PDA

View Full Version : Het grote "Stratocaster" Topic



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24

Da Vinci
15 maart 2016, 14:44
Ja als hij dan wel ff wat fatsoenlijks bouwt. Het maakt me niet eens uit of het eens Strat of een Tele is. Makkelijker kan ik het niet maken toch....

apekop
15 maart 2016, 14:45
Hoe speelt zo'n 7.25 inch radius eigenlijk t.o.v.een 9? ik heb wel eens een strat gehad met 12 radius en dat vond ik niet fijn. Te plat, ik heb liever een 9 radius. Is het een groot verschil met een 7.25 en waar merk je dat aan?

Da Vinci
15 maart 2016, 15:09
Ik heb recent bij een niet nader te specificeren gitaarzaak onder de rook van Leimuiden op een gitaar van het huismerk gespeeld met een 7,25 radius. Zo'n vintage radius wordt vaak ook gecombineerd met met wat lagere frets.
Moet zeggen dat het niet tegen viel qua feel en met "uitfretten" van bends. Maargoed, de gitaar was zeer laag afgesteld en het kletterde her en der een beetje. Er lag (volgens eoa Albert die daar redelijk wat in de pap te brokkelen lijkt te hebben) .010 op maar het voelde voor mij eerder als 009. Het was iig een stuk flexibeler dan de .010 d'Addario of Blue Steel waar ik zelf mee speel, welliswaar met een hogere actie.

Ik hoor over het uitfretten etc. nogal wat verschillende verhalen dus voordat ik zelf een gitaar met die radius aanschaf zou ik het willen voelen op een gitaar die wel naar mijn wensen afgesteld is.

apekop
15 maart 2016, 15:11
wat bedoel je met 'uitfretten'?

humbucker
15 maart 2016, 15:11
Barres gaan wat makkelijker maar benden is dan weer wat moeilijker (snaren lopen vaak aan bij meer dan 1.5 toon bend). Niks dat je niet kan oplossen door de actie wat te verhogen, maar het is vaak een compromis.

@davinci: bedankt voor de link. Lijkt erop dat de nek wat dikker en de lak wat dunner is. Maar er staat maar weinig objectiefs tussen.

Da Vinci
15 maart 2016, 15:22
wat bedoel je met 'uitfretten'?

dat je toon bij bends uitsterft omdat de snaar gaan aanlopen. De hals loopt relatief vrij bol dus als je bijvoorbeeld je B flink opdrukt bij de 12e fret ligt hij daar vrij hoog en loopt dus naar het lage zadeltje toe (die meeloopt met de bolling van de toets en daardoor aan de zijkant van de hals lager ligt dan in het midden waar de B snaar zich nu rond de 12e fret bevind. Ergens in de weg van fret naar zadeltje loopt de snaar dan aan ajbwik.

Da Vinci
15 maart 2016, 15:25
@davinci: bedankt voor de link. Lijkt erop dat de nek wat dikker en de lak wat dunner is. Maar er staat maar weinig objectiefs tussen.

Nek dikker, lak dunner (echt nitro ipv laagje nitro over poly), pups waar mensen wat goede dingen over roepen en het tremoloblok schijnt wat anders te zijn voor 'de echte stratsound'.

WesleyD
15 maart 2016, 15:31
Als je uit de voeten kunt met die bolle toets dan heb je volgens mij een puik plankje.

jutter
15 maart 2016, 15:45
Voor solo's vind ik 7,25 juist ook erg prettig. Net alsof je meer controle hebt. En benden doe ik alleen hooguit een hele noot, nooit anderhalf. Dus van fretout geen last.

Joost de Ruig
15 maart 2016, 16:33
Ja als hij dan wel ff wat fatsoenlijks bouwt. Het maakt me niet eens uit of het eens Strat of een Tele is. Makkelijker kan ik het niet maken toch....

Waarom bel je hem niet even en zegt wat je zoekt? Kan ik iets doen hierin?

Joost de Ruig
15 maart 2016, 16:39
Hoe speelt zo'n 7.25 inch radius eigenlijk t.o.v.een 9? ik heb wel eens een strat gehad met 12 radius en dat vond ik niet fijn. Te plat, ik heb liever een 9 radius. Is het een groot verschil met een 7.25 en waar merk je dat aan?

Hoe kleiner de radius, hoe boller de toets. Bij een vintage radius van 7.25, merk je dat met name bij een lage actie je vanaf circa de 10de fret met hoog opdrukken, de toon dood kan vallen omdat de snaar niet meer vrij blijft tussen de opgedrukte fret en de brug, maar net voorbij de opgedrukte fret gaat aanlopen en dus dood valt. Let wel, bij een goed afgestelde gitaar hoeft dat zeker niet het geval te zijn. Fender heeft van '50 tot euhh '62 (dacht ik) alle halsen met een 7.25 radius gebouwd en je kunt niet bepaald zeggen dat dat slechte gitaren waren :D In latere jaren werd de 7.25 radius met name nog gebruikt bij tijdscorrecte reissues cq vintage uitgaven.

apekop
15 maart 2016, 18:39
Hoe kleiner de radius, hoe boller de toets. Bij een vintage radius van 7.25, merk je dat met name bij een lage actie je vanaf circa de 10de fret met hoog opdrukken, de toon dood kan vallen omdat de snaar niet meer vrij blijft tussen de opgedrukte fret en de brug, maar net voorbij de opgedrukte fret gaat aanlopen en dus dood valt. Let wel, bij een goed afgestelde gitaar hoeft dat zeker niet het geval te zijn.

ok, bedankt, is duidelijk. Ik heb zelf nog nooit een gitaar gehad met 7.25 radius. Dat dood vallen van de bends wil ik niet riskeren. Ik bend zelf vaak 1,5 of 2 tonen op en dan moet je dat niet hebben. Ik blijf maar bij 9.25 radius.

Da Vinci
15 maart 2016, 18:45
2 tonen als in 4 vakjes? Dat is wel heftig baas...

Da Vinci
15 maart 2016, 18:58
Waarom bel je hem niet even en zegt wat je zoekt? Kan ik iets doen hierin?

Ik ben er zelfs voor langs geweest maar hij zei tegen mij niet op bestelling te bouwen omdat hij mij niet wilde verplichten een gitaar te kopen waar ik geen goede feel bij heb omdat die in opdracht van mij gebouwd is.

Wat ik wil is simpel. Qua gitaar kom ik steeds terug bij HSS configuratie. Ik wil het wat organischer dan mijn EMG's en zolang als ik gitaar speel krijg ik het schuim op mijn bek als ik een Daphne blue of sonic blue relic strat zie. Dus als hij nou gewoon ff zo'n body blauw spuit, er een een HSS setje Suhrs in mikt (spreekt me op papier erg aan maar elementen is nog het makkelijkst te wisselen mocht het niet bevallen) en er een maple hals met Indian rosewood toets op schroeft kan ik ook weer verder met m'n leven. Preampje of flamed maple zou helemaal te gek zijn maar ik ben de moeilijkste niet.

apekop
15 maart 2016, 19:26
2 tonen als in 4 vakjes? Dat is wel heftig baas...

haha...ja, ik speel veel sitar, dus dan is dat een eitje...:)

WesleyD
18 maart 2016, 23:43
Zeg, Da Vinci, heb je dat ding al thuis staan? Advertentie bestaat niet meer... :)

Da Vinci
19 maart 2016, 20:37
Nope.......

Joost de Ruig
19 maart 2016, 21:13
Nope.......

Blue HSS dream :D

AC3D
20 maart 2016, 23:49
2003 Splattercaster, Nummer 445 van de (vermoedelijk) 500.
Heerlijk gitaartje


http://i.imgur.com/NmYRvyp.jpg
http://i.imgur.com/dLjWR1h.jpg

Da Vinci
21 maart 2016, 09:03
Blue HSS dream :D

Tja.......

