PDA

View Full Version : AMPS die iedereen goed vindt, maar jij niet...



the sure thing
1 september 2006, 21:56
Kennen jullie dat? Bepaalde AMPS die door zeer veel mensen in de hemel geprezen worden, maar zelf kan je er totaal niet mee uit de voeten? Ik heb dat met KOCH versterkers. De KC-50 kreeg ik al geen normaal geluid uit, en de latere twintone, multitone vind ik ook echt verschrikkelijk. De classictone vond ik clean mooi, maar scheruren kan dat ding ook niet. Hebben jullie soortgelijke ervaringen met andere merken versterkers?

Tristan
1 september 2006, 22:16
Ik heb het met Koch versterkers...
Ik heb het met Engl versterkers, alhoewel ik die wel echt een stuk beter vind dan Koch...
Ik heb het met Custom Audio Electronics versterkers (voor mij met afstand de minst lekkere amps die ik ooit gehoord heb)...
Ik heb het zelfs met gitaren, Suhr gitaren...

Iedereen vindt het geweldig, op fora wordt er continue geraved over deze spullen, maar ik vind het echt helemaal verschrikkelijk... :D

Nellyrocks
1 september 2006, 22:21
ja, dat heb ik dus ook met KOCH. Ik zat in een band met een gitarist die op een Multitone speelde en het was net of die versterker al het andere geluid opvrat.

Moet ik wel bij zeggen dat ik iemand ken met een KOCH basversterker en dat is wel weer heel vet. Klinkt als een oude SVT maar dan conroleerbaar. Het model van die basversterker is nu verkocht aan Eden.

Mitch
1 september 2006, 22:26
Ja, niet dat dit een Koch-afzeiktopic moet worden, ze verdienen een hoop credits wat mij betreft, maar de Twintone (met name de eerste versie) doet het voor mij absoluut niet.
De Orange Rockerverb (30, 50) zijn ook een heeeeleboel fans van, vooral in The States, maar dat vind ik echt pure bagger.

AART
1 september 2006, 22:28
Marshall JCM 2000(zowel tsl als dsl).
Bogner XTC vond ik tegenvallen.
OD100, schijtdistortion heeft dat ding.
Line 6 POD 2/xt.


Koch powertone vond ik daarentegen wel ok van wat ik zoal gehoord heb.

Wicked Willy
1 september 2006, 22:31
De Marshall JCM 900, de Marshall TSL 2000......blegh!
De Mesa Boogie Rectifiers, wat een bout versterkers zijn dat zeg!
Bijna alle nieuwere amps van Fender, ik kan er geen fatsoenlijk geluid uit krijgen.

Ik zet er meteen maar even bij wat ik wel erg goede versterkers vind:

-Mesa Boogie MarkIV
-de oude Koch Multitone en de Powertone II
-Bogner Shiva

Agent_Smith
1 september 2006, 22:33
5150
Alle moderne Mesa's

cosmos
1 september 2006, 23:04
Ik vind die JCM 900-bakken inderdaad ook erg beroerd, en de meeste nieuwe Fenders zijn ook niet heel geweldig. (ookal heb ik de Supersonic nog niet gehoord)

Tristan
1 september 2006, 23:16
Wow, ik was er inderdaad nog een hoop vergeten, want alle amps die jullie opnoemen vind ik ook bagger... :o

Dit zou dus eigenlijk mijn lijstje moeten zijn:
Brunetti: MC2 combo
CAE: OD100
Fender: alle moderne en reissue Fenders
Koch: Twintone, Multitone, Classictone
Mesa/Boogie: Rectifiers, meeste moderne Mesa's, Nomad 55
Marshall: TSL, JCM900 Dual Reverb, JCM800 split channel
Orange: Rocker serie, Twin Channel serie
Peavey: bijna alles

Engl heb ik er even tussenuit gehaald, die versterkers zijn niet mijn ding, maar ik vind ze niet slecht en ik kan goed begrijpen waarom mensen ze wel erg goed vinden...
Ze zijn erg geschikt voor bepaalde muziekstijlen en in hun klasse vind ik ze toch wel erg goed...

De Brunetti MC2 en de Mesa/Boogie Nomad 55 heb ik zelf gehad...
De beste channel switcher die ik heb gehad is waarschijnlijk de Mesa/Boogie DC5, die vind ik best wel goed, heeft wel een bepaald karakter...

De Bogner XTC Classic vind ik ook wel goed, alleen vind ik hem wel duur en voor die prijs vind ik de Hook beter, dat is meer mijn smaak...

AART
1 september 2006, 23:29
tristan, als je het geld hebt zou ik als ik jou was ook zeker eens de twinkelland van van weelen uittesten, echt een ontzettend gave amp, vele malen bruter en grommender dan welke superlead of jcm800 dan ook.

echt een ontzettend brute amp(gaat ook ontzettend hard helaas).

