PDA

View Full Version : Zowel pedalboard met rack



Ronaldd
31 augustus 2006, 12:10
Ik was aan het google ik vond deze set up. Het is van de gitarist van coldplay. Zijn set bestaat zowel uit pedals als rack gear. Nou kan je zeggen, hij pak van allebei de voordelen, maar hij heeft ook net zoveel nadelen. Mijn vraag is waar dit goed voor moet zijn? (overigens hij heeft een racktuner en een pedal-tuner, heel logisch :P , of hij gebruikt twee verschillende sets, maar zal wel niet. Als ik kijk op een foto heeft hij op z'n pedalboard ook een grote midi switcher zitten)

Gear:

Amps:

* 3 x Fender 'Hotrod' DeVille Combos

Pedals:

* Boss TU2
* Vintage Rat
* Boss TR2
* Boss RV3
* Boss DD5
* Cry Baby Deluxe Wah
* MXR Micro Amp
* Line 6 Delay
* Pedalboard designed by Mike Hill

Outboard:

* TC2290 Delay
* Lexicon MPX G2
* Korg DTR1

sickpunk
31 augustus 2006, 12:12
misschien omdat ie het geld heeft, en hij toch niets zelf hoeft op te bouwen en aante sluiten... 2 tuners is wat apart inderdaad...

vinni
31 augustus 2006, 12:20
Heel simpel....

Als ik nog eens groot wordt doe ik dat ook.
De beste spullen voor mijn geluid....En dat zijn zowel pedalen als rackgear.
Later....op de grote podia heb ik ruimte zat voor drie racken van twee meter en een pedalboard met 50 pedaaltjes.....later....

Enne....ga eens kijken bij de spulletjes die ene Joe Perry live gebruikt.
Daar is dat jochie van Coldplay pinda's bij.

Vinni

Ronaldd
31 augustus 2006, 12:29
Ja, Ik kraak niks af, maar voor die tremmelo, delay reverb van Boss, zijn toch wel betere pedalen aan te schaffen denk ik, zo noem ik Carl martin ofzo
Trouwens, moet je eens kijken hoeveel delay kasten hij heeft, de
Tc2290,
Line6 delay,
Boss dd5
Lexicon MPX g2 (of hij deze hiervoor gebruik weet je niet),

Wel wat veel voor het goede?????????/

paulusdeBKB
31 augustus 2006, 13:31
Misschien gebruikt hij alleen de presets van de verschillende delay kastjes? Zou me niks verbazen als een heleboel gitaristen dat doen... Verder is het heel normaal voor een U2 coverband als Coldplay om een hoop delay nodig te hebben...

Die Boss pedaaltjes zijn mss niet top of the bill, maar het werkt allemaal wel. Kan best zijn dat het hem verder niet zo boeit.

Wat ik dan wel weer leuk vind is dat hij op HotRods speelt. Dat doe ik namelijk ook. Zou hij ze gemod hebben?

Ronaldd
1 september 2006, 13:03
Misschien gebruikt hij alleen de presets van de verschillende delay kastjes? Zou me niks verbazen als een heleboel gitaristen dat doen... Verder is het heel normaal voor een U2 coverband als Coldplay om een hoop delay nodig te hebben...

Die Boss pedaaltjes zijn mss niet top of the bill, maar het werkt allemaal wel. Kan best zijn dat het hem verder niet zo boeit.

Wat ik dan wel weer leuk vind is dat hij op HotRods speelt. Dat doe ik namelijk ook. Zou hij ze gemod hebben?

Denk niet dat hij ze gemod heeft. Opzich heeft hij allemaal niet echt bijzondere spullen, dus denk ook niet dat hij die versterker veranderd heeft, dan had hij wel een andere gekocht/gekregen denk.
Denk dat het hem idd niet heel veel boeit, opzich, z'n sound is wel oke voor dat type band.

