PDA

View Full Version : Mex meets GFS



Hendriks
1 september 2006, 22:24
Hierbij mijn mex in GFS tenue , van HSS naar SSS met Texas 64 staggers.
http://img230.imageshack.us/img230/4145/dscn1299dv9.jpg

koennie
2 september 2006, 00:03
ziet er goed uit! maar waar het om gaat, klinkt het ook beter?

Gitaro
2 september 2006, 00:05
van HSS naar SSS

Heiden! Klinken ze goed?

The Underdog
2 september 2006, 02:00
Een humbucker vervangen door een single coil beschouw ik als verminking.

Luke-wannabe
2 september 2006, 07:09
Ik beschouw het als een verlichting

G.G.
2 september 2006, 08:23
Zie ik een miniswitch? Om het hals element bij B en B/M te kunnen gebruiken? Cool.

Hendriks
2 september 2006, 09:10
Er zit inderdaad een miniswitch om het neck element bij te schakelen . Hij klinkt een stuk beter :helder ,transparant en veel meer karakter , veel beter dan de stock elementen . Ik heb ook de pots vervangen en ook dat is een wereld van verschil , ze nu doen nu wat er op staat.

G.G.
2 september 2006, 09:23
Kan niet wachten tot mijn setje singlecoils binnen zijn.

Volgende setje wordt een Tortoise slagpplaat, 3 lil killer humbuckers, twee pushpullpots (eerste voor brug en neck single/humb.) en de tweede voor midden (single/humb.) 5 standenswitch en een mini switch om de hals erbij te zetten.

Denk ik.

(en dan nog een stratje vinden (of bouwen) om de boel in te bouwen.

Wabbie
2 september 2006, 11:37
Er zit inderdaad een miniswitch om het neck element bij te schakelen . Hij klinkt een stuk beter :helder ,transparant en veel meer karakter , veel beter dan de stock elementen . Ik heb ook de pots vervangen en ook dat is een wereld van verschil , ze nu doen nu wat er op staat.

Ah cool, dus die GFS-pickups zijn wel aan te raden? Ik zit er over na te denken om mijn MiM strat ook up te graden met GFS pickups namelijk.

Hendriks
2 september 2006, 12:43
Echt een verbetering . Tip geef per mail aan welk geluid je wilt en bij GFS geven ze een advies welke elementen hieraan voldoen. Ik zocht het geluid van de Texas specials en kreeg het advies voor de Texas 64 staggers. Bestel gelijk nieuwe pots ,switch en condensator , je weet niet wat je overkomt.

Wabbie
2 september 2006, 14:01
Echt een verbetering . Tip geef per mail aan welk geluid je wilt en bij GFS geven ze een advies welke elementen hieraan voldoen. Ik zocht het geluid van de Texas specials en kreeg het advies voor de Texas 64 staggers. Bestel gelijk nieuwe pots ,switch en condensator , je weet niet wat je overkomt.

Ik zag dat ze bij GFS ook een volledig geassembleerde pickguards verkopen met elementen naar keuze. Dan heb ik gelijk nieuwe pots ed, want die zijn idd ook behoorlijk naar de tering bij mijn strat. Ik neem aan dat de GFS pickguards gewoon passen op een mex strat?
Maar iig bedankt voor de tip, ik zal eens met ze gaan mailen.

Hendriks
2 september 2006, 14:58
Moest 1 schroefje iets verplaatsen om de slagplaat te monteren , geen probleem. Ik was ook van plan om een zelf samengestelde gemonteerde slagplaat te bestellen , dat scheelt $25 en je mist het knutselen , nu leer je ook de gitaar kennen en zie je hoe het werkt.

Wabbie
3 september 2006, 21:49
Moest 1 schroefje iets verplaatsen om de slagplaat te monteren , geen probleem. Ik was ook van plan om een zelf samengestelde gemonteerde slagplaat te bestellen , dat scheelt $25 en je mist het knutselen , nu leer je ook de gitaar kennen en zie je hoe het werkt.

Mja ach, ik heb al eens een Sunn strat helemaal uit elkaar gehad dus ik weet wel hoe het werkt. Dit is gewoon puur voor de makkelijkheid en het feit dat ik mijn gitaar weer makkelijk terug heb in orginele staat.