Bins
2 september 2006, 00:47
Koch powertone: Ik weet dat het een goeie amp is, want ik heb ze vaak genoeg live gehoord met prima tone... Alleen niet als ik erop speel. Met de Marshall TSL heb ik dat ook.

interessander
2 september 2006, 00:51
ENGL powerball
Marshall JCM 900/2000
Bijna alles van Hughes & Kettner (hoewel ik zelf een attax 80 heb, maar da's voor thuis)

Punt
2 september 2006, 01:16
Alle transitorversterkers inclusief hybrides zoals Marshal Valvestate en Vox huppeldepup.
Line 6 spul dus ook.
Alle nieuwe Fenders
Orange
VHT

Wat ik wel goed vind: Bogner Shiva voor gigs en de Koch Studiotone voor thuis, repeteren en soms een cafeetje.
Soldano Avenger als 1 channel amp.

gerrekat
2 september 2006, 07:47
Vrijwel alle Marshalls, Mesa Rectifiers en Diezels. Verder kan ik wijwel alle degelijke merken waarderen.

Baker
2 september 2006, 08:18
KOCH STUDIOTONE

wat wordt dat ding vreselijk gehyped zeg hier.

Ik heb zelf een Koch multitone. Door alle positieve berichten hier (zelfs door koch haters) had ik het plan opgevat om de multitone in te ruilen voor een studitone. Die multitone is toch vrij zwaar (2x12 combo).

TOTDAT IK DE STUDIOTONE GING TESTEN.
Wat een schel, iel, ballenloos kreng is de studiotone.
Niks voor mij.

wat ik sinds deze ervaring echt niet kan begrijpen is dat sommige mensen koch niks vinden, behalve de studiotone, want die zou zo'n tone hebben.....

Maar goed, smaken verschillen. (gelukkig) En ik doe de multitone echt niet meer weg. 10 keer beter (voor mij) dan de de studiotone.

the feable
2 september 2006, 08:34
Engl!!!!!!!!

arjanb01
2 september 2006, 09:06
KOCH STUDIOTONE

wat wordt dat ding vreselijk gehyped zeg hier.

Ik heb zelf een Koch multitone. Door alle positieve berichten hier (zelfs door koch haters) had ik het plan opgevat om de multitone in te ruilen voor een studitone. Die multitone is toch vrij zwaar (2x12 combo).

TOTDAT IK DE STUDIOTONE GING TESTEN.
Wat een schel, iel, ballenloos kreng is de studiotone.
Niks voor mij.

wat ik sinds deze ervaring echt niet kan begrijpen is dat sommige mensen koch niks vinden, behalve de studiotone, want die zou zo'n tone hebben.....

Maar goed, smaken verschillen. (gelukkig) En ik doe de multitone echt niet meer weg. 10 keer beter (voor mij) dan de de studiotone.

Voordat iedereen hier allerlei versterkers gaat afzeiken.... Ligt het niet aan wie over deze amps speelt ?
Baggergeluid kan ook komen daar het instellen van de amp, je speelstijl en je gitaren die je gebruikt.
Ik heb zelf een Studiotone en ik haal er GEEN ballenloos baggergeluid uit.
Dus ik doe maar niet mee met het versterker-afzeik-topic !

Baker
2 september 2006, 09:11
Voordat iedereen hier allerlei versterkers gaat afzeiken.... Ligt het niet aan wie over deze amps speelt ?
Baggergeluid kan ook komen daar het instellen van de amp, je speelstijl en je gitaren die je gebruikt.
Ik heb zelf een Studiotone en ik haal er GEEN ballenloos baggergeluid uit.
Dus ik doe maar niet mee met het versterker-afzeik-topic !

oh sorry hoor, ik wist niet dat je kwaad werd.
Maar dit is helemaal geen afzeik topic.
LEZEN:

AMPS die iedereen goed vindt, maar jij niet...

Nou, ik vind de studiotone een kut versterker.

Anderen vinden de multitone een kutversterker.
Weer anderen zweren bij Engl
Anderen vinden dat weer helemaal bagger.

en ja, ik heb heus wel de tijd genomen om ALLE instellingen te bekijken.

gerrekat
2 september 2006, 10:07
Zoveel instellingen zitten er niet op de studio tone toch ;)

Nocki
2 september 2006, 10:14
Tja ik heb het idd ook met koch maar nog meer met Hijg & knetter amps. (ik schrijf het maar zo want de originele naam gaat me helemaal niet lukken)

ik heb het ook met een aantal mesa amps hoor :-)
en kwa gitaren is het fender. ik heb er ooit een optreden opgedaan en mensen die me kenden kwamen na het optreden naar me toe om te vragen of het wel goed met me ging :-)

Nocki

Punt
2 september 2006, 10:29
Je moet de ST niet met een 50 of 100 watt powerbak vergelijken.

Da's net zo iets als zeggen dat je een fiets beter vindt dan een bestelbus.
Dat hangt maar helemaal af wat je wilt gaan doen.
Appels en peren etc.

In zijn soort is de ST een top amp. Maarja als je niet van fietsen houdt....:)

Oops nou wordt het bijna een positief topic.

Nog ff ontopic dan:
Ik vind de Bandit ook schroot :)

Mr.Bluesbreaker
2 september 2006, 11:02
Mesa Boogie Caliber 50 plus.
Kreeg er clean wel een ok geluid uit, maar zodra ik hem op zijn straart trapte.... ik dacht dat de speaker kapot was:D Ik ben gewoon geen fan van EV speakers in buizenamps, ik denk dat ie te "recht" was.

Marshall mode four. Brrr. Een valvestate met een pimp voorkant en 2 modes meer. Alleen 1000 euro duurder.

