PDA

View Full Version : Ibanez Petrucci JPM P1



muffin man
31 augustus 2006, 22:04
Ik heb een Ibanez JPM P1 in mint condition... ik denk eraan hem te verkopen, ik heb gelezen dat er slechts 300 van zijn gemaakt... hoeveel zou ik voor zo'n gitaar kunnen vragen, denken jullie?

met dank!

Kaïn
31 augustus 2006, 22:30
Voor 400 euro neem ik em van je over :p
Dit soort gitaren zijn ontzettend gewild. Een eurotje of 1800 zou niet misstaan denk ik.

muffin man
31 augustus 2006, 22:43
dank je... 400 lijkt me idd iéts te weinig...

:)

cobhc
31 augustus 2006, 22:44
waarom zou je die willen verkopen ik zou hem houden zo n gitaar kom je niet snel een 2de keer tegen :satisfie:

muffin man
31 augustus 2006, 22:52
de stijl van muziek die ik nu speel leent zich er niet echt toe... het is meer een metal-gitaar hé... en om hem zomaar op te hangen tegen mn muur... mnee, ik wil enkel gitaren die ik écht gebruik.

Anders Destium
31 augustus 2006, 22:56
Het is wel echt JPM verkoop tijd op het moment zeg, meestal niets en nu opeens een aantal op gitaarmarkt! Er staan nu 2 P3s (waarvan ik er maandag 1 ga ophalen :hippie: ) op en ook nog een 90HAM (waar ik te weinig geld voor heb :( )


1600-1800 als vraagprijs is netjes.

muffin man
31 augustus 2006, 22:57
dank je wel allemaal voor de snelle antwoorden!

DarknessAwaits
1 september 2006, 01:13
Er staan nu 2 P3s (waarvan ik er maandag 1 ga ophalen :hippie: ) op en ook nog een 90HAM (waar ik te weinig geld voor heb :( ).

Toch weer een basswood Ibanez?

Anders Destium
1 september 2006, 01:32
Ik heb een P3 gehad, en ik vind het nog steeds een van de mooiste gitaren die er zijn. Deze wordt dus echt voor aan de muur :) De 90HAM kan ik niet betalen helaas, maar wie weet gaat dat nog op een ander moment lukken. De P3 en 90HAM vind ik de enige mooie JPMs.

Koekjes zijn lekker
1 september 2006, 12:04
Wat is mint condition? Wat maakt deze gitaar anders dan de normale JPM's?

Ibanez RuleZ
1 september 2006, 12:08
felle kleurtjes...

bizar eigenlijk: de JPM is eigenlijk een Ibanez RG620 met een ander halsprofiel en wat andere kleine aanpassinkjes en dimarzio pickupjes...

erg fijne gitaren, heb dr 1 gehad, ben stom geweest hem weg te doen. maar feitelijk is het gewoon een RG met een ander kleurtje, en een rg zou dan 500 opbrengen, een JPM vraagprijs 1600???


basicly, de collectorswaarde is redelijk, maar meer dan 1000 is die gitaar gewoon niet waard als we het over de gitaar zelf hebben.

Harrald

interessander
1 september 2006, 12:11
Ik neem aan dat er een andere floyd op een JPM zit.

Ibanez RuleZ
1 september 2006, 13:48
Ik neem aan dat er een andere floyd op een JPM zit.

nee, gewoon een lo pro edge

harrald

Josdevos
1 september 2006, 14:16
Profiel is anders en de neck en headstock zijn bound, wat ze toch iets specialer maakt. Ik heb m'n P2 destijds voor 1000 euro verkocht.

Brug is krak dezelfde...

De P1s zijn wel een pak zeldzamer en veel minder van gemaakt. 1500 lijkt me een faire prijs ervoor...

Petrucci zijn gitaren kwamen natuurlijk niet uit Japan maar uit de LA Customshop...

