PDA

View Full Version : esp of gibson of ibanez ??



EpiCenturiesAWAy
2 september 2006, 12:05
Hey!
Nu heb ik net het geld van mn vakantiejob gestort gekregen op m'n rekening..
En ik wil daar nu een nieuwe gitaar van..
M'n budget is zo'n 1000 euro.
Maar ik kan echt niet meer kiezen!
Ik heb nu een epiphone les paul goth ge-upgrade met een seymour duncan invader in de brug.
Al bij al heeft deze gitaar me heel goed gelegen de voorbije jaren..
Maar nu begin in ze toch moe te worden, klinkt ook wat modderig en nu ik de financiële middelen heb wil ik toch profiteren en een nieuwe kopen!
De stijl die ik uit ga is hardcore/old school.
Nu zat ik te kijken naar:
GIBSON : -SG (geen special ofzo! een standard..)
-Les Paul
Esp: -Ltd mh-1000
-Ltd H-400
Ibanez: -AR 50 (denk ik) deze kan ik kopen voor een 400..

Kan iemand me helpen ?
SG vindt ik heel goed spelen, les paul ook vaneigens, esp speelt ook hemels, alleen die ibanez heb ik nog niet bespeeld..

drap
2 september 2006, 12:08
Deze is wel heel erg makkelijk. Een Gibson SG natuurlijk! Tsssss....

EpiCenturiesAWAy
2 september 2006, 12:15
en waarom dan ;)

stumpy
2 september 2006, 12:15
Persoonlijk vind ik de sg ook de lekkerste gitaar uit dat rijtje, lekker veelzijdig. Speelt heerlijk!

ook geweldige fret access trouwens. Wat nog wel eens een probleem wil zijn bij een les paul.

interessander
2 september 2006, 12:17
Je hoeft natuurlijk niet per se die 1000 euro op te maken dus als die Ibanez je beter bevalt dan de andere kandidaten zou ik dat zeker doen. Er zit wel een verschil in de gitaren die je opnoemt, de gibsons en de ibanez zijn de klassieke vormen, de LTD's zijn meer metalgitaren. Ik zou je nog de viper van LTD aan kunnen raden maar dat vind ik een foeilelijk ding, de normale SG vorm is vele malen mooier. Maar qua geld denk ik dat je voor 1000 euro een goede SG vindt, een redelijke les paul, de LTD's heb ik geen ervaring mee, en wel 2 artists, tel uit je winst!

drap
2 september 2006, 12:20
en waarom dan ;)

Nou uh... Een SG is gewoon een lekkere no nonsens gitaar. Met Ibanez heb ik helemaal niks, omdat ik ze persoonlijk altijd wat karakterloos vind. Moet ik er wel bij zeggen dat Ibanezzen altijd erg goed zijn afgewerkt voor de prijs. Een ESP, geen idee eigenlijk. Een Les Paul, erg lekker om op te scheuren, maar clean vind ik ze over het algemeen wat dof klinken. De 1 noemt dat warm, de ander dof :)

Conclusie, de SG :cooler:

andoni
2 september 2006, 12:43
Met dat budget en die muziekstijl in gedachten zou ik ook voor een SG gaan... Die ESP dingen zijn wel erg lekker voor metal, maar old school hardcore associeer ik niet meteen met een superstrat met EMG's, but that's maybe just me... De Ibanez dingen ken ik niet, maar een SG heeft imo bakken karakter, doe je zeker geen miskoop aan denk ik als de gitaar je bevalt.

jw009
2 september 2006, 12:49
Is zoiets niets voor je?

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=66500


Of zoiets?

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=66289

Ibanez vind ik persoonlijk echt heerlijk spelen, supersnelle halzen en de prestige series is ECHT kwaliteit

glacius
2 september 2006, 12:51
sgtjes doen het heel goed voor jou speelstijl

Outrage
2 september 2006, 12:55
Hou er ook rekening mee dat een goede afstelling van je gitaar héél wat kan uitmaken. Een gitaar die niet zo goed afgesteld is en daardoor wat minder speelt en klinkt kan na een serieuze afstelling er een pak op vooruitgaan.

