PDA

View Full Version : Swimming pool routing in strat body



prs
31 augustus 2006, 16:43
Misschien een hele stomme vraag, maar is een 'swimming pool' frezing eigenlijk bedoelt om alle soorten elementen erin te kunnen hangen zolang ze maar goed aan de slagplaat zijn bevestigd?
Stel ik heb 3 single coils.....kun je die gewoon in een swimming pool routing of humbucker routing hangen?

http://www.edromanguitars.com/resources/images/bodfen3.jpg

fred dons
31 augustus 2006, 16:44
purcies...

sembo
31 augustus 2006, 16:49
makkelijk hoor zoon groot gatje.

dan ben je niet zo aan het kloten met de draden als je ze terug stopt.

als je onder je slagplaat moet komen.

G.G.
31 augustus 2006, 17:16
makkelijk hoor zoon groot gatje.

dan ben je niet zo aan het kloten met de draden als je ze terug stopt.

als je onder je slagplaat moet komen.Persoonlijk vind ik het zonde om zoveel hout weg te fresen, hout is klank.

Wat betreft die draden, tape ze gewoon aan de onderkant van je slagplaat. Bij enkelspoeltjes bind ik ze steeds bij het volgende element bij elkaar, dan blijven ze netjesin het midden.

prs
31 augustus 2006, 17:17
Dank voor de reacties!

fred dons
31 augustus 2006, 17:33
het grappige van die die swimmingpool route is dat het qua geluidseffect reuze meevalt,
jaren 80 en begin jaren 90 hadden de US fenderstrats (de standards, niet de reissues) allemaal die swimmingpool route en klonken nog steeds als strats,

alleen psychologisch gezien heb ik zelf ook problemen met zo'n grote ruimte in de body en zou ik meer hout willen zien, maar als je regelmatig van p90 naar humbucker naar enkelspoels en weer terug switched is het een uitkomst ;)