PDA

View Full Version : Goede thrash metal nummers om te spelen



Flames
30 augustus 2006, 21:55
De titel zegt het al, jullie favoriete thrash nummers.
De moeilijkheidsgraad maakt niet uit.

Nico

Anders Destium
30 augustus 2006, 21:58
Stapels en stapels!

Eigenlijk bijna al het werk van Metallica, Slayer, Sepultura, Testament, Megadeth, Annihilator, Kreator, the Haunted enz...

Voor het beeld, wat minder bekende:

Inner Self (Sepultura)
Arise (Sepultura)
People of the lie (Kreator)
Never neverland (Annihilator)
Alison Hell (Annihilator)
In vein (the Haunted)

Elixir
30 augustus 2006, 22:33
The Coming Curse en Stormrider van Iced Earth.

En het meeste werk van Pantera, maar dat is niet echt metal of wel?

Reel Big Fish
30 augustus 2006, 22:43
Annihilator - The Fun Palace
Trivium - Ascendancy (de hele cd)
Metallica - Master of Puppets (de hele cd)

JER00N
30 augustus 2006, 22:52
Metallica - For Whom the Bell Tolls (niet moeilijk)

kiem
30 augustus 2006, 23:16
ik ben niet egt een thrash liefhebber, maar nocturnus vindik helemaal de sjit, geen idee of hun uberhaupt trash zijn mja :D

Gitaro
31 augustus 2006, 02:56
De beste shit van Testament staat op First Strike Still Deadly (2001 geloof ik). Into the pit en The preacher behoren tot mijn favorieten. Beukende riffs. Van Metallica... Battery, Blackened en alle andere classics. Dan nog bands als Overkill (King of the Kill) en Artillery (By Inheritance; Khomaniac, 1 van de beste thrashliedjes ooit)... genoeg dingen om je zoet mee te houden.

Voor de rest:

Slayer - Alles (beste materiaal = t/m South of Heaven met als uitblinker Reign in Blood)
Metallica - Alles tot en met Justice for all

Meeste moderne thrash vind ik niks aan, qua riffs. Neem bijvoorbeeld de band Cyst op euhh, Concussion Symphony ofzo, het is allemaal net zo explosief als een bom in je gezicht, maar vergeleken met liedjes als Battery of Altar of Sacrifice (Slayer) zijn de riffs waardeloos IMO. Ook de aan thrash grenzende melodeath zoals The Haunted en Darkane laat bij mij te wensen over: een melodietje op de A- en D-snaren, waarvin de noten onderbroken worden door een of meerdere 8e palmmute(s) op E. Niet dat daar wat mis mee is, ik geniet er ook van.


Trivium - Ascendancy (de hele cd)


Metalcore


nocturnus vindik helemaal de sjit,

Technische death. (En fucking brutal :D )

Vonk
31 augustus 2006, 10:17
Tegenwoordig vertrouw ik alleen nog op Sodom en Kreator. De laatste Kreator is echt gaaf, en Sodom's m16 en selftitled geven me de zekerheid dat er nog veel goeds gaat komen, want ook die waren goed.
Omdat mijn rechterarm het tempo nog niet aankan om compleet relaxed te blijven bij snelle riffs, oefen ik op dit moment met Troy Stetina's Thrash Method. 1e Hoofdstuk heeft wel vette riffs, en vanaf het 2e hoofdstuk komen er gallopperende riffs, wat best pittig is. Niet iets voor de beginner dus...

Nummers om gewoon stoer te doen en dan ook niet al te moeilijk zijn, zijn Exodus "Impaler", Sodom "Napalm in the Morning" en "Remember the Fallen". Tikkeltje sneller is "The Saw is the Law".

interessander
31 augustus 2006, 10:46
Alle goede oude dingen zijn al genoemd dus maar een wat nieuwere, het deense Hatesphere.

http://www.hatesphere.com/

hendrix2
31 augustus 2006, 12:49
Volledige kill em all van metallica, da's pas echt trash!

Reign in blood van Slayer

Dat zijn m'n twee favoriete trash albums. :blast:

Gitaro
31 augustus 2006, 17:32
Sodom's m16 en selftitled geven me de zekerheid dat er nog veel goeds gaat komen,

Zeker, hun nieuwste plaat is zo vet. Blood on your lips staat nog steeds op m'n mp3speler. M16 is ook heerlijk, die cover van "the bird is the word" is een van de beste dingen ooit :D

Vonk
3 september 2006, 13:48
Zeker, hun nieuwste plaat is zo vet. Blood on your lips staat nog steeds op m'n mp3speler. M16 is ook heerlijk, die cover van "the bird is the word" is een van de beste dingen ooit :D

Oh dat is Surfin' Bird DOWNLOADER ;)
Moet je het origineel horen, net zo geschift.

