PDA

View Full Version : Extra schakelaar Stratocaster



Hendriks
31 augustus 2006, 13:26
Wie weet of het mogelijk of je zonder problemen een extra schakelaar tussen hals en brug element kunt zetten en hierdoor 2 standen extra krijgt , dus dat je brug en hals samen en alle 3 de elementen samen kunt schakelen.

Orpheo
31 augustus 2006, 13:29
is heel eenvoudig te doen. t schemaatje is te zien op volgens mij de site van seymour duncan. als t er niet staat, wellicht weet een forumlid wel een site, en anders kan iemand t wel bedenken :D

G.G.
31 augustus 2006, 15:15
Simpelste oplossing is het hals element met een pushpullschakelaar verbinden naar de volumepot (of het punt op de schakelaar dat naar de volumepot gaat)(pushpull is dan altijd aan / altijd uit)

piezo
31 augustus 2006, 15:24
Een goede site voor Strat schakelingen is guitarnuts.com.

Hendriks
31 augustus 2006, 15:28
Een verbinding tussen de 2 elementen met een schakelaar zal niet afdoende zijn?

Hendriks
31 augustus 2006, 15:35
Een goede site voor Strat schakelingen is guitarnuts.com.

Bedankt hier staat een goed schema.

piezo
31 augustus 2006, 15:39
Een verbinding tussen de 2 elementen met een schakelaar zal niet afdoende zijn?Jawel, je kunt een SPDT (of DPDT) schakelaar zetten tussen de aansluitpunten van brug- en hals element aan de 5-standen schakelaar. Dan kun je in stand 4 (brug en mid) en 5 (brug) het halselement bijschakelen, voor de ander standen maakt het geen verschil of de schakelaar in of uit staat. behalve dan dat je even moet kijken wat je klankregelaars dan doen. Teveel werk om dat nu uit te zoeken voor je.

Gearjunkie
31 augustus 2006, 19:26
Ik kan je niet de schakeling geven, omdat ik het heb laten maken en mijn gitaar niet ga openschroeven, maar:

Ik heb een master volume en een master tone, met de onderste "tone" pot bedien ik de pre-amp als ik hem uittrek en als ik draai, draai ik het brugelement erbij. Traploos dus.

mayniac
31 augustus 2006, 20:03
Een goede site voor Strat schakelingen is guitarnuts.com.

Die schakeling die daar staat heb ik ook gebruikt. Ik heb een push-pull potmeter gebruikt voor de schakelaar.
Geweldige mod!!

Hendriks
31 augustus 2006, 20:07
Er staat een schakeling met een extra switch , deze ga ik toepassen , 2 extra mogelijkheden.