PDA

View Full Version : 6505 zei boem



Sicky61
1 september 2006, 00:13
GRRRRRRRRR.....
Heb vanavond een splinternieuwe peavey 6505 uitgeprobeerd in de oefenruimte.
Het eerste wat opviel was het geluid van een radiozender oid.
Na 10 minuten spelen plofte de zekering eruit.
Had helaas geen zekeringen bij me dus kon verder nix testen.
Heb ik nu gegarandeerd een storing in de amp of kan zo,n zekering er ook wel es zomaar uitknallen?
Heb het zelf nooit eerder meegemaakt iig.

Wormaap
1 september 2006, 01:25
Gewoon de zekering vervangen (zit er bij de 6505 geen reservezekering in't klepje? Heb bij m'n eigen 5150 eigenlijk nog niet gekeken) en proberen.
Als de zekering dan weer knalt heb je inderdaad een probleem in de amp.
Een zekering kan'n keer knallen door iets tijdelijks, maar als het vaker gebeurt is't natuurlijk geen toeval meer.

Sicky61
1 september 2006, 11:33
'hanx....ga ik dat maar es proberen

Sicky61
2 september 2006, 09:47
de top speelt weer met de nieuwe fuse....ben benieuwd hoe die zich op hoog volume houdt.
Donderdag in het hok maar weer dan.

Sicky61
6 september 2006, 19:48
pom pom.....nog een vraagje aan 5150 en 6505 bezitters:
ruist bij jullie de top ook harder als je de effectloop inschakeld?
Is bij mijn 6505 niet normaal meer....of je de douche aantrapt.
Heb er trouwens alleen een dig.reverb en een chorus tussen staan.

interessander
6 september 2006, 20:21
Heb ik zelf geen last van, check anders even of het aan de apparaten in je loop ligt door enkel een patchkabeltje in de send en return te stoppen en dan de fx loop aan en uit zetten.

Anders Destium
6 september 2006, 20:32
De jack inputs van de effectloop schijnen erg kut te zijn, dat is met contactspray wel te verbeteren.

Sicky61
7 september 2006, 14:48
bedankt voor de tips,maar de brom is er nog steeds.
Ga vanavond repeteren dus eerst maar es horen of de top uberhaubt blijft spelen.
6 fuses to go!

Sicky61
8 september 2006, 10:50
nou....het kreng bleef iig spelen en de ruis in de effectloop is nu acceptabel.
Waar ik nog mee zit is het tegenvallende volume en de overgevoeligheid van de pre gain van het leadchannel.
Als ik de eindtrap opendraai kan ik de pre gain niet verder dan 3 zetten,anders gaat de top over z'n nek.
Met de pre op 4 à 5 kan de eindtrap(post) niet verder als 4,zonder te gaan gillen.
Had wel een goed geluid maar niet echt vermogen over en dat moet toch wel kunnen lijkt mij.
M'n londoncity gaat stukken harder bijvoorbeeld.

interessander
8 september 2006, 13:00
Heb je de gitaar in de low of high gain input? Je zou eventueel de V1 kunnen vervangen voor een 12at7 voor minder gain.

Sicky61
8 september 2006, 14:14
heb ze allebij geprobeert maar de high heeft m'n voorkeur.
Ander buisje dus.
Die heb ik nog wel liggen.
Maar lijkt me toch dat je met de standaard buizen de top open moet kunnen schroeven zonder al te veel gepiep.
Boven de 4à5 doet die pre gain echt nix meer.

Het andere kanaal klink beter en vooral harder maar is meer een rock geluid.

OK...bedankt voor de tip interessander,ga ik proberen.

interessander
8 september 2006, 14:17
Dat vroeg ik omdat je hem dan beter in de low input kunt doen, heb je minder gain en kun je hem verder opdendraaien, meer dan 5 a 6 heb je aan pregain ook niet nodig want daarboven wordt het altijd muddy.

Sicky61
8 september 2006, 17:23
scheelt niet zo veel in het piepen....dus welke input ik ook gebruik,met de pregain op 4à5 en de master op 4 is het over met de pret.
Als ik de pre gain op 2 zet kan de master max op 5.
Daarna is het duspiepen geblazen.
Heb er gisteren alleen met een emg81 over gespeelt en een marshall 4X12.
Moet kunnen lijkt mij.
Neem volgende X wel een gitaar met gewone PU's erin mee en een 2X12 V30 kast.
En wat verse snoeren mischien?
Is een ecc 83 ook een goed buisje om te proberen?

Sicky61
8 september 2006, 18:54
mmmm,die ecc 83 is net zoiets als de 12AX7 en die zitten er nu in.
Ga ik zo'n 12at7 zoeken.
En V1....wat houdt dat in?
valve 1 zeker?
Vast de 1ste buis;)

Anders Destium
9 september 2006, 18:41
Ik heb toch echt heel erg het idee dat er iets mis is (waarschijnlijk met de buizen), een 5150 die niet heel hard kan daar heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord...

