PDA

View Full Version : USB Gitaar?



marter544
1 september 2006, 18:33
De naam zegt het al: http://www.behringer.com/IAXE393/index.cfm?lang=ENG
Zou het wat zijn? Volgens die site zou ie in nederland 142 euro moeten kosten. Waar is het mee te vergelijk, een variax ofzo? De gitaar zal wel zuigen, maar je zou de hardware toch in een andere gitaar kunnen bouwen?

Brammibal
1 september 2006, 18:36
hier staat er nog een: http://feedback.nl/?id=55&b=ESPUG1TSB.

marter544
1 september 2006, 18:36
Het bestond dus al :satisfie: Ik dacht dat het iets nieuws was, ik loop achter...

bert k
1 september 2006, 19:28
Is dus geen Variax-variatie. Variax is een echte digitale gitaar, met modeling inside. Dit is een gewoon gitaartje met een analoog-digitaal convertertje wat het gitaargeluid naar USB stuurt, meer niet.

cardinal
9 september 2006, 10:49
maar kan je de hardware nu wel of niet ombouwen in een goed gitaartje. Lekker koppelen aan guitarrig ofzo?

glacius
9 september 2006, 10:52
volgens mij had gibson ook zoiets ..

bennyvx78
9 september 2006, 12:01
doe mij maar gewoon guitarport van line 6 ..die ik nu speel over me
marshall of over me peavey 5150 .. is zoveel beter man :)..

lekker makkelijk ..en prima geluid ..
zelfs nu met triplepack en powerpack upgrade :D

Veekeren
9 september 2006, 12:13
doe mij maar gewoon guitarport van line 6 ..die ik nu speel over me
marshall of over me peavey 5150 .. is zoveel beter man :)..

lekker makkelijk ..en prima geluid ..
zelfs nu met triplepack en powerpack upgrade :D

Inderdaad... Als je al enigszins een gitaar hebt, koop dan een toneport of guitarport ipv in een Behringer gitaar te investeren. En als je geen gitaar hebt, koop dan een fatsoenlijke(re) gitaar en denk nog even niet aan hoe je je geluid de computer in krijgt...

interessander
9 september 2006, 13:06
doe mij maar gewoon guitarport van line 6 ..die ik nu speel over me
marshall of over me peavey 5150 .. is zoveel beter man :)..

lekker makkelijk ..en prima geluid ..
zelfs nu met triplepack en powerpack upgrade :D

Je speelt met een guitarport OVER een 5150?

MazeMouse
9 september 2006, 17:45
USB gitaar en dan door Reason heen gooien....
Klinkt boeiend voor de thuisstudio die krap in de ruimte zit :)

Veekeren
10 september 2006, 04:03
USB gitaar en dan door Reason heen gooien....
Klinkt boeiend voor de thuisstudio die krap in de ruimte zit :)

Maar wel gelezen dat ie van Behringer is :D?

iwamoto
10 september 2006, 04:31
Maar wel gelezen dat ie van Behringer is :D?
als je reason 3.0 koopt, ben je net zoveel kwijt als...3 berhonger sets, dus dan kan je net zo goed gelijk een goede gitaar kopen, ben je zo klaar!

Luke-wannabe
2 oktober 2006, 11:15
Effe een kick. Want ik heb effe een vraagje over het opnemen op je PC.
Als je zo'n Line 6 guitarport koopt, heb je dan nog een aparte geluidskaart nodig? Want bij die Usb gitaren heb je geen aparte geluidskaart meer nodig.
En zit er bij die guitarport van Line 6 ook versterker simulatie modeling enzo? Want dat zit bij de usb gitaar wel.
Ben benieuwd of iemand dat weet.

Nickname
2 oktober 2006, 11:48
Effe een kick. Want ik heb effe een vraagje over het opnemen op je PC.
Als je zo'n Line 6 guitarport koopt, heb je dan nog een aparte geluidskaart nodig? Want bij die Usb gitaren heb je geen aparte geluidskaart meer nodig.
En zit er bij die guitarport van Line 6 ook versterker simulatie modeling enzo? Want dat zit bij de usb gitaar wel.
Ben benieuwd of iemand dat weet.

Je kan beter de toneport van Line6 kopen, die heb ik ook... Alle software en hardware zit er bij voor het opnemen op je pc :)

Luke-wannabe
2 oktober 2006, 14:05
Ah relaxed! En ik heb geen aparte geluidskaart nodig dan?

vettavillenl
3 oktober 2006, 08:23
Toneport of Guitarport werken als een geluidskaart, hebben diverse uitgangen om het geluid verder uit te versterken en een hoofdtelefoonuitgang.

Beiden hebben verschillende amp. sims en effecten. Richting toekomst is men beter af met de Toneport (heeft ook MIC sims, Guitarport niet).


Ik heb zelf vorig jaar op die USB gitaar gespeeld, ik had in de demoruimte (zeer) veel last van ruis dat door de elementen werd opgepikt. Had ik totaal niet verwachtte. Zoals altijd zelf proberen..

OJJVZ
8 november 2006, 22:47
maar kan je de hardware nu wel of niet ombouwen in een goed gitaartje. Lekker koppelen aan guitarrig ofzo?

Het kan vast, maar wil je dat? is het geen rotzooi wat er in zit? k denk niet dat je huidige gitaar op deze elementen e.d. er op vooruit gaat ^^

guitardude
8 november 2006, 23:09
Het kan vast, maar wil je dat? is het geen rotzooi wat er in zit? k denk niet dat je huidige gitaar op deze elementen e.d. er op vooruit gaat ^^
Ik denk dat de effectieve elektronica 'de DAC' pas na de elementen en de andere onderdelen is geplaatst. Dus zeg maar ipv de output jack. :)

OJJVZ
15 januari 2007, 18:40
oohkay, (weet t late reaxie)

k lees nu pas, niet zelfde idee als variax.