PDA

View Full Version : Vetta of iets anders?



Rwin
2 december 2002, 19:59
Hallo mensen!

Ik wil denk ik een Vetta gaan kopen. (eerst beetje sparen :smile: )

Ik heb op dit moment :

- PODPro (nieuw gekocht 2 jaar geleden)
- TC Electronic G-Major (1 jaar geleden nieuw gekocht)
- Marshall 265 (valvestate met een BUIS id voorversterker ipv in de overdrive, klinkt stukken beter dan de oude valvestates. en gewoon beter dan de nieuwere AVT's) (zgan gekocht, was toen 4 weken oud)
- London City Hellraiser 100Watt. (2 mnd geleden nieuw gekocht)

Waarom wil ik een Line6 Vetta?

Nou, als volgt. Ik had eerst 2 bands maar dat is nu 1 band geworden (want band 1 stop ik mee. band 2 wil ik mee verder)

Ik heb nu dus op repetitie locatie-1 staan: versteker london city
en op repetitie locatie-2 staan:
versterker marshall 265

ik sjouw op Vrijdagen met mijn draagbare flightcase/tas + koffer met accesoires + gitaarkoffer naar Band A.
en op Woensdagen naar Band B met dezelfde zooi...
IK MOET MET DE AUTO GAAN EN BEIDE REPETITIE-LOCATIES LIGGEN 100 METER VAN MIJN HUIS VANDAAN. :mad:

not cool...

+ ik wil op het podium een goed geluid hebben

+ ik wil de PA-man gewoon 3x een XLR geven (stereo electrisch geluid + 1x piezo DI-out) en niet met mics voor mijn versterker hoeven kloten. (veel PA-mensen snappen niet hoe het werkt en verkloten je geluid)

+ ik wil geen apart rack meer voor alleen een goede chorus (overdreven maar zo voelt het wel)

+ geen apart rack met Pre-amp1 voor die overdrive, PreAmp2 voor een andere overdrive, speaker-emulator, PowerAmp etcetc.(ja ik zou wel graag een TriAxis willen met een 295 poweramp + G-major + + + want dat is VEEL te duur en veeeel te zwaar. en daar moet ook weer een cabinet bij en dan heb ik ongeveer een rig van 2 meter hoog)

+ een solide floorboard met maar 1 kabel erheen en zonder aparte voeding

+ ik kan het nu laten staan in 1 repetitie ruimte en hoef ik dus alleen maar mijn gitaar mee te sjouwen en kan ik mijn koffer met draadloze-systemen/DI's/snaren/gereedschap/alle andere accesoires laten staan.

laat dit alsjeblieft niet een "BUIZEN zijn beter"-discussie worden want ik heb al een PODPro en ik weet wat ik hoor en ik weet wat een MESAtriple-rectifier + Marshall JCM 800 + Soldano kost en niemand op de wereld kan als ik optreed een A/B vergelijking maken van de MESA die mijn POD maakt en een echte MESA want die is er niet. :razz:

Ik ben dus gaan denken aan een Vetta want die bundelt 4 in 1.
namlijk: Mijn PODPRO + G-Major+Extra FX (3 stompboxes tegelijk zonder de standaard dingen als reverb, compressie, noisegate) + Versterker + Cabinet.

Als iemand mij een alternatief kan geven ben ik wel benieuwd.
Als iemand mij een review van zijn Vetta kan geven hartstikke mooi. Gelieve niet naar HC gaan verwijzen... al geweest...

Ow en kan iemand ongeveer inschatten hoeveel ik terug ga krijgen van mijn stuff zoals ik ze nu heb? (mag ook bieden :grin:)

Rwin

YamTom
2 december 2002, 20:24
Ik zou zo geen alternatief weten, als je het een beetje sjouwbaar wil houden en toch alle effecten wil hebben kom je wel bij de Vetta uit. Ik heb zelf nog geen ervaring met de Vetta, heb er wel over gelezen en dan ziet het er idd wel goed uit.
Het enige negatieve wat ik over de Vetta heb gehoord dat hij gewoon teveel mogelijkheden heeft, en dat het daardoor soms wat moeilijk is om je perfecte geluid te krijgen. Maar aangezien je al ervaring hebt met de PodPro, denk ik niet dat dat een probleem is.
Als ik jou was zou ik gewoon eens de handleiding van de Vetta downloaden (van line6.com), eens te kijken wat voor functies er op zitten en hoe alles werkt, en dan gewoon eens met je eigen gitaar naar de gitaarboer gaan om eens lekker alles uit te proberen en zo je geluiden te creeren.
Het enige alternatief wat ik kan noemen is een Flextone met een aantal losse effecten of stompboxes, maar zit je gelijk weer met losse shit.

