PDA

View Full Version : Nieuwe amp



gerrekat
31 augustus 2006, 19:20
ja ik heb maar weer eens wat aangeschaft. Eigenlijk behoorlijk GAS voor de nieuwe ENGL INVADER. Maar het is een Mesa Boogie Mark IV geworden. ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik mijn Mark III een superbak vond. helaas erg noisy en niet erg gebruikersvriendelijk. de Mark IV heeft behoorlijk wat meer opties en ik zou daar wel een goede rhythm en lead sound uit moeten kunnen halen. Ik ben absoluut geen Mesa fan maar de Marks zijn echt wel dik OK. Ik geloof dat ik de Mark IV van forumlid Mirakels gekocht heb. Nou ja ik heb hem nog niet, maar morgen zou het moeten lukken! Mocht hij tegenvallen gaan we denk ik toch voor de INVADER.

Bins
1 september 2006, 09:20
Ik ben benieuwd, hoor erg veel goeie dingen over de mk4.

gerrekat
1 september 2006, 09:28
ja mijn Mark III vond ik ook waanzinnig. Ik moet zeggen dat ik nog stesd de voorkeur gaf aan mijn ENGL SE, maar dat is echt de beste amp die ik oouit bespeeld heb. Ik ehb hoge verwachtingen van de Mk IV, vanmiddag zal ik het weten! 1 ding is zeker Marks gaan pleurishard, ik heb nog nooit amps gehoord die zo ontiegelijk hard gaan als een Mesa Boogie mark!

Mitch
1 september 2006, 09:42
Ik maar denken dat op iedere amp een volume knop zit ;)
Veel plezier met je Mesa ger !

gerrekat
1 september 2006, 10:09
HAHAHA dat klopt, maar de Mark III had geen mastervolume, en je wet dat een buizentop [pas goed gaat klinken als de master een beetje open staat....

RouwGrasSlayer
1 september 2006, 10:55
Heb je het probleem van dat ie hard gaat ook niet met je engl SE? Je hebt toch de EL34 versie...

BLOK182
1 september 2006, 11:04
Coole amp, veel plezier ermee!

gerrekat
1 september 2006, 11:16
Ja de SE gaat ook waanzinnig hard, en ja ik heb de EL34 versie. maar die mark III slaat echt alles. wat ging dat ding hard, binnenshuis wa sie echt niet te gebruiken. de SE heft de fijne eigenschap dat ie ook op zer lage volumes rg goed klinkt. De Mark IV heeft overigens wel een mastervolume.

AART
1 september 2006, 17:33
Mark IV's roeleren.

Voor petrucci settings, check dit:

http://johnpetrucci.com/images/equipment/jpmainamps2.jpg

Dat klinkt erg ok.

*(gain pull, drive pull, pentode, simul, harmonics, eq on)

AART
1 september 2006, 17:34
De mark IV is btw strakker dan de Mark III, zeker in het low end.

Strangegun
1 september 2006, 18:12
lol die knoppen ik zou niet wete wat ik er mee moest maar ja leer het wel een keer ^^
veel plezier met de amp :)

crrrN
1 september 2006, 18:20
Vet, veel plezier.

AART
1 september 2006, 19:05
enne, we verwachten natuurlijk een full rig pic he :satisfie:

gerrekat
1 september 2006, 20:10
Ben gene petrucci fan, maar ik moet zeggen de Mark IV bevalt me ontzettend goed zo op het eerste gehoor. Nu moet ik de wittebroodsweken nog door maar desalniettemin HEEL tevreden. Ik zal mijn SE er niet voor verkopen, maar het is een mooie aanvulling op de SE. Het valt me trouwens op dat de Mark IV ontzettend dicht aanhangt tegen de ENGL sound, iets dat me aan de Mark III ook al opviel. Nu moet ik zeggen dat ENGL in de 80's met de ROAD natuurlijk een Mark kloon op de markt gebracht heeft, dus wie weet halen ze daar de mosterd wel vandaan, ik bedoel gehorodde/gemodde marshall copieeen zijn er ook genoeg op de markt.

