PDA

View Full Version : PODxt vraag (hopelijk niet zo doorsnee)



X-Rated
31 augustus 2006, 23:26
Dankzij het limiet op zoek criteria kon ik niet goed zoeken op mijn vraag, dus hoop ik dit op te lossen door een nieuw topic te openen. Ik heb harrie-beton zijn how-to website ook al bekeken maar daar stond niet veel informatie omtrend mijn vraag op.

Mijn vraag/probleem zit hem in de gain van de podxt als ik heb in mijn line-in van de pc prik (Soundblaster Audigy Live! 5.1). Ik heb mijn geluid getuned op een normale RMS versterker met B&W speakers en het klinkt naar mijn mening erg lekker, alleen als ik de pod op mijn pc hangt lijkt de scheur nog nét ietsjes meer een randje te krijgen, waardoor het al snel een ongedefinieerde brij van geluid wordt. Erg jammer omdat ik wel trots ben op mijn zelf verkregen geluid uit het apparaat :)

Ligt dit aan de pre-amp van mij geluidskaart? Gain van de stompbox of amp instellingen halen vind ik niet zo'n goede optie omdat de scheur bij palm muted power chords erg leeg klinkt. Iemand een suggestie?

Sj03rd
31 augustus 2006, 23:49
Gebruik hem gewoon via de usb manier. Staat meen ik ook op die site. In ieder geval bij conf. scherm -> geluiden, nu als opname unit de podxt selecteren. Dan neemt ie gewoon het geluid op dat jij gemaakt hebt zonder geluidskaart....

X-Rated
31 augustus 2006, 23:56
Daar heb ik ook al mee lopen prutsen alleen dat kreeg ik nog niet voor elkaar. Dan kijk is daar nog wel een keer naar. Thx!

harrie-beton
1 september 2006, 15:23
Met de laatste drivers is een podxt onder windows met usb opnemen niet erg moeilijk hoor.

Ome Roon
1 oktober 2006, 12:58
Ik heb een ander probleempje, wat hier mee samenhangt... bij mij neemt in in Acid Pro wel netjes de PodXT op maar hoor ik niets over de computerspeakers als ik het inspeel. Is dit een instelling ergens ofzo?

Ben al driftig de TFM te R'en maar ik dacht dat misschien iemand hier hetzelfde probleem heeft gehad. ;)

Oja, heb de PodXT gisteren gekocht en alles geupdate, dus dat zou geen probleem mogen zijn...

heavy-metal-thunder
1 oktober 2006, 13:07
1. ik denk dat het in je windows instellingen zit. Zie eens onder Start-configuratiescherm-geluid en audio-apparaat-volume-geavanceerd en dan krijg je een uitgebreidere mixer waar je o.a. volume voor afspelen vindt.
2. ik heb een audigy Pro4 geluidskaart en als ik de line out van mijn Vox valvetronix gebruik, dan klinkt dat ook veel meer overstuurd dan het via de speaker klinkt. Eigen aan Audigy??

Ik hoop dat je er wat aan hebt, want op vlak van recording weet ik echt niet veel.

harrie-beton
2 oktober 2006, 23:51
De pre amp van een soundblaster is niet zo robuust als een professionele geluidskaart. Als je scherpe oren hebt dan hoor je dat. Via USB opnemen is veel beter inderdaad.

Als je via USB de Pod opneemt en je draait je basis tracks af via de gewone geluidskaart kan ik je uit de droom helpen: Het is volstrekt logisch dat je dan geen podxt hoort. De audio bron van je podxt usb staat op geen enkele wijze in verbinding met je soundblaster audio geluidskaart.
Als je via firewire een digitale videocamera binnenhaalt heb je precies hetzelfde. Je captured wel het beeld en geluid alleen hoor je geen geluid uit de boxen tijdens het capturen.

Met de podxt zou ik het zo aansluiten:

mogelijkheid 1
gitaar -> podxt -usb kabel naar pc
plus je audio kabel van je podxt naar je audio line in van geluidskaart.
Dat wordt wel gebruikt om te "monitoren" maar het USB geluid is het geluid wat je opneemt.

Mogelijkheid 2.
gitaar -> podxt -> USB naar pc plus:
Sluit je pc speakers aan op de audio out van je podxt.
Stel in Windows de PODXT als standaard afspeel apparaat van audio in. Je hoort dan de "basistracks" uit je podxt.
Je eigen geluidskaart kan dan aan de wilgen.

meul
13 oktober 2006, 21:36
De pre amp van een soundblaster is niet zo robuust als een professionele geluidskaart. Als je scherpe oren hebt dan hoor je dat. Via USB opnemen is veel beter inderdaad.

Als je via USB de Pod opneemt en je draait je basis tracks af via de gewone geluidskaart kan ik je uit de droom helpen: Het is volstrekt logisch dat je dan geen podxt hoort. De audio bron van je podxt usb staat op geen enkele wijze in verbinding met je soundblaster audio geluidskaart.
Als je via firewire een digitale videocamera binnenhaalt heb je precies hetzelfde. Je captured wel het beeld en geluid alleen hoor je geen geluid uit de boxen tijdens het capturen.

Met de podxt zou ik het zo aansluiten:

mogelijkheid 1
gitaar -> podxt -usb kabel naar pc
plus je audio kabel van je podxt naar je audio line in van geluidskaart.
Dat wordt wel gebruikt om te "monitoren" maar het USB geluid is het geluid wat je opneemt.

Mogelijkheid 2.
gitaar -> podxt -> USB naar pc plus:
Sluit je pc speakers aan op de audio out van je podxt.
Stel in Windows de PODXT als standaard afspeel apparaat van audio in. Je hoort dan de "basistracks" uit je podxt.
Je eigen geluidskaart kan dan aan de wilgen.

even een vraagje hierover.

Ik zit hier met een pod 2.0 en wil ooit naar de xt toe of een andere goede simulator. dat monitoring verhaal klinkt inderdaad logisch. voor mij word dit misschien een probleem. mijn hifi set staat op de out van mij geluidskaart en mijn monitor setje staat op een break out van de geluidskaart. ga ik problemen krijgen met aansluitingen als ik via usb ga werken? zitten er uberhaubt nog gewone line out jacks op de pod xt? dan neem ik in uiterste nood de vervorming voor lief.

jan

harrie-beton
14 oktober 2006, 03:40
De podxt fungeert als een USB geluidskaart, dus aansluiten op je set lijkt me geen enkel probleem. Gewoon de line out van de pod naar je stereo plus de usb. De usb is dan voor de programmering van de effecten en om digitaal op te nemen. De line out heb je altijd nodig omdat je anders niet hoort.

meul
14 oktober 2006, 10:26
De podxt fungeert als een USB geluidskaart, dus aansluiten op je set lijkt me geen enkel probleem. Gewoon de line out van de pod naar je stereo plus de usb. De usb is dan voor de programmering van de effecten en om digitaal op te nemen. De line out heb je altijd nodig omdat je anders niet hoort.

Nog niet helemaal duidelijk voor me, als de line out van de pod naar de stereo gaat kan ik de opgenomen muziek in cubase o.i.d niet meer afluisteren. nu gaat de line out van mijn geluidskaart naar de mijn hifi versterker. ik kan dus alles wat op de pc binnen komt en afspeeld monitoren op mijn hifi set of op de monitors via de breakout. ik neem aan dat hier wel over is nagedacht alleen zie ik hem nog niet zo.

harrie-beton
15 oktober 2006, 18:54
als de line out van de pod naar de stereo gaat kan ik de opgenomen muziek in cubase o.i.d niet meer afluisteren. nu gaat de line out van mijn geluidskaart naar de mijn hifi versterker

Aansluiten van de podxt geeft in Cubase de beschikking over twee audio apparaten. Je interne geluidskaart en de podxt. Als je in Windows en in Cubase instelt dat de podxt de primaire geluidskaart is komen alle muziekjes uit je podxt ten gehore.
Bovendien klinkt de podxt beter als menig ac97 geluidskaartje.

meul
15 oktober 2006, 22:25
Aansluiten van de podxt geeft in Cubase de beschikking over twee audio apparaten. Je interne geluidskaart en de podxt. Als je in Windows en in Cubase instelt dat de podxt de primaire geluidskaart is komen alle muziekjes uit je podxt ten gehore.
Bovendien klinkt de podxt beter als menig ac97 geluidskaartje.

werkt dit voor adobe ook zo? ik heb een kleine middenklasser, terratec kaartje.
ik heb alleen een probleem als ik geen asio drivers gebruik in adobe en cubase, dan knalt de boel er uit. nou ja ik ga wel een oplossing vinden als het zover is. als de pod xt 2 jack lineouts heeft doe ik het misschien gewoon wel op die manier, ik ben niet zo bang voor een beetje vervorming ;-) ik weet alleen nog steeds niet of de xt gewone outs heeft

bert k
15 oktober 2006, 22:39
Wat bedoel je met adobe? Audition neem ik aan? Maar dat werkt toch helemaal niet met Asio drivers?

harrie-beton
15 oktober 2006, 23:52
Een podxt kan ook gewoon in Adobe audition als geluidskaart fungeren.
De usb verbinding is voor digitale opname van de podxt naar de pc.
De usb verbinding stuurt ook de digitale signalen naar de podxt als je muziek afspeelt en de podxt maakt daar een line audio signaal van.

Als je een terratec hebt is dat ook een goede kaart.
Gewoon beide op je hifi aansluiten, je versterker heeft vast een tape en aux aansluiting. De podx op aux en de terratec op de tape ofzo.

meul
16 oktober 2006, 09:26
Een podxt kan ook gewoon in Adobe audition als geluidskaart fungeren.
De usb verbinding is voor digitale opname van de podxt naar de pc.
De usb verbinding stuurt ook de digitale signalen naar de podxt als je muziek afspeelt en de podxt maakt daar een line audio signaal van.

Als je een terratec hebt is dat ook een goede kaart.
Gewoon beide op je hifi aansluiten, je versterker heeft vast een tape en aux aansluiting. De podx op aux en de terratec op de tape ofzo.

oke, sorry maar ik heb het beeld nog steeds niet helemaal. ik doel dan op 2 signalen naar mijn hifi sturen. nu staat de out van mijn terra op de aux van mijn hifi. ik wil natuurlijk niet steeds output moeten swithchen op mijn hifi, ik wil gewoon alles kunnen horen en doen op 1 output en ik zit nog steeds met mijn monitor setje die dus direct op mijn terra staat. ik ga er even van uit dat hier wel over nagedacht is door line 6 en ga het vast snappen als het ding voor mijn neus staat. bedankt voor je uitleg!

bert k
16 oktober 2006, 12:39
Je zou een klein mixertje kunnen kopen, die zijn niet zo duur. Maar in principe zou ik de monitorboxjes vergeten (Als dat van die kleine computerboxjes zijn), gewoon alles over de hifi.

meul
16 oktober 2006, 15:05
Je zou een klein mixertje kunnen kopen, die zijn niet zo duur. Maar in principe zou ik de monitorboxjes vergeten (Als dat van die kleine computerboxjes zijn), gewoon alles over de hifi.

het zijn studio monitortjes voor het afmixen, die heb ik echt nodig.
op zich zit ik ook niet zo met vervorming van mijn terra. mijn pod 2.0 gaat nu direct via de de line out jacks mij break-out box in. als de xt dat ook kan heb ik geen probleem. ik ga er ff van uit dat de vervorming van die terra niet zo groot is dat het 300% verschil gaat uitmaken

bert k
16 oktober 2006, 16:50
Duidelijk. Maar laat dan alles door die monitors lopen als die de besten van het stel zijn. Wat voor kaart heb je precies? Terratec maakt mooie geluidskaarten, maar ook cheapo gamerskaartjes.

meul
16 oktober 2006, 19:25
Duidelijk. Maar laat dan alles door die monitors lopen als die de besten van het stel zijn. Wat voor kaart heb je precies? Terratec maakt mooie geluidskaarten, maar ook cheapo gamerskaartjes.

sorry bert ik had je post over asio over het hoofd gezien. nee in feite heb je die low latency drivers niet nodig daar adobe niet met midi werkt.
maar op de 1 of andere manier klapt zowel adobe audition alswel cubase uit elkaar als ik de asio drivers van mijn terratec niet selecteer, ik meen te hebben gelezen dat hier een xp hotfix voor bestaat en het dus een known issue is. dus het hoeft initiel geen adobe voorwaarde te zijn.

voor wat betreft de monitoren, ik heb hier sanson resolV 80 serie, maar zonder subwoofer. ik moet laag checken op mijn hifi b&w speakers. anders neig je naar te veel laag. kortom cheap shit setup hier.

Edit: die terratec is oke, het is een aureon universe 7.1, de brakeout is handig, maar ik vermoed dat een creative in dezelfde prijsklasse zeker niet onder doetvoor deze kaart. als je echt goed wilt gaan moet je naar het hogere segment