Ik heb geen idee wat je huidige spul waard is, mocht je een Line 6 Floorboard hebben en willen verkopen, dan heb ik wel interesse, dus stuur dan maar even een mailtje.

Groeten, tomnauta@hotmail.com

Negative K3 fan
2 december 2002, 20:55
Tja, in jouw situatie ben je dan beter uit met een moddeler versterker, maar als je naar modellers kijkt probeer dan die vox valvetronix ook eens uit.

Ic3gl0vE
2 december 2002, 21:54
is die vetta die grote met heeeeeeel veeeeeeel lampjes?

Negative K3 fan
2 december 2002, 22:04
Op 2002-12-02 21:54, schreef Ic3gl0vE:
is die vetta die grote met heeeeeeel veeeeeeel lampjes?


spam niet zo man.

hoofd
2 december 2002, 22:08
Op 2002-12-02 22:04, schreef Negative K3 fan:


Op 2002-12-02 21:54, schreef Ic3gl0vE:
is die vetta die grote met heeeeeeel veeeeeeel lampjes?


spam niet zo man.


?????????????????????????????????????????

sash
2 december 2002, 22:26
Op 2002-12-02 21:54, schreef Ic3gl0vE:
is die vetta die grote met heeeeeeel veeeeeeel lampjes?


Jep dat issem, de enige coole modeling amp :grin:

Candyman
2 december 2002, 22:42
Ik heb net m'n Vetta verkocht en heb een Diezel VH4 gekocht. Thuis klinkt de Vetta heel leuk en in de band blijft het geluid redelijk overeind staan (zeker in vergelijking met andere digitale versterkers). Maar omdat ik toch maar 4 basis geluiden (afgezien van effecten) gebruik en ik het buizenmidden miste, heb ik een Diezel (en Koch 2x12, Intellifex, Boss FC-50 en TU-2) gekocht.

De Vetta is erg compact en je hoeft in totaal maar drie kabels aan te sluiten. Toch raad ik je aan om de PodPro en G-major te houden en een goede eindtrap (bijv. VHT 2/50/2, kost wel wat, maar dan heb je ook wat) en 2 1x12 (Boogies/Bagends) of een 2x12 kast te kopen. Als je solid state wilt blijven, kun je ook denken aan een Rocktron Velocity (vrij goedkoop). De effecten van de Vetta stellen niet veel voor (de TC klinkt veel beter, zelfs de Line6 effectmodelers klinken beter). Ik heb een tijdje via de direct outs van de Vetta gespeeld, maar een microfoon voor de speaker klinkt veel beter (meer druk).

Je zou ook kunnen kijken naar een ZenAmp van Hughes&Kettner (broertje van ZenTera, met zelfde geluid, echter minder effecten, maar veel goedkoper).

Rectifier
2 december 2002, 23:03
Ik zou ook idd. de Zentera of Zenamp eens proberen. Die klinken ook supergoed.

Hey Candyman, wat is dat nu, verkoop jij je Luke??? Dat was geen afspraak he!!!
Niemand met een Luke verkoopt hem weer...en jij wel...hahaha. Geld te kort voor de VH4???

Geintje...maar heb je'm al of niet??? Let me know!

Rwin
2 december 2002, 23:06
Op 2002-12-02 22:42, schreef Candyman:
Thuis klinkt de Vetta heel leuk en in de band blijft het geluid redelijk overeind staan (zeker in vergelijking met andere digitale versterkers).


Thuis ga ik hem niet gebruiken



Maar omdat ik toch maar 4 basis geluiden (afgezien van effecten) gebruik en ik het buizenmidden miste, heb ik een Diezel (en Koch 2x12, Intellifex, Boss FC-50 en TU-2) gekocht.


is da niet een beetje veel duurder?
waarom heb je hem eigenlijk dan in de eerste plaats gekocht? als ik vragen mag...



De Vetta is erg compact en je hoeft in totaal maar drie kabels aan te sluiten.


ah, das mooi



Toch raad ik je aan om de PodPro en G-major te houden en een goede eindtrap (bijv. VHT 2/50/2, kost wel wat, maar dan heb je ook wat) en 2 1x12 (Boogies/Bagends) of een 2x12 kast te kopen.


nee, daar wil ik denk ik juist van af...
ik heb het ook wel eens geprobeerd om aparte versteker en cabinet en poweramp... maar dat wordt ZOO zwaar en altijd maar aparte dingen en snoeren ertussen en en en



Als je solid state wilt blijven, kun je ook denken aan een Rocktron Velocity (vrij goedkoop).


och, ik heb niks tegen buizen alleen tegen het gewicht en tegen dat ik altijd zo veeeel nodig heb voor gewoon een beetje leuk geluid



De effecten van de Vetta stellen niet veel voor (de TC klinkt veel beter, zelfs de Line6 effectmodelers klinken beter).


Hoe klinken ze dan beter? dieper? helderder? ik bedoel... waarom als ik gewoon een vieze chorus over mijn geluid wil, moet ik die G-major hebben? ik vind dat ie een heel mooie chorus heeft maar niet echt zo Gitaar-achtig... meer studio-achtig. (ik werk ook in een studio vandaar)



Ik heb een tijdje via de direct outs van de Vetta gespeeld, maar een microfoon voor de speaker klinkt veel beter (meer druk).


hmm klinken ze beter of hetzelfde als de PODpro? want er zijn ook mic-typen en -angels in te stellen toch?



Je zou ook kunnen kijken naar een ZenAmp van Hughes&Kettner (broertje van ZenTera, met zelfde geluid, echter minder effecten, maar veel goedkoper).


ah, das interessant... weet je ongeveer hoe duur ie is? en zit daar een "dedicated" pedaal bij? eentje waar ik alles mee kan?

Oh en vraagje.. zit op het Floorboard van de Vetta een BOOST knoppie en hoeveel fx kun je af en aan schakelen per preset?
zijn er nog voors en tegens van het floorboard?

Rwin

ps
toch interresant om te zien dat:

Die zanger/gitarist van Di-rect over Flextone speelt

Fear Factory en 3 Doors Down Line6 amps gebruiken

Train oa over flextone speelt

Marco Borsato-begeleidingsband over Vetta speelt

Motorhead met Vetta aan de haal gaat.

allemaal bands die in mijn stijl vallen...(ja ik heb brede stijl)

Ibanez RuleZ
3 december 2002, 00:31
ja, en kijk eens naar de bands die ook binnen jouw spectrum vallen en NIET op line6 spelen. het enige wat het zegt, is dat de verserkers niet slecht zijn, en dat je er veel mee kan. Er zijn veel meer bands die op buizenversterkers spelen, en die mensen hebben imo standaard de beste toon. persoonlijk heb ik nog nooit een modeller gehoord die kan tippen aan een buizenversterker, zeker niet aan die van mij!!!! ze klinken allemaal toch wat blikkerig

harrald

Rwin
3 december 2002, 07:30
en jij hebt een...?

toch niet een V-amp he? :razz:

Rwin

Ibanez RuleZ
3 december 2002, 08:01
:grin:

nee, ik speel over een mesa versterker... dus geen v amp!

harrald

Candyman
3 december 2002, 10:21
Hé Rectifier,

Jij hebt ook alles door. De Luke zou ik liever niet wegdoen, maar ik zit inderdaad een beetje krap (ben maar een student). Ik ben bang dat ik er nog spijt van zal krijgen.

Rwin, de Diezel heb ik gekocht omdat ie gewoon veel beter klinkt dan de Vetta (ja, toch weer die buizen). De Vetta is zeker niet slecht, maar veel te duur. Hij was toen ik hem kocht ongeveer 2500 euro netto in de winkel (De Vetta heeft mij gelukkig veel minder gekost, dat is het voordeel als je in een muziekwinkel werkt). De afschrijving op digitale versterkers is gelijk aan die van computers. Houdt daar rekening mee.
Ik heb de Vetta twee weken terug verkocht voor 1750 euro.