Koch Twintone. (denk 1e series) Clean kanaal ok, niet heel bijzonder maar bruikbaar. Ik dacht kom, we gooien een lekkere TS-808 ervoor dan kunnen we lekker hakken en bluesen want het OD kanaal was veel te korrelig en rasperig voor mij. Met de tone dicht op de 808 lukte het me nog steeds niet:S

Helter Skelter
2 september 2006, 11:33
Diezel VH-4

Ik mocht verleden jaar van een vriend voor een optreden een Diezel VH-4 lenen en dat werd dus (on)gezellig een avondje 'knoppen draaien'

Wat ik ook probeerde, ik kreeg het geluid wat ik wilde er maar niet uit :mad:

maar ja, wat wil je met zoveel knoppen :satisfie: als ik meer tijd en gelegenheid had gehad was het wel goed gekomen denk ik

verder vind ik geen enkele versterker slecht, ik denk dat veel gitaristen 'slecht' verwarren met 'geen geduld om de amp farsoenlijk in te stellen' :)

Dude
2 september 2006, 11:36
Peavey bandits...

http://www.musik-service.de/images/ProduX/000014955j00.jpg

Je ziet ze in elk oefencentrum staan en op de meeste "openbare podia" staan ze ook, helemaal bagger. Goedkope meuk voor beginners, klinkt alsof je met een kat aan zn staart een natte kartonnen doos probeert stuk te slaan...

en toch zie je ze overal terugkomen...

zjanke
2 september 2006, 11:38
verder vind ik geen enkele versterker slecht, ik denk dat veel gitaristen 'slecht' verwarren met 'geen geduld om de amp farsoenlijk in te stellen' :)
waaraan ik wil toevoegen: of niet mijn geluid. Ik heb niks met Fenders, maar zijn ze slecht? Volgens mij niet, ik hou alleen niet van Fender-clean.
Ik vraag me dus ook al af wat "slecht" is. Koch, Marshall en Mesa worden regelmatig genoemd als slecht terwijl de titel aangeeft... die iedereen goed vindt, behalve jij...

Kortom, Marshall, Mesa, Koch zijn dus goede versterkers :chicken:

Michael AE
2 september 2006, 11:46
Ik ben ook niet zo wild van Koch, of Peavey maar ik weet meestal uit elke versterker wel een bruikbaar geluid te halen. Het maakt mij niet zoveel uit wat het is, eigenlijk. Ik pas gewoon mij spel een beetje aan, en probeer uit de EQ zoveel mogelijk te halen wat ik in mijn hoofd hoor.

Tristan
2 september 2006, 11:54
tristan, als je het geld hebt zou ik als ik jou was ook zeker eens de twinkelland van van weelen uittesten, echt een ontzettend gave amp, vele malen bruter en grommender dan welke superlead of jcm800 dan ook.

echt een ontzettend brute amp(gaat ook ontzettend hard helaas).

Ik ken Van Weelden niet zo, ik heb nog nooit op een van zijn amps gespeeld, maar volgens mij zijn zijn versterkers meer Metalbakken toch?
Die Twinkelland is volgens mij trouwens alleen een preamp, die al een vermogen kost en dan moet je er ook nog een goede poweramp bij hebben...
Een JCM800 is wel een stuk goedkoper en die kan je ook door hem laten modden, dat lijkt me kostentechnisch wel een iets betere optie... :D

Tristan
2 september 2006, 12:03
Ik ben ook niet zo wild van Koch, of Peavey maar ik weet meestal uit elke versterker wel een bruikbaar geluid te halen. Het maakt mij niet zoveel uit wat het is, eigenlijk. Ik pas gewoon mij spel een beetje aan, en probeer uit de EQ zoveel mogelijk te halen wat ik in mijn hoofd hoor.

Ja, dat probeer ik ook, alleen klinkt het bij mij toch altijd kut en uiteindelijk is het toch de feel van de amp waar het om draait...
Volgens mij ga je er gewoon teveel hoog en laag indraaien, omdat je een feel met ballen wil hebben, maar dan blijkt de versterker niet gevoiced in het juiste (midden)gebied en dan kan het knoppendraaien pas echt beginnen...

De sleutel tot een goede versterker zit hem voor mij in drie dingen:
het juiste middengebied
(niet kunstmatig, niet te veel laag midden en niet te veel hoog midden, daar wordt de amp te stug van)
een goede gainstructuur
(glad als een Marshall, of korrelig, maar dan moet de korrel wel lekker en gedefinieerd zijn)
de juiste feel
(ballen en strak in het laag, maar niet onnatuurlijk en schel)

caliban
2 september 2006, 12:07
Welke ik slecht vind
Mesa Rectifiers
Hughes&Kettner of hoe schrijf je dat
De rest kan ik grotendeels smaken voor zover ik al gehoord heb
ENGL vind ik leuk oudere mesa's natuurlijk zalig

the sure thing
2 september 2006, 12:07
... ff een berichtje van de topic-starter: dit is niet bedoeld om amps af te zieken. Uiteraard ligt het voor een groot deel aan je speel-stijl! Het gaat hier om het delen van ervaringen.

Helter Skelter
2 september 2006, 12:08
waaraan ik wil toevoegen: of niet mijn geluid. Ik heb niks met Fenders, maar zijn ze slecht? Volgens mij niet, ik hou alleen niet van Fender-clean.
Ik vraag me dus ook al af wat "slecht" is. Koch, Marshall en Mesa worden regelmatig genoemd als slecht terwijl de titel aangeeft... die iedereen goed vindt, behalve jij...

