PDA

View Full Version : GFS & Paypal met bankpas



G.G.
1 september 2006, 12:39
Heb net een bestelling geplaatst en die is nu onderweg.

Ik had de grootst mogelijke moeite om alle juiste info te vinden over de exacte werking van paypal en alle ingewikkelde termen als "money balance tranfer" en "echecks". Zonder creditcard leek het mij wat lastig, maar het valt allemaal wel mee, zo voor de eerste keer.

Van GFS kreeg ik dit mailtje:


You can use Paypal Balance Transfer or Credit Cards
through Paypal- or pay directly with credit cards on
our site

Jay


Dit zei mij niet veel, en wanneer ik inlogde bij paypal zag ik alles in het nederlands, dus die termen waren zo goed als niet op te zoeken.

Ook hier op het gitaarforum was de informatie erg verspreid. Vandaar dat ik het allemaal eens in 1 post prop.

#1. Ga naar www.guitarfetish.com. Zoek een leuk setje uit en gooi die in je winkelwagentje (door onderaan de pagina op order te klikken).

#2. Kies Netherlands & Export- Air Letter Post en klik op "Apply" nu zie je het bedrag in $ en de verzendkosten.

#3. Ga naar www.paypal.com en doorloop de registratieprocedure. Hierna kan je inloggen in je paypal account.

#4. Log in bij paypal in je account en kies het tabblad "Geld toevoegen". Hier staat de hele procedure. Je kan digitaal je geld overschrijven of gewoon met een papieren overschrijfkaart. Hou rekening met wisselkoersen, liever iets extra in euro's dan later ineens tekort komen. (Op paypal vind je ook een omrekenhulpje dat euro's omrekent naar dollars)

(ik ben zelf naar de bank gegaan want ik wist niet wat ik precies moest doen. Bij de bank zeiden ze dat het moeilijk was omdat je internationale overschrijfkaarten nodig hebt. Dit bleek NIET WAAR. Paypal zit ook in Amsterdam, dus je kan het gewoon overmaken zoals je altijd doet binnen Nederland. VERGEET NIET je ID over te nemen vanaf de paypalpagina waar ik het hierboven over had.)

#5. Na 3 a 4 werkdagen log je in bij paypal en zie je dat je saldo verhoogd is met het bedrag dat je over gemaakt hebt (in euro's).

Paypal stuurt je zo'n mailtje:



Geachte G.G.,


De elektronische overschrijving van uw bankrekening naar uw PayPal-rekening ten
bedrage van 65,00 EUR is voltooid. Het geld wordt nu weergegeven op uw
PayPal-rekeningsaldo.Daarnaast is het totaal van uw PayPal-verstuurlimiet
verhoogd met 65,00 EUR. Log in op uw PayPal-rekening voor meer informatie.
Dank u dat u hebt gekozen voor PayPal!
Het PayPal-team


#6. Nu herhaal je stap #1. en stap #2. De rest spreekt voor zich op de site van GFS Je komt via de site van GFS bij Paypal terecht. Alle schermen zijn duidelijk te doorlopen. Let er wel op dat je betaald met dollars, aangezien je paypalsaldo in euro's is.

#7. kijk op je email en je krijgt zo'n soort bevestiging:


This email is to confirm the receipt of your recent order from Guitarfetish.com


You can always find out the current status of your order by going to
http://linkje
Date Thu Aug 31 05:35:28 EDT 2006
Ship to Naam
Adres
rotterdam Netherlands 1234AA
NL Netherlands
+3110-xxxxxxx
Bill to Not Available
E-Mail jouw eigen@hotmail.com (emailed)
Via EXPORT- Air Letter Post
Payment PayPal
Comments Blablablabl

Name Code Qty Each Options
-----------------------------------------------------------
Premium Alnico Strat I27 1 59.95
Pickups- Our Best Vintage
Set!
Subtotal 59.95
Shipping 12.00
Total 71.95


Paypal stuurt je deze email:



Geachte G.G.,

Deze e-mail is een bevestiging dat u een betaling via PayPal aan ebay@guitarfetish.com () voor hebt geautoriseerd.



--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Betalingsgegevens

Transactie-id: Een hele lange code van cijfertjes en letter
Prijs object: $71,95 USD
Totaal: $71,95 USD
Koper: G.G.