De nieuwprijs van de Vetta is bij Music Store in DLD 1999 euro incl. floorboard.
De H&K ZenAmp is daar en bij feedback zonder pedaal 1299 euro. Bij Feedback is er een aanbieding van ZenAmp inclusief Behringer FC1010 pedaal.

De Line6 microfoonsimulaties en posities t.o.v. de speaker klinken heel donker. Een echte microfoon voor de speaker levert een veel dynamischer geluid op.

Je kunt de send en return van de Vetta d.m.v. een patchkabel met elkaar verbinden en vervolgens het return level hoger instellen, zodat bij inschakeling van de FX-loop (via knop op footcontroller) je geluid geboosted wordt. Daarnaast heeft de footcontroller een favorite channel, waar ik het sologeluid aan had toegewezen (iets harder in volume t.o.v. andere geluiden), dat altijd oproepbaar is, onafhankelijk van de bank waarin je zit.

De footcontroller heeft knoppen voor delay, chorus, reverb, modulatie (flanger, phaser enzo), pitchshifter/tremelo, stompbox1, 2,en 3, FX loop, die allemaal realtime in en uit te schakelen zijn.

Het concept van de Vetta sprak mij in eerste instantie erg aan. Lekker makkelijk met transport en opbouwen. Alle effecten die er maar bestaan, inclusief wah en volumepedalen en ook nog eens stereo.

Uiteindelijk gebruikte ik maar een heel klein deel van alle effecten en was het niet eens mogelijk om een goede flanger en chorus in te stellen (klonk nergens naar).

Stereo is een grote illusie. Live maakt het weinig uit of je jezelf stereo of mono hoort en je wordt meestal toch met één microfoon voor de speaker uitversterkt (mono dus).
Als toetsenist wil ik wel altijd stereo worden uitversterkt, voor meer spreiding, gitaar moet gewoon direct zijn. Het volumepedaal is live toch nauwelijks te gebruiken, dus de enige functie was open/dicht, maar dat kan de volumeknop van mijn gitaar ook. De wah klonk erg schel.

Kortom: ik heb gekozen voor kwaliteit i.p.v. kwantiteit.

Raffel
3 december 2002, 10:42
de vetta is echt geweldig voor een modelling amp. Ik zit eigenlijk te wachten tot er een Vetta 2 uitkomt of zo. Het probleem bij dit soort apparatuur is, dat de technologie steeds beter wordt, en dus een innovatie de Vetta weer doet vervagen. En dat is bij buizenversterkers niet. Maar dat hoeft verder de pret niet te drukken. Als je het wil proberen moet je Ron Huizen even laten bellen bij een Line 6 verkoper. Die heeft namelijk geweldige presets voor de Vetta.

Rwin
3 december 2002, 19:10
@ Ibanez rulez: Oeps verkeerd gelezen.

@ iedereen:
tsja, ik weet nog niet wat ik wil...
ik ga vrijdag ff luistren naar de Vetta... da is wel de top met 4x12. ik wil de 2x12 combo denk ik...

Rwin

signsofzodiac
8 december 2002, 14:54
Jammer dat het zo'n gedrocht is om te zien :sad: En toch blijft het modelling..... Been there, done that, en buizen blijven toch beter...

collin hoeve
9 december 2002, 08:00
buizen blijven beter? heb je er wel eens op gespeeld?! =]
ik heb nu thuis de VETTA HD staan en dat scheurt gewoon als een buizen bak alleen zonder de ruis en brom ;P
en ja het zijn veel lampjes en je moet er van houden maar ik wordt er wel een beetje warm van binnen van eigenlijk =] hehehe

en iemand zei dat hij liever de vetta 2 afwachtte, maar dan blijf je je hele leven wachten voor je iets koopt, is ook niet leuk toch? =]
anyways, ik kan de vetta echt aanraden, top geluid! mzzls
collin

Raffel
9 december 2002, 08:39
ja dat was ik, dan kan je inderdaad nog heel lang wachten, maar de modelling technologie vind ik nog echt in de kinderschoenen staan... Ik denk dat ze nog wel heel wat innovaties op dat gebied kunnen doen.

Lacrymosa
9 december 2002, 12:02
Is dat Cyber ding van Fender nix?

CheerS!!