Kortom, Marshall, Mesa, Koch zijn dus goede versterkers :chicken:

Ik moet ook altijd glimlachen om die mannen die een Rivera, (oudere) Marshall, Bedrock etc. hebben gekocht en vervolgens op de reviewsites gaan zitten klagen:

THIS AMP CAN'T DO METAL! I'LL GIVE IT A 2!!

dan heb je geen slechte amp maar gewoon slecht gekozen...

hadv
2 september 2006, 12:10
vox ac30 (de oude)...iedereen kwijlt er over maar ik heb er nix mee
heb zelf een oude ac50 gehad, vele malen beter

Bins
2 september 2006, 12:13
... ff een berichtje van de topic-starter: dit is niet bedoeld om amps af te zieken. Uiteraard ligt het voor een groot deel aan je speel-stijl!

En aan je oren! Wat de 1 mooi vind, vind de ander kut.. zo is het nou eenmaal. Ik vind mn H&K bijvoorbeeld echt de shit, maar anderen hier vinden H&K waardeloos, smaken verschillen nou eenmaal.
Daarom heeft het ook geen nut om je amp hier te "verdedigen".

DaveItUp
2 september 2006, 12:24
Alles wat modern(high gain) is en 100.000 opties heeft.

the sure thing
2 september 2006, 20:23
Heel god BINS! Jij begrijpt het.

Bruce
2 september 2006, 20:46
De hughes and kettner Triamp mk II
Heb 'm een tijdje gehad, maar toen ik een
koch powertone II had gehoord heb ik de H & K
snel weggedaan :-) Veel optie's weinig goeie sounds.

BLOK182
2 september 2006, 20:51
Waar ik echt niks mee kon waren Koch's, sorry! En dan niet ff in de winkel, maar ook wekenlang gehad als vervangende amp, brrr!!

Daniël_san
2 september 2006, 20:55
Ik ving Engl combo's echt ballenversterkers. Veelste veel mid en ze reageren te weinig op de eq. De Koch ClassisTone vind ik ook niet echt denderend. Een aantal Marshal's ook niet btw, te veel hoog t.o.v. bass.

Balthazar
2 september 2006, 23:46
Engl's vind ik persoonlijk niets, net als Koch. klinkt best redelijk maar t is allemaal net niet. weet ook niet hoe het komt. bij mn toelating op een rivera gespeeld en ik kreeg er echt geen fatsoenlijk geluid uit. niet eens een beetje. vreselijk. fender en vox vind ik niet veelzijdig genoeg. grote kans dat ik de rest van mijn leven over mesa's blijf spelen. heb nu de dc-5 en ik hoop binnen een paar jaar over te gaan op zijn grote broer, markIV

Nrrrk
3 september 2006, 01:21
Mja, elke ENGL + KOCH die ik heb gehoord vond ik totaal niet indrukwekkend, de distortions vond ik wel bruut klinken, maar helemaal niet warm. Korrelig en koud. Verder hou ik niet van marshalls.

Mesa's / Bogners en Randalls vind ik dan weer geweldig.

fullorder
3 september 2006, 02:19
Koch powertone: Ik weet dat het een goeie amp is, want ik heb ze vaak genoeg live gehoord met prima tone... Alleen niet als ik erop speel.

Dat klinkt wel erg bescheiden, vind je jezelf zo slecht spelen dan? ;)

fullorder
3 september 2006, 02:21
Ik ving Engl combo's echt ballenversterkers.

Je vindt ze dus heel erg goed?? Versterkers moeten toch ballen hebben? ;)

gerrekat
3 september 2006, 09:48
Engl's vind ik persoonlijk niets, net als Koch. klinkt best redelijk maar t is allemaal net niet. weet ook niet hoe het komt. bij mn toelating op een rivera gespeeld en ik kreeg er echt geen fatsoenlijk geluid uit. niet eens een beetje. vreselijk. fender en vox vind ik niet veelzijdig genoeg. grote kans dat ik de rest van mijn leven over mesa's blijf spelen. heb nu de dc-5 en ik hoop binnen een paar jaar over te gaan op zijn grote broer, markIV

Als er een merk versterker is die veel mids heeft zijn het mesa's....

Bruce
3 september 2006, 11:38
Marshall jcm 2000 dsl 100 ...
wat is dat een zaadversterker zeg!!!

pol
3 september 2006, 11:53
Alle Engls die ik tot nu toe gehoord heb, rivera vond ik ook verschrikkelijk.

Bins
3 september 2006, 11:54
Dat klinkt wel erg bescheiden, vind je jezelf zo slecht spelen dan? ;)

hehe, nee hoor.. ik kan best een aardig bakkie spelen. Ik mis gewoon altijd iets op die PT, iets wat anderen er blijkbaar wel uit kunnen toveren.

(ik heb het hier trouwens wel over high gain. Clean/cruch vind ik de PT goed.. maarja daar doe ik zo weinig mee)

AART
3 september 2006, 12:06
(ik heb het hier trouwens wel over high gain. Clean/cruch vind ik de PT goed.. maarja daar doe ik zo weinig mee)



het enige dat belangrijk is, lead kanaal en gaan met die banaan.

(btw, heb je vipvrijkaartjes over voor jullie show van 19 okt? :hippie: )

paulusdeBKB
3 september 2006, 12:09
Ik vind de Roland Jazz Chorus serie dus NIET gaaf!

