PDA

View Full Version : Epiphone Les Paul, vertel hier je ervaring met deze gitaar!



ik ben gitarist
2 december 2002, 20:53
Wat zijn jullie ervaringen met de Epiphone Les Paul? ik wil deze waarschijnlijk kopen... maar ben er nog nie zeker van

JV
2 december 2002, 20:58
gister ff op een standard gespeeld. vind de balans in die dingen toch niet echt lekker, valt altijd achterover. mis ook wel de 24 frets. speelde verder wel ok, niet echt mijn stijl alleen. klonk ook wel ok.
voor de prijs best wel ok dus

blimb
2 december 2002, 20:58
moet je even zeken dr zijn echt zooovveeeel topics geweest over epi LP's

Neals
2 december 2002, 21:09
heb laatst ook een epi les paul classic aan de tand gevoeld... de bevindingen....

Klank: voor wat je betaald, toch wel zeer lekker, ok, er zijn beter klinkende gitaren te krijgen, en die zijn ook stukken beter.

Balans: Ook die LP waar ik op speelde had de neigen naar achteren te vallen. maar echt een flink bezwaar is het niet....

De hals: Dit is waardoor de EPI les paul helemaal afviel voor mij...

Over het algemeen heeft hij een speelcomfort van een boomstam, maar door de brede hals en kolenschoppen als handen kon ik erg lekker open accoordjes op spelen.... Maar een paar metal en punkriffjes, een drama is het...

Kijk wel eens naar de G310 en G400, die er wel anders uitzien, maar heel erg lekker spelen als je toch een Gibsonlook wilt.

Anders voor een mooie Ibanez gaan

ik ben gitarist
2 december 2002, 21:14
aha

Ik zat ook nog te denken aan deze Ibanez: S3700 sol

kost €479 bij de feedback

http://www.feedback.nl/pix/ibanez-s370.jpg

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ik ben gitarist op 2002-12-02 21:14 ]</font>

Neals
2 december 2002, 21:19
die S nekken spelen heerlijk, xou je alleen de SA160 aanraden, vergelijkbare gitaar, maar niet dat gezeik van een floyd rose.

Ic3gl0vE
2 december 2002, 21:39
epi lp...
hals is te dik
je kan niet goed bij de hoge frets en hij heeft er 22 (24 is toch net ff leuker)
geluid staat me niet aan
pickupswitch zit voor mij op de verkeerde plaats
brug zit niet op de juiste plaats voor mij
ik vind 'm kut!


danku :smile:

ik ben gitarist
2 december 2002, 23:20
wat is een flyd rose? is dat het type brug ofzo?

sash
2 december 2002, 23:28
Op 2002-12-02 21:39, schreef Ic3gl0vE:
je kan niet goed bij de hoge frets en hij heeft er 22 (24 is toch net ff leuker)




Ik speel hoofdzakelijk met 21 frets en mij hoor je ook niet klagen :smile: Ligt er maar net aan wat voor muziek je speelt.

Neals
2 december 2002, 23:42
een floyd is de type brug... en het brengt een flink aantal nadelen met zich mee....

en als hoofdzakelijk slaggitarist word ik niet rouwig als een gitaar maar 22 frets heeft (let ik ook niet op)

Anders Destium
3 december 2002, 09:16
Op die S370 zit een goedkope floyd rose, dat is een zwevende brug. Nadeel van goedkope floyds is het ontstemgedrag en het soms overmatig verslijten van de "ophanging" van de brug als je de tremolo veel gebruikt. Als je niet van plan bent hem veel te gebruiken is het verstandiger om een gitaar zonder te nemen, scheelt je nogal wat irritatie over de jaren :wink:

Aan de Epi LP ga ik geen woorden vuil maken....

Mijn advies: Kijk eens rond in wat winkels, er zijn genoeg gitaren buiten de grote merken die misschien perfect aan je eisen voldoen

Marc Oblivian
3 december 2002, 09:58
Op 2002-12-02 21:39, schreef Ic3gl0vE:
epi lp...
hals is te dik
je kan niet goed bij de hoge frets en hij heeft er 22 (24 is toch net ff leuker)
geluid staat me niet aan
pickupswitch zit voor mij op de verkeerde plaats
brug zit niet op de juiste plaats voor mij
ik vind 'm kut!


danku &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">


Sluit ik me bij aan: heb er echt op verschillende gespeeld toen ik op zoek was naar een andere gitaar, maar kan ze echt bijna allemaal na een minuut of 2 weer aan de kant zetten/gooien :grin: . Mijn grootste bezwaar: het geluid: het is het gewoon niet...klinkt niet strak genoeg, hoort verschillende snaren niet goed in harmonie met elkaar, ze ontstemmen te snel..
Als je echt zo'n model wilt, kan je beter een echte kopen...
Voor de rest op de constructie zelf (hals enzo) niet veel aan te merken...

sleep_to_saturate
3 december 2002, 14:08
Op 2002-12-02 21:39, schreef Ic3gl0vE:
epi lp...
hals is te dik
je kan niet goed bij de hoge frets en hij heeft er 22 (24 is toch net ff leuker)
geluid staat me niet aan
pickupswitch zit voor mij op de verkeerde plaats
brug zit niet op de juiste plaats voor mij
ik vind 'm kut!