Da Vinci
22 maart 2016, 10:27
Hmmm voor mijn idee zie ik Stefan uit Den Bosch iets te vaak voorbij komen met 'zo goed als nieuwe' gitaren....
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1032240747-fender-custom-shop-mark-knopfler-stratocaster-61-hotrod-red.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

arjanb01
22 maart 2016, 10:31
Wel gave strat. Prijs is ook redelijk scherp.

Da Vinci
22 maart 2016, 10:36
Wel gave strat. Prijs is ook redelijk scherp.

Nieuw gekocht bij Thomann voor 3000, dan is 2500 2e hands toch niet zo scherp?

Kim Wilson
22 maart 2016, 10:56
Als ie werkelijk in nieuwstaat is, heb je een nieuwe voor €500 minder dan de goedkoopste. Vind ik wel scherp.

jutter
22 maart 2016, 12:36
Mooie prijs idd.

Joost de Ruig
22 maart 2016, 12:43
Meer dan 2/3 van de nieuwprijs is voor mij een showstopper, hoe goed of netjes deze ook is. Behalve als er vintagewaarde bij komt door ouderdom én zeldzaamheid. Niet die goudzoekers die een 15 jaar oude Standard al heeeel bijzonder vinden en daarom hoge prijzen vragen.

jutter
22 maart 2016, 12:48
Meer dan 2/3 van de nieuwprijs is voor mij een showstopper, hoe goed of netjes deze ook is. Behalve als er vintagewaarde bij komt door ouderdom én zeldzaamheid. Niet die goudzoekers die een 15 jaar oude Standard al heeeel bijzonder vinden en daarom hoge prijzen vragen.

Voor een dubbeltje op de eerst rij Joost? :hide:

arjanb01
22 maart 2016, 12:56
Nieuw gekocht bij Thomann voor 3000, dan is 2500 2e hands toch niet zo scherp?

2/3 nieuwprijs is 2000, zou een prima bod zijn. En ik denk dat je hem daarvoor zeker hebt. Sowieso vind ik 1000 voor een normale strat tweedehands(custom gebouwd, vintage reissue of standard) de max en voor een customshopper de max. 2000 eu.

Kim Wilson
22 maart 2016, 13:10
Meer dan 2/3 van de nieuwprijs is voor mij een showstopper, hoe goed of netjes deze ook is. Behalve als er vintagewaarde bij komt door ouderdom én zeldzaamheid. Niet die goudzoekers die een 15 jaar oude Standard al heeeel bijzonder vinden en daarom hoge prijzen vragen.
Onzin. Als ie inderdaad als nieuw is (bewijsbaar met een aankoopfactuur van max. 2 maand bijvoorbeeld) en onbeschadigd (reden van verkoop kan ook interessant zijn), kun je hem gewoon als een nieuwe beschouwen. Het enige is dat je geen garantie hebt van een winkel, maar daar is ie dan ook €500 goedkoper voor. Een standaard regel van tweederde van de nieuwprijs gaat lang niet altijd op, zowel in positieve als negatieve zin. Sommige zaken zijn heel waardevast, en andere dingen zijn die tweederde direct na aankoop al niet meer waard.

Dutch66
22 maart 2016, 13:40
Ben je specifiek op zoek naar een MK signature dan heb je hier een goede deal aan,
valt zo'n plank bij jouw in het rijtje 'gewoon knappe Strat', dan zou 2k wel zo'n beetje
de grens zijn wat mij betreft...

telerocker
23 maart 2016, 19:30
Onzin. Als ie inderdaad als nieuw is (bewijsbaar met een aankoopfactuur van max. 2 maand bijvoorbeeld) en onbeschadigd (reden van verkoop kan ook interessant zijn), kun je hem gewoon als een nieuwe beschouwen. Het enige is dat je geen garantie hebt van een winkel, maar daar is ie dan ook €500 goedkoper voor. Een standaard regel van tweederde van de nieuwprijs gaat lang niet altijd op, zowel in positieve als negatieve zin. Sommige zaken zijn heel waardevast, en andere dingen zijn die tweederde direct na aankoop al niet meer waard.

Daar sluit ik me helemaal bij aan.

Da Vinci
24 maart 2016, 09:47
Hmmmm dit vind ik ook wel te pruimen....
http://www.rjvguitars.com/product/1791807/fender-eric-johnson-signature-relic-with-neck-binding-custom-shop-specs

telerocker
24 maart 2016, 10:18
Hmmmm dit vind ik ook wel te pruimen....
http://www.rjvguitars.com/product/1791807/fender-eric-johnson-signature-relic-with-neck-binding-custom-shop-specs

Als de specs van de EJ je aanspreken, is dit een een goede koop. Bijna CS-kwaliteit voor een zachte prijs.

Da Vinci
24 maart 2016, 10:20
Als de specs van de EJ je aanspreken, is dit een een goede koop. Bijna CS-kwaliteit voor een zachte prijs.

Ik hou van vintage specs, moderne radius en relic. Dus ja, dit zou een goede match kunnen zijn. Weet iemand of er nog wat te pingelen valt daar in Apeldoorn ;-)

telerocker
24 maart 2016, 10:39
Ik hou van vintage specs, moderne radius en relic. Dus ja, dit zou een goede match kunnen zijn. Weet iemand of er nog wat te pingelen valt daar in Apeldoorn ;-)

Ik zou gewoon eens bellen.

telerocker
24 maart 2016, 10:40
Er komt trouwens geen eind aan de signature-reeks van Fender.


https://www.youtube.com/watch?v=TgJUUIgTXeI&list=TLnfhPPf9gNjYyNDAzMjAxNg

Da Vinci
24 maart 2016, 10:45
Er komt trouwens geen eind aan de signature-reeks van Fender.


https://www.youtube.com/watch?v=TgJUUIgTXeI&list=TLnfhPPf9gNjYyNDAzMjAxNg

had er al iets van voorbij zien komen op de FB van Bax maar die headstock is voor mij al een dealbreaker.

Mr.Fingers
24 maart 2016, 11:01
Tsja, het mag geen wonder heten hé, eerst de Bono Sig Gretsch Electromatic, Adam Clayton Jazz Bass, nu de Edge Strat...

Zelfbediening (http://www.billboard.com/articles/news/6099434/bono-the-edge-join-fenders-board-of-directors) noem ik dat.

Mr.Fingers
24 maart 2016, 11:09
Ik denk dat bij de Edge-sig de toets niet in hoogglans gelakt is (althans, zo lijkt het op het filmpje toch), misschien ook een plattere radius en andere frets dan een reguliere '70.

Da Vinci
24 maart 2016, 12:37
Als de specs van de EJ je aanspreken, is dit een een goede koop. Bijna CS-kwaliteit voor een zachte prijs.

Ja ligt ook een beetje hoe je rekent. Nieuw kost dat ding zo'n € 2500,-. Bij Tonika staat er zelfs één voor € 1890,-. 2/3 van de nieuwprijs, wat ik de max vind voor een gebruikte gitaar, is nog geen € 1700,-. En deze is door die relic-job natuurlijk niet meer origineel te noemen.
Als ze zo'n EJ Strat fabriek-af met deze relic job hadden geleverd had de nieuwprijs waarschijnlijk een stuk hoger gelegen. Maarja, als.....

arjanb01
24 maart 2016, 12:48
Er komt trouwens geen eind aan de signature-reeks van Fender.


https://www.youtube.com/watch?v=TgJUUIgTXeI&list=TLnfhPPf9gNjYyNDAzMjAxNg

Leuke strat! Goeie specs ook met die locking tuners. Prijs valt mij ook mee, 1640 eu bij Max. Lijkt me ook een veelzijdige strat die ook gain sounds aankan.

Da Vinci
24 maart 2016, 19:48
Hmmmm dit vind ik ook wel te pruimen....
http://www.rjvguitars.com/product/1791807/fender-eric-johnson-signature-relic-with-neck-binding-custom-shop-specs

Iemand hier nog wat zinnigs over te zeggen? Voor de prijs onder een Mexicaanse road worn een nobrainer of uit de buurt blijven van zo'n after market relic?

