6GC's af fabriek. Ik heb hem toen meer dan 10 mA omhoog gegooid en dat was een behoorlijk verschil (ten goede) qua geluid. Dat neemt niet weg dat iemand een amp niet lekker kan vinden klinken, dat heb ik zelf maar al te vaak met amps die ik test. Maar veel mensen hebben geenidee hoe ze ene amp beter kunnen laten klinken laat staan behoorlijk indraaien. Hoevaak heb ik wle iet live bandjes gezien die met een of andere marshall met de gain op 10 een ongelofelijk schel ijspegel geluid naar voren wisten te toveren. En dan klagen dat ie niet goed klinkt.....tja.

Anders Destium
3 september 2006, 20:51
Gefeliciteerd ermee!