Raffel
9 december 2002, 15:03
nee

vulvasonic
9 december 2002, 15:16
VOX heeft nu toch ook zo'n modelling-geval?
Schijnt toch niet zo slecht te zijn (heb ik van horen zeggen..).

Rwin
9 december 2002, 15:52
Nou, ik heb hem vrijdag uitgeprobeerd.
Klinkt dus ECHT WEL VET!!

Ik denk dat bij 95% het tussen de oren zit of ze op een buizenbak spelen of een Vetta/Zentera. Ik bedoel ik hoor wel of er een Zoom 1010 is gebruikt of een Echte Triple Rectifier. maar Vetta/Rectifier hoor je niet. (IN HETNUMMER ZELF HE!) want bij A/B-vergelijkingen kan iedereen het horen.

Ik durf zelfs te wedden dat niemand een 80% of meer score positief heeft als ik 20 stukjes van verschillende nummers laat horen.
Dus gewoon vertellen: "Dit is buizen" en "Dit is geen buizen"

iedereen die zegt "jamaar 80 is wel veel!" (pist hem nu al dus :razz:) dat is een verschil van 20% met het origineel. een vetta en buizen verschillen denk ik minder dan 5%.

Zelfde als met mp3@192 Khz en WAV@44.1 Khz... :razz:

anyway, als ik genoeg mensen krijg die het kunnen "horen" :grin: maak ik een test...
mail me maar.

Rwin

Rutger
9 december 2002, 16:12
buizen rules


kom maar op met je test :smile:


En die voorkeur is niet omdat dat nu eenmaal de gangbare mening is. k Heb laatst een paar overdrives gekocht omdat ik ze geweldig vond klinken. Een daarvan is de Marshall Jackhammer. Ik vond dat ik er de jcm800 behoorlijk goed mee kon benaderen. Lees ik achteraf de handleiding, blijkt dat ding ervoor gemaakt te zijn! Ik hou gewoon van het buizengeluid, maar hoor toch wel degelijk verschil tussen modelling en de echte. Je hoort het in elk geval aan hoe de amp/mod reageert op je aanslag.

Dit overigens los van of je de vetta vet vind klinken of niet, het gaat even om het verschil origineel-modelling. Want ja, misschien vind je de gemodelde versie wel veel mooier klinken dan het origineel, kan toch (bijna niet :smile: )?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rutger op 2002-12-09 16:16 ]</font>

Rwin
9 december 2002, 17:55
ehh...?

je vind de JackHammer veel op de JCM 800 lijken? das toch ook geen buis?

anyway,
ik zeg niet dat buizen niet goed klinken, en ik zeg ook niet dat ze wel of niet op hun origineel lijken...
(ik vind het ook stom dat ze de originele namen hebben gegeven, ik had het persoonlijk andersom gedaan; namelijk: ik zou de amp die op het JCM 800 model moet lijken de naam Kabouter ofzo geven , krijg je daarna iedereen die gaat roepen dat het niet Kabouter moet zijn maar jcm 800 want daar lijkt ie zo op :smile:)
...maar ik zeg alleen dat niemand kan zeggen of het een buis is of niet. Modeling is die fase voorbij om te zeggen dat het niet als buizen klinkt.
vandaar die test...

Rwin

signsofzodiac
9 december 2002, 19:21
Het is te horen, punt. Die discussie wordt steeds weer gevoerd, en het antwoord blijft hetzelfde. Buizen hebben een andere manier van reageren. Het speelt anders. Ze zijn ook "onvoorspelbaar" in hun klank, en ze zijn beter uit te mixen (ze klinken beter in bandcontext, drukken meer door). Hetzelfde probleem dat de ZenTera van H&amp;K ook heeft: klinkt te gek, verdrinkt in een band.

Candyman
9 december 2002, 19:55
De Vetta klinkt super als je alleen speelt. Het speelt ook heel makkelijk, het lijkt net alsof je een mega gitarist bent. Maar zodra de band invalt, wordt het heel lastig om er doorheen te prikken en jezelf te horen zonder de versterker loei hard te zetten. Buizenmidden is de eigenschap die er met name voor zorgt dat buizenversterkers live (en ook in de studio) nog steeds de referentie blijven, omdat je hiermee de rest van de bandleden niet in de weg zit.