En de meeste Marshalls doen het voor mij ook niet. Engl is niet mijn ding, Hiwatt vind ik helemaal bagger en verder is alles dat je in oefenruimtes tegenkomt klote.

Rhythm Machine
3 september 2006, 12:13
Dit is 1 van de meest zinloze topics die ik hier al gezien heb...

Bins
3 september 2006, 13:00
het enige dat belangrijk is, lead kanaal en gaan met die banaan.

(btw, heb je vipvrijkaartjes over voor jullie show van 19 okt? :hippie: )

Je hebt pm :)

Satriani
3 september 2006, 14:26
Ik vind de engl thunder/screamer helemaal niks, zelfde voor de koch studiotone.

Ibanez
3 september 2006, 14:56
Ik vind de engl thunder/screamer ook niks maar de Koch studiotone is binnenkort in mijn bezit ;) Voor de rest vind ik marshalls niks en orange valt me ook erg tegen.

Michael AE
3 september 2006, 15:10
Er zijn wel een aantal versterkers die mij tegenvielen.

- Diezel VH4/Herbert: Ik had er hoge verwachtingen van, door alle positieve verhalen, maar ik vond ze beiden waardeloos. Totaal geen karakter, IMO.

- Custom Audio OD100: Hetzelfde verhaal als de Diezels. Grote verhalen, maar totaal geen sound. Fizzy, Hifi, geen ballen. Waardeoos.

- Marshall Superlead Handwired: Had hoge verwachtingen van deze bak, omdat een maatje van me een hele goede '74-er heeft, en ik genoeg goede oude geprobeerd heb. Deze klonk echter veel te stijf. Ook was hij wel heel erg schel. Ik hou best van een beetje hoog, maar dit was abnormaal.

- Naylor Dual 60: Heb hem hooguit 1 seconde gehoord, maar wist meteen dat het niets voor mij was. De feel was niets voor mij.

- Er zijn er nog wel meer, maar die schieten me nu even niet te binnen.

- Slightly OT; Suhr gitaren: Ik had de strat der strats verwacht, maar kreeg een klinische bak te horen. Vreselijke bespeelbaarheid, totaal geen karakter, veel te veel kwaak in het midden. Ook niets voor mij.

BartL
3 september 2006, 15:16
Marshall 30th anniversary bijvoorbeeld...

Daar heb ik 't mee.

Eko
3 september 2006, 15:41
Eens even op lange tenen gaan staan. Het gros hier heeft te weinig verstand van amps en toonregeling om te weten hoe je er mee om moet gaan of mist goede gitaartechniek om een amp goed te bespelen.
Als je ook niet het verschil weet in karakter tussen 1 x 12 inch en 4 x 10 inch enz dan ben je waarschijnlijk veroordeeld om altijd ontevreden te zijn.
Zo, nu even on topic.
Ook ik ben wel eens teleurgesteld. Dat kwam meer doordat je een buizenamp moet inspelen en vooral de speakers. De koper zal er blij mee zijn geweest.
De meeste hekel heb ik aan goedkope reissue amps. Zoals een `59 Bassman. Dat wordt nooit wat, zeker niet als je een echte er naast hoort.

Punt
3 september 2006, 17:09
Het gros hier heeft te weinig verstand van amps en toonregeling om te weten hoe je er mee om moet gaan.

Ook ik ben wel eens teleurgesteld. Dat kwam meer doordat je een buizenamp moet inspelen en vooral de speakers.

Waarheden als koeien (naja gros is misschien wat te veel) ^^ :)

En niet alleen een tijdje inspelen, dat proces waarin de amp steeds beter gaat klinken kaan behoorlijk lang doorlopen. Meer dan een jaar.

andoni
3 september 2006, 17:41
Eens even op lange tenen gaan staan. Het gros hier heeft te weinig verstand van amps en toonregeling om te weten hoe je er mee om moet gaan of mist goede gitaartechniek om een amp goed te bespelen.
...
Ik pleit schuldig. Ik weet pas of een versterker iets voor mij is na enkele weken erop gespeeld te hebben. Toch stel je het imho wat cru. Veel mensen hebben heus wel oren aan hun hoofd plus een minimum aan gitaartechniek om te kunnen bepalen wat hun ding is en wat niet.

wytz
3 september 2006, 18:20
Ik kan absoluut niets met een roland jazz chorus ! al ben ik gek op een prachtige clean, dat krijg ik daar om de een of andere reden echt niet uit!
Ik zal niet zeggen dat het een slechte versterker is, maar ik kan er gewoon echt helemaal niets mee!