EpiCenturiesAWAy
2 september 2006, 12:57
Is zoiets niets voor je?

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=66500


Of zoiets?

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=66289

Ibanez vind ik persoonlijk echt heerlijk spelen, supersnelle halzen en de prestige series is ECHT kwaliteit

dankje, maar geen enkel van die kan mij echt boeien..
Die SC is 7-string en dat zie ik echt niet zitten :)

Ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar een goede SG!

Een gibson the les paul, is dat niets ?

Brammibal
2 september 2006, 12:57
Bij Old School Hardcore hoort eigenlijk wel een SG hea..
(alhoewel veel bands gewoon op strats speelden)

EpiCenturiesAWAy
2 september 2006, 13:14
Bij Old School Hardcore hoort eigenlijk wel een SG hea..
(alhoewel veel bands gewoon op strats speelden)
strats ?? 33456765

Brammibal
2 september 2006, 13:22
je weet wel, stratocasters.

Squier4ever
2 september 2006, 13:23
noem eens een hardcore band die dat doet dan :D

Orpheo
2 september 2006, 13:28
Een gibson the les paul, is dat niets ?

:seriousf: een gibson the les paul kan jij niet betalen :D die dingen gaan weg voor gemiddeld 15000 euro. ik zag er onlangs een, de eerste the les paul, en die ging weg voor een ton.


de The paul bedoel je denk ik, en die vind ik een lekkere gitaar. ik zou dan alsnog voor een SG gaan. de the paul mist het echte les paul gevoel, het echte les paul karakter. een sg is veen meer no nonsens en veel 'puurder'.

Brammibal
2 september 2006, 13:29
ik heb sick of it all wel eens gezien op ee nstrat geloof ik.. (ik ga even bewijs zoeken op het internet). Alhoewel dat natuurlijk maar een band is, nee, meesten speelden gewoon op sgs!

Ik heb geen bewijs kunnen vinden voor de strats. Ik heb wel the dead kennedys (wat een nerds!) op een telecaster zien spelen en comeback kid op een superstrat. Sick of it all heb ik op een hollowbody gitaar zien spelen in het klipje van step down. Verder allemaal sgs.

Squier4ever
2 september 2006, 13:49
er is imo een groot verschil tussen strat en tele, tele klinkt veel agressiever als een strat, veel beter voor hardcore als een (standaard) strat, vandaar dat ik me er weinig van kan voorstellenm

Luigi
2 september 2006, 13:54
Ik heb nog een musicman Silhoutte '94 voor je...

ponq
2 september 2006, 14:19
Een SG Special van ons aller Nocki voor 600...
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=66655

mss wat voor je?

drap
2 september 2006, 14:36
Een SG Special van ons aller Nocki voor 600...
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=66655

mss wat voor je?

Persoonlijk vind ik het een erg fijn gitaartje, maar ik had begrepen dat de topicstarter geen Special wil.

@topicstarter: Waarom eigenlijk geen Special?

caliban
2 september 2006, 15:39
Les Paul
Die heb ik veel liever als de SG's

treblemaster
2 september 2006, 16:31
Amdi Petersens Armee (Deense band) speelde eerst op een strat en Los Crudos op een of andere strat kopie.
Maar een SG is idd wel de meest voorkomende gitaar in de old school hardcore 'scene' .
Ik ben zelf van een LP naar een telecaster overgestapt...Ik vind een telecaster veel rauwer, bijtender klinken en met een tikkeltje overdrive klinkt dat super. Voor een meer 'new york' geluid ben je waarschijnlijk beter af met een SG/LP.

AART
2 september 2006, 16:41
ESP viper met emg 85 in de brug(geen 81, die zijn schel).

EpiCenturiesAWAy
2 september 2006, 18:30
Persoonlijk vind ik het een erg fijn gitaartje, maar ik had begrepen dat de topicstarter geen Special wil.