--------------------------------------------------------------------------------



Bedrijfsgegevens

Bedrijf: ebay@guitarfetish.com

--------------------------------------------------------------------------------

Uw niet-bevestigde adres


Verzendgegevens: G.g.
Adres
1234AA rotterdam Nederland


--------------------------------------------------------------------------------

Bij vragen over de verzending en het volgen van uw gekochte object of service kunt u contact opnemen met ebay@guitarfetish.com op ebay@guitarfetish.com.




Hierna wacht je een dag of 4 a 5 (werkdagen) en je pakketje wordt thuisbezorgt.

Heel simpel dus.

STW
1 september 2006, 12:46
wat lief, dank je wel

G.G.
1 september 2006, 12:48
wat lief, dank je welhahaha....

Tsja... ik vind het allemaal maar heel ingewikkeld zo, en ik heb via de zoekfunctie ontdekt dat er veel meer zijn die het allemaal maar erg ingewikkeld vonden.

Zo moet het denk ik iets duidelijker zijn.

Stitch
1 september 2006, 12:54
Ja goed de techniek staat ook niet stil he, volgens mij kon je een tweetal jaren terug nog niet zo makkelijk digitaal geld overmaken naar Paypal. Maar het werkt nu inderdaad prima! Nog makkelijker is het als een bedrijf met iDeal werkt, als je dan wil betalen ga je direct naar de inlog pagina van je internetbankieren account!

Hendriks
1 september 2006, 12:59
Paypal werkt perfect en het is eenvoudiger dan het lijkt. Eigenlijk wijst het zich vanzelf , aanmelden , geld storten en bestellen.

G.G.
1 september 2006, 13:01
Paypal werkt perfect en het is eenvoudiger dan het lijkt. Eigenlijk wijst het zich vanzelf , aanmelden , geld storten en bestellen.

Jij hebt het net toch ook gedaan? Heb jij nog aanvullingen die in de eerste post zouden moeten staan in mijn verhaal?

Harry
1 september 2006, 13:11
G.G. u is fantastisch!



het lijkt er inderdaad op dat het makkelijker geworden is, zeker nu het er ook in het nederlands op staat. Dusssss.... ik ben er klaar voor om in het buutnland te gaan bestellen!

G.G.
1 september 2006, 13:18
G.G. u is fantastisch!



het lijkt er inderdaad op dat het makkelijker geworden is, zeker nu het er ook in het nederlands op staat. Dusssss.... ik ben er klaar voor om in het buutnland te gaan bestellen!

Blij dat ik iemand heb kunnen helpen. Schroom trouwens niet om de paypal helplijn te bellen. Ik heb ondervonden dat ze een hele korte wachttijd, een zeer vriendelijke telefooniste en een prima service hebben.

Hendriks
1 september 2006, 13:19
Jij hebt het net toch ook gedaan? Heb jij nog aanvullingen die in de eerste post zouden moeten staan in mijn verhaal?

Lijkt me een helder verhaal , nogmaals gewoon de aanwijzingen volgen en het komt goed.

DarknessAwaits
1 september 2006, 13:48
Dit is echt handig, want ik snapte ook nooit iets van het hele paypalprincipe. En dan is er toch een drempel voordat je daadwerkelijk iets zal bestellen.

Bedankt in ieder geval!

G.G.
1 september 2006, 15:10
Dit is echt handig, want ik snapte ook nooit iets van het hele paypalprincipe. En dan is er toch een drempel voordat je daadwerkelijk iets zal bestellen.

Bedankt in ieder geval!

Graag gedaan.

Wat ik met die paypalaccount ga doen is het volgende:

Ik koop nog weleens wat onderdelen en verkoop op marktplaats ook nog weleens wat (gitaartje kopen, strippen voor de onderdelen en vervolgens alles wat je niet nodig hebt verkopen. Ik ga dat allemaal via paypal doen, dan wordt die account mijn "gitaarpotje". Handig voor de hobbiebouwer :rockon:

Bijkomend voordeel: Alles dat de verkoop opbrengt blijft buiten het huishoudgeld. Je kent dat wel: je verdient wat, wordt boodschappen van gedaan en het geld is weg. Koop je weer eens wat en wordt er gezegt: "moet je nou alweer gitaarshit kopen?"

Noctiis
10 januari 2007, 10:46
Ik heb de stappen in dit (overigens zeer handige) topic gevolgt, maar ik kreeg in mijn paypal dit te lezen:

Als u deze aankoop wilt voltooien, moet u een creditcard toevoegen. Dit komt waarschijnlijk omdat de verkoper geen eChecks accepteert. Voor sommige betalingen, zoals directe betalingen, is een creditcard vereist.