Wicked Willy
1 september 2006, 13:48
Veel van die pedaaltjes zullen wel gemod zijn. Joe Perry veel pedalen? Kijk maar eens naar Mike Einziger van Incubus...........dat zijn pas veel pedalen!!!

kokeleko
1 september 2006, 14:20
Pics? (+ minimaal 10 tekens)

Squier4ever
2 september 2006, 11:29
joe perry:

Guitars

Gibson Joe Perry Boneyard Les Paul's
Fender Stratocasters
Gibson ES-335 with Bigsby
Ampeg/Dan Armstrong Plexi Guitar (tuned to open A)
Guild 12-String Electric
Gretsch Black Falcon
Fender Reissue Telecaster
Ernie Ball/Music Man Silhouette 6 String Bass
Chandler Lap Steel
Gibson ES-335 (custom painted with his wife's face on body of guitar)
Gibson Firebird VII
Fender Telecaster w/B-Bender
Supro Ozark
Gibson Jeff Beck Les Paul
Amplifiers


Marshall 50 Watt Plexi Head
Marshall Major 200 Watt Heads
Fender Tonemaster Head
Wizard 100 Watt Head
Marshall JMP-1 Preamp
Marshall 4x12 cabs
Vox 4x12 Cab
Orange 8x12 cab
Effects and Accessories


Digitech Whammy Pedal
Dunlop DCR-1SR Rackmount Wah
Line 6 DL-4 Delay Modeler
Line 6 MM-4 Modulation Modeler
Klon Centaur
custom made Talk Box
Electro Harmonix Deluxe Memory Man
Chicago Iron Octavian
custom made Talk Box
Samson UR5-D Synth Wireless
Gibson Vintage Reissue .010-.046 Strings

vinni
2 september 2006, 12:33
Nou....volgens mij is dit een beginnetje.

Heb eens ergens livepics gezien (heb gezocht....kan ze niet weer vinden)
Rack na rack....ca. 70 gitaren.....complete muur can verschillende versterkers.

Was wel bijzonder indrukwekkend.

Vinni

BeeJee
2 september 2006, 13:30
Ben ook wel benieuwd naar pics van de live-rig van Joe Perry.

Wicked Willy
6 september 2006, 13:55
Tsja er zijn ook gitaristen die met een minimale setup toch een te gekke sound hebben. Tom Morello bijvoorbeeld.

Ronaldd
12 september 2006, 15:43
Eigenlijk verkeerde groep, maar anders moet ik er nog een toppic over starten..
Hey,

Nog een vraagje over de gear van Jon Buckland. Ik heb een pedalboard foto van die man gevonden, mijn vraag is, hoe zou dit aangesloten zijn qua volgorde van de effecten? Dit zijn de effecten die op het board staan. Van rechts naar links:
Boss TU2; Proco Vintage Rat; MXR phase 90; BOSS DD5; BOSS RV3; Tonebender Colorsound; MXR micro amp; Line DL-4

Als je deze opstelling bekijkt, zie je dat de boost helemaal achteraan staat, toch niet echt gebruikelijk! Maar, de effectkastjes, plaats je toch meestal redelijk in volgorde van aansluiting op je board (ivm kabels)
Boss tu2 -> rat -> MXR phase 90 -> boss dd5 -> boss rv3 -> toneblender -> MXR micro amp -> DL4 à amp.
Al doe je de rit andersom, ook aardig logisch, maar dan staat z'n tuner raar en krijg je een volgorde rv3 -> dd5 ook beetje raar.

Wat denken jullie?
http://img91.imageshack.us/img91/2064/pedalboardpa5.jpg (http://imageshack.us)

Wicked Willy
12 september 2006, 16:13
Hmmmm zit alles niet op een looper aangesloten en kan hij alles via dat midiachtige pedaal schakelen? Behalve zijn 2! DL-4's?

Ronaldd
13 september 2006, 09:35
Ja, ik had het idee dat hij dat midi board gebruikte voor zijn Tc2290 en Lexicon MPX g2. Die heeft hij namelijk ook nog achter zich staan. Maar als hij via een looper werkt, waarom zou hij al die pedalen dat voor zich op de grond hebben liggen, en niet in een racklade??

Ps, ik moet overigens wel zeggen, op die foto staan vrijwel alle pedalen aan, dus het is een mogelijkheid.