PDA

View Full Version : Muse - Stockholm Syndrome instrumentale cover



armageddon
31 augustus 2006, 12:40
Vandaag weer eens een nummer opgenomen :) Dit keer eens iets heel anders, namelijk Muse - Stockholm Syndrome. Ik vond het zo'n vet nummer en ik heb hem dus geprobeerd na te maken (ook kwa sound etc.) en ik ben best tevreden met het resultaat. Ook lekker gespeelt met de mogelijkheden van de Boss GT-8, door namelijk in de solo de phaser-frequentie te bepalen met mijn expressiepedaal om een beetje het live-geluid van Bellamy (?) te krijgen.

Download hem HIER (http://wieringen.dyndns.org/arjan/Stockholm%20Syndrome.mp3) en zeg wat je ervan vind :P

Dit keer eens wat andere mixing trucjes geprobeerd (bridge pickup en neck pickup combineren etc. doublers en delays gebruiken...etc.). Drum = Drum kit from hell superior. Amp = Koch Powertone 2 icm GT8.

Axelll
31 augustus 2006, 13:00
Echt heel goed! Precies het muse sfeertje ook!

ponq
31 augustus 2006, 14:00
erg netjes!

guitarchris
31 augustus 2006, 17:54
ik vind het supergoed klinken!! echt knap om t bijna exact te laten klinken als op de plaat..ik heb zelf niet de goede mic's dus mijn geluid op de pc is niet geweldig.. ik wil zelf ook wel mp3's plaatsen maar welk programma heb ik nodig om een linkje te maken..?

armageddon
31 augustus 2006, 18:55
Hartstikke bedankt voor de reacties!

Ik plaats de mp3-tjes op mijn eigen webserver, zo kan ik er makkelijk bij. Als je jou mp3-tje wil posten moet je hem maar even mailen naar me. Stuur me maar een bericht.

Als iemand trouwens de backingtrack wil hebben die ik heb gemaakt, meldt het even, dan post ik hem.

Bl44t44p
31 augustus 2006, 19:09
Oh, ja ik heb ook al gepost op GoT maar ik zal hier even crossposten:



Klinkt wel goed, alhoewel ik op het Muse messageboard wel eens betere covers heb gehoord. Wat betreft het gitaarspel klinkt het geheel wat statisch, beetje gebrek aan vrijheid? Vooral de prechorus vind ik niks, het is zo van riff naar riff en lijkt te veel aan elkaar geplakt.

Sound is wel oke, redelijk dik hoewel de verses beetje iel klinken. Dat van die phaser in de bridge is leuk gedaan, inderdaad hoe Matt het live doet... oh en nog een enkel foutje in bas en gitaar bij verse, nouja, laat ik het zo zeggen: ik speel het anders.

Trouwens over die backing track.. zelf gemaakt, klinkt me anders wel erg bekend in de oren ;) Heb je die synth appreggio's in het refrein uit een Powertab ofzo?

armageddon
31 augustus 2006, 19:35
Oh, ja ik heb ook al gepost op GoT maar ik zal hier even crossposten:



Trouwens over die backing track.. zelf gemaakt, klinkt me anders wel erg bekend in de oren ;) Heb je die synth appreggio's in het refrein uit een Powertab ofzo?

Die arpeggio's zijn niet zo heel erg moeilijk. Gewoon de arpeggiator aanzetten in Cubase. De drums zijn DFHS, maar midi heb ik geript uit een GuitarPro tab. Hoezo ben jij de maker dan? :D

Ik begrijp wel dat je betere hebt gehoord op het Muse messageboard, maar dit is wel mijn eerste muse-cover en vanochtend om 10 uur ben ik maar eens begonnen en voor 2,5 uur tijd ben ik best tevreden :D

JvD.
31 augustus 2006, 21:35
super vet, alleen die drums klinken heel anders, ik vind je sound helemaal muse!
kun je niet de melodie van de zang een keer inspelen? met een heel andere soort sound, zou mooi zijn?

armageddon
31 augustus 2006, 21:39
Ik zal het eens proberen :) Zou niet zo moelijk moeten zijn.

Toch grappig. Op andere fora zeggen mensen dat de sound compleet anders is dan muse en hier vind men het weer lijken :)
Ben blij dat het zo goed bevalt in ieder geval.
Ik maak het geheel echter nog wel wat minder scherp, minder presence etc.

Bloodline
1 september 2006, 00:49
Hey wat gaaaf man !!!
Je speelt alleen de intro riff een btje fout, je speelt een paar noten dubbel terwijl de riff zo gaat :

12-0-13-0-12-0-10-12

maar topppppieee !!!

ps: Piano partij btje ernaast tijdens refrein.

( ik ben echt een kritische lul als het om muse nummers gaat )

armageddon
1 september 2006, 10:15
@Bloodline:
Haha, geeft niet hoor. Als ik geen kritiek zou willen hebben zou ik hier niet posten uiteraard.

Ik weet dat het intro riff 12-0-13-0-12-0-10-12-0-0 is naar mijn weten. Ik moet daar nog even op oefenen denk ik.
Zo strak als jij nummers speelt is nog wel even doorbuffelen denk ik :) (Alhoewel ik toch al 3 jaar gitaar speel nu...)