PDA

View Full Version : Toneport test



jw009
1 september 2006, 09:27
Gister heb ik mijn Toneport UX1 binnengekregen die ik 2e hands op de kop heb getikt. Ik merk gelijk dat hij veel van je pc vergt dus je kan niet te veel programma's aan hebben anders gaat hij heel storend kraken en ruisen. Binnenkort wat extra RAM geheugen kopen dat moet het oplossen.

Maar goed ik dacht ik neem snel even wat op, zonder drum of wat dan ook gewoon ff puur het geluid. Leuk voor de mensen die hem zelf niet hebben om een indruk te krijgen van de kwaliteit. Bij aanvraag wil ik best meer opnemen.

http://www.putfile.com/jw009/media

Ome Roon
3 september 2006, 01:04
Klinkt niet verkeerd, al moet ik zeggen dat ik via m'n speaker out van m'n Sessionette 75 een soortgelijk geluid voor elkaar krijg (met m'n pedalen circus ertussen).

Ik zit zelf ook even te kijken voor zo iets dergelijks, omdat het natuurlijk wel handig is dat je gitaar zo je PC in kan. Waarom heb je de Toneport gekozen tov. bv. een Pod XT of Guitarport? Iets prijstechnisch of was het een bewuste keuze en kun je nu dingen die met de andere 2 niet kunnen?

Ik zit er zelf aan te denken een Pod XT te kopen namelijk.

jw009
3 september 2006, 23:56
De POD XT vond ik iets te duur, dus ik ging kijken voor de guitarport of de toneport. Nu kon ik de toneport 2e hands makkelijk overnemen dus dat gaf de doorslag, vooral overdrive/distortion geluiden zijn heel lekker en veelzijdig.
De acoustic simulation vind ik alleen echt ruk, daar had ik me meer mee voorgesteld. Het klinkt niet eens acoustisch meer clean electrisch. Daarnaast heb je 2 stereo outputs voor grote jackplugs dit werk voor mij niet ideaal omdat ik liever 2 tulp stekkertjes had gehad dus nu gebruik ik maar 1 output. Als je gewoon een mixertje ertussen gooit is het natuurlijk zo verholpen.
Maar voor de rest ben ik erg tevreden (en is het erg verslavend).

Fumi SG
4 september 2006, 00:07
Hee.. je kunt ook gewoon twee verloopstukjes halen en je outputs met tulpstekkertjes gebruiken, doe ik zelf ook!:sssh:

Ik heb zelf het idee dat acoustic simulatie gemaakt is om te gebruiken met akoestische gitaren, zodat je die ook fatsoenlijk op kunt nemen. Niet zozeer om een elektrische gitaar akoestisch te laten klinken.

Ik heb zelf ook een UX-1, die heb ik aangesloten op m'n stereo en dat blaast!! Ik gebruik nu thuis zelfs gewoon m'n Toneport omdat ie zo goed klinkt.:satisfie:

Ome Roon
4 september 2006, 02:15
Okay dan... klinkt dan wel interessant! Kun je es een mp3tje maken met wat verschillende sounds erin?

Zelf staat de Pod XT eigenlijk bovenaan mijn lijstje, maar als dit erg in de buurt komt is het misschien wel een optie. Maar op Marktplaats staan genoeg guitarports, wat me altijd weer doet vermoeden dat het niet helemaal was wat ze hadden verwacht...

jw009
4 september 2006, 09:57
Okay dan... klinkt dan wel interessant! Kun je es een mp3tje maken met wat verschillende sounds erin?

Zelf staat de Pod XT eigenlijk bovenaan mijn lijstje, maar als dit erg in de buurt komt is het misschien wel een optie. Maar op Marktplaats staan genoeg guitarports, wat me altijd weer doet vermoeden dat het niet helemaal was wat ze hadden verwacht...


Ik zal vanavond het een en ander voor je opnemen, nog voorkeuren voor een stijl?

Ome Roon
4 september 2006, 18:14
Ik speel zelf metal dus wat ruige sounds zijn welkom. :)

jw009
4 september 2006, 19:17
Check de website in de eerste post, daar zal ik het een en ander wel opgooien.

Ome Roon
6 september 2006, 15:50
Klinkt best okay moet ik zeggen.
Bedankt voor de moeite!