De Rectifiermodellen in de Vetta komen helemaal niet door de mix. Met de Marshallmodellen lukt het redelijk. Mijn Diezel VH4 werkt véél beter in de band dan mijn Vetta. Je komt er zelf nog wel achter.

Rwin
9 december 2002, 23:23
ok...

Dus niemand durft het aan :razz:

Rutger
10 december 2002, 10:46
Op 2002-12-09 17:55, schreef Rwin:
ehh...?

je vind de JackHammer veel op de JCM 800 lijken? das toch ook geen buis?

anyway,
ik zeg niet dat buizen niet goed klinken, en ik zeg ook niet dat ze wel of niet op hun origineel lijken...
(ik vind het ook stom dat ze de originele namen hebben gegeven, ik had het persoonlijk andersom gedaan; namelijk: ik zou de amp die op het JCM 800 model moet lijken de naam Kabouter ofzo geven , krijg je daarna iedereen die gaat roepen dat het niet Kabouter moet zijn maar jcm 800 want daar lijkt ie zo op &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">)
...maar ik zeg alleen dat niemand kan zeggen of het een buis is of niet. Modeling is die fase voorbij om te zeggen dat het niet als buizen klinkt.
vandaar die test...

Rwin


Nee, ik wil ff aantonen dat het niet slechts een questie van "buizen zijn de beste" is maar dat de klank een voorkeur is, questie van smaak. De jackhammer viel bij mij erg in de smaak, en later bleek dus dat dat wel logisch was omdat ie het geluid van een buizenversterker poogt te evenaren, iets wat ik gewoon een mooi geluid vind. Daarnaast wilde ik met de jackhammer duidelijk maken dat hij de jcm800 wel benadert, maar je toch kunt horen dat er wat mist. Hij mist wat ruimte in het geluid en er zit minder dynamiek in.

Daarin sluit ik helemaal aan bij Candyman en singsofzodiac, die konden er de woorden aan geven. k Heb ook wel op line6 gespeeld en ze klinken heel massief. Op zich heel machtig als je alleen speelt, maar niet goed bruikbaar in een band omdat ie dan juist niet massief maar snijdend moet zijn.

Maar ach, ik moet me hier ook niet mee bemoeien. k Wilde gewoon even laten weten dat ik het verschil kan horen en ik echt van buizengeluid houd. :smile:

Koop gewoon lekker die Vetta als je het een topversterker vind.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rutger op 2002-12-10 10:56 ]</font>

Raffel
10 december 2002, 12:25
@ rwin: Het verschil tussen buizen en transistor-versterkers hoor je normaal goed door de definitie van het geluid en de druk. Helaas heb jij de vetta waarschijnlijk niet vol open gedraaid, anders had je het verschil tussen een triple-rect en de vetta wel gehoord. Vandaar dat ik dus zeg, de vetta is een mooi apparaat voor in de studio, maar of ie live tot zijn recht komt weet ik niet.

Rwin
10 december 2002, 15:25
...iemand die een triple rectifier of een vetta vol open draait heeft per definitie geen goed gehoor meer...

nee, ik ben niet zo stom om ze vol open te draaien.

maar goed, om even op het TOPIC terug te komen. er is dus niks wat in die prijsklasse zo'n geweldig product afleverd.
tenminste dat is wat ik concludeer uit de hele discussie.

er is niemand geweest die een alternatief wist. Das nie errug; dan weet ik iig wat er te koop is.

De Zentera heeft minder effecten heeft geen floorboard standaard en kost 1000 Euro meer.(zonder dat floorboard dus!) Verder heeft ie geen Noisegate dus dat zijn al heel wat minpuntjes. Hij schijnt wel goed te klinken maar omdat "niemand" hem in nederland heeft vertrouw ik het niet helemaal. ook qua service enzo.

Geen alternatieven --> Vetta beste uitgebreide/brede amp.

Rwin

signsofzodiac
10 december 2002, 21:09
Alternatief: Engl Savage Special Edition!!!! :smile:

12 sounds oproepbaar (ook via MIDI), full-tube, reverb, kabeltester en impedantiechecker, speakerkast A &amp; B midi-schakelbaar (1 4x12 en 1 4x10?) en een seriele/paralelle effectloop voor zowel clean als dist.kanaal.