Joost de Ruig
24 maart 2016, 20:05
After market relic :D :D :D

apekop
24 maart 2016, 20:59
Leuke strat! Goeie specs ook met die locking tuners. Prijs valt mij ook mee, 1640 eu bij Max. Lijkt me ook een veelzijdige strat die ook gain sounds aankan.

Inderdaad leuke strat, al is had het wel wat avontuurlijker gemogen qua finish. Wat voor invloed zullen die 'non staggered pole pieces' hebben? en waarom zou hij daarvoor hebben gekozen?
Ik ben niet kapot van die tremelo. Ik heb liever een standaard (iets naar boven gebogen) strat tremelo met witte tip en niet zo'n rechter pop-in ding.

The Lo Lands
24 maart 2016, 23:21
'Food for thought'. Stel jezelf de vraag, ben je een volger of een leider? Volgers kiezen signature gitaren en gear die hun 'helden' ook bespelen. Veilig maar toch wel een beetje creatief-loos. Leiders kopen een gitaar en 'verbouwen' deze naar hun eigen specs of laten soms een gitaar bouwen. Ik keur signature gear niet af maar als je creatief bent en zoekt naar je eigen sound dan ga je niet voor de commercieël gebaande paden van fabrikanten die zelf ook al jaren geen wezenlijk nieuw model op de markt hebben gebracht!

Mijn beste strat is een samengeraapt 'zootje' van diverse merken en onderdelen! Nergens te koop dus uniek in sound en toch ook een beetje mijn eigen 'signature', en daarbij vaak ook nog goedkoper dan de signature modellen!

'If you can dream it you can build it' ;-)

Da Vinci
24 maart 2016, 23:52
Nou, gefeliciteerd met je unieke gitaar en het feit dat je een uniek en creatief mens bent en daarnaast ook nog eens een echte leider.

Ik ga nu stilletjes naast m'n Luke's liggen en mezelf in de foetushouding in slaap huilen.

Tabula Rasa
25 maart 2016, 03:36
Een strat is gewoon een soort lego. Onderdelen op elkaar schroeven. Wat zijn de lui in zelfbouw dan? Goden?

budje
25 maart 2016, 07:15
Jarenlang ooit op een washburn nuno bettencourt model gespeeld terwijl ik niet van more then words hou. Ik veranderde in een leider toen ik de elementen heb vervangen

Braml
25 maart 2016, 07:54
Als je aan Ed Sheeran denkt denk je eerder aan akoestische gitaren, maar hij heeft zo'n ontzettend mooie strat! Hij gebruikt hem onder andere voor de bekende hit 'Thinking out Loud'.

http://images.equipboard.com/uploads/item/image/15790/fender-eric-clapton-crash-1-stratocaster-electric-guitar-xl.jpg?v=1458556209

arjanb01
25 maart 2016, 08:15
Inderdaad leuke strat, al is had het wel wat avontuurlijker gemogen qua finish. Wat voor invloed zullen die 'non staggered pole pieces' hebben? en waarom zou hij daarvoor hebben gekozen?
Ik ben niet kapot van die tremelo. Ik heb liever een standaard (iets naar boven gebogen) strat tremelo met witte tip en niet zo'n rechter pop-in ding.

Non staggered pickups had ik in m'n allereerste fender standard strat. Vond ik maar slappe dingen. Zijn dat trouwens keramische elementen?

apekop
25 maart 2016, 08:47
Non staggered pickups had ik in m'n allereerste fender standard strat. Vond ik maar slappe dingen. Zijn dat trouwens keramische elementen?

hoe bedoel je slappe dingen? Ik heb zelf altijd het gevoel dat de E en B op de meeste strat minder doorkomen, dus in dat geval zouden die non staggered dingen een gebalanceerder geluid kunnen geven?

The Lo Lands
25 maart 2016, 09:08
Nou, gefeliciteerd met je unieke gitaar en het feit dat je een uniek en creatief mens bent en daarnaast ook nog eens een echte leider.

Ik ga nu stilletjes naast m'n Luke's liggen en mezelf in de foetushouding in slaap huilen.
Dankjewel ;-)

Als jij blij bent met de Luke is er toch niets aan de hand. Een prachtige gitaar die toch wel iets 'meer' is dan de uitgekouwde strat waar we het hier over hebben. Zou je ook zo blij zijn met de nieuwe Hendrix signature strat? Ik niet, ik vind het een voorbeeld van een slechte replica die weer puur gebaseerd op uitmelken van een naam en vals sentiment...


Een strat is gewoon een soort lego. Onderdelen op elkaar schroeven. Wat zijn de lui in zelfbouw dan? Goden? Absoluut niet! De marketing afdeling van Fender doet goede zaken door in te spelen op nostalgie en sentiment :-)

arjanb01
25 maart 2016, 09:16
hoe bedoel je slappe dingen? Ik heb zelf altijd het gevoel dat de E en B op de meeste strat minder doorkomen, dus in dat geval zouden die non staggered dingen een gebalanceerder geluid kunnen geven?

Ik vond ze overstuurd te weinig mids hebben en voor leads niet lekker. Clean heel dunnetjes, niet lekker vol.
Maar goed, smaak....

apekop
25 maart 2016, 09:51
Ik vond ze overstuurd te weinig mids hebben en voor leads niet lekker. Clean heel dunnetjes, niet lekker vol.
Maar goed, smaak....

De Rand denkt daar blijkbaar anders over! ;)

arjanb01
25 maart 2016, 10:19
Zal wel aan m'n oren liggen dan 😂

Henri K
25 maart 2016, 11:24
Fender Road Worn 60 Stratocaster ( aangepaste Relic ) Bare Knuckle - Irish Tour Pickups
http://i629.photobucket.com/albums/uu19/MadFrog/IMG_2588_zps9q4q9jib.jpg

telerocker
25 maart 2016, 11:48
Fender Road Worn 60 Stratocaster ( aangepaste Relic ) Bare Knuckle - Irish Tour Pickups
http://i629.photobucket.com/albums/uu19/MadFrog/IMG_2588_zps9q4q9jib.jpg

Mooi stratje hoor. Ik heb ook Irish Tours in mijn swampashstrat. Crawler in the brugpositie, splitbaar, maar ook te vol te combineren met het middenelement. Geeft een extra laagje tophoog. Fijne pickups.

http://i1331.photobucket.com/albums/w582/Stroopwafel61/IMG_8464__zpsc1237919.jpg

Da Vinci
25 maart 2016, 11:55
Dankjewel ;-)

Als jij blij bent met de Luke is er toch niets aan de hand. Een prachtige gitaar die toch wel iets 'meer' is dan de uitgekouwde strat waar we het hier over hebben. Zou je ook zo blij zijn met de nieuwe Hendrix signature strat? Ik niet, ik vind het een voorbeeld van een slechte replica die weer puur gebaseerd op uitmelken van een naam en vals sentiment...

Absoluut niet! De marketing afdeling van Fender doet goede zaken door in te spelen op nostalgie en sentiment :-)

Mijn Luke 2 vind ik te gek, mijn Luke 3 is om eoa reden geen 100% match hoewel het evengoed een topgitaar is.

Zit nu te twijfelen om die Eric Johnson strat die ik gisteren posten te kopen. Niet omdat EJ's naam er aan verbonden is want ik ken die vent verder niet. Maar wel omdat de gitaar een 12" radius heeft, goede custom elementen, lichte V hals (van kwartiers gezaagd maple). Dat zijn specs die me aanspreken en de naam die er op staat boeit me niet zo. Btw op elke Fender en Les Paul staat iemands naam ;-)

The Lo Lands
25 maart 2016, 12:14
Zit nu te twijfelen om die Eric Johnson strat die ik gisteren posten te kopen. Niet omdat EJ's naam er aan verbonden is want ik ken die vent verder niet. Maar wel omdat de gitaar een 12" radius heeft, goede custom elementen, lichte V hals (van kwartiers gezaagd maple). Dat zijn specs die me aanspreken en de naam die er op staat boeit me niet zo. Btw op elke Fender en Les Paul staat iemands naam ;-)

Die EJ voor die prijs is een prachtige gitaar! Zou je die gitaar met nagenoeg dezelfde specs zelf samenstellen kom je met wat geluk rond de 1000 euro uit. Zou dan toch voor de EJ gaan :-)

apekop
25 maart 2016, 12:55
Ik vind die roadworns normaal gesproken heel erg lelijk en onnatuurlijk gereliced, maar deze valt wel mee.

