PDA

View Full Version : kophoek



niekb
31 augustus 2006, 17:09
Weet iemand wat de minimale hoek is van een headstock ala gibson?

Las hier dat men ergens tussen de 13 en 17 graden zit normaal (voor mn dc project heb ik de Gibson maten aangehouden)
Maakt het uit in welke hoek de kop staat? kan ik bijvoorbeeld ook een hoek van een graad of 10 gebruiken? Wordt ook op bassen gebruikt.
Ik ben op t moment een beetje aan t ontwerpen voor mn volgende project..

hoe zit dit precies?

grtz
Niek

Mattia
31 augustus 2006, 18:10
Teken maar uit. Ik dacht dat Ibanez gitaren een hoek hebben van rond de 10-11 graden.

niekb
31 augustus 2006, 18:20
thnx

Ik heb een beetje rondgekeken op t net maar kan niet zoveel vinden. Is er niet ergens een database met dat soort gegevens? Gibson heeft t wel bij de specs staan.

Hoe staat t met jou ontwerpjes Mattia? Valt idd niet mee om wat moois te ontwerpen. Ik hou niet zo van moderne ontwerpen dus hou t een beetje in de lp hoek maar dan met mijn eigen draai eraan.

grtz

rinaldo
31 augustus 2006, 18:41
ik heb op mijn gitaar in aanbouw ook een kophoek van 10 graden gebruikt, dat is volgens mij genoeg. het was voor mij ook het voordeligst, omdat ik op die manier de hals uit een stuk kon halen, incl, kophoek.

oknarb180
2 september 2006, 00:44
Ik was voornemens een hoek te maken van 11 graden, maar dat is 13 graden geworden tijdens het bouwen.
Tja, je kan makkelijk aanpassen tijdens het bouwen, graad meer of minder maakt denk ik niet zoveel uit.

vr.gr.

Branko

Mattia
2 september 2006, 10:11
thnx

Ik heb een beetje rondgekeken op t net maar kan niet zoveel vinden. Is er niet ergens een database met dat soort gegevens? Gibson heeft t wel bij de specs staan.

Hoe staat t met jou ontwerpjes Mattia? Valt idd niet mee om wat moois te ontwerpen. Ik hou niet zo van moderne ontwerpen dus hou t een beetje in de lp hoek maar dan met mijn eigen draai eraan.

grtz

Te druk met Het Leven, hier en daar vakantie, en het bouwen/verhuizen van mijn nieuwe werkplaats om echt wat te doen. Plannen genoeg, maar er echt iets aan gedaan krijgen, ho maar...

Arjo
2 september 2006, 11:18
Ik was voornemens een hoek te maken van 11 graden, maar dat is 13 graden geworden tijdens het bouwen.
Tja, je kan makkelijk aanpassen tijdens het bouwen, graad meer of minder maakt denk ik niet zoveel uit.

vr.gr.

Branko

Ik vroeg me idd net af hoeveel invloed zou dat hebben als je een andere hoek gebruikt? Lijkt mij ook niet zoveel uit te maken.

Arjo