PDA

View Full Version : dynacord



gust
2 december 2002, 22:44
Heeft iemand ervaring met dynacord gitaarversterkers? Zijn ze echt af te raden of kan men hieromtrent nog wel eens een koopje doen? Ik heb het hier over een prijs van 175€ met een cab van 300watt. De lampen van de top zijn wel aan vervanging toe. Kan ik van jullie deskundig advies krijgen? Alvast bedankt

Robbert
3 december 2002, 00:24
Om welk type Dynacord gaat het?

Heb zelf een Eminent II, is wel een aardige versterker. Komt uit de jaren '70. Intern ziet de versterker er goed uit. Mooie Duitse kwaliteit (alle kabels netjes bij elkaar gehouden door een stukje katoen? draad).

Laatst ook een artikel gelezen over de Dynacord ..uhm.. zo'n rode combo. Advies was uiteindelijk om die te kopen als je ze tegen komt. Stom als ik ben, ben ik vergeten om welk type het gaat.

Al met al, Dynacords zijn wel goed. Het voordeel van oudere types is, dat ze toch wel waardevast zijn. Ik had zelf laatst een andere Eminent verkocht voor dezelfde prijs als ik er voor had betaald.

vulvasonic
3 december 2002, 09:25
Dynacord is helemaal niet zo verkeerd, hoewel ze volgens mij meer door organisten werden gebruikt. Vroeger speelden hele volksstammen erover. Je krijgt met een goede Dynacord dan ook de beschikking over een versterker met het geluid van een tijdsperk.
Misschien een nieuwe hype?
;]