Over de EJ: ze voelen wel wat anders aan dan andere strats, wat ik me kan herinneren was de toets erg overdreven dik en glanzend gelakt wat ik niet fijn en mooi vind. En doe jezelf een plezier en ga de goede man eens beluisteren, die kan best aardig gitaar spelen!

Wouter J
31 maart 2016, 22:11
Mijn drie Strats.
http://www.tdpri.com/attachments/strats-2-jpg.348520/

Die sunburst is trouwens mijn electrische Dulcimer, die ik opnieuw gelakt heb en toch weer naar zes snarig heb geconverteerd, het is nu mijn Open C stemming gitaar.
http://www.tdpri.com/attachments/strat-1-jpg.348519/

Da Vinci
1 april 2016, 09:21
Ik vind die roadworns normaal gesproken heel erg lelijk en onnatuurlijk gereliced, maar deze valt wel mee.

Over de EJ: ze voelen wel wat anders aan dan andere strats, wat ik me kan herinneren was de toets erg overdreven dik en glanzend gelakt wat ik niet fijn en mooi vind. En doe jezelf een plezier en ga de goede man eens beluisteren, die kan best aardig gitaar spelen!

Ik vind deze anders goed te pruimen.
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1036850330-fender-road-worn-60-s-stratocaster-owt-first-run.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Kent iemand die gitaren verder? Is het, evt. met upgrade van elementen, wat?
Ben redelijk in de markt voor een relic strat zoals jullie inmiddels wel weten ;-)

apekop
1 april 2016, 09:44
zeker, deze ziet er minder nep uit dan andere roadworns.
Deze niks voor jou? (is niet van mij), geen idee of alles origineel is, volgens de tekst wel...:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1036823532-37jr-oude-reel-relic-vintage-fender-usa-stratocaster-ohsc.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Da Vinci
1 april 2016, 10:04
zeker, deze ziet er minder nep uit dan andere roadworns.
Deze niks voor jou? (is niet van mij), geen idee of alles origineel is, volgens de tekst wel...:
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1036823532-37jr-oude-reel-relic-vintage-fender-usa-stratocaster-ohsc.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Ziet er niet verkeerd uit ook.
Heb ook nog steeds een oogje op die relic Eric Johnson in Apeldoorn maar die wil ik eerst ff voelen qua hals. Qua specs echt wel een aantal stappen beter (duh) dan zo'n Road Worn. Misschien is een ritje naar Goes geen verkeerd idee maar zit agenda technisch niet echt lekker de komende weken en denk dat deze Road Worn zo weg is...

Henri H
1 april 2016, 10:54
Mijn drie Strats.
http://www.tdpri.com/attachments/strats-2-jpg.348520/

Die sunburst is trouwens mijn electrische Dulcimer, die ik opnieuw gelakt heb en toch weer naar zes snarig heb geconverteerd, het is nu mijn Open C stemming gitaar.
http://www.tdpri.com/attachments/strat-1-jpg.348519/"Telecaster Guitar Forum - Error

You must be logged in to do that."

Wouter J
1 april 2016, 12:24
"Telecaster Guitar Forum - Error

You must be logged in to do that."

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/12321564_939313566182321_161909691722438793_n.jpg? oh=5d17bb74dc86c0e422f28aad5ad2a32e&oe=5774C06D

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlp1/v/t1.0-9/996151_939313209515690_301886584644209571_n.jpg?oh =ff4b9e6a66059076aec1a27f5667e651&oe=578215A7

Henri H
1 april 2016, 12:26
Beter! :ok:

apekop
2 april 2016, 12:09
Mooie echte relic voor Da Vinci?
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1037319927-1971-fender-stratocaster-4-bolt-maple-nek.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Ik vind het toch wel erg veel, 5500 euri voor een 71'er. Zeker gezien de herfret en de niet-originele brug. Ik dacht eerder dat die tussen de 2500 en 3000 lagen in originele staat.

Hij heeft ook nog '68-er te koop (8000 euro). Met de tekst: 'Heeft meest onder het bed gelegen en juist omdat ze zo perfect is ook niet veel op gespeelt". Beetje raar als hij zo perfect is dat je er dan niet speelt, lijkt tegenstrijdig.

Joost de Ruig
2 april 2016, 12:50
Een seventies Strat voor €5500,-? Mij niet gezien, maar de prijzen gaan steeds meer in die richting. Ook in Veenendaal en Zuidbroek zag ik zulke prijzen. En bij TFOA schrikken ze er ook niet van. De '68er is wel erg mooi (hoewel ik niet van grote headstocks hou) en ik vrees dat zijn prijs redelijk accuraat is. Thank God for reissues :D

Da Vinci
2 april 2016, 13:04
Thx Apekop, had 'm gezien maar boven budget ;-)
Die Nash die er sinds vandaag op staat is niet verkeerd, maar die vraagt 1750 voor een gitaar die naar eigen zeggen nieuw 2000 kost. Wat denken mensen tegenwoordig....

arjanb01
2 april 2016, 13:09
....zoals ik al zei die mp prijzen zijn tegenwoordig bijna nieuwprijzen waardoor het aantrekkelijker is nieuw te kopen.
Over 70s strat en een schappelijke prijs gesproken:

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1032321555-1974-fender-stratocaster-with-ohsc.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&lr_snippet=horizontalRichSnippet

En ik denk dat je bij Terrence redelijk kan afdingen, heeft vaak mooie spullen op marktplaats staan, echt een liefhebber volgens mij.

arjanb01
2 april 2016, 13:11
Thx Apekop, had 'm gezien maar boven budget ;-)
Die Nash die er sinds vandaag op staat is niet verkeerd, maar die vraagt 1750 voor een gitaar die naar eigen zeggen nieuw 2000 kost. Wat denken mensen tegenwoordig....

Op ebay worden die Nash strats voor die prijs aangeboden hoor.
Ik zou er zelf hooguit 1000-1200 voor geven, mooie strats wel.

rocker_71
2 april 2016, 13:21
....zoals ik al zei die mp prijzen zijn tegenwoordig bijna nieuwprijzen waardoor het aantrekkelijker is nieuw te kopen.
Over 70s strat en een schappelijke prijs gesproken:

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1032321555-1974-fender-stratocaster-with-ohsc.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&lr_snippet=horizontalRichSnippet

En ik denk dat je bij Terrence redelijk kan afdingen, heeft vaak mooie spullen op marktplaats staan, echt een liefhebber volgens mij.
Tekende is een goede kerel. Die 70s Strat is mega vet zeg. :p


Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

rocker_71
2 april 2016, 13:22
Terence dus, mijn mobiel maakt er wat anders van lol

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

apekop
2 april 2016, 14:15
Die Nash die er sinds vandaag op staat is niet verkeerd, maar die vraagt 1750 voor een gitaar die naar eigen zeggen nieuw 2000 kost. Wat denken mensen tegenwoordig....

Inderdaad. Maar gelukkig is er altijd nog een verschil tussen vragen en krijgen.

Joost de Ruig
2 april 2016, 14:21
Inderdaad. Maar gelukkig is er altijd nog een verschil tussen vragen en krijgen.

Verkoper realiseert zich niet, dat een gitaar, net als bij bv een auto, je de winkel uitloopt met gratis 1/3 afschrijving op dag 1.

Rogueny
2 april 2016, 14:38
Verkoper realiseert zich niet, dat een gitaar, net als bij bv een auto, je de winkel uitloopt met gratis 1/3 afschrijving op dag 1.

