PDA

View Full Version : Vox?



Axelll
31 augustus 2006, 18:47
Hey leute!

Ik heb een vraag voor jullie,
Ik was eigenlijk van plan om een Marshall DSL 50 te kopen maar nu kwam er een ander plannetje in mijn hoofd.
Ik heb pas op een vox AC-30 gespeeld en ik vond de clean/crunch übergeil! Maar omdat ik eigenlijk meer een Marshall man ben was ik geineigd naar de DSL.
Nu is mijn vraag is er een Marshall scheur uit de AC-30 te halen?
Ik heb een hele positieve review gelezen over de Carl Martin Plexitone maar is daar een JCM-800 achtige sound uit de halen en een moderne Marshall sound?
Mijn speelstijl is: Garagerock-Punk(rock)-Bluesrock. Ik geil enorm op een sound van Jovink (is met Ac-30) Maar ook op sounds als die van the Datuns-Peter Pan Speedrock en El Guapo Stuntteam.
Dus wat denken jullie zijn er sounds als vooral de laatste 3 bands te halen met een Ac-30?

Mijn mean axe nu is een Fender Lite Ash Strat, maar na de amp komt er een les paul aan.

Hoe reageert een Vox op een humbucker gitaar btw?

En nog een laatste welk van de Ac-30 is het beste (ik heb veel verschillende dingen gehoord over de verschillende versies) Mijn budget is (incl.) MAX. 1800 euris.

Veel vragen maar ik hoop op antwoord :)

Groet! Axel

brunodb
31 augustus 2006, 19:53
als je budget zo hoog is kun je je gewoon een tweedehandse AC30 aanschaffen en een tweedehandse marshall naar keuze.

dan is je probleem meteen opgelost op de beste manier van al zonder dat je compromissen moet sluiten

Axelll
31 augustus 2006, 20:00
Tweedehands is helaas geen optie omdat bij mij alles kapot gaat. Dan heb ik graag nog garantie en buiten dat heb ik altijd met versterkers (en gitaren) dat elk nogal verschilt (zelfs nieuw!).

brunodb
31 augustus 2006, 20:03
wtf?

gooi jij met je versterkers misschien? als alles bij jou kapot gaat, zal dat niet liggen aan het feit of iets nieuw is of niet maar eerder aan jou denk ik.

en dingen worden in garantie enkel vervangen als er geen sporen van 'misbruik' zijn é

het enige wat bij mij en mijn broer( wij hebben beide lampenversterkers) al ooit eens kapot gegaan is, is een setje lampen een inputjack.

brunodb
31 augustus 2006, 20:04
maar als je per sé nieuw wilt, kun je ook voor ofwel een marshall ofwel een vox gaan en er dan een tonelab op aansluiten om een van de beide versterkers te modellen

Axelll
31 augustus 2006, 20:11
wtf?

gooi jij met je versterkers misschien? als alles bij jou kapot gaat, zal dat niet liggen aan het feit of iets nieuw is of niet maar eerder aan jou denk ik.

en dingen worden in garantie enkel vervangen als er geen sporen van 'misbruik' zijn é

het enige wat bij mij en mijn broer( wij hebben beide lampenversterkers) al ooit eens kapot gegaan is, is een setje lampen een inputjack.

Hahahah nee man, met spullen lijkt het alsof het ongeluk mij altijd treft. Software crash bij gloedjenieuwe ipod, gescheurde velg bij gloedjenieuwe fiets. Meer dat soort dingen ik ben echt super voorzichtig met spullen maar het lijkt net alsof het ongeluk mij altijd treft. Ook ben ik met tweedehands nogal huiverig omdat dit mijn eerste buizenamp zal worden en ik zelf niet echt kan chekken of hij dan nog in goede staat is etc.

brunodb
31 augustus 2006, 20:14
als alles werkt en hij klinkt goed, kan er denk ik niet zo veel fout gaan hoor.en anders moet je maar iemand meenemen die er wel wat ervaring mee heeft om mee te gaan testen

Mr.Bluesbreaker
31 augustus 2006, 21:42
Scoor anders een 1936 (2*12, vaak 2e handse 250 tot 300 euro max.) van marshall of een andere cab en zet daar een AC30CC top op. (stond laatst een voor 500 op gitaarmarkt) Pak een JCM 800 2205 (beregoede amp met behoorlijke gain) en gebruik een switch om tussen heads te kiezen op 1 amp.
Die heb je voor een euro of 600-800 afhankelijk van de staat.

