PDA

View Full Version : Herintreder



arrie
2 september 2006, 10:24
:hippie:


Hallo allemaal,


Even voorstellen.
Mijn (echte) naam is Arjan.
Vroeger toen ik heeeeeeeeeeel jong was, speelde ik gitaar.
Ik speelde in een bandje (heel even maar) en had een behoorlijk aantal gitaren (w.o. Ibanez, Fender).
Door tijdgebrek speelde ik niet echt vaak meer, en als ik al speelde was dat in mijn uppie.
Erg saai dus en zonde van al het mooie spul dat stond weg te kwijnen op zolder.
Ik heb op een bepaald moment dus alles verkocht.
Einde 'gitaarcarriere'.

Maar... inmiddels 20 jaar later, het bloed kruipt waar het niet gaan kan.....
Toch maar weer aan de gitaar! En dit keer SERIEUS.....!

Heb inmiddels een leuke squier gekocht (niet meteen te duur...) en een Park versterker met een mooi geluid.
Nu nog iemand vinden die me helpt bij het doorbreken van mijn standaardreportoire :) .
Er staat al een oproepje van me op het forum, maar ik maak gelijk nog maar eens van de gelegenheid gebruik: wie weet er iemand in omgeving Hellevoetsluis die goed les geeft?

Verder ben ik razend enthousiast over het forum en de mensen die reageren.
Op de paar vragen die ik heb gesteld heb ik bijna allemaal nuttige antwoorden gekregen.
Wat een onthaal voor een nieuw juniormember (snik, snotter).
Voelt trouwens erg goed dat je met mijnl eeftijd (41) onder de juniormembers wordt gerekend.... :cooler:


Nou, kussies allemaal,




@rrie

Coco
2 september 2006, 10:46
Hoi Arrie,

Welkom op het forum.
Ik ben wel benieuwd hoe het is om na zo'n lange tijd weer een gitaar op te pakken, is het net als fietsen en verleer je het nooit?

Mijn moeder heeft vroeger gitaar gespeeld, maar dat is al bijna 40 jaar geleden. Ik zie haar wel eens naar mijn gitaar kijken, maar daar kan ze niets mee (ik ben linkshandig). Het leek mij wel een grappig idee om een keer een gitaartje voor haar op de kop te tikken.

Groet,

Corine

arrie
2 september 2006, 11:21
Hoi Corine,


Weet je wat het rare is?
Ik ben gewoon beter geworden op de gitaar (of mijn gehoor slechter :chicken:).

Nee ff serieus, ik ben er echt op vooruit gegaan.
Scheelt misschien dat ik pasgeleden een oud spaans gitaartje op de kop heb getikt en met plectrum ben gaan spelen.
Ik speelde voorheen op mijn spaanse gitaar zonder en sporadisch op de electrische met plectrum.
Daardoor kan ik nu op mijn squier ineens behoorlijk uit de voeten.

In elk geval sta ik versteld wat er nog boven komt drijven uit het verleden.

Grappig dat verhaal van je moeder.
Bij mij is het ook zo gegaan (ongeveer).
Mijn oudste zoon drumt.
Iedere keer dat hij oefent gaat het bij mij een beetje jeuken...

Groeten,



@rrie

Coco
10 september 2006, 12:56
Ik denk dat ik het er gewoon een keer op ga wagen. Een oefengitaartje hoeft niet zo duur te zijn toch?