En dat is waarom ik nog maar 1 keer in mijn leven een gitaar in een winkel heb gekocht (dat was dan ook nog bij een veiling) :soinnocent:

ateng
2 april 2016, 23:55
Een seventies Strat voor €5500,-? Mij niet gezien, maar de prijzen gaan steeds meer in die richting. Ook in Veenendaal en Zuidbroek zag ik zulke prijzen. En bij TFOA schrikken ze er ook niet van. De '68er is wel erg mooi (hoewel ik niet van grote headstocks hou) en ik vrees dat zijn prijs redelijk accuraat is. Thank God for reissues :D
Thank God for old Tokai guitars
Vind juist de grote headstock mooier... smaakkwestie he

arjanb01
3 april 2016, 07:32
Die oude tokai strats worden ook steeds duurder. Een springy sound uit de periode 78-1984 gaat al voor vraagprijzen van 800 en meer. Een jaartje of 3 geleden waren die nog voor rond de 500 te krijgen. Bijna verdubbeld, gekte. Totale waanzin maar het zijn erg goeie strats, dat wel. Alleen jammer dat die oude tokais geen 9,5" radius hebben dan had ik er allang een gehad.

Joost de Ruig
3 april 2016, 13:20
Gisteren mijn Tele's one-on-one tegen elkaar afgezet, vandaag zijn de Stratjes aan de beurt. Classic Player '50 is met name clean erg fijn, maar mijn Kauffie is super allround, voelt erg fijn aan en heeft gewoon meer ballen dan de Fender. Met beide blij dus :)


https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xla1/v/t1.0-9/12963479_853464044775688_8630044830665884303_n.jpg ?oh=db5756bbe9f3d09636978a8d00040045&oe=5787DB06

telerocker
3 april 2016, 13:28
Leuk span Joost! Jammer dat de Kauffmann geen tweepunts-trem heeft. Ik vind de relicjob ook iets overdone tov van de slagplaat, de pickups en de toets. Maar daar zit je vast niet mee als de gitaar veel mojo heeft.

Joost de Ruig
3 april 2016, 13:43
Leuk span Joost! Jammer dat de Kauffmann geen tweepunts-trem heeft. Ik vind de relicjob ook iets overdone tov van de slagplaat, de pickups en de toets. Maar daar zit je vast niet mee als de gitaar veel mojo heeft.

De tweepunts op de CP is natuurlijk ook niet tijdscorrect, maar in mijn geval maakt het geen fluit uit: 5 strakke veren achterin en het blok tegen de body. Je raad het al: ik speel zonder tremelo-arm.

Van mij had de relic met name rond de input ook wat minder gemogen (de slijtplek waar je arm op de body ligt vind ik wel supermooi), maar zo is hij nu eenmaal gemaakt en de gitaar voelde vanaf het eerste moment zo goed, dat ik geen moment eraan heb gedacht om deze niet te kopen en een andere te laten bouwen.

apekop
3 april 2016, 18:38
Strat halsje kopen voor 2500 euro? http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/instrumenten-onderdelen/m1037819739-1966-fender-stratocaster-neck.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

(van dezelfde verkoper als '71 strat 5500 euro)

arjanb01
3 april 2016, 18:58
Een strat hals voor 2500 eu.... Mmmmm, op zich goedkoop, als je gewoon de prijs van een 66er wat er nu voor gevraagd wordt door 2 deelt 😂

Da Vinci
4 april 2016, 09:32
Niet heel traditioneel en wat ik nu zoek, maar wel heul mooi!
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/fender-deluxe-stratocaster-hss-qmt/447552119-74-2158

Joost de Ruig
4 april 2016, 11:44
Niet heel traditioneel en wat ik nu zoek, maar wel heul mooi!
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/fender-deluxe-stratocaster-hss-qmt/447552119-74-2158


Jezzis, Leonardo, da's bepaald geen mojoplank...... :(

Henri H
4 april 2016, 11:48
Ik had me ook al wijselijk stil gehouden, wat een gedrocht, kan zo in het lelijke gitaren-topic. :stop:

telerocker
4 april 2016, 12:29
Kom op guys, da's gewoon een superstratje a la Anderson. Verre van traditioneel, maar ook verre van lelijk. Maar goed, ieder zijn meug.

Hendrik1970
4 april 2016, 17:11
Wat hier standaard voorbij komt is veul en veul lelijker dan dit exemplaar.
Ik zeg gaaf apparaat.

Da Vinci
7 april 2016, 09:16
Ik hou wel van relic, maar je kan ook overdrijven....
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=195782

(jammer want anders wel een interessant ding)

humbucker
7 april 2016, 09:25
Sunburst over olympic white oid?

Wel een nette prijs lijkt me. Die nash guitars worden nieuw voor een heel pak meer verkocht. Of ze dat waard zijn is een andere zaak, daar heb ik geen ervaring mee.

Da Vinci
7 april 2016, 09:52
Sunburst over olympic white oid?

Wel een nette prijs lijkt me. Die nash guitars worden nieuw voor een heel pak meer verkocht. Of ze dat waard zijn is een andere zaak, daar heb ik geen ervaring mee.

Op Marktplaats staat een rode Nash voor 1750. Nieuw zijn de volgens mij 2200 dus 1500 euro is geen onlogische vraagprijs maar ik zou het ook niet echt scherp noemen.
Deze hier is volgens mij alleen Sunburst, waarbij enkele plekken nogal zijn opgeschuurd en daardoor licht opkomen.

D3nnis
7 april 2016, 10:01
Ik hou wel van relic, maar je kan ook overdrijven....
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=195782

(jammer want anders wel een interessant ding)
Wat ik me afvraag...er staat "nieuwstaat" in de advertentie....
Maakt me nieuwsgierig hoe zo'n gitaar eruit ziet als ie afgeragd is :D

apekop
7 april 2016, 11:14
haha...inderdaad 'heavy' relic is een understatement. Erg lelijk, heavy lelic is een betere term.

Malle Eppie
7 april 2016, 13:05
Ik hou wel van relic, maar je kan ook overdrijven....
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=195782

(jammer want anders wel een interessant ding)

Ben heel benieuwd hoe iemand gitaar speelt wil 'ie op zo'n manier slijten...

Joost de Ruig
7 april 2016, 17:17
Ik hou wel van relic, maar je kan ook overdrijven....
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=195782

(jammer want anders wel een interessant ding)


Ongeveer evenveel lak over als SRV, maar nog altijd een stuk meer dan Gallagher :D


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/25/Rory_Gallagher%27s_1961_Fender_Stratocaster.jpg

telerocker
7 april 2016, 19:54
Ik heb het Gallagher-model eens bespeeld. Fantastische strat, met veel vibe/sustain en voor een strat een behoorlijk pak mids. De pricetag was ik minder gecharmeerd van. ;)

cat's eyes
8 april 2016, 22:09
https://www.youtube.com/watch?v=Esbt_-tfcRw

Toch wel geen Tokai zeker (op z'n Vlaams gezegd).:soinnocent:

Da Vinci
9 april 2016, 17:49
Ik heb het Gallagher-model eens bespeeld. Fantastische strat, met veel vibe/sustain en voor een strat een behoorlijk pak mids. De pricetag was ik minder gecharmeerd van. ;)

Zag 'm vanochtend bij Bax hangen maar was van de uitstraling niet helemaal kapot. De mate van relic matcht niet met het schone egale hout of de staat van de lak waar die nog aanwezig is.