Zoek even op het forum hoe je switcht met 2 amps op 1 cab, er zijn een aantal apparaten voor op de markt. Dat totaal red je wel met 1800 euro.
Zo hoef je geen compromissen te sluiten.

Ik speel ook met 2 amps live met een A/B selector ertussen, maar voor 1800 euro kun je ook 1 dondersgoede combo aanschaffen. Ga daarvoor anders eens naar jukebox of erik v/d haar. Daar moet wel iets voor je te vinden zijn.

Axelll
31 augustus 2006, 21:57
Ja dat is wel een superidee!

Een ander idee is dan de Marshall 2205 met een vox combo los van elkaar! (Gaat dit werken?)

brunodb
31 augustus 2006, 22:00
dat was dus wat ik ook voorstelde! nieuw ga je er met je budget niet komen om en een ac30 en een nieuwe jcm 800 reissue te kopen hoor.

Axelll
31 augustus 2006, 22:06
Hoe is de Ac-15?


Bedankt voor alle relpys tot nu toe!

Axelll
31 augustus 2006, 22:18
Heeft de 2205 genoeg gain voor bijv. de Peter Pan Speedrock sound?

jubei
31 augustus 2006, 22:27
peter pan gebruikt zelf de jcm 800,met een geel boss overdrive pedaaltje ervoor(live eens gezien)

Nellyrocks
1 september 2006, 16:06
He Axell.

Volgens mij zijn we een beetje op zoek naar het zelfde. (Met het verschil van jouw budget) Er staan een paar hele interessante posts op mijn topic wat dat aangaat. Idd een ac30 en een jcm 800 a/b-en. Betekend wel sjouwwerk.

Moet je anders even kijken bij "ac30cc2 / jcm 800".

gr

Axelll
1 september 2006, 20:35
Nog een vraag! Heeft iemand ervaring met Haar (van haar guitars) cabs? 2x12 Greenback/v30 voor 465 is niet veel.

jacky
1 september 2006, 21:20
Zit dit topic door te lezen maar snap even niet hoe je gaat schakelen met twee tops op een cab

Of word er bedoeld een stereo cab en dan elke head op een speaker

jacky
1 september 2006, 21:23
Nog een vraag! Heeft iemand ervaring met Haar (van haar guitars) cabs? 2x12 Greenback/v30 voor 465 is niet veel.


Ben je zelf handig ?????

De speakers kosten nieuw 240 en dan een kastje erbij moet lukken voor 350 compleet
Als je gebruikte speakers koopt kan het nog veel goedkoper zie deze types regelmatig voor 75 euro voorbij komen let wel als je de truuk met twee amps op een cab wil doen dat je dan niets aan een greenback hebt (25 of 30W)

Axelll
1 september 2006, 21:32
Ben je zelf handig ?????

Hahah, nee absoluut niet!

Tristan
1 september 2006, 22:21
Zit dit topic door te lezen maar snap even niet hoe je gaat schakelen met twee tops op een cab

Of word er bedoeld een stereo cab en dan elke head op een speaker

Nee, je schakelt gewoon tussen twee tops op een kast, daarvoor heb je een Custom Amp Switcher of Headbone of iets dergelijks nodig die de amp die op dat moment niet op de speakerkast staat een load geeft, anders blaas je natuurlijk je trafo's op...
ik vind het zelf niet echt ideaal, aangezien het switchen toch altijd wat tijd kost en je dus niet gelijk geluid hebt...
Ook is het beter om bij iedere amp de juiste speakers te kiezen en dat is niet voor iedere amp en situatie hetzelfde...