Eko
3 september 2006, 18:31
Ik weet wel dat ik het te cru heb gesteld , maar niet zonder reden. Ik heb vroeger ook muziek gespeeld van de oudere bands als Saxon en ACDC. Gewoon op een London City buizenbak met een 4 x 12 inch. Gewoon een humbucker op de plank en een overdrive. Als je verzorgt speelt en je plank goed gestemd houd kun je met heel simpel materiaal hetzelfde doen.
Natuurlijk staat het leuker met een grote amp, maar het gewenste resultaat lukt alleen als de amp ook echt open gezet wordt en de speakers maximaal worden aangestuurd. Probeer het maar eens met een 100 watt of meer. dat doet niemand, behalve een grote band op podium of in de studio. Alles wat je aan volume terugschroeft heeft effect op je geluid ( ten nadele).

future2future
3 september 2006, 18:54
Het spijt me het te moeten zeggen, maar ik heb het ook met koch

Emocide
3 september 2006, 18:57
Engl powerball ik dnek dat die mij het meeste tegenstaat van de "populaire" amps

een uurtje getest in een winkel... na 45 min snapte ik nog niet hoe het ding werkte... en de natuurlijke overdrive die uit het ding kwam.... nou... die was er niet =D maar goed dat is echt een kwestie van smaak... ik wil een brute natuurlijke overdrive erop :rockon:

BLOK182
3 september 2006, 19:20
Valt me wel op dat redelijk wat Koch-fanaten Engl kut vinden en Engl-liefhebbers niks met Koch kunnen. Engl vind ik zelf ook erg lekker (2.5 jaar Powerball gespeeld), terwijl Koch het voor mij echt niet is qua overdrive. Clean zijn ze wel lekker!

Rormo
3 september 2006, 23:25
alles van Orange. Gewoon echt niet mijn ding.
Koch Multitone. Vond het een verschrikkelijke amp. Daarentegen hoorde ik daarna iemand anders met mijn gitaar op die amp spelen en klonk het geweldig. Mijn speelstijl past er gewoon niet bij. Ik vind het niets.

Anders Destium
3 september 2006, 23:52
Het ligt vast aan mijn instelkwaliteiten, maar de Bogner Shiva, XTC en de Mesa Rectifiers zijn nooit aan mij besteed geweest.

Om ook maar het Koch/Engl vooroordeel te ontkrachten: Ik vind Engls bijna altijd super, als ik nu geen Powerball had gehad was het wel een Powerball of Savage geweest :)

ieme
4 september 2006, 22:57
Bogner XTC
Mesa triple recto
Marshall plexi
CAE od 100
Divided by 13
alle engls
alle kochs

gerrekat
5 september 2006, 09:56
Het ligt vast aan mijn instelkwaliteiten, maar de Bogner Shiva, XTC en de Mesa Rectifiers zijn nooit aan mij besteed geweest.

Om ook maar het Koch/Engl vooroordeel te ontkrachten: Ik vind Engls bijna altijd super, als ik nu geen Powerball had gehad was het wel een Powerball of Savage geweest :)


Powertone???


ENGLs roeleren natuurlijk LOL, alleen ik kan me voorstellen dat een classic rocker niet veel kan met een POWERBALL, maar om het dan gelijk als een slechte amp aan te duiden.....

Ik vind Marshalls echt bagger, vooral de betrouwbaarheid en de sound die eigenlijk nergens echt goed voor is, en al helemaal niet voor metal.

Negative K3 fan
5 september 2006, 10:44
marshall heeft nogal een aantal modellen gerrekat, ik neem aan dat je het over de nieuwere hebt zoals de jcm2000s die vind ik zelf ook niets aan omdat ze 'saai' klinken.

waar ik persoonlijk tot nu toe niets mee kan zijn de engl powerball de engl savage ze klinken niet 'natuurlijk' en 'muzikaal' en hebben geen lekkere respons voor mij.

Alle bogners waar ik tot nu toe nog op heb gespeeld (shiva combo, uberschall en xtc (101b ofzo?)), van koch vind ik tot nu toe alleen de studiotone nog de moeite waard.

Rormo
5 september 2006, 12:04
ENGLs roeleren natuurlijk LOL, alleen ik kan me voorstellen dat een classic rocker niet veel kan met een POWERBALL, maar om het dan gelijk als een slechte amp aan te duiden.....

Ik vind Marshalls echt bagger, vooral de betrouwbaarheid en de sound die eigenlijk nergens echt goed voor is, en al helemaal niet voor metal.


De tegenstrijdigheid in die twee zinnen is wel prachtig. Classic rockers mogen de powerball niet slecht noemen, maar jij als metaldude mag alle marshalls wel slecht vinden. Hoe hypocriet. Nog even daargelaten dat niet alle Marshalls slecht zijn....

guhlenn
5 september 2006, 12:21
yup en iedereen weet dat een marshall maar een paar jaar meegaat. daarom zijn die echt ouwe zo weinig waard... die vallen immers zo uit elkaar.

almarvk
5 september 2006, 12:25
Tjah, Koch... Ooit geprobeerd, maar ik vond het helemaal nix. Ligt gewoon aan mezelf...

Helter Skelter
5 september 2006, 12:45
Tjah, Koch... Ooit geprobeerd, maar ik vond het helemaal nix. Ligt gewoon aan mezelf...

Koch komt er wel bekaaid vanaf in dit topic... :chicken:

gerrekat
5 september 2006, 12:46
De tegenstrijdigheid in die twee zinnen is wel prachtig. Classic rockers mogen de powerball niet slecht noemen, maar jij als metaldude mag alle marshalls wel slecht vinden. Hoe hypocriet. Nog even daargelaten dat niet alle Marshalls slecht zijn....


