PDA

View Full Version : Celestion Silver Alnico 15 of 25 W ?



jerome
31 augustus 2006, 01:26
Ik heb een Vox speakerkast met 2 Celestion (Vox) Silver Alnico speakers model T1088.
Nu heb ik gelezen dat de T1088 er in 15 Watt en in 25 Watt uitvoeringen gemaakt zijn.

Hoe kan je zien of deze speakers 15 Watt of 25 Watt zijn?

Al
31 augustus 2006, 02:29
Ik heb een Vox speakerkast met 2 Celestion (Vox) Silver Alnico speakers model T1088.
Nu heb ik gelezen dat de T1088 er in 15 Watt en in 25 Watt uitvoeringen gemaakt zijn.

Hoe kan je zien of deze speakers 15 Watt of 25 Watt zijn?

Je kan het horen als je ze vergelijkt. Een zwaardere speaker heeft een andere respons.

Zien --> Drie schroefjes om de bell geven de indicatie dat het een oudere is en mogelijk/waarshijnlijk een die minder robuust is. Ik zou daar iig van uitgaan.

Post even de date codes (of elders) en je krijgt een betere indicatie.

Al

jerome
31 augustus 2006, 09:01
Je kan het horen als je ze vergelijkt. Een zwaardere speaker heeft een andere respons.

Zien --> Drie schroefjes om de bell geven de indicatie dat het een oudere is en mogelijk/waarshijnlijk een die minder robuust is. Ik zou daar iig van uitgaan.

Post even de date codes (of elders) en je krijgt een betere indicatie.

Al

Bij mij zit er 1 schroef of bout in het midden van de bell onder de sticker.
En de speakers zitten met 4 bouten vast.

Wat bedoel je precies met 3 schroefjes om de bell?
Ik zie niets wat daar op lijkt?

jerome
31 augustus 2006, 09:16
Ik kan er trouwens 2 kopen (Celestion silver alnico's ) ook T1088 en ook made in England ook met VOX stickers.
Ze hebben de framecodes GL13X en GL29X.
Er zit ook een code op insp 70 RO
Ze zijn dus waarschijnlijk in 1970 in gebruik genomen of misschien in dat jaar gereconed?
Op de conussen staat op de achterkant in het wit R1C11 K en R1C1KR (de K kan ook X zijn)
Deze speakers moeten ook met 4 bouten worden vastgezet.
Van deze vraag ik me dus af of ze 15 of 25 watt zijn

beus
31 augustus 2006, 19:12
ha hallo,

die speakers zijn van '74 en zijn 25-30W, de modellen van voor 65-66 hebben minder vermogen: 15-20W te herkennen, zoals AL schrijft aan 3 schroefjes rond de bell en de leads op een poot. de latere modellen hebben geen schroefjes en de leads op een flapje tussen de poten.

Aart

jerome
31 augustus 2006, 23:44
@Al en Aart

Bedankt voor jullie info mannen!!!!

Weet iemand of er in Nederland een goed bedrijf is die ervaring heeft met het reconen van dit soort speakers en wat dat ongeveer kost?

groetjes,
Jeroen

Al
31 augustus 2006, 23:59
Ze zijn dus waarschijnlijk in 1970 in gebruik genomen of misschien in dat jaar gereconed?
Op de conussen staat op de achterkant in het wit R1C11 K en R1C1KR (de K kan ook X zijn)


RIC-code conussen werden niet vaak maar wel regelmatig door Celestion gebruikt. Dat zijn dus vrijwel zeker originele conussen.

Al