Alle sounds bruikbaar! Enige nadeel(tje)? Geen stereo. Maar wanneer je dat gebruikt? Als je in de studio zit gooi je de effecten er gewoon vanaf de tape overheen....

Opties genoeg? :smile:

BLOK182
10 december 2002, 21:15
En het is ook nog eens erg betaalbaar!! In geloof 1890 pleuro bij Beyers in Deutschland.

Rwin
12 december 2002, 19:59
Ja, zeker leuk ding! ook lekker geluidje!

Maar:

-geen speakers.
-geen fx.
-geen perfect-use floorboard.

--> dus weer draden, losse delen etc.

-kost nagenoeg evenveel als de Vetta.

--> dus geen optie. :grin:

signsofzodiac
12 december 2002, 20:27
Hij klinkt alleen beter :wink:

:smile:

BLOK182
12 december 2002, 20:30
Floorboard lijkt me niet zo'n probleem, het is gewoon een 5/6 knops footswitch. Tis wel een heel vet ding, en je kan er toch een mooie 2x12" of 4x12" bij kopen?

Rwin
12 december 2002, 20:34
jamaar dan is het toch gewoon een top met kast en midi pedaal.

ik wil (lees post 1) een all-in-one...

maar toch fijn dat iedereen mij van die vetta af probeerd te houden... :wink:

Rwin

Chiel
16 december 2002, 12:04
Op 2002-12-10 15:25, schreef Rwin:
....Verder heeft ie geen Noisegate dus dat zijn al heel wat minpuntjes.



???Wat moet je in hemelsnaam met een Noisegate???
Mijn eigen set is helemaal met buizen uitgerust. Niet omdat ik dat persé wil, maar omdat ieder afzonderlijk component in mijn rack gewoon het beste klonk uit een heel scala aan opties wat ik heb uitgeprobeerd. Buizen hebben veel bijgeluiden, maar dan moet je gewoon met wat minder gain spelen. Klinkt echt veel meer gedefinieerd en je geluid blijft strak en lekker overeind staan.

Vetta klinkt idd leuk en het misschien is het de enige alles in één optie voor rond de 2000 euro. Toch denk ik dat je beter je geld kan houden, omdat iedere muzikant die ik ken na verloop van tijd spijt heeft gekregen van zijn moddeling amp aankoop. Speel eens op die Vetta en probeer het geluid dan voor te stellen in een bandsituatie. Uiteraard zullen verkopers je iets anders vertellen, omdat de economische levensduur van hun duur ingekochte moddeling amp iedere maand met forse procenten aan het dalen is!

Ik heb één rack, één multikabel, één floorboard en twee handzame 12" kastjes. Dus hoezo gedoe??? Trouwens, sinds ik mijn set compleet heb, krijg ik onwaarschijnlijk veel complimenten voor mijn geluid van de zaalmixers. Het solo geluid staat nauwelijks harder als het ritm. en cleane geluid en toch wordt het boven de rest van de band uit getild. Vroeger kon ik mijn moddeling versterkertjes tot op standje 8 open schroeven. Nu beginnen de buren op standje 0.5 al te klagen. En niet omdat het hard staat, maar omdat het overal doorheen bijt.

By the way, heb je de live DVD van Marco Borsato al gehoord??? Twee dikke Vetta stacks prijken op het podium en wat een bagger geluid!!!!! Niet voor niets dus dat de bassist eerder een basPod weigerde. Het maakt niet uit wat Rob voorheen voor een setup had, maar zijn geluid was vroeger veel opener, vetter en dynamischer. Dat zal hij zelf na het zien van de opnames ook wel beamen.


PS: count me in, voor de buizen v.s. moddeling competitie!


Greetz, Chiel

Rwin
16 december 2002, 17:09
chiel is up!

en het lijkt alsof ie weet waar ie over praat...

