PDA

View Full Version : Jeff Beck strat



peveo
1 september 2006, 20:21
Ik heb weer een ongelooflijke aanval van GAS.
Overweeg de aanschaf van een Jeff Beck strat maar vraag me af of ie het geld waard is.
Wie heeft er zon ding en wat zijn je bevindingen?
Ik heb begrepen dat de neck wat dikker is , hoe voelt dat dan?

Houdoe,

Peter

BLOK182
1 september 2006, 20:23
Ik heb de nieuwe customshop Jeff Beck geprobeerd, best leuk ding, maar sorry, ik vind em geen 2000 waard, beetje anonieme gitaar en anonieme feel, je had niet echt het idee iets bijzonders vast te houden. Daarna een strat deluxe met kinmans vastgehad, en die beviel me een stuk beter, voor de helft van het geld.

Squier4ever
1 september 2006, 22:36
ik zou zeggen ga testen, want voor dat geld kun je ook een andere erg leuke gitaar kopen, Fender, Gibson, PRS evt. Haar

G.G.
2 september 2006, 08:16
De eerste serie was fantastisch, die had ene echt dikke hals, daarna hebben ze de hals vervangen door een "beter verkoopbaar" exemplaar. De smoes van Fender was dat Jeff Beck zijn voorkeur was veranderd en dat ie ineens van normale halzen hield.

Eko
2 september 2006, 17:16
Klopt. De eerste serie was echt een tonemachine. Een hals als een trapleuning met enorme klank. Dubbele singlecoils op de brugpositie ( lacesensors) voor goede bite. Prachtig instrument mits je met hals overweh kunt. De nieuwe lijkt gewoon teveel op een normale om zoveel meer te kosten.

BLOK182
2 september 2006, 17:45
Ik heb inderdaad de allernieuwste geprobeerd en die viel tegen.

peveo
4 september 2006, 18:51
Uiteraard wil ik en strat eerst wel effe voelen maar dat is een probleempje.
hier in de buurt kom ik er gin tegen.

Bij de Feedback in Eindhoven hadden ze um ok ni.

Wellicht is een gewone usa strat waar ik dan Hot Noiseless pu,s in zet( wel goedkoper), die zag ik voor weinig bij Musik Produktiv in Duitsland.
maarja, om nu een gitaar via het web te kopen.........ik wil hem dan wel nieuw in doos en niet een afgeragd bekrast demo geval.

zucht......

Peter

vulvasonic
4 september 2006, 21:27
Is het niet zo dat ze tegenwoordig twee types hebben?
Een CS model en een regulier model?
Niet?

Ritch
4 september 2006, 21:35
Is het niet zo dat ze tegenwoordig twee types hebben?
Een CS model en een regulier model?
Niet?

Yep. Regulier = Artist series

vulvasonic
4 september 2006, 21:45
Yep. Regulier = Artist series

Maar zit daar dan geen groot verschil in?
Ik keek toevallig een paar dagen geleden naar de specs en ik zag tot mijn verbazing dat deze gitaar geleverd werd met een setje .009. Meneer Beck zelf speelt minimaal met een setje .011, zo heb ik ooit uit een interview met hem vernomen.

Ik snap die dingen nooit. Hoe wil je nu de feel van een Jeff Beck strat kunnen ervaren met een setje elastiekjes??????

Vreemde jongens daar bij Fender.

nopster
4 september 2006, 23:46
Die van SRV is met een set van 10 en die speelde denk ik ook op 12 ofzo?

G.G.
5 september 2006, 08:17
Maar zit daar dan geen groot verschil in?
Ik keek toevallig een paar dagen geleden naar de specs en ik zag tot mijn verbazing dat deze gitaar geleverd werd met een setje .009. Meneer Beck zelf speelt minimaal met een setje .011, zo heb ik ooit uit een interview met hem vernomen.

Ik snap die dingen nooit. Hoe wil je nu de feel van een Jeff Beck strat kunnen ervaren met een setje elastiekjes??????

Vreemde jongens daar bij Fender.

Het wordt nog vreemder als je bedebkt dat de SRV strat van fender zo gemaakt is dat je SRV geluid hebt bij dunne snaren. Met die texas specials slaan ze de plank volledig mis.

peveo
5 september 2006, 09:05
Tsja, de snaartjes op een fabrieksgitaar zeggen me niet zoveel, die gaan er zo wie zo af en worden vervangen door een vers setje 010.
Als het een standaard strat is gaan de pickups er meestal ook gelijk uit en wordden vervangen door iets wat meer in mijn smaak valt.

Die Jeff Beck strat lijkt me een goede strat met goede elementen en eentje die zijn waarde behoudt.

Maar als het zo is dat ie vergeleken met een standaard USA toch flink duurder is en de gebruikte materialen zijn hetzelfde...

Tsja , dan kan ik dus net zo goed een witte standaard USA aanschaffen en daar Hot Noiseless in zetten.

Dan heb ik toch een zelfde gitaar zonder Jeff Beck krabbel toch...? En voor minder geld lijkt me.

BartL
5 september 2006, 11:53
Mijn ex-gitaarleraar heeft deze:
http://www.strat-central.com/pics/strats/1986tonow/beck.jpg
Hij heeft er ooit 900 gulden voor betaald :)

Erg fijne gitaar met 'n goeie sound. De hals is inderdaad erg dik; da's echt wennen!

Helter Skelter
5 september 2006, 11:55
Mijn ex-gitaarleraar heeft deze:
http://www.strat-central.com/pics/strats/1986tonow/beck.jpg
Hij heeft er ooit 900 gulden voor betaald :)

Erg fijne gitaar met 'n goeie sound. De hals is inderdaad erg dik; da's echt wennen!

moooooi...maar zij had nog mooier geweest met een maple hals vind ik :hippie:

BartL
5 september 2006, 17:38
Nee man! Zoals nu is ze perfect. Lekker mooi, zeer donker fretboard.

sembo
5 september 2006, 17:44
mijn neef van hassent op dit forum heb hem ook gehad.

die kan misschien ook nog meer info geven !!


hij heb hem wel ingeruild voor een js1 ibanez (speelt perfect :rockon: )


gegroet sem