Kun je terug naar de winkel of niet?

interessander
9 september 2006, 19:30
Je kunt er een buis bij hebben die microfonisch is inderdaad. Hoe heb je de rest van de knoppen trouwens staan?

Sicky61
9 september 2006, 23:32
Ik heb toch echt heel erg het idee dat er iets mis is (waarschijnlijk met de buizen), een 5150 die niet heel hard kan daar heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord...

Kun je terug naar de winkel of niet?
lastig....ik heb 'm on line gekocht bij guitarbargains in belgie.
Hij gaat wel hard hoor,maar moet toch harder als een 50watt london city gaan?
Ik heb graag wat over;)

Sicky61
9 september 2006, 23:43
Je kunt er een buis bij hebben die microfonisch is inderdaad. Hoe heb je de rest van de knoppen trouwens staan?
uit m'n hoofd?
lead pre gain op 2 à 3
low op 6
mid op 5
high op 7
lead post gain 4 à 5 (MAX!)
res. op 5
prec. op 8

Het probleem lijkt mij in de eindtrap te zitten.....die moet richting 11 kunnen.

Chris Winsemius
9 september 2006, 23:50
Hoi Jan

Late night message from Vleuten :)

Om te kijken of 'n buis microfonisch is kun je er met 'n potlood tegen aan tikken als het volume/gain redelijk openstaat; hoe luider de tik hoe microfonischer de buis.
Voor 'n tikkie minder gain zou je 'n ECC83/12AX7 buis kunnen vervangen door 'n 5751 of 12AY7 buis.

mVg!

Sicky61
10 september 2006, 11:28
éy chris....DE buizenman!
Ik ga het proberen.
Bedankt mannen.
Heb ook,via marktplaats,diverse voorbuisjes gekocht.
Kan ik wat experimenteren.

Sicky61
16 september 2006, 12:29
inmiddels 5 verschillende buisjes gescoord op marktplaats.
1. Heinz Kaufman
2.RCA
3.mullard
4.pope
5.haltron
iemand zoiets van:jaaaaa...die moet je proberen!

Nou probeer ze allemaal natuurlijk dus binnenkort m'n bevindingen.

Sicky61
29 september 2006, 01:09
niet te geloven.....na 1 nummer in de oefenruimte deed de peavey nix meer.
De fuse was nog in orde.....dat dan weer wel.
Ben wel klaar met peavey geloof ik.
U mag bieden:(

Anders Destium
29 september 2006, 12:16
Balen!

Maar een amp tech is nog steeds geen optie? Ik heb nooit problemen gehad met mijn Peavey (behalve 1 keer door een eindbuis die kortsluiting gaf). Volgens mij zit er in de versterker zelf ook nog minstens 1 zekering, het kan zijn dat die wel is doorgebrand.

Sicky61
29 september 2006, 12:36
ik ga 'm zo openschroeven en als ik nix kan vinden breng ik 'm weg om te laten maken.
En een mail richting de leverancier!
'hanx voor de tip.

Sicky61
29 september 2006, 14:14
alle buizen branden iig
Kan verder geen zekering vinden.
Wel dat het standby lampje niet meer brand.
Maar goed,verder uit elkaar halen doe ik niet meer,sinds een paar flinke opneukers van m'n london city.
Breng 'm wel weg.
Kijk alleen die switch nog wel ff na.

baal 'fucking' baal

BartT5R
29 september 2006, 20:48
Ik heb zat Peavey's gehad, en qua bedrijfszekerheid ongeveer het beste wat je kan krijgen, dus de jouwe moet ergens een defect hebben.
Ik blaas trouwens met mijn 5150 combo, menig 100watt topje naar de kleuterklas hoor, en mijn 5150 top (die ik nooit had mogen wegdoen) was ongeveer het meest brute en oorverdovende monster dat ik ooit heb gehad.
Ik zou een mailen met de garantiedienst van Piens, www.piens.be de winkel achter guitarbargains.
Zij moeten je top toch de nodige garantie kunnen bieden.
Zo niet wil ik er wel een leuk prijsje voor geven, of ruilen tegen een van mijn tops.

AART
30 september 2006, 00:41
die dingen horen idd vrij hard te gaan, mijn oude 5150 II blies mijn 100 W marshall eruit.

Maar mijn 85 W Mark IV blaast mijn 5150 er echter wel weer uit.

Unicron
30 september 2006, 01:11
ik ben mijn 5150 net aan het ontdekken, ik merkte dan wanneer je inplugt in de normal gain input, en vervolgens op het rhythm kanaal speelt zonder de crunch functie (maar met een booster ervoor), de top een enorme volume boost krijgt alleen al door de pre amp op te draaien, tot stand 6 gebeurde er niet veel en daarna begon ie opeens fors harder te gaan, puur door de voorversterker open te draaien.

Post rhythm gain stond op 5 en dat was meer dan genoeg op vier stuks G12H30... Zelfs de lage snaren (ik stem bij een van mijn bands in G#) komen er op hoog volume strak uit.... Wel had ik bewust oude Philips buizen die eigenlijk "op" zijn erin gestopt, puur om de gain wat te verminderen.