de Mark IV is echt een superstrakke amp, veel strakker dan de rectifier, hij hefet waanzinnig veel gain en ik heb echt nog nooit een amp gespeeld die zo hard kan als een mesa Mark. Officieel heeft hij 85 watt vermogen, maar hij blaast met gemak mijn SE en de 100 watt JCM 800 weg die ik hier heb staan qua volume. Eigenlijk een beetje teveel van het goede, maar in tegenstelling tot de mark III gelukkig een mastervolume en diverse zaken om het volume een beetje te temmen zoals Pentode/triode, Class A/Simulclass, full power/ tweed power modes om het nog een beetje binnen de perken te houden.

de leadsound is natuurlijk fantastisch smooth, ongeevenaard, hierop denk ik zelfs dat ik een lichte hang naar de Mark IV heb t.o.v. de SE, alhoewel de SE ook fabuleuze lead tone heeft. De Mark's slaggeluid is ietsjes minder dan de ENGL, net effe te smooth en mist een heel klein beetje edge. Maar we praten over nuances hoor. Het enige grote nadeel van de mark vind ik dat ie waanzinnig snel feedbackt bij hoge gain instellingen, iets waar de SE/Powerball beduidend minder last van hebben. Al met al denk ik dat dit een keeper is....

oh en de Mesa is natuurlijk gebouwd als een tank, superdegelijk mara dat geldt voor al hun producten.

http://www.deanguitars.com/userpics/lib6/Mesa1.jpg


http://www.deanguitars.com/userpics/lib6/Mesa2.jpg

BLOK182
1 september 2006, 20:17
Gaaf hoor! Krijg ook trek in een Mark als ik jou zo hoor praten:p

gerrekat
1 september 2006, 20:25
Zou helemaal geen verkeerde amp voor je zijn denk....

jacky
1 september 2006, 21:29
Vind die mesas altijd zo vreselijk hard en vooral in het mid dat lijkt maar niet weg te draaien nou heb ik alleen combo versies gehad en dat zou een en ander kunnen verklaren.

Wat voor cab gebruik je en welke speakers zitten er in ?

En vind je deze amp wel gebruikers vriendelijk ?????

AART
1 september 2006, 22:20
Vind die mesas altijd zo vreselijk hard en vooral in het mid dat lijkt maar niet weg te draaien nou heb ik alleen combo versies gehad en dat zou een en ander kunnen verklaren.

Wat voor cab gebruik je en welke speakers zitten er in ?

En vind je deze amp wel gebruikers vriendelijk ?????

Mid moet je ook niet wegdraaien.


@ Gerrekat: Gefeliciteerd, krijg er GAS van(oh wacht, ik heb er al een) :satisfie:
Mooi setje ook. Ik moet btw eens ene keer wat meer engl's testen aangezien jij ze mark achtig vind, ik vond de powerball namelijk een beetje heel erg veel te veel van het goede.

gerrekat
1 september 2006, 22:49
Ja ik heb wat met dat verzadigde strakke gedefinieerde punchy geluid met veel sustain, dat hebben zowel de marks als de ENGLs. Ik weet gelijk wat ik vet vind als ik het hoor, is elke keer hetzelfde soort geluid. ik hou helmaal niet van het droge zoals bijvoorbeeld Diezel of VHT.

Oh en gebruikersvriedelijk is ie niet echt, je moet er echt tijd insteken, de EQ bij Marks werkt heel anders dan bij de meeste "normale" amps.

Anders Destium
1 september 2006, 22:54
Gefeliciteerd ermee, en bedankt voor het duidelijke report (zoals altijd!)


Zonde trouwens dat je niet op de afgelopen meeting was :)

AART
1 september 2006, 23:04
oh ja, leuk feitje:

deze amp is vn een van de gitaristen van Nou En geweest, je weet wel, dat bandje van "hé gothic meisje.." :satisfie:

gerrekat
2 september 2006, 07:50
Ik heb geen idee wie dat zijn, hebben ze een site ofzo?

@ Anders, ja op zich wel, wie weet als het weer eens in de buurt is!

AART
2 september 2006, 10:45
Ik heb geen idee wie dat zijn, hebben ze een site ofzo?