apekop
12 april 2016, 10:46
Ik dacht dat 5500 voor een 71 strat al extreem veel was, tfoa doet er nog een schepje bovenop 7500 euro voor een 71/72 strat......gaat voor mijn gevoel nergens meer over
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/a1050842230-fender-stratocaster-sunburst-vintage-electric-guitar-1971.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&casData=ulN3Vz1prVEAAAFUCaOmQpEIIV9lupO0FpNdRftYwa vBT1JL-FCfrsjzmwe_4c_s33AShIrhuFfW3G7fJMSW2Wg-b9Y8TYYN4ukuIaJNNam57FnoCf7xDZcHYU868LbnWJoO019n6L Jx1IJ2HQJhzRbPRz0plLaw8YeNpg3mLHPE_0WLPEh6g2WeW2o8 gVt-1AjZJFT6ydSPfDMkKlag63zGRfofbNFGGhSGMyPxdH2W7Vnhye heT0c9q0cW13zr8HBC33bwNRv1WWG0R7Vyu3le_34g1ItigBlj jhcr7bFqVjPNm5zaEQopn2PMDkJUJaFxXqxN1DGooe60_E2TBB XsZj1d1uR-bc_QZ3mNo1ceTXz1vZ7B0rTRthg1OqfSjA2PmYPY4slH1sWM1k MSqVbi4M7p4KPCgYDv5f03FCHTLJrKioFbaCbYLbkhOJcXLXDM agfOun3IjmjtN0kJqCi32S_p26nxfyz3_4SUJBQ

Oranjeaap
12 april 2016, 11:29
Ik dacht dat 5500 voor een 71 strat al extreem veel was, tfoa doet er nog een schepje bovenop 7500 euro voor een 71/72 strat......gaat voor mijn gevoel nergens meer over
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/a1050842230-fender-stratocaster-sunburst-vintage-electric-guitar-1971.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&casData=ulN3Vz1prVEAAAFUCaOmQpEIIV9lupO0FpNdRftYwa vBT1JL-FCfrsjzmwe_4c_s33AShIrhuFfW3G7fJMSW2Wg-b9Y8TYYN4ukuIaJNNam57FnoCf7xDZcHYU868LbnWJoO019n6L Jx1IJ2HQJhzRbPRz0plLaw8YeNpg3mLHPE_0WLPEh6g2WeW2o8 gVt-1AjZJFT6ydSPfDMkKlag63zGRfofbNFGGhSGMyPxdH2W7Vnhye heT0c9q0cW13zr8HBC33bwNRv1WWG0R7Vyu3le_34g1ItigBlj jhcr7bFqVjPNm5zaEQopn2PMDkJUJaFxXqxN1DGooe60_E2TBB XsZj1d1uR-bc_QZ3mNo1ceTXz1vZ7B0rTRthg1OqfSjA2PmYPY4slH1sWM1k MSqVbi4M7p4KPCgYDv5f03FCHTLJrKioFbaCbYLbkhOJcXLXDM agfOun3IjmjtN0kJqCi32S_p26nxfyz3_4SUJBQ

Het ergste aan TFOA vind ik nog dat er daadwerkelijk mensen zijn die er die bedragen uitgeven. Je ziet soms wel eens vintage/verzamelaar gitaren langskomen op marktplaats voor absurd hoge prijzen en dan blijkt uit de advertentie dat de gitaar bij tfoa is gekocht. Jammer maar helaas maar die prijs die je er daar voor betaald hebt krijg je pas na 20 jaar inflatie terug.

Lucid
12 april 2016, 11:40
In de auto wereld gebeurt precies hetzelfde. Idiote prijzen voor licht bijzondere auto's (oudere auto's met lage km stand of niet standaard uitvoering)
Ik heb al vaak afgevraagd hoe dit soort dingen kunnen.

Veel mensen denken dat als je veel uitgeeft je er ook daadwerkelijk wat beters voor krijgt. Dit is natuurlijk lang niet altijd het geval, maar het gevoel blijft hangen.
Komt daarbij dat er mensen zijn die eigenlijk nooit bij een particulier kopen maar altijd bij een bedrijf. en je hebt bestaansrecht voor bedrijven zoals dit.
Tenminste dat is mijn theorie.

Veel mensen realiseren zich niet eens dat ze (te) veel betalen voor een product en denken dat het de waarde is.

apekop
12 april 2016, 11:44
Ja zolang er mensen zijn die dit soort absurde bedragen betalen houdt de markt zichzelf in stand en wordt de prijs alleen maar opgedreven door de handelaren. Dit sijpelt dan weer door in de particuliere verkoop prijzen. Dus gewoon niet kopen.

Braml
12 april 2016, 11:56
In het 'Grote Stratocaster topic' moet vast iemand dit weten toch?

Ik had afgelopen weekend in de muziekwinkel een Fender Blacktop Stratocaster in de hand. Ik vond het geweldig. Ik heb al een standard american met 3 single coils, en een strat met humbuckers zou een goeie aanvulling zijn. De verkoper vertelde me ook dat blacktops niet meer geproduceerd worden. Op thomann en bax kom je ze ook niet tegen. Wel deze:
http://www.thomann.de/nl/fender_stan...at+HH_355209_2

Mijn vraag:
Is dit de vervanger van een blacktop strat? En wat zijn de verschillen?

Het enige verschil wat ik zie (afgezien van de beschikbare kleuren body) zit hem in de pickup selector:
- De blacktop heeft een 5 way selector, waarbij in positie 2 en 4 split coils gebruikt worden voor een single coil sound.
- De HH strat uit de bovenstaande link heeft een 3 way selector om tussen je 2 humbuckers te kiezen. De tone 2 knob is dan uit te trekken om je coils te splitten.

Dutch66
12 april 2016, 12:33
Die Datei, die Sie angefordert haben, existiert leider nicht (mehr).

Das wel erg rap...

Noid
12 april 2016, 17:22
In de auto wereld gebeurt precies hetzelfde. Idiote prijzen voor licht bijzondere auto's (oudere auto's met lage km stand of niet standaard uitvoering)
Ik heb al vaak afgevraagd hoe dit soort dingen kunnen.

Veel mensen denken dat als je veel uitgeeft je er ook daadwerkelijk wat beters voor krijgt. Dit is natuurlijk lang niet altijd het geval, maar het gevoel blijft hangen.
Komt daarbij dat er mensen zijn die eigenlijk nooit bij een particulier kopen maar altijd bij een bedrijf. en je hebt bestaansrecht voor bedrijven zoals dit.
Tenminste dat is mijn theorie.

Veel mensen realiseren zich niet eens dat ze (te) veel betalen voor een product en denken dat het de waarde is.
Objectief gezien eens: Mijn 76-er strat is net zo goed als iedere andere goede strat met dezelfde specs.

Subjectief gezien oneens:
De natuurlijke sporen van veroudering (craquele en battle scars), die haar uniek én authentiek maken. Daar kan geen nieuw en zeker geen relic tegenop. Het was ooit een massaproduct, maar de tijd heeft haar uniek gemaakt. Noem het mojo, noem het dom, maar daar heb ik wel (wat) meer geld voor over. Maar 5 a 6000 euro meer in vergelijking met een nieuwe met vergelijkbare specs is belachelijk.

Een zorgelijke ontwikkeling, die CBS periode strats waren lang goed te kopen, maar de laatste tijd gaan de prijzen inderdaad flink omhoog. Niet alleen bij TFOA, maar ook op MP en Ebay. Maar verkopen ze ook voor dat geld? Daar heb ik geen goed beeld bij. Ik zoek allang een 71-er en wou dat ik die een paar jaar geleden had gekocht.

Lucid
12 april 2016, 19:55
De natuurlijke sporen van veroudering (craquele en battle scars), die haar uniek én authentiek maken. Daar kan geen nieuw en zeker geen relic tegenop. Het was ooit een massaproduct, maar de tijd heeft haar uniek gemaakt. Noem het mojo, noem het dom, maar daar heb ik wel (wat) meer geld voor over. Maar 5 a 6000 euro meer in vergelijking met een nieuwe met vergelijkbare specs is belachelijk.

Ik snap heel goed dat sommige veroudering zeker extra charme kunnen geven. En de vergelijking met auto's gaat (half mank) op sommige oudere zijn veel charmanter en mooier. Sommige auto's kwam je 4 jaar geleden voor een paar honderd euro niet kwijt nu zijn ze ineens flink meer geld.. De markt zegt het vanzelf, als je ze er niet voor verkoopt daalt de prijs vanzelf.

