PDA

View Full Version : rocktron voodoo vs digitech 2101



caelin
31 augustus 2006, 23:07
hallo

ik zit met mn handjes in het haar haha

ik heb een rocktron voodoo valve gekocht en nu wil ik die graag aansturen met mn digitech de presets werken al wel gaat prima zelfs
maar nu wil ik graag als ik een solo speel dat ik dan via mn expressie pedaal het volume kan verhogen ...
maar helaas laat de handleiding van de digitech mij een beetje in de steek !
iemand hier die hier ervaring mee heeft ?

paulusdeBKB
1 september 2006, 10:08
FF wat meer info nodig...

Stuur je de Voodu Valve aan met het midi pedaal van de 2101, of is de voodu valve via midi verbonden met de de 2101 en stuur je met het midi pedaal allebei aan?

caelin
1 september 2006, 20:01
ik stuur de voodoo valve aan via de digitech 2101
en wou eigenlijk het volume van de voodoo op het expressie pedaal hebben ..

dus digitech dan via de effectloop de voodoo zodat de digitech pre-amp uitgeschakeld is ...

paulusdeBKB
3 september 2006, 11:01
Ok, in dat geval moet je het als volgt aansluiten en instellen:

MIDI-pedaal uit --> MIDI in op de 2101
MIDI thru op de 2101 --> MIDI in op de Voodu Valve

Instellingen:
- Zet de 2101 en de Voodu Valve op hetzelfde
kanaal (bijvoorbeeld 1, of 6, mag ook).


Vervolgens moet je op de Voodu Valve ervoor zorgen dat CC1 (= Continuous Controller) 'luistert' naar nummer 7. Dat is de standaard MIDI CC voor volume. Als het goed is moet het dan werken. Kom je er niet uit dan meld je maar...

caelin
3 september 2006, 11:16
hummm dus de footcontroller van de digitech niet in de footcontroller output ?

paulusdeBKB
3 september 2006, 11:49
Oeps, sorry, de FC van de Digitech WEL in de FC-input van de 2101. Was ff vergeten dat dat geen standaard ding is...

caelin
5 september 2006, 13:07
oke ik heb het zo dus geprobeerd damn !

nu zit de midi zo

midi in - rocktron / midi out digitech ...

eerst werkte het prima met presets schakelen nu heb ik dus de rocktron op 4 gezet volume ..4 is de ext controller van digitech en nu schakelt de rocktron wel volume maar geen pre-sets meer :S

langzamerhand word ik er wel een beetje dol van grrrrrrr

paulusdeBKB
5 september 2006, 13:24
Zit er op het pedaal geen CTRL of Control knop? Daarmee kan je switchen tussen Program Changes en Continuous Controller Changes. Als de Rocktron geen presets wil schakelen dan staat je pedaal waarschijnlijk in Continuous Controller mode (CC mode).

Je hebt trouwens PM

caelin
5 september 2006, 13:33
huh nee er zit geen ctrl knop op mn pedaal :S
wel raar als ik de voodoo valve midi channel verander in 1 dan werken de presets en als ik er 4 van maak dan werken de expressie pedalen :S

paulusdeBKB
5 september 2006, 13:51
Hmmm, dan weet ik het ff niet. Iemand anders???

caelin
7 september 2006, 18:00
niemand hier die verstand van midi heeft ?

mijn rocktron schakelt of aleen cc naar het expressie kanaal of ik kan aleen presets schakelen ...

caelin
12 september 2006, 19:26
probleem opgelost ...
alles werkt nu zoals het moet :D

paulusdeBKB
13 september 2006, 10:28
Kan je je oplossing hier even posten? Handig voor het nageslacht... Waar ging het nou mis?

caelin
13 september 2006, 18:17
het was de digitech waar het mis ging .
ik had geen extern midi apperaat opgegeven
je kan er 4 opgeven dus ...
heb ik de rocktron erin gesteld op midi kanaal 4 ,wat ook de externe footcontroller van de digitech is ,en toen werkte het prima :D

ik denk trouwens dat je een digitech gsp 2101 moet bezitten om te weten wat ik bedoel haha

beetje minder van de voodoo vind ik dat hij de cc verandering niet gelijk op de display laat zien
en natuurlijk het scrollen door de presets zonder footcontroller steeds maar weer het recall knopje gebruiken :S

maar verder een top pre-amp :D

leofender
19 september 2006, 00:33
Hee Cealin,
Dus je geniet wel van die VooduValve!! Houd je geweldig van de straat dat aansluiten en aansturen via een 2101.
Ik ben blij dat-ie goed terecht is gekomen, wees aardig tegen hem en praat even tegen hem als je het licht uitdoet, was-ie bij mij ook gewend!! :stop:





------------------------------------------

Elke succesvolle gitaarversterker is een evolutie van 50-ies Fenders

caelin
20 september 2006, 23:48
Hee Cealin,
Dus je geniet wel van die VooduValve!! Houd je geweldig van de straat dat aansluiten en aansturen via een 2101.
Ik ben blij dat-ie goed terecht is gekomen, wees aardig tegen hem en praat even tegen hem als je het licht uitdoet, was-ie bij mij ook gewend!! :stop:





------------------------------------------

Elke succesvolle gitaarversterker is een evolutie van 50-ies Fenders

aaaaaaaaaaahhhh leo
jahoor bevalt prima die rocktron lekkere scheur heeft dat ding zeg haha
hmm praten doe ik wel tegen mijn kids :)