@topicstarter: Waarom eigenlijk geen Special?

Omdat ik nu het budget heb, en nu wil ik een echt goede gibson (of id)
En ik kan een standard betalen.. :)

Tho
2 september 2006, 18:53
Ik vind een Ibanez heerlijk spelen, maar ik vind het geluid niet super. ESP heb ik weinig ervaring mee, en Gibson blijft gewoon prachtig

Squier4ever
2 september 2006, 19:02
ik vind ibbies kut spelen en ook niet super klinken....
Gibson of Esp is voor mij the way to go, liever nog Gibson als ESP

en dan ofcourse een LP, hoewel SG-tjes ook errug lekker zijn

Tho
2 september 2006, 21:32
Inderdaad.. LP is té rilekst

Malle Eppie
2 september 2006, 21:35
Ik zou voor de combi gaan. Een ESP/LTD Viper.

EpiCenturiesAWAy
3 september 2006, 00:23
merci voor de reply's alvast!
Ik ga al eens kijken naar een leuke SG
Nu, een gibson RD is dit wat ? (passief dan..)
En hoe is dit ? Beetje SG alike of..

EpiCenturiesAWAy
3 september 2006, 14:50
bumppp 21424

Ratdawg
3 september 2006, 15:12
noem eens een hardcore band die dat doet dan :D
Agnostic Front (wat is meer old school hardcore?):
Roger Mirett: Tele
Vinie Stigma: SG

EpiCenturiesAWAy
3 september 2006, 21:32
bump
Weet niemand meer over die gibson RD ?

Brammibal
3 september 2006, 21:50
Agnostic Front (wat is meer old school hardcore?):
Roger Mirett: Tele
Vinie Stigma: SG
Ja, dat zijn geen strats dus...

over die Gibson RD's ik geloof dat er neit veel van zijn .... en het grote pluspunt was juist de actieve electronica staat hier (http://www.vintageguitar.com/brands/details.asp?ID=166). Neem gewoon de Gibson SG, veruit de meest geschikte gitaar voor jouw stijl...

Cris
3 september 2006, 23:56
SG

tien tekens

EpiCenturiesAWAy
4 september 2006, 18:25
Ok, SG is dus overduidelijk de winnaar :p
Ik zal eens gaan kijken voor een lekkere sg :d
danku allemaal voor de reply's

hadv
4 september 2006, 18:33
maar geen special
de RD is veel meer een allround gitaar met actieve electronica, mooi, maar ik denk niet dat je dat zoekt.
een SG is, zelfs met dezelfde pickups, gewoon wat feller (minder dik dan een LP) en ze zijn ook wat goedkoper, en, bovenal, een stuk lichter
het zijn gewoon 2 verschillende gitaren van dezelfde bouwer

marter544
4 september 2006, 19:33
Ik zou eens kijken naar een ESP/LTD Viper, een beetje scheef getrokken SG dus, ik vind em erg vet, en deze worden ook veel gebruikt voor hardcore, en ze zijn der in alle prijs en kwaliteits klasses.

Brammibal
4 september 2006, 19:54
Er is wel een verschil tussen 2nd generation hardcore/metalcore en old school. Die Ltd Viper is meer een metal gitaar en is dus ook best geschikt voor 2nd generation hardcore/metalcore. ... geloof ik.

Parasite
4 september 2006, 19:55
Maar wat was er mis met de special?

EpiCenturiesAWAy
4 september 2006, 20:17
Mmm, nee die ESP/LTD vind ik echt heel lelijk :)
Maar er staat een 2dehands SG standard met vanalle upgrades..
Een zwarte..
Hij wil er 900 euro voor, doen ?

pol
5 september 2006, 09:08
Die esp's/ltd's met Emg pickups vind ik maar niks, en die vipers zijn niet met duncans te krijgen geloof ik ?

Een sg standard heeft veel meer dat typische rockgeluid, en die stock pickups zijn ook nog vrij goed vind ik, al vind ik duncans wat beter.