PDA

View Full Version : Korea VS. China



Sonny
1 september 2006, 14:57
Klopt het wat ze zeggen over les paultjes van Epiphone, zijn deze werkelijk slechter van kwaliteit als ze in China gemaakt zijn?

Grtzz Sonny

The Underdog
1 september 2006, 16:03
Nee, het klopt niet.

-Steven-
1 september 2006, 16:05
Nee inderdaad, volgens mij klopt dat ook niet. Heb toen ik mijn Epiphone Les Paul kocht, een LP Standaard uit China en een LP Custom uit Korea getest. En ík merkte nauwelijks verschil ertussen (qua sound). Behalve dat de LP Standaard 420 euro kostte, en de Custom 700 geloof ik.

BamBuFan1
1 september 2006, 16:23
Klopt het wat ze zeggen over les paultjes van Epiphone, zijn deze werkelijk slechter van kwaliteit als ze in China gemaakt zijn?
Grtzz Sonny

Als je een Koreaan wilt verkopen: ja
Als je een Chinees wilt verkopen: nee
Als je een Koreaan wilt kopen: ja
Als je een Chinees wilt kopen: nee

Iedere lopendebandwerker kan een slechte dag hebben en de frees verkeerd afstellen. Dat komt in Amerika, Japan, Korea en China voor. Gewoon een aantal gitaren uitproberen (het liefste alle gitaren binnen jouw prijsklasse, al zijn ze van hetzelfde type, serie en land!) en de beste uitkiezen. Bij Chinese Squiers heb ik bijvoorbeeld van brandhout tot zeer nette gitaren gezien. En als je die nette eruit vist heb je voor weinig geld een hele fijne gitaar.

Maar ik heb ook een Amerikaanse G&L Asat van €3000 gezien met een open ruimte in de neckpocket die zo groot was dat je twee creditcards naast elkaar naast de hals kon stoppen (daadwerkelijk even gedaan).....

The Underdog
1 september 2006, 16:23
Dat prijsverschil heeft natuurlijk niets te maken met het land waar de gitaar gebouwd is. Het heeft te maken met het feit dat de custom o.a. Vergulde mechanieken en pickup-covers heeft enz. heeft, allemaal zaken die geen invloed op de klank hebben. Persoonlijk vind ik die gouden toestanden gewoon lelijk.

FruscianteFan
1 september 2006, 16:35
Ik heb een aantal Epi Les Pauls getest: een Custom (Korea), een paar Standards en een Goth. Alleen van de Custom ken ik de herkomst.

Zonder overdrijven vond ik de Custom echt veel lekkerder spelen. Dat was (en is) helemaal mijn gitaar en bij die andere Les Pauls had ik dat totaal niet.

Conclusie is wederom, gewoon uitproberen! Als je geen verschil merkt is het goed, als je wel verschil merkt is het ook goed.