Tja ik moet natuurljik erkennen dat Marshalls een belangrijke rol in de popgeschidenis gespeeld hebben, en eerljik is eerlijk ik heb er zelf een hoop gehad, met name vanwege de betaalbaarheid. Ik heb er alleen zelf nooit wat mee gekund, en het feit dat ze (de recente modellen) zeer matig geconstrueerd zijn is geen mening maar een feit.

ik ben er zelf van overtuigd dat Marshalls zoveel gebruikt werden omdat er simpelweg niet veel anders op de markt was, ik heb echt zelden eens tock marshall gehoord die echt goed klonk voor welke muziekstijl dan ook. ja ik heb waanzinnig klinkende JCM 800's gehoord maar allemaal gemodificeerd. maar geod dat is alleen maar mijn mening. Zoals ik al zei, gemodificeerde marshalls kunnen waanzinnig goed klinken. Een recto met een hoop outboard kit kan ook erg goed klinken, maar zo op zich.....

provisus
5 september 2006, 13:30
haha ben ik blij dat ik een vrij onbekende versterker heb ^^ (T-rex BigTone t45) word ie ook niet afgezeken hehe.
Ik heb helemaal niets met Randall versterkers of marshalls niet mijn ding
Maar de uberschall vind ik misschien wel het meest bout!

almarvk
5 september 2006, 13:32
Koch komt er wel bekaaid vanaf in dit topic... :chicken:

Das opzich wel vreemd, want heel veel gitaristen willen nooit meer wat anders.

Ach, niemand kan gewoon op tegen mijn versterker! 8-)

gerrekat
5 september 2006, 13:54
haha ben ik blij dat ik een vrij onbekende versterker heb ^^ (T-rex BigTone t45) word ie ook niet afgezeken hehe.
Ik heb helemaal niets met Randall versterkers of marshalls niet mijn ding
Maar de uberschall vind ik misschien wel het meest bout!


Randall is misschien wel het meest belabberde fabrikaat ooit, maar dat geldt voor hun SS lijn, niet zozeer de RM series.

ewout
5 september 2006, 15:00
Hier populair, maar voor mij niet ok:

Bogner exstacy. Wel mooi geluid, maar te 'geproduceerd' en geen ballen.
Peavey classic series.
Koch twintone: lelijke compressie in de overdrive. Clean erg vlak.
Mesa F serie: te steriel.
Rivera's: ik snap wat iedereen hierin ziet, maar mij doen ze niets.
Brunetti.
Engl.
Orange.


Wat ik wel goed vind:

Bogner metropolis head & Bogner cabs
Marshall handwired series
Marshall TSL & DSL
Fender vibro-king
Fender hotrod deluxe
Vox ac30's uit de jaren 90
Marble Roadking
koch studiotone (clean heel mooi, overdrive niet zo)
Koch classictone (maar heeft andere speakers nodig)
Koch multitone head (schitterend met een bogner cab met greenbacks)
Hiwatt Hi-gain 100 head (wow!)

piezo
6 september 2006, 18:38
Koch classictone (maar heeft andere speakers nodig) Hee, Ewout, heb jij ze vervangen in je Classictone? En door wat dan?

Brord
7 september 2006, 16:58
tien tekens

Mark_M
7 september 2006, 17:08
Marshall Studio 15
gaat morgen dan ook weg

ewout
8 september 2006, 09:04
Hee, Ewout, heb jij ze vervangen in je Classictone? En door wat dan?

Ik ga er 2 weber 10a150's indoen. Na de classictone aan verschillende andere cabinetten gehangen te hebben ben ik erachter gekomen dat alles wat mij niet bevalt aan die versterker op te lossen is met andere speakers. Ik ben echt heel erg blij met de classictone, het karakter wat erin zit past echt perfect bij mijn speelstijl, maar na een paar jaar spelen wil ik die paar dingen in een klap oplossen ipv naar een andere versterker te zoeken. (alleen een vibro-king vind ik mooier en die is een heel stuk duurder) Het teveel aan hoog, de soms ietwat modderige bas en ook een bepaald aspect van het overdrive geluid wat ik niet zo mooi (meer) vind bij de classictone, komt door die speakers. Ik merk het vooral op grotere podia dat het lijkt of al mijn bas ineens afwezig is en het hoog veel te sterk aanwezig. Thuis valt het allemaal heel erg mee.

Ik begrijp dat die koch-jensen vg25 speakers een soort jensen p10r's zijn. Dit zijn de 10" speakers die relatief het meest vervormen, en door een voicecoil ter grootte van een aantal opgestapelde 2-euromuntjes relatief heel weinig laag en relatief teveel hoog geeft. Niet iets wat beamblockers compleet oplossen... Dit is wat je in alle reviews van die speaker ook terugvind. (Ik weet niet of je toevallig het cleane kanaal ooit op 70%-90% open hebt gezet; de vervorming die je dan hoort is dus de vervorming van de jensens en niet de eindbuizen, want met andere speakers klinkt het nog wel clean...)

Na het beluisteren van echte p10r's vind ik die nog relatief gebalanceerder klinken dan de koch-speakers. Maar goed. Die webers zijn ook gebaseerd op jensen 10" speakers, alleen hebben ze oa. een hoger wattage en een grotere voicecoil waardoor het hele frequentiespectrum een stuk zakt en gebalanceerder wordt, de basweergave wordt strakker en de speakers vervormen niet meer zo. Ze behouden wel die sprankeling in het geluid begrijp ik uit diverse reviews.

