PDA

View Full Version : Mitch bedankt e.a.- Beam Blocker content



vettavillenl
31 augustus 2006, 12:52
Na enige tijd de discussies / ervaringen op verschillende forums te hebben gelezen ben ik maar ff bij Sander de Gier langsgegaan en ff 2 beamblockers gekocht.

Thuisgekomen in m'n Vetta gezet (da's gemakkelijk, 4 schroeven los, speaker eruit, Beam Blocker ervoor en de weer speaker vastzetten).

Gisteravond ff getest tijdens de repetitie...

Het leek wel of ik al m'n patches had getweaked, wat er verschil!
Gemonteerd op mijn Vetta wordt de spreiding enorm veranderd en ik bedoel ten goede. Ik kan nu gewoon recht voor de amp gaan staan en hoef hem ook niet onder een hoek te plaatsen. Enige grappige situaties deden zich voor...

a) de toetsenman gaf aan dat hij me hoorde, voorheen ging veel van hetgeen ik speelde aan hem 'voorbij'
b) de andere gitarist wilde weten waar hij ze kon kopen en gaat ze waarschijnlijk dus ook aanschaffen
c) hoewel meer een gevoel lijkt het alsof het geluid veel meer openheid krijgt
d) de balans van hoog, mid, laag kinkt (vanaf hetzelfde punt als zonder beam blockers) verder uitgebalanceerd op nagenoeg alle plaatsen niet allen recht voor je amp zoals voorheen.
e) Ik merkte dat ik zachter speelde als voorheen.

Let wel dit was 1 repetitie, dus in de komende tijd eens kijken hoe ik het ervaar in andere situaties en ruimten.

Komende zaterdag ga ik naar een meeting in Duitsland, reeds geregeld om daar eenzlefde vetta, met dezelfde patches en gitaar (semi-)naast elkaar te zetten om de verschillen dan waar te nemen. Lijkt me wel een leuk experiment.

Zover bedankt Mitch (e.a.) errug tevreden over het resultaat tot op heden.

P.S. Sander gaf overigens aan dat het effect verschillend kan zijn voor verschillende versterkers, vanwege de afmeting tot beam blocker, gebruikte speaker, vorm daarvoor etc..

RouwGrasSlayer
5 juli 2007, 20:52
Goed te horen dat je zo positief bent over je beam blockers in je vetta.
Ik heb net mij beam blockers binnen en die gaan ook in een vetta combo.

Hoe heb jij de beam blocker geïnstalleerd?

Ik zit zelf er nog een beetje mee hoe ze te bevestigen.
Tussen de baffle en de speaker (voor en tegens):
- voor: zo moet het volgens de site van webber beam blockers.
- tegen: de rand van de speaker die normaal goed tegen de baffle aansluit is vrij hard. Door de installatie van de beam blocker zal er een ruimte ontstaan tussen de speaker en de baffle en dat kan het geluid nadelig beïnvloeden.

Voor de baffle
- Zit dan de beam blocker niet te ver van de speaker?
- Hoe kan ik hem dan het beste vast zetten?

Als iemand een goed advies heeft dan hoor ik het graag

RouwGrasSlayer
5 juli 2007, 21:32
Ik zie dat het al eerder een keer eerder besproken is:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=75061&highlight=beam+blocker+baffle

Ik ben er zelf nog niet uit wat ik ga doen
misschien eerst maar eens een nachtje over slapen.