PDA

View Full Version : blindelings er voor gaan



dirty-harry
2 september 2006, 12:44
Ik heb vandaag een afspraak gemaakt bij een gitaarbouwer om mijn hals te laten scaloperen.
Nu moet ik zeggen dat ik er nog nooit niet mee gespeeld heb, maar wil de gok wel wagen.
Is er iemand die hier wel ervaring mee heeft.
Ik moet ook zeggen dat er weinig over te vinden valt.
Dus laat de voor en nadelen maar komen.

stumpy
2 september 2006, 12:52
Het speelt een stuk lichter, maar als het je niet bevalt is het nie tmeer terug te draaien. Je zult dan een nieuwe hals moeten kopen. Ik weet nie top wat voor gitaar het is. Maar op een fender strat is het wel een risico. Misschien een keer op een malmsteen strat spelen om te kijken of het bevalt?

DarknessAwaits
2 september 2006, 13:30
Juist op een (Fender) strat zou ik het niet zo'n risico vinden, daar vind je het makkelijkst een vervangende hals voor als het niet bevalt.

Ik heb een keer, bij forumlid oknarb180, op een malmsteen strat die dus zo'n toets had. Het viel me alles mee, ik had verwacht dat het sneller vals zou klinken. Het speelt verder erg licht zoals al gezegd.

dirty-harry
2 september 2006, 13:36
Maar om toch zeker te zijn, zou ik van de 12 tot de 24 fret het laten doen.
Mischien speel ik dan op save, of raden jullie het voor de volledige hals aan.

Gitaro
2 september 2006, 14:47
Meuh, als het je dan niet bevalt zit je met een nek die je voor 50% irriteert. Dat zou ik nog erger vinden dan een hele verneukte nek, "nou, dan maar geen solo's meer...". Wat voor gitaar is het dan? Dat heb je nog steeds neit gezegd. Op een goeie gitaar met een set neck zou ik het iig nooit van m'n leven wagen.

dirty-harry
2 september 2006, 15:34
Mijn gitaar is een fernandes dragonfly sustainer, en een jackson warrior.
Die fernandes kost natuurlijk wat geld, maar de jackson valt qua prijs goed mee,
dus ik denk van eerst de jackson te laten doen.
Ik bekijk het zo wie niet waagd blijft maagd. :)

G.G.
3 september 2006, 08:50
Het enige nadeel is, dat als je het gewend bent, je het op al je gitaren wil. Ik wil niet meer zonder. Het speelt zo licht.