Mitch
8 september 2006, 09:27
Marshall Studio 15
gaat morgen dan ook weg

Je bedoelt dat je daar al een koper voor hebt ? VOlgens mij zijn er hier op het forum wel een paar die daar op zitten te azen !

piezo
8 september 2006, 09:38
Ik ga er 2 weber 10a150's indoen. Na de classictone aan verschillende andere cabinetten gehangen te hebben ben ik erachter gekomen dat alles wat mij niet bevalt aan die versterker op te lossen is met andere speakers. ........Etc...........Bedankt voor de duidelijke info.
Misschien heb ik dat luidsprekerprobleem niet zo, omdat ik 4x10 heb en de luidsprekers dus veel minder belast worden en daardoor het laag strakker blijft. Met 4x10 en een grotere kast heb je natuurlijk tòch al wat meer laag.
En misschien ook omdat in de mijne (serienummer 0003) nog gewone Jensen P-10 R's zitten, niet de Koch versie. (Zie het plaatje in mijn topic over de montageproblemen die ik had met de beamblockers)

Ik heb in het verleden trouwens ook al gemerkt dat Dolf Koch niet altijd zo'n gelukkige hand heeft in het kiezen van luidsprekers. Mijn KC-50 DLX werd oorspronkelijk geleverd met EV, die veel te strak klinken voor rock, later met (goedkopere?) Eminences die ook wel strak klinken maar veel te weinig laag geven, terwijl Koch juist beweert dat het laag daarvan beter is dan van de EV's. De Multitone-combo werd oorspronkelijk geleverd met Vintage-30's, toch niet de meest geschikte luidspreker voor een open kast.

Tristan
8 september 2006, 11:11
Marshall Studio 15
gaat morgen dan ook weg

Ik kom er zo aan, even de route uitprinten op routenet, geld halen, wat eten en dan rijd ik aan...
Ik ben rond een uurtje of twee bij je... :D

Harm
8 september 2006, 14:38
Hmmm, ik lees alleen over toppies en combos...

Ik heb het door de jaren heen een beetje gekregen met mijn oude da mp1 en ada mp2 voorversterkers... Mooie versterkers, erg bekend uit de jaren 80 en iedereen liep er toen mee weg (Gilbert, Metallica, etc..) en idd vroeger vond ik ze goed... Nu heb ik dat niet meer...

Sinds ik de laatste jaren (5 jaar) alleen nog maar op een top speel verlies ik de waardering voor de 2 voorversterkers...

Terwijl de triaxis van mij weer geweldig klinkt (maar gruwelijk veel ruist... heeft iemand daar een oplossing voor?? En nee, ik heb niet de standaard buizen, wel 3 jaar oud, is dat te oud voor voorversterkerbuizen, en ik gooi de gain en de lead drives niet compleet open.. Toch ruist het...).

Jammer is dat omdat dit gereedschap nu werkloos staat.

Harm

ewout
8 september 2006, 17:48
Bedankt voor de duidelijke info.
Misschien heb ik dat luidsprekerprobleem niet zo, omdat ik 4x10 heb en de luidsprekers dus veel minder belast worden en daardoor het laag strakker blijft. Met 4x10 en een grotere kast heb je natuurlijk tòch al wat meer laag.
En misschien ook omdat in de mijne (serienummer 0003) nog gewone Jensen P-10 R's zitten, niet de Koch versie. (Zie het plaatje in mijn topic over de montageproblemen die ik had met de beamblockers)

Ik heb in het verleden trouwens ook al gemerkt dat Dolf Koch niet altijd zo'n gelukkige hand heeft in het kiezen van luidsprekers. Mijn KC-50 DLX werd oorspronkelijk geleverd met EV, die veel te strak klinken voor rock, later met (goedkopere?) Eminences die ook wel strak klinken maar veel te weinig laag geven, terwijl Koch juist beweert dat het laag daarvan beter is dan van de EV's. De Multitone-combo werd oorspronkelijk geleverd met Vintage-30's, toch niet de meest geschikte luidspreker voor een open kast.

Ik heb het topic net even bekeken. Ik denk dat veel temaken heeft met dat jij inderdaad normale p10r's hebt , en 4 daarvan. Ik wist niet dat de eerste classictones dat hadden eigenlijk.

Ik denk dat speakers inderdaad voor veel mensen het zwakke punt zijn van koch-versterkers. Misschien ligt het aan mij, maar iedere keer als ik een andere speakerkast hang aan een koch multitone of classictone-versterker dan vind ik het (meestal) beter klinken. De speaker van de studiotone vind ik overigens wel helemaal goed. Een multitone top over een bogner kast vond ik persoonlijk echt vele malen mooier dan de ecstacy over diezelfde kast, maar een multitone combo ernaast met stock speakers vond ik echt helemaal niks!

Een classictone heeft natuurlijk iets fender-achtigs in het clean door de 10"speakers, ik begreep dat het afgeleid is van een vibrolux, maar of dat nou een tweed, brownface of blackface was weet ik niet. Maar... een classictone op het overdrive kanaal over een kast met celestion g12H heritage speakers klinkt verassend veel als marshall , een classictone op het cleane kanaal over een celestion bluedog cabinet klinkt behoorlijk als vox. Ik had de originele marshall (18w clone) en vox (ac30) versterker er steeds bij (ik plude de speakers steeds om) en de classictone kwam serieus een heel stuk in die richting. Genoeg om een heleboel mensen flink voor de gek te houden-dichtbij. Toch bizar wat speakers kunnen doen. Ik zal een review posten als ik die weber speakers heb.