PDA

View Full Version : Gitaarspelen en muzieksmaak



Neals
2 december 2002, 21:01
Misschien wel een leuk onderwerp om over te gaan discuseren...

Hebben jullie net als mij dat sinds je gitaarspeelt je muzikale smaak steeds breder word, en ook steeds anders.??????

savecracker85
2 december 2002, 21:04
tja heb ik ook wel...ik luisterde voor ik gitaar ging spelen naar dingen als rap en limpbikzit etc....maar nu vindt ik jimi hendrix ook vet ...en als ik niet gitaar was gaan spelen dan vond ik het waarschijnlijk gewoon 'ouwe lullen' muziek :grin:

hoofd
2 december 2002, 21:06
Ja, zeker. Toen ik begon met spelen luisterde ik voornamelijk Metallica, Guns n' Roses en dat soort dingen, je herkent het wel. Daarna kwam ik into hippie dingen (Janis Joplin, Jimi Hendrix, The Doors) en bluesy daarna. Aan de andere kant ook steeds extremere metal :wink:. Momenteel luister ik veel jazz. Enige stijlen die me eigenlijk nooit hebben kunnen boeien zijn soul, funk en klassiek.

Negative K3 fan
2 december 2002, 21:21
ik speel gitaar sinds ik in de muziek kwam, ongeveer gelijk.

Neals
2 december 2002, 21:27
klassiek kan ik eigenlijk op zijn tijd apprecieren. maar ben ook bands cool gaan vinden wat ik anders als ouwe lullenmuziek zou gaan bestippelen

Kitaarhiero
2 december 2002, 22:10
Voordat ik gitaar speelde was het vooral RHCP, Kane(!), Anouk, NoDoubt en Blink 182... en ik ging gitaar spelen omdat ik liedjes van die bands wilde leren spelen... van No Doubt heb ik ooit 1 liedje gekund (nu ben ik hem vergeten)... en is mijn smaak intussen vreselijk geëvolueerd

Phizer
4 december 2002, 19:32
eerst luisterde ik nooit naar instrumentale muziek, nu bijna alleen maar...

en dat geld ook voor progressive rock, maar daz niet altijd instrumentaal (al vind ik instrumentale progressive rock nog mooier dan met zang :razz:)

geertenno
4 december 2002, 19:42
Eerst Beatles en van die rock uit de Top 40.
Toen Nirvana en daardoor kwam ik in de grunge/punk.
Nu ook progressive rock/metal en alternative.
En Ska en Reggae kwam net na de Punk toen ik skapunk ontdekte. :smile:

Ibanez
4 december 2002, 21:14
Toen ik gitaar ging spelen raakte ik ook geinteresseerd in blues wat vrienden van mij ouwe lullen muziek vinden. Ook jazz vind ik interessant en ik luister op een hele andere manier naar het gitaarspel in bijv. metal nu ik zelf gitaarspeel. Mijn moeder zegt dat ze alleen een brei van herrie hoort als ze metal hoort. Maar helemaal als je gitaarspeelt hoor je gewoon precies hoe alles gespeeld word.

Luca P
4 december 2002, 21:43
Nou mag het na bijna 24 jaar gitaar spelen?
Als je blijft hangen bij een stijl schiet het niet echt op. Zo voel ik dat tenminste.
Alhoewel, meneer John Williams bijv. speelt waarschijnlijk heel zijn leven klassiek gitaar.
En echt blijven hangen doet hij niet.

Neals
5 december 2002, 11:36
k begon bij metal, maakte uitstapjes naar punk -> grunge -> crossover -> blues/bluesrock -> begon dat gedoe van muse een beetje te begrijpen (qua luisteren) maar begin voor mezelf metal veel minder interresant te vinden...

Elvomir
5 december 2002, 15:03
K begon bij rock, daarna punk en nu luister ik metal

Darklight
5 december 2002, 22:58
Ik begon met Nirvana.. dat heb ik lang gespeeld, daarna vooral veel punk (pennywise, nofx), toen nu-metalachtige muziek en nu vooral speed/trash/death metal.

Ik wou het ook bij de hardere metal houden :smile: Ik luister nu helemaal niet meer naar grunge, punk en nu-metal.

Ik vond solo's altijd maar niks trouwens. Iets waar ik nu echt van baal, omdat ik na 5 jaar gitaarspelen pas echt ben gaan verdiepen in lastige solo's. Ik oefen dan nu ook kweenie hoeveel uren per dag :smile:

Maarja, als je geen uitdaging meer hebt zoek je wat anders denk ik.

sash
6 december 2002, 15:17
M'n muzieksmaak wordt niet echt anders (veranderen wel wat kleine dingetjes, maar geen compleet andere dingen), maar hij wordt wel verbeterd. Sinds dat ik gitaar speel hoor ik ook hoe iets gespeeld moet worden en wát er gespeeld wordt.

rePUNKtative
8 december 2002, 19:09
sja, ik ben redelijk muzikaal opgevoed.... Mn ma zette altijd klasieke muziek op toen ik nog in de luiers zat en dat heb ik nu nog steeds mee... Mn vader daar en tegen heeft een hele stapel LP's met 60er en 70er jaren punk en daarmee ben ik dus opgegroeid.

Sinds ik gitaar speel ben ik me eigenlijk niet voor andere muziek stijlen gaan interesseren dan dat ik vroeger deed. Laten we het zo zeggen: metal deed me zowiezo al niks, de rest vond ik al cool :smile:

the joshua tree
8 december 2002, 20:18
Mijn muzieksmaak is helemaal anders geworden sinds ik gitaar speel.

Ik heb van me leraar n keer een top 100 allertijden cd gekregen.

Hierdoor kwam ik in aanraking met Queen, Guns n' Roses, Metallica, Deep Purple, Led Zeppelin.

Fvddungen
8 december 2002, 20:51
Mijn muzieksmaak is ook veranderd. Ik was al een fan van U2, maar ben nu een nog grotere fan geworden.

Edge is mijn idool.