:razz:

Rwin

BLOK182
16 december 2002, 17:22
Of koop dan een veelzijdige buizenbak (lees Engl Savage) en doe er een gt6 bij, heb je toch nog je digi spul voor als je een bepaald geluid zoekt wat de Savage niet heeft.

heavy
22 december 2002, 21:37
Wat een onzin over die Vetta als je geen geluiden kan maken en net als de meeste
hier op dit forum die allemaal de buizen glorie hebben en achter elkaar aanlopen in lampen pas hahaha weet je dus niet wat je allemaal met die vetta allemaal voor fantastiche sounds kan maken en die als het echt hard moet veel meer overeind blijft dan de meeste lampen amps en ik heb alles wel een keer gehad geloof ik!(maar ik kan me voorstellen als je naar de winkel gaat om er 1 te proberen dan klingt het nergens naar de factory presets zijn heel slecht belachelijk slecht zelfs)maar ja je moet wel weten waar je het moet zoeken om geluiden te maken en dat is nou net de kunst! ik speel 145 keer per jaar dus ik weet wel net als rob trouwens waar ik over praat maar als je maar 2 of 3 versterker geluiden gebruikt dan kan je ook bij je lampenamp blijven !


Op 2002-12-16 12:04, schreef Chiel:


Op 2002-12-10 15:25, schreef Rwin:
....Verder heeft ie geen Noisegate dus dat zijn al heel wat minpuntjes.



???Wat moet je in hemelsnaam met een Noisegate???
Mijn eigen set is helemaal met buizen uitgerust. Niet omdat ik dat persé wil, maar omdat ieder afzonderlijk component in mijn rack gewoon het beste klonk uit een heel scala aan opties wat ik heb uitgeprobeerd. Buizen hebben veel bijgeluiden, maar dan moet je gewoon met wat minder gain spelen. Klinkt echt veel meer gedefinieerd en je geluid blijft strak en lekker overeind staan.

Vetta klinkt idd leuk en het misschien is het de enige alles in één optie voor rond de 2000 euro. Toch denk ik dat je beter je geld kan houden, omdat iedere muzikant die ik ken na verloop van tijd spijt heeft gekregen van zijn moddeling amp aankoop. Speel eens op die Vetta en probeer het geluid dan voor te stellen in een bandsituatie. Uiteraard zullen verkopers je iets anders vertellen, omdat de economische levensduur van hun duur ingekochte moddeling amp iedere maand met forse procenten aan het dalen is!

Ik heb één rack, één multikabel, één floorboard en twee handzame 12" kastjes. Dus hoezo gedoe??? Trouwens, sinds ik mijn set compleet heb, krijg ik onwaarschijnlijk veel complimenten voor mijn geluid van de zaalmixers. Het solo geluid staat nauwelijks harder als het ritm. en cleane geluid en toch wordt het boven de rest van de band uit getild. Vroeger kon ik mijn moddeling versterkertjes tot op standje 8 open schroeven. Nu beginnen de buren op standje 0.5 al te klagen. En niet omdat het hard staat, maar omdat het overal doorheen bijt.

By the way, heb je de live DVD van Marco Borsato al gehoord??? Twee dikke Vetta stacks prijken op het podium en wat een bagger geluid!!!!! Niet voor niets dus dat de bassist eerder een basPod weigerde. Het maakt niet uit wat Rob voorheen voor een setup had, maar zijn geluid was vroeger veel opener, vetter en dynamischer. Dat zal hij zelf na het zien van de opnames ook wel beamen.


PS: count me in, voor de buizen v.s. moddeling competitie!


Greetz, Chiel



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: heavy op 2002-12-22 21:42 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: heavy op 2002-12-23 12:14 ]</font>

Rwin
23 december 2002, 14:10
Heavy is my man :grin:

hahaha

speel je zelf ook over een vetta?
want dat kan ik er niet helemaal uit opmaken...

Rwin

niels5150
24 december 2002, 11:38
ik heb gehoord dat de vetta nogal onbetrouwbaar is. Ik zou de Zentera eens checken! Die is erg mooi. Als ik jou was zou ik de topversie kopen en bijv 2 2x12 kasten. De ene zet je thuis, de andere in de oefenruimte, dan hoef je alleen je top en je gitaar mee te nemen! Ideaal toch!

Rwin
24 december 2002, 13:50
Dank je niels voor je reactie, maar de zentera valt op bepaalde punten toch af.
(Prijs, FX, prijs)
En het TOP-cab-cab is helemaal geen optie... dat staat al in post 1.

En als je alles had gelezen van deze thread dan had je dat ook gezien denk ik.

Kun je trouwens die onbetrouwbaarheid van de vetta onderbouwen? En kom nou niet met de HC reviews want daar zijn de 9's en 10-en in de meerderheid.

Rwin