Maar het feit blijft, er zijn mensen met genoeg geld over om een overpriced product bij een winkel te kopen. Niet teveel aan storen en in het particuliere circuit niet te moeilijk over doen.
Uiteindelijk geef jij toch het bedrag uit aan een gitaar die jij het waard vind? als iets echt overpriced is dan betaal je het niet en pak je een alternatief. Er zijn stapels (!) betere alternatieven dan fenders en gibsons, gitaristen staren zich vaak blind op een merk terwijl er zat alternatieven zijn.

arjanb01
12 april 2016, 20:11
Ach dat is met alles. Mojo...
Terwijl die 70s strat soms echt matig waren.
Het lijkt mij wel vet en speciaal om een strat uit 1979 te hebben in rosewood hals versie met goeie pickups, want strats uit die periode klonken ronduit dunnetjes.

telerocker
13 april 2016, 01:37
Ach dat is met alles. Mojo...
Terwijl die 70s strat soms echt matig waren.
Het lijkt mij wel vet en speciaal om een strat uit 1979 te hebben in rosewood hals versie met goeie pickups, want strats uit die periode klonken ronduit dunnetjes.

Prijzen voor 70s strats gaan door het plafond. Voor dat geld heb je een Custom Shop. Ik zou het wel weten.

Joost de Ruig
13 april 2016, 04:59
Ik heb niets met Strats uit de jaren '70. Los van het feit dat ik een hekel heb aan grote headstocks, vind ik de kwaliteit wisselend en niet vaak boven het gemiddelde uitsteken. Het vreemde fenomeen dat puur op basis van leeftijd vraagprijzen soms skyhigh zijn, bevreemd mij. Zo zie regelmatig Tele's en Strats (usa standard) uit de jaren '90 voor boven de nieuwprijs aangeboden worden. Ok gitaren hoor, maar voor mij niets bijzonders en zeker geen enkele mojo of vintage sound.

Tabula Rasa
13 april 2016, 05:49
Nou moet ik zeggen dat de laatste paar 70-ties strats die ik in handen heb gehad heel erg goed waren. Kan ze moeilijk vergelijken met pre-cbs, want daar heb ik er te weinig van in handen gehad.

arjanb01
13 april 2016, 06:16
Ze zijn inderdaad zeer wisselend. Al begin ik die grote headstocks echt wel vet te vinden.
Dus een fender american special zal m'n volgende gitaar worden 😉
Zeer betaalbaar en veel kwaliteit, en 22 frets, ook niet geheel onbelangrijk, en veelzijdig ook nog zelfs met 3 single coils.

Ferraririk
13 april 2016, 11:33
http://s21.postimg.org/w2d0ls3o7/rsz_11cf6zvm3w4aahved.jpg

Ik heb mezelf ook maar een strat aangeschaft, kon hem voor de vraagprijs niet laten staan :soinnocent:

Braml
13 april 2016, 11:45
http://s21.postimg.org/w2d0ls3o7/rsz_11cf6zvm3w4aahved.jpg

Ik heb mezelf ook maar een strat aangeschaft, kon hem voor de vraagprijs niet laten staan :soinnocent:

En mogen we dan ook vragen wat die vraagprijs was? Of heb je een nieuwe aangeschaft? Mooi ding in ieder geval!

Ferraririk
13 april 2016, 11:55
Tuurlijk mag je dat vragen!
Inclusief met een cube 40XL (inmiddels verkocht á 100) en een Vox Wah (te koop) 300 euro voor betaald.
Dus dat is +-160,- voor een MIM Fender strat uit '12

Dutch66
13 april 2016, 12:16
Ik kan het op de foto niet goed zien, maar hij heeft een zwart logootje toch?

Ferraririk
13 april 2016, 12:19
Zwart met gouden omranding inderdaad

Edit: mocht je doelen op dat het misschien een squire series fender is, dat is niet het geval want komt uit 2012/2013 én ik heb de aankoopbon van de vorige eigenaar

humbucker
13 april 2016, 13:31
Is gewoon een MIM standaard inderdaad! Goeie score voor 160€!

Braml
13 april 2016, 22:44
Jemig wat een geluk, eeuwig plezier voor 160 euro! Top deal!

Dutch66
14 april 2016, 08:10
Zwart met gouden omranding inderdaad

Edit: mocht je doelen op dat het misschien een squire series fender is, dat is niet het geval want komt uit 2012/2013 én ik heb de aankoopbon van de vorige eigenaar

Dat inderdaad..., ik kon het op de foto slecht zien. Bovendien had je dan nog steeds een redelijk deal gehad hoor, maar dit is inderdaad super, congratz!

hefke
14 april 2016, 09:10
proficiat met je nieuwe aanwinst.
Soms, heel soms heb je inderdaad eens van die mazzeltjes.
Zo heb ik eens een Gibson SG gekocht met van alles erbij. Nadat ik die andere spullen weer verkocht had, heeft die SG me netto 400 eurootjes gekost. En het was een echte Gibson, geen Chinese namaak.

groovieguitarguus
15 april 2016, 20:29
2003 Splattercaster, Nummer 445 van de (vermoedelijk) 500.
Heerlijk gitaartje


http://i.imgur.com/NmYRvyp.jpg
http://i.imgur.com/dLjWR1h.jpg


Tof.... Ik heb er ook één.... waar vind ik het 'volgnummer'??? Jij zegt 445... waar kan ik dat nr. vinden?

tom1984
7 september 2016, 12:34
Hallo dames en heren!
Kan iemand mij hier helpen aan een eerlijke mening over de elite series HSS strat?
Ik lijk hier nergens een goede mening te vinden over de tone van de nieuwe pickups.
Momenteel heb ik een CP 60 strat en ik wil graag een HSS Am standard bijkopen.

Ik vraag me enkel af welke de beste optie is, Am standard of de elite versie.
Eerst had ik mijn oog laten vallen op de vintage serie, maar ik vind de 7.25 radius toets geen goed idee.
Ik zou eventueel ook een SSS strat kunnen nemen en een rail of 59 SD in de brug van mijn CP60 kunnen bouwen.

dilemmas dilemmas

arjanb01
7 september 2016, 12:42
Deze geen idee?

http://www.bax-shop.nl/elektrische-gitaren/fender-usa-professional-standard-stratocaster-hss-owt-mn?gclid=Cj0KEQjw9b6-BRCq7YP34tvW_uUBEiQAkK3svenycSMiyMWilV8D7hhEXv352e AlIsGVlyq55x2-peMaAiA58P8HAQ

Heeft Bax ook in Candy Apple red in rosewood toets uitvoering. Filmpjes staan erbij hoe ze klinken.

tom1984
7 september 2016, 12:47
Huh, waar halen ze dit model nu weer?
Ik surf al enkele dagen op de site van bax en deze was me nog niet opgevallen.
Wel heel erg scherp geprijsd!

arjanb01
7 september 2016, 12:54
Is net uit en gelimiteerde versie. Fender heeft zoveel types dat je er helemaal dwaas van wordt😂
Zeker scherpe prijs.

tom1984
7 september 2016, 13:07
Is net uit en gelimiteerde versie. Fender heeft zoveel types dat je er helemaal dwaas van wordt��
Zeker scherpe prijs.

Vertel mij wat, ik word er helemaal gek van!

tom1984
7 september 2016, 13:11
Ik koop niet elke dag een gitaar van rond de 2000€!
Moet je weten dat ik ook nog een haat liefde verhouding heb met les paul, en dat het bezitten
van een echte Gibson toch ook een aantrekkelijk idee is. CHUCK!!!!

telerocker
7 september 2016, 13:15
Dat is de USA Pro, een 'abgespeckte' Standard. De prijs is aantrekkelijk.