Wat doe ik fout??

edit: kan het eventueel zijn dat het benodigde bedrag nog niet op mijn paypal staat, er daarom gevraagt wordt om een creditcard?

artnaz
3 februari 2007, 19:36
Ik heb de stappen in dit (overigens zeer handige) topic gevolgt, maar ik kreeg in mijn paypal dit te lezen:

Als u deze aankoop wilt voltooien, moet u een creditcard toevoegen. Dit komt waarschijnlijk omdat de verkoper geen eChecks accepteert. Voor sommige betalingen, zoals directe betalingen, is een creditcard vereist.

Wat doe ik fout??

edit: kan het eventueel zijn dat het benodigde bedrag nog niet op mijn paypal staat, er daarom gevraagt wordt om een creditcard?

Ik weet het niet, maar dit kreeg ik vroeger ook. Probeer nog eens de stappen van G.G. te doorlopen, want nu gaat het bij mij ook goed.

Nogmaals bedankt G.G.!!! Eindelijk kan ik rustig shoppen op eBay zonder steeds bij de verkopers te zeuren of ze ook een normale "bank transfer" voor deze ene keer willen accepteren. Thanks a lot!

G.G.
3 februari 2007, 19:51
Nogmaals bedankt G.G.!!! Eindelijk kan ik rustig shoppen op eBay zonder steeds bij de verkopers te zeuren of ze ook een normale "bank transfer" voor deze ene keer willen accepteren. Thanks a lot!

Graag gedaan, ben blij dat al het tikwerk niet voor niets was.

G.G.
3 februari 2007, 19:53
edit: kan het eventueel zijn dat het benodigde bedrag nog niet op mijn paypal staat, er daarom gevraagt wordt om een creditcard?

Ik denk het wel, zolang je geen krediet op je paypal hebt staan, kan er ook niets mee gedaan worden. probeer het over een paar dagen als je geld op je paypalaccount staat. Met de stappen die ik gepost heb, moet het lukken.

Heb al van meer mensen berichtjes gehad dat mijn beschrijving prima werkt.

Dus, nog even geduld.

Reigor
3 februari 2007, 20:00
Ik heb een keer geprobeerd me aan te melden bij Paypall. Alleen bij de registratie vroegen ze oom een creditcard. Is dit nog steeds zo?

artnaz
3 februari 2007, 20:14
Probeer ik net te betalen, krijg ik het volgende scherm na het klikken op "betalen" bij de factuur:

http://img297.imageshack.us/img297/7748/paypalhu9.png (http://imageshack.us)

Wat nu?

Noctiis
3 februari 2007, 21:21
als dit dezelfde melding is die ik een tijd geleden (zie een paar posts hierboven) plaatste, het was inderdaad een kwestie van wachten tot het geld op de paypal account gezet was. daarna geen melding meer gehad van creditcard aanmeldingen etc. :)

artnaz
4 februari 2007, 09:24
Oh ja, ik had al zo'n vermoeden. Bedankt!

RichardRichard
8 februari 2007, 09:37
Ik heb nu ook geld op mijn paypal gestort, het geld staat er op. Maar als ik GFS wil betalen krijg ik ook dat gebeuren dat ik een creditcard moet toevoegen.

Ik heb echt geen iedee wat ik nu moet doen.

Of ben ik gewoon weer te ongeduldig en moet ik nog even wachten?

mvg,

Richard

bedit:
hij geeft dus dit berichtje:
Als u deze aankoop wilt voltooien, moet u een creditcard toevoegen. Dit komt waarschijnlijk omdat de verkoper geen eChecks accepteert. Voor sommige betalingen, zoals directe betalingen, is een creditcard vereist.

artnaz
8 februari 2007, 18:33
Had ik ook, en ik wist niet wat het was. Staat er wel genoeg geld op? Want de bij mij was het geval dat er te weinig opstond. Ik had de dollarkoers van een bepaalde site gehaald en bij Paypal was die minder gunstiger. En ik maar zoeken...

Maar het kan ook iets anders zijn.

Tupelo
11 februari 2007, 18:31
Bump.
Net ook lopen stoeien met die kutsite.
Verdiend eigenlijk wel een sticky zoiets... vind ik..

AART
11 februari 2007, 18:43
Hij is heel simpel.

Paar dagen terug ook een account aangemaakt.
Wijst zich allemaal vanzelf en ik vond het een eitje.

Tupelo
11 februari 2007, 18:45
Ik vond die voortdurende creditcard meldingen & suggesties anders behoorlijk misleidend.