Sicky61
30 september 2006, 11:04
heb ze gemaild....maar ff afwachten dus.....en op zoek naar een top, want er moet wel gespeeld worden!
'hanx voor de reacties/tips :)

Sicky61
30 september 2006, 15:52
nou,das toch netjes.
Mag 'm op hun kosten laten nakijken/repareren.
Wel voorschieten en terug zien te krijgen maar goed.
Gelijk maar een modificatie erbij dan;)

j.augustus
30 september 2006, 16:22
Peavey's zijn regelrechte onbetrouwbare kutversterkers.Ik ben blij dat ik nix meer van die rommel in huis of studio heb staan.
De gloeidraaden worden met 4 buizen tegelijk in serie onbeveiligd aangesloten,Er zit de grootst mogelijke goedkope rot elektronika in,vind je t gek dat t ruist als de storm Catrina.Het is goedkope amerikaanse prullaria.En wie heeft het mee helpen ontwerpen,een stokdove has been

Ik raad iedereen aan om die rommel te verkopen naar Kazachstan.

Sicky61
1 oktober 2006, 10:01
Peavey's zijn regelrechte onbetrouwbare kutversterkers.Ik ben blij dat ik nix meer van die rommel in huis of studio heb staan.
De gloeidraaden worden met 4 buizen tegelijk in serie onbeveiligd aangesloten,Er zit de grootst mogelijke goedkope rot elektronika in,vind je t gek dat t ruist als de storm Catrina.Het is goedkope amerikaanse prullaria.En wie heeft het mee helpen ontwerpen,een stokdove has been

Ik raad iedereen aan om die rommel te verkopen naar Kazachstan.

Maar ja,ze klinken te gek(ALS ze het doen)
Ik rij bijv. ook in een dodge uit het jaar nul en lig er vaker onder als dat ik er in zit.
Maar als die V8 begint te brullen maakt me dat nix meer uit.
Maandag chris bellen dus!

j.augustus
1 oktober 2006, 10:41
Ik heb in oefenruimtes meegemaakt dat die gitaar- en bascombo's opbliezen.Ik heb met eindversterkers gezeik gehad,en het geluid was al niet je dat.

Maar met buizenversterkers moet je bepaalde regels volgen bij het ontwerp.En de 5150 is een goedkoop ontwerp.De eindbuizen zitten vastgezet met...popnagels come on,man!

En eerst lijkt het wel wat,het geluid.Maar het is geen inspirerende bak.Ik heb ergens de eerste LP van Van halen in zitte spelen,en ik pakte dat geluid maar niet.Toen heb ik die 5150 weggezet en mijn Marshall -SLX gepakt,en gelijk ..was het er allemaal.

Maar misschien is het een geschiktereversterker voor nu metal en dat soort rommel.

Johannes
1 oktober 2006, 11:45
Misschien wel ja...

Sicky61
1 oktober 2006, 18:51
ondertussen in belgie;)

Your Question : Reply to #43011 : peavey 6505 defect

hallo,
het probleem laten oplossen tegen kostprijs.
Even voor de duidelijkheid:ik laat de top repareren en de rekening wordt betaald door guitarbargains?
Daar ga ik mee accoord.
v.gr. jan van wakeren

Our Answer :

Dear jan van wakeren,

We received your Question. Thank You for shopping at guitarbargains.com !

Even duidelijker:
- ofwel stuurt u ‘m op uw eigen kosten naar ons op, wij laten herstellen, eventueel onder garantie indien van toepassing, en u laat ‘m terug ophalen op uw kosten
- ofwel laat u ‘m herstellen in een technische dienst in uw buurt en u betaalt de kosten.
Vandaar dat u uiteraard best de voor u zo voordeligst mogelijke oplossing kiest. Uit ervaring weten wij dat dit de 2de optie is.


Thank You again for shopping at guitarbargains.com !

das dan weer minder

heavy-metal-thunder
1 oktober 2006, 19:22
tja, als Piens erachter zit... er zitten daar nochthans bekwame vriendelijke mensen... die wellicht meelezen, maar dat deert me niet, ik ben er toch al persona non grata.

Sicky61
2 oktober 2006, 17:45
tja, als Piens erachter zit... er zitten daar nochthans bekwame vriendelijke mensen... die wellicht meelezen, maar dat deert me niet, ik ben er toch al persona non grata.
Weet je dat zeker dat dat hetzelfde bedrijf is?
Zou mooi zijn als ze ook ergens een winkel hebben,ga ik toch es kijken of ze vanachter een balie net zo hulpvaardig zijn als vanachter een beeldscherm.

Kijk,ik mag de top op eigen kosten daarheen sturen ter reparatie,en ALS het garantiewerk is betalen ze alles.
Maar ja,zo eerlijk gaat het vast niet en dus hoogstwaarschijnlijk een hoge rekening en maanden geduld.
Mooi als ze meelezen,stelletje geldhoeren.

Anyway,de peavey is inmiddels in goede handen bij chris en ik mocht een CMW amp (A very mean M*THER F*CKER !)meenemen om de pijn wat te verzachten.
AMEN