Ibanez RuleZ
1 september 2006, 14:48
natuurlijk, maar dat zijn bijvoorbeeld de RG570's ook, dus dat bound is niets bijzonders, het zijn goede, super bespeelbare gitaren, maar zijn hun geld IMO niet waard, hoewel de viper hals de meest comfortabele is die ik ooit ben tegen gekomen.


Harrald

Orpheo
1 september 2006, 15:08
Profiel is anders en de neck en headstock zijn bound, wat ze toch iets specialer maakt. Ik heb m'n P2 destijds voor 1000 euro verkocht.

Brug is krak dezelfde...

De P1s zijn wel een pak zeldzamer en veel minder van gemaakt. 1500 lijkt me een faire prijs ervoor...

Petrucci zijn gitaren kwamen natuurlijk niet uit Japan maar uit de LA Customshop...

die van petrucci zelf, of de hele serie...?

Josdevos
1 september 2006, 15:10
Petrucci zijn gitaren kwamen natuurlijk niet uit Japan maar uit de LA Customshop...

Letterlijk lezen! :hippie:

interessander
1 september 2006, 15:44
nee, gewoon een lo pro edge

harrald

Aha, die heb ik ook, ik weet eigenlijk nog steeds niet welke RG ik heb, hij lijkt op een 550 maar heeft een donker fretboard, wel een slagplaat, V1 en V2 humbuckers en een single. Verder dus een lo pro edge, geen sharktooth inlays en geen binding, komt uit japan. Weet iemand welke RG dit is?

Braindead
1 september 2006, 21:02
natuurlijk, maar dat zijn bijvoorbeeld de RG570's ook, dus dat bound is niets bijzonders, het zijn goede, super bespeelbare gitaren, maar zijn hun geld IMO niet waard, hoewel de viper hals de meest comfortabele is die ik ooit ben tegen gekomen.


Harrald

Ik ben het wel een beetje met je eens. Het is wel veel geld voor zo'n gitaar. Veel bijzonders is het inderdaad niet. Volgens mij koste ze toentertijd iets van 1999 gulden, kan dat?

Maar goed, als ze zeldzaam zijn en je wilt er persee zo eentje hebben. Dan is de prijs wel te rechtvaardigen :-)

Harm
1 september 2006, 21:18
Ik heb mijn Jpm 100 b voor 1995 gulden gekocht toendertijd, bij Kees Dee.

Daarna nog één gekocht voor 1600 gulden en verkocht voor 1000 euro en dat was een flinke prijs voor die gitaar toen en dan in mint staat...
Nu zou ik er rond de 1100 voor geven (max)... Er zijn verschilende series gemaakt van de jpm1, de eerste serie is het meest bijzonder.. Kijk op jemsite en op Ibanezrules.com voor meer info hierover, want volgens mij zijn er rond de 1200 - 1300 van gemaakt...

De jpm 90 ham is anders en exclusiever, supergitaar!

De jpm 3 is populair maar en model waar Petrucci zelf nooit op heeft gespeeld... hij had een zwart witte picasso als 7 snaar... De 90 ham heeft hij op gespeeld..

Groeten!

Harm

AART
1 september 2006, 21:24
die van petrucci zelf, of de hele serie...?


alleen zijn gitaren

de serie kwam uit japan.

en japan doet niets onder voor die customshop, want die customshop werkte met onderdelen uit japan...

Anders Destium
1 september 2006, 23:11
Ik vind de JPMs de fijnste RG-achtigen die er zijn. Qua specs zijn ze (zoals al gezegd) niet zoveel waard als je er voor betaalt, maar dat wordt (IMO) deels gecompenseerd door de prettigere switch (en plaatsing ervan), de magnifieke hals (ik begrijp niet dat niet op veel meer Ibanez gitaren een Viper-profiel nek zit) en de uitstraling/het design van de gitaren. Zeker de P3 en 90HAM vind ik echt bijzonder mooi om te zien.