PDA

View Full Version : spuit opstelling



daisho
2 september 2006, 11:00
Ik vroeg me af waar jullie spuiten.
Ik heb mn eerste gitaar op mn werk gespoten. In een groote hal , eerst schoon geveegd , wat water voor het stuiven op de grond gespoten.
Maar toch nog wat stof in mn lak...

Hoe doen jullie het ? Want ik neem aan dat niet iedereen een spuit cabine heeft.

:hippie:

Arjo
2 september 2006, 11:14
Ik heb mijn eerste spuitklus op mijn balkon gedaan, resultaat valt zeker niet tegen (geen stof of iets). Voorwaarde is wel een droge windstille dag :D, mooiste is zelf net na een regenbui (geen stof in de lucht).

Arjo

niekb
2 september 2006, 12:10
Ik doe het ook in mn tuintje of in de schuur. Stof is altijd een gedoe maar meestal gaat t goed. Kleur breng ik aan met een sponsje. Ik zit eraante denken om mn lp project uiteindelijk te laten aflakken met blankelak. Of ik probeer het bij mn oude school (beschermings en afwerkingstechnieken), waar ze ook een flinke cabine hebben. Dan kan ik het zelf nog wel denk ik.. Heb er ooit voor geleerd dus wie weet, volgens mij is het net als fietsen.

G.G.
3 september 2006, 08:40
Ik heb mijn eerste spuitklus op mijn balkon gedaan, resultaat valt zeker niet tegen (geen stof of iets). Voorwaarde is wel een droge windstille dag :D, mooiste is zelf net na een regenbui (geen stof in de lucht).

Arjo
Zo doe ik het ook, en dan na een uurtje alles snel naar binnen brengen.

Mattia
3 september 2006, 09:28
Buiten.

Verder moet je niet meteen na het vegen/stofzuigen willen spuiten; dan zit er juist MEER stof in de lucht dan als je gewoon een dikke laag stof op de vloer hebt liggen.

wietse
3 september 2006, 11:19
zomers buiten, en winters in een lege (nou ja niet gebruikte :D ) slaapkamer, je moet als je aan het spuiten bent ook zorgen dat zo voorzichtig mogelijk beweegt en niet rond gaat stuiteren waardoor er stof loskomt.
als het een beetje stof is dat kan je er meestal wel uit polijsten.

daisho
3 september 2006, 11:21
ik veeg altijd ver van te voren. Zeg maar een uur of 6 en dan voor ik begin gooi ik alles nat...

Ligt mischien wel aan mn sneeuw witte kleur dat je alles dr op ziet..
:rockon: