PDA

View Full Version : Goeie deal?



dimitri
31 augustus 2006, 13:59
Mensen,

Ik sta op het punt een deal te maken, maar had graag even jullie mening hierover gehad.
Ik was aan het gassen op een aria pro II pe180 uit 1979, deze kan ik nu ruilen, ik geef er mijn mex strat voor en leg hierbij 450 euro er bovenop.
is dit een goede deal? Graag jullie advies en menig aub.

De "toekomstige" aria:
http://img.2dehands.nl/f/normal/15756028_1-79-lawsuit-aria-pro-ii-pe-180-gibson-l5.jpg

Mijn strat:
http://img.2dehands.be/f/normal/15514674-fender-stratocaster-1993.jpg

Luke-wannabe
31 augustus 2006, 13:59
Lijkt mij juist vet veel :chicken:

dimitri
31 augustus 2006, 14:01
Hoe bedoel je? van mijn kant?
Ik heb ze op ebay duitsland voor 1600 euries zijn weggaan!!!

Luke-wannabe
31 augustus 2006, 14:01
Ooh dan hou ik m'n mond.. Ik dacht dat Aria niet zo;n goed merk was.. :sssh:

zeppo
31 augustus 2006, 14:04
HC is erg positief over de PE180
http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar/product/Aria+Pro+II/PE-180/10/1

Wellicht wil je ook nog even de oude catalogi bekijken:
http://www.matsumoku.org/models/ariaproii/ap2_catalogs.html

Ik vind het wel een erg mooie gitaar.
Een mex-strat kun je altijd kopen, maar dit soort gitaren zijn volgens mij niet al te dik gezaaid.

dimitri
31 augustus 2006, 14:05
Die nieuwe aria zijn idd van mindere kwaliteit. Maar de oude (zoals deze) komen uit de matsumoko fabriek.
Zijn volldedig met de hand afgewerkt, als ik de reviews op harmony central mag geloven, dan komt deze kwa afwerking, speelcomfort en sound in de buurt van een gibbie super 400/ l-5..

guvnor
31 augustus 2006, 14:33
Ik heb de goedkopere versie van die Aria (de FA70) en da's een fantastische bak. Die PE180 is beter afgewerkt en heeft mooiere details...

Ik zou er voor gaan !!

zoon van Piet
31 augustus 2006, 14:43
wel even opmerken dat deze voorzien is van niet-originele (en niet echt passende) elementen. Heb je enig idee wat dit voor P90's zijn?

dimitri
31 augustus 2006, 14:46
Volgens hem zijn het vintage p90's van gibson..
Originele elementen krij ik er bij.

wietse
31 augustus 2006, 14:57
Die nieuwe aria zijn idd van mindere kwaliteit. Maar de oude (zoals deze) komen uit de matsumoko fabriek.
Zijn volldedig met de hand afgewerkt, als ik de reviews op harmony central mag geloven, dan komt deze kwa afwerking, speelcomfort en sound in de buurt van een gibbie super 400/ l-5..

de nieuwe aria's zijn minder, maar nog niet slecht hoor, maar die oude uncle mat
gitaren zijn verdomd goed, en beginnen ondertussen duur te worden.
ik zou blind ruilen, en mex strat koop je zo weer zo'n aria vind je niet snel weer, daarbij oogt die aria ook veel beter dan de strat.

dimitri
31 augustus 2006, 14:59
Wietse
bedankt!!! :-)
Wat denk jij van de pickups? Ik krijg er de originele bij, heb even een mail ter bevestiging gevraag om te zien als er MMK in staat (made in matsumoko)..

heavy-metal-thunder
31 augustus 2006, 15:05
als ik me niet vergis heb ik deze gitaar begin dit jaar kunnen kopen voor 650 ŕ 700. een Mex strat brengt je 350 op... als je de extra pu's erbij krijgt, is het oké, lijkt me.

dimitri
31 augustus 2006, 15:07
ja voor alle duidelijkheid,
Ik kan deze dus ruilen voor mijn mex strat maar moet er nog 450 euro bijleggen

Tupelo
31 augustus 2006, 15:19
Deal lijkt me o.k. als je de gitaar wil hebben.

Echter, wat er gezegd wordt over 1600 euro... als verkoper van de gitaar is dat een kwestie van mazzel hebben lijkt me en niet iets waar je vanuit kunt gaan. Moet jezelf afvragen of je de gitaar wel voor 800 zou kunnen slijten wanneer je 'm zelf weer kwijt wil en of dat je iets uitmaakt.

Gitaren met verzamel / liefhebberswaarde (ookal zijn ze van uitmuttende kwaliteit) zijn dat alleen waard wanneer er een zeldzame gek zijn aandacht op richt en het geval wil hebben. De rest van de tijd kun je ze voor een appel en een ei te koop hebben staan terwijl er geen hond op reageert.

wietse
31 augustus 2006, 15:40
Wietse
bedankt!!! :-)
Wat denk jij van de pickups? Ik krijg er de originele bij, heb even een mail ter bevestiging gevraag om te zien als er MMK in staat (made in matsumoko)..
ik heb alleen maar ervaring met de MMK smoothcrash pu's in mijn hondo en die zijn erg lekker, weet niet wat ze in een jazzer gebruikten di marzio werd ook wel door hun gebruikt.
dus je moet bijbetalen?
dat is minder, want meestal doen ze rond de 700 euro, hij vraagt 900 op marktplaats en zoals bekend is moet je daar de prijs hoger aanhoudendan je er werkelijk voor wilt hebben,dus die +/_700 klopt wel maar het is net wat de gek er voor geeft, 1600 gebeurt alleen maar bij vroege modellen in mint conditie, en dan is dat nog eerder een uitzondering dan regel.
het kan trouwens best zijn dat deze gitaar in frankrijk het dubbele opbrengt want als je op franse vintage sites kijkt schrik je je echt eeb hoedje, oude egmond jazzbakken die je hier voor 40 euro met moeite verkoopt gaan daar voor 300, vintage gitaren zijn daar stervens duur.
je zou het niet zeggen maar zowel een italiaanse als een franse verzamelaar hebben mij wel eens verteld dat nederland het koopjesland is voor vintage gitaren in europa.
het is wel een gitaar die meer waard wordt over de jaren als je er op past, veel verzamelaars beginnen nu echt de matsumoku gitaren te ontdekken en hun algemeen prima kwaliteit wat dus de prijs opjaagt.