Dat zegt niks over de epi lp specifiek. Dan vind je het Les Paul model gewoon niet geschikt voor jou.

Nocki
3 december 2002, 20:14
ervaring ephiphone lp.

zwaar (dus niet hele avond spelen)
knopjes gaan gauw stuk. inc de potmeters.
elementen klinken niet geweldig.
leuk af te stellen. beter dan andere budget merken.
op het podium staan ze niet echt vanwege het nep gehalte. als je het niet erg vind om een beetje voor paal te staan is het leuk. maar zeker niet mijn keus voor dat geld. er zijn zeker betere merken voor hetzelfde geld...
houd in de gaten dat er gauw mankementen aan de stemmechanieken en bedrading komt.
Nocki

BLOK182
3 december 2002, 21:08
Ik heb een LP Studio, mijn bevindingen:

Het geld zeker waard, lekker dun, toch nog een aardig geluid. De elementen kunnen een hele vette gain niet helemaal aan. Nek element klinkt lekker, brug gaat wel. Verder zijn de knoppen best gevoelig, mun switch en de kabelinput zijn al kapot gegaan. Nek is weer persoonlijk, ik ben er best tevreden over, hijs zeker niet TE dik.

alcyoon
6 december 2002, 14:09
speel nu iets meer dan een halve maand gitaar, met een epi les pauls. kben er dik tevreden mee, temeer omdat ik nog niet met andere gitaren gespeeld hebt, behalve een squier stratocaster. kben ook guns n' roses fan dus kvind het maar normaal dat ik een les pauls type ga nemen. ik weet niet wat ik meer zou kunnen verwachten voor een beginnerke.

Bas
6 december 2002, 16:03
Ervaring epi lp:

Zeer fijne gitaar, hals is helemaal niet dik zoals gesuggereerd wordt en de pu's die erin zaten waren gewoon zeer geschikt voor wat ik speel (bluesrock). De pu switch is inderdaad wel een zwakker onderdeel van het geheel, heb deze al is met contactspray behandeld maar ik ga hem toch vervangen in de toekomst.

De pots en knoppen zijn verder prima.. niks op aan te merken. Het mechaniek is opzich ok, maar had beter gekunt. Als je 4 of 5 nummers speelt met 20 flinke opdrukkers moet je stem apparaat er wel ff bij pakken maar in de praktijk valt het wel te doen.

Conclusie: al met al een prima gitaar! En zeker voor die prijs. Heb wel in de winkel gemerkt dat het per gitaar aardig kan schelen. Zo had ik ooit een Epi LP studio in mn handen en klonk gewoon zwaar kut! Maargoed, wat verwacht je dan ook van een LP studio..

BLOK182
6 december 2002, 17:06
Ik vind um beter klinken dan de andere Epi's, wat helderder, maja, that's IMHO.

C-man
6 december 2002, 19:23
Ik heb nu meer dan een jaar een Epi LP Custom, geen Standard dus, maar op de prijs na zijn er weinig verschillen bij die Epi's.
Mijn ervaring:
Top gitaar! Ik geef toe: de switch MOET je vervangen, dat ding zuigt enorm... De hals is misschien een beetje dik, maar dat is gewoon het LP-model, geen nadeel dus voor mij. De elementen zijn prima.
Ik moet er nog wel bij zeggen (en dat las ik hier al eerder): Die Epi's zijn massa-productie. D.w.z: de één klinkt te gek terwijl de ander kapot gaat als je er naar kijkt. Zoek een een goeie uit dus!

BLOK182
6 december 2002, 19:59
Zou dan best kunnen dat ik een goeie studio heb en dat Bas een slechte heeft gehad.

Pickslide
7 december 2002, 01:27
Goede gitaar, klink redelijk over een beetje versterker. Speelt soepel, dikke hals heb ik nooit last van gehad terwijl ik ervoor op en strat model speelde.

Je moet ff voor jezelf uitmaken of je een LP model lekker vind spelen. Persoonlijk merk ik, ook al heb ik nu een epi LP, dat ik een Strat achtig model makkelijker vind spelen bij sommige speeltechnieken bijv. Palm muting). Maar dat is bij jouw mischien wel anders....

Bas
7 december 2002, 12:08
Op 2002-12-06 19:59, schreef BLOK182:
Zou dan best kunnen dat ik een goeie studio heb en dat Bas een slechte heeft gehad.


Waarschijnlijk. Dit ding had gewoon totaal geen body in het geluid.. net alsof je de bass naar beneden had gedraaid. Trouwens, ik lees hier meer mensen opmerkingen maken over die dikke hals, maar dat is toch helemaal niet dik? Bedoel, een strat is nog dikker imho.

Ic3gl0vE
7 december 2002, 15:37
hals van een strat is dunner, zeker weten.

Ik heb het persoonlijk meer op dunne halzen zoals je ze vaak tegenkomt op jacksons en ibanezzen

en sleep_to_saturate:
die gitaar is idd niet geschikt voor mij maar daarom zei ik ook 'ik vind 'm kut' en niet'die gitaar is kut' :smile: