PDA

View Full Version : Derek Trucks



Gear Slut
1 september 2006, 05:06
Moet ik nog meer zeggen? Heb m'n broertjes meegenomen naar Clapton en ze het licht laten zien.(en Songlines gegeven)
Luister ook naar Susan Tedeschi, z'n missus ( een echte Southern Belle)
De DVD is te gek.
Ben ik nou gek of is ie echt goed?
Het is groovy zoals het een lange tijd niet geweest is.
Hey, Stinkhippie, zeg ook eens wat!

heavy-metal-thunder
1 september 2006, 08:15
Ik ben naar Clapton in Antwerpen geweest. Ik vond hem beter dan EC! Waow, lekkere sound, speelt heel virtuoos en toch melodieus!

BTW: zijn oom is/was gitarist bij the Allman Brothers (meen ik gelezen te hebben).

Gear Slut
1 september 2006, 08:38
Ja dat klopt,dat was ome Duane Allman (die de slide partijen deed op Layla & other assorted love songs van Derek & the Dominoes). Derek doet zo af en toe ook mee met the Allman Brothers.
Ik wil altijd nog een band beginnen onder de naam Derk & de Dobbelstain'n.

ccc
1 september 2006, 08:55
Ik ben naar Clapton in Antwerpen geweest. Ik vond hem beter dan EC! Waow, lekkere sound, speelt heel virtuoos en toch melodieus!

BTW: zijn oom is/was gitarist bij the Allman Brothers (meen ik gelezen te hebben).


Derek Trucks is een geweldige gitarist, maar als songwriter valt hij een beetje tegen, vind ik.
Hij speelt ook in de nieuwe Allman Brothers samen met Warren Haynes. Op de laatste DVD van de AB, spettert het pas echt.

En zijn oom drumt bij de AB.

nopster
1 september 2006, 12:06
Derek is een geweldige (slide) gitarist. Op de 2de dvd vd Almann Brothers spelen Warren en Derek samen een akoustisch stuk in de kleedkamer, heel lekker...

Derek toen ie 16 was:

http://www.youtube.com/watch?v=URQxG6Qt_6Y&search=blues%20guitar

Jimwoud
1 september 2006, 15:53
Die laatste DVD van de ABB is inderdaad geniaal. Warren en Derek voelen elkaar supergoed aan. Vooral het nummer Maydell, echt een hele vette riff

heavy-metal-thunder
1 september 2006, 16:13
ik dacht dat hij bij Clapton met een fender Superreverb speelde (en heb geen pedaaltje gezien). Fuckin' great sound!!

Gear Slut
6 september 2006, 17:15
De oom van Derek is natuurlijk niet Duane Allman maar Butch Trucks, de drummer.
De DVD Songlines Live is inmiddels ook uit en bevat maar liefst 2 uur muziek.
Misschien een beetje veel voor de neutrale luisteraar maar voor gitaristen is het smullen geblazen, met veel close ups op de gitaar zodat je een aardig idee krijgt van 's mans techniek en zo wellicht wat ideeen oppikt.
Zie ook het artikel in Gitarist sept 2006.
Spullen van de man voor zover ik heb kunnen nagaan:
Gibson Custom Shop SG '61
Fender Super Reverb (Blackface?)

jemke
26 september 2006, 21:41
Ik vind hem te gek. Ik denk dat zelfs EC in een plasje staat iedere avond.

arjanb01
26 september 2006, 22:56
Ik vind hem te gek. Ik denk dat zelfs EC in een plasje staat iedere avond.

nou, EC schijnt aan 1 oor doof te zijn dus ik denk dat hij het briljante spel van Trucks niet meer zo goed hoort ! :)
Trucks is geweldig natuurlijk dus daar luister ik ook graag naar !

JimiDylan
29 september 2006, 00:39
Ik heb ze gehoord in ahoy, en toen zei ik tegen mijn vader ook al, dat ik derek beter vond spelen dan clapton zelf. maar ach, clapton is en blijft een master! :gitarist:

Flipkoos
29 september 2006, 02:46
Las goeie berichten over hem in DE GITARIST. En nu hier weer...Toch maar es gaan beluisteren...

Ron Houben
29 september 2006, 20:25
Derek Trucks is voor mij de ontdekking van het jaar. Zo heb ik ieder jaar wel iemand die ik nog niet kende, en dan ontdek en te gek vind. Hij luistert veel naar Indiase muziek, dat hoor je in de frasing, echt te gek en wat een sound!

Heb in de auto de hele tijd een Allman Bros cd aan waar hij op speelt en gisteren een Derek Trucks Band CD gekocht (titel weet ik niet de cd ligt in de auto, en ik ben wil niet weer naar de auto lopen) deze cd is en paar jaar oud. Staan songs met zijn vrouw op zang op, met Ruben Blades (niet zo geweldig) en met Solomon Burke (Te gek!).

Dit is voor iedereen een les in frasering. Kopen die handel!

new deep
11 oktober 2006, 00:11
Die nieuwe cd songlines is ook echt een aanrader trouwens!

Gear Slut
8 december 2006, 18:12
Wie niet genoeg kan krijgen; Susan Tedeschi, Hope and Desire. :listen:
Smakelijke mix van stijlen, lekker sexy rauw randje op de stem en Derek speelt een aantal solo's.

BamBuFan1
8 december 2006, 22:46
Moet ik nog meer zeggen? Heb m'n broertjes meegenomen naar Clapton en ze het licht laten zien.(en Songlines gegeven)
Luister ook naar Susan Tedeschi, z'n missus ( een echte Southern Belle)
De DVD is te gek.
Ben ik nou gek of is ie echt goed?

Derek Trucks is alles wat Clapton al een kleine 35 jaar niet meer is. Hij zit ook in de 'nieuwe' The Allman Brothers Band, samen met o.a. God (http://tinyurl.com/y299jg) en da's ook nie verkeerd...

BamBuFan1
8 december 2006, 22:48
Die laatste DVD van de ABB is inderdaad geniaal. Warren en Derek voelen elkaar supergoed aan. Vooral het nummer Maydell, echt een hele vette riff

En dan Rockin' Horse erna!! Kan ik de hele dag wel naar luisteren.

leif
11 juni 2008, 22:31
het is de beste slide gitaarist die ik ken. hij speel ook zonder pedelen. :rockon: :rockon: :rockon:

hendrix_appendix
12 juni 2008, 02:18
hij speel ook zonder pedelen. :rockon: :rockon: :rockon:

In de daat! Hij koel spellen maar wel erg leluk. LOL!

Zucht...