@ Anders, ja op zich wel, wie weet als het weer eens in de buurt is!

ken je dat nummer niet dan, de ene gitarist werd met de dood bedreigd door een stel gekke gothics :chicken:

www.nouen.nu (poppunkalert)

Michael AE
2 september 2006, 11:37
De mark IV is btw strakker dan de Mark III, zeker in het low end.

No way. Gerrekat's MKIII was eerst van mij, en die was strakker dan welke MKIV die ik ook geprobeerd heb. Het is gewoon een kwestie van tweaken en ook wat voor soort MKIII je hebt. (Blue stripe, red stripe, enz.)

De mark series hebben een pregain EQ, dus alles wat je op de knoppen draait is eigenlijk alleen maar om je vervorming te "finetunen". Met de post (graphic)EQ kun je dan je geluid vormen.

Mijn truuk om de MKIII strakker te krijgen, was altijd de treble op 10 zetten. Hierdoor wordt je vervorming strakker en krijg je veel meer punch. (Let op: Met de treble op 10 werken de rest van de preEQ knoppen niet meer.)

Of dat ook op een MKIV werkt weet ik niet, want op mijn IIC werkt het ook niet zo effectief als op mijn MKIII.

AART
2 september 2006, 11:39
hmm, ik heb over meerdere mark III"s gespeeld en ik vond ze minder strak en smoother overkomen.

Edit: Typo

Michael AE
2 september 2006, 11:47
Bedoel je MKIII's? MKII's zijn inderdaad meer smooth, maar je zei toch echt MKIII in die eerste quote van mij. :p

Bins
2 september 2006, 11:49
ken je dat nummer niet dan, de ene gitarist werd met de dood bedreigd door een stel gekke gothics :chicken:

www.nouen.nu (http://www.nouen.nu/) (poppunkalert)

Zijn kicke gasten wel trouwens. Ze bleven nog gezellig hangen voor onze show toen heel 14/15 jarig Aalsmeer alweer naar huis was. Ik had niet gezien dat ie een mark 4 had... Ze klinken wel als een tiet, die boys.

caliban
2 september 2006, 12:02
Welke cabinet gebruik je voor onder die mark??
En vind je dat de oversturing op de engl nog echt veel feller gaat??
Ik vind bijvoorbeeld mijn mark III al echt heel bruut. Zeker bij lagere gainsettings. Dan wordt hij wat minder smooth maar bruter
Have fun and don't hurt ya ears :D:D

AART
2 september 2006, 13:04
Zijn kicke gasten wel trouwens. Ze bleven nog gezellig hangen voor onze show toen heel 14/15 jarig Aalsmeer alweer naar huis was. Ik had niet gezien dat ie een mark 4 had... Ze klinken wel als een tiet, die boys.

tijdje geleden stond ie op marktplaats omdat ze endorsement kregen.

Nocki
2 september 2006, 18:14
Gefeliciteerd! de Mark IV is een super amp!!!

AART
2 september 2006, 18:26
Bedoel je MKIII's? MKII's zijn inderdaad meer smooth, maar je zei toch echt MKIII in die eerste quote van mij. :p


Ik bedoel ook Mark III's.

Mark III's hebben meer gain dan de mark IV en dat maakt hem iets smoother/onstrakker, net zoals het lead 2 kanaal van de quad preamp.

gerrekat
3 september 2006, 09:52
Nou ik merk er niets van dat de Mark IV minder gain heeft dan de Mark III. Ik moet zeggen dat ik de mark IV zeker zo strak vind klinken als de Mark III. Ik vond de Mark III ook een superbak trouwens. De spijt dat ik hem verkocht heb heeft er ook voor gezorgd dat ik de Mark IV gekocht heb. Ik oet wel zeggen dat de ENGLs nog steeds een streepje voor hebben met de rhythm sound, klinkt gewoon toch effe organischer en punchier dan de marks die eigenlijk net effe te smooth klinken. Begrijp me niet verkeerd het zijn echt maar nuances maar dat is toch mijn indruk na 2 dagen. Ik denk dat ze samen waanzinnig goed klinken opgenomen, ga ik vandeweek eesn proberen!