Sodom staat 2e kerstdag in Amsterdam, en daar ben ik zeker bij!

Gitaro
3 september 2006, 18:17
Hehe. Ja het origineel ken ik, kon effe niet op de juiste naam komen. Briljant lied. Op de 2e kerstag zijn ze er inderdaad met Finntroll geloof ik, ik wou dat ik er bij kon zijn maarja... 2e kerstdag in Amsterdam, dat is waarschijnlijk niet zo gunstig voor me :(

pol
6 september 2006, 19:14
ouwe Testament, Annihilator (snel en strak, behoorlijk lastig soms), Pantera (Cowboys for Hell), Exodus, Kreator, Megadeth, Slayer, Sodom, Anthrax, Troy Stetina's Thrash method is ook te gek, daar ben ik mee begonnen, zitten wel een hoop lekkere riffs tussen.

Mauser
27 september 2006, 15:53
Jezus, dat sommige cultuurbarbaren bands als Hatesphere en The Haunted thrash durven te noemen :/

Trocar
27 september 2006, 17:52
Jezus, dat sommige cultuurbarbaren bands als Hatesphere en The Haunted thrash durven te noemen :/

Goh... hoe zou dat toch komen... (*wijst naar de achterkant van het shirt*)

http://www.heavymetalonline.co.uk/acatalog/ST208.gif

Naar mijn weten is the Haunted over het algemeen in de thrash-sectie van uw lokale cd-boer te vinden hoor.

Mauser
27 september 2006, 17:58
Oh, dus als The Sugababes zeggen dat ze black metal maken geloof je dat ook? :p

En the Haunted heeft zeker thrash invloeden, maar dat maakt het nog geen thrash metal

Thom TK
27 september 2006, 20:04
Oh, dus als The Sugababes zeggen dat ze black metal maken geloof je dat ook? :p

En the Haunted heeft zeker thrash invloeden, maar dat maakt het nog geen thrash metal

Ook niet heilig misschien, maar toch:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Haunted

Mauser
27 september 2006, 20:56
Dude, Wikipedia noemt Slayer bij death metal.. zegt genoeg ;)


The Haunted wordt erg vaak thrash genoemd ja, maar als je luistert naar thrash bands als Testament, Sodom, Slayer, Megadeth.. dan is dat toch wel veeeel anders dan bv The Haunted, Hatesphere, At the Gates etc.

interessander
27 september 2006, 21:02
Maar Hatesphere en The Haunted zijn wel leker om te spelen

Mauser
28 september 2006, 09:06
Amon Amarth vind ik ook lekker om te spelen, maar dat maakt 't nog geen thrash.

pol
28 september 2006, 10:53
er zijn wel veel deathmetal bands die redelijk thrash klinken, Hypocrisy af en toe bv. of Kataklysm, die hebben ook wel lekkere riffs.

en de Haunted en de Crown horen hier ook wel bij, ik vind alleen die zang op geen kloten trekken.

Mauser
28 september 2006, 12:02
Joh, Death metal komt ook voort uit de thrash ;) De eerste death metal bands (Death, Possessed, Sepultura) speelden gewoon een zwaardere en agressievere vorm van thrash, met grunt achtige vocalen. En zo is het verder gegaan..

En The Haunted heeft inderdaad wel leuke riffs, maar ik vind de zang ook vreselijk :P

interessander
28 september 2006, 12:58
De eerste van hypocrisy is een soort van slayer album dat in B gestemd is ja.

Trocar
28 september 2006, 13:27
En The Haunted heeft inderdaad wel leuke riffs, maar ik vind de zang ook vreselijk :P

Hehe, okee, hier zijn wij het in ieder geval over eens! ;)

Bassbitch
28 september 2006, 16:14
Kunnen we ophouden over wat wel en geen trash is en back ontopic gaan s.v.p.?



Dit was een retorische vraag. ;)

Mauser
28 september 2006, 17:40
Kunnen we ophouden over wat wel en geen trash is en back ontopic gaan s.v.p.?



Dit was een retorische vraag. ;)

Trash is vuilnis :P


Maar ok, ontopic:


Erg standaard, maar ik vind Nummers als Creeping Death en Master of Puppets erg gave thrash nummers om te spelen.

Bassbitch
28 september 2006, 17:43
Ach, ik vind het toch allemaal niet om aan te horen ;)