Ik heb een HSS Am. Standard in sienna sunburst gehad. Dat was een goede gitaar (essen body, rosewood toets) met een stabiele trem en de S1-switch. Op de een of andere manier pakte hij me uiteindelijk toch niet zo. Hij kon ook niet aan mijn MXG tippen. Maar, het ene exemplaar is het andere niet. Gewoon eens gaan testen.

arjanb01
7 september 2016, 13:32
Ik zou in het geval van de ts een humbucker in de classic player prakken, omdat hij die fijn vindt spelen.
Daarnaast zou ik, als je een budget van 2K eens kijken naar iets van een Maybach Stradovari. Mits de toetsradius 9,5 of hoger is, misschien ook een mooie optie.

apekop
7 september 2016, 14:28
Hallo dames en heren!
Kan iemand mij hier helpen aan een eerlijke mening over de elite series HSS strat?
Ik lijk hier nergens een goede mening te vinden over de tone van de nieuwe pickups.


Die Elite serie strat lijkt me een meer dan prima gitaar. Ik heb zelf een Fender Elite jazz bas thuis staan en dat is echt een hele fijne bas en die nieuwe noiseless pickups vind ik erg goed klinken (op die jazz bas in ieder geval). Wel aan de prijs, maar dat is hij waard. Verwacht een iets moderner strak strat geluid. Er staan al best wat filmpjes op YT.

Zelf ben ik nooit kapot van HSS strats vanwege de te grote verschillen in klank tussen humbucker en single coil, maar dat is een kwestie van smaak.

tom1984
7 september 2016, 14:33
Die Elite serie start lijkt me een meer dan prima gitaar. Ik heb zelf een Fender Elite jazz bas thuis staan en dat is echt een hele fijne bas en die nieuwe noiseless pickups vind ik erg goed klinken (op die jazz bas in ieder geval). Wel aan de prijs, maar dat is hij waard. Verwacht een iets moderner strak strat geluid. Er staan al best wat filmpjes op YT.

Zelf ben ik nooit kapot van HSS strats vanwege de te grote verschillen in klank tussen humbucker en single coil, maar dat is een kwestie van smaak.
Bedankt voor de info apekop.
Ik zou een HSS nemen omdat ik ook wel wat rock speel in onze band en met een les paul totaal niet overweg kan. Ik twijfel nog een beetje.

Een Am elite Hss en mijn cp60 houden SSS.
Een Am elite SSS en mijn cp60 voorzien van een singlecoil humbucker variant.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

deefke666
7 september 2016, 14:47
Hoi Tom,

Ik heb zowel een usa deluxe strat (HSS), als twee CP60's strats (eentje SSS en eentje met een little 59' in de brug) en een us standard.
Voor mij persoonlijk heeft de deluxe een stapje achteruit moeten zetten tegenover de CP60'.
Ik had de eerste CP60 gekocht als backup voor mijn deluxe en na een tijdje is de deluxe de backup geworden.
Een tijdje daarna heb ik een tweede CP60 gekocht en sindsdien is mij deluxe niet meer buiten geweest.

Begrijp me niet verkeerd he, ik zeg niet dat de ene beter of slechter is dan de andere, het zijn ook totaal verschillende gitaren, alleen liggen die classic players mij persoonlijk enorm goed.

Over de elite kan ik niets uit eigen ervaring zeggen, daar heb ik nooit op gespeeld.

Maar misschien is het een idee om eerst eens een humbucker in je classic player te steken en te kijken wat dat voor jou doet.
Werkt het is het super, en is het niets dan ben je weinig geld kwijtgespeeld en kan je nog steeds alle kanten op.

Ik weet niet waar je vandaan komt maar je bent altijd welkom om eens te komen testen en vergelijken, ik heb een fender hotrod, een marshall dsl40 en een engl thunder drive staan. En desgewenst een eleven rack.

Da Vinci
7 september 2016, 14:51
Mijn Eric Johnson strat scheurt ook behoorlijk. Het is wel anders dan een humbucker, smeert de boel niet zo dicht. Dat is niet per definitie positief of negatief, maar afhankelijk van het nummer. Het is daarom juist een hele fijne aanvulling op m'n LP.
Maargoed, als je een lekker scheurende strat achtige gitaar met humbucker wil is er nog meer te koop natuurlijk. Denk bijv. aan een MM Luke of Silhouttem, een (fatsoenlijke) Ibanez of Jamaha Pacifica.
De mojo spat er natuurlijk niet meteen vanaf maar het zijn wel hele veelzijdige en prettig spelende gitaren.

Joost de Ruig
7 september 2016, 14:58
Ik heb net gister in het New Gear topic een posting over die American Pro Hss gedaan
Met Peppi & Kokki filmpje.

tom1984
7 september 2016, 15:53
Hoi Tom,

Ik heb zowel een usa deluxe strat (HSS), als twee CP60's strats (eentje SSS en eentje met een little 59' in de brug) en een us standard.
Voor mij persoonlijk heeft de deluxe een stapje achteruit moeten zetten tegenover de CP60'.
Ik had de eerste CP60 gekocht als backup voor mijn deluxe en na een tijdje is de deluxe de backup geworden.
Een tijdje daarna heb ik een tweede CP60 gekocht en sindsdien is mij deluxe niet meer buiten geweest.

Begrijp me niet verkeerd he, ik zeg niet dat de ene beter of slechter is dan de andere, het zijn ook totaal verschillende gitaren, alleen liggen die classic players mij persoonlijk enorm goed.

Over de elite kan ik niets uit eigen ervaring zeggen, daar heb ik nooit op gespeeld.

Maar misschien is het een idee om eerst eens een humbucker in je classic player te steken en te kijken wat dat voor jou doet.
Werkt het is het super, en is het niets dan ben je weinig geld kwijtgespeeld en kan je nog steeds alle kanten op.

Ik weet niet waar je vandaan komt maar je bent altijd welkom om eens te komen testen en vergelijken, ik heb een fender hotrod, een marshall dsl40 en een engl thunder drive staan. En desgewenst een eleven rack.
hey deefke, van waar ben je ergens?
Ik heb wel een mexicaanse cp60. Jij hebt misschien een reissue?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

deefke666
7 september 2016, 17:38
hey deefke, van waar ben je ergens?
Ik heb wel een mexicaanse cp60. Jij hebt misschien een reissue?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Ik ben van Antwerpen.
En mijn CP60's zijn ook de Mexicaanse hoor :)

tom1984
7 september 2016, 17:56
Ik ben van Antwerpen.
En mijn CP60's zijn ook de Mexicaanse hoor :)
Ah ok, ikben van Schoten 😀.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Erik de Perik
7 september 2016, 18:38
Zelf ben ik nooit kapot van HSS strats vanwege de te grote verschillen in klank tussen humbucker en single coil, maar dat is een kwestie van smaak.

In mijn HSS Strat zitten 2 oude Fender alnico's met wat meer windingen (vraag met niet hoeveel) en een Bill Lawrence L500. Die combi past goed, omdat de L500 zo helder en strak klinkt. Verder is de pup hoogte ook van belang om het tot één geheel te smeden.

tom1984
7 september 2016, 19:12
De Hss elite heeft een gebalanceerde set meende ik te lezen hoor!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

telerocker
8 september 2016, 00:25
Gewoon eens testen, want de een vindt Fender-pickups zwaar oké en de ander stopt er al gauw iets anders in. Ik behoor trouwens tot de laatste categorie.

Erik de Perik
8 september 2016, 00:28
De Hss elite heeft een gebalanceerde set meende ik te lezen hoor!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Oh ok, sorry dan, ik ga wel naar een forum met mijn bevindingen ;)

maxdb
8 september 2016, 01:58
Ik lees hier in dit topic dat strats uit verschillende periodes andere pick-ups mee hebben gekregen, kan iemand hier mij vertellen welke er op een American Standard uit 1996 zaten? ( die zitten nu namelijk in mijn andere strat, een Dick Dijkman).
Bij voorbaat dank.

Joost de Ruig
8 september 2016, 02:12
Ik lees hier in dit topic dat strats uit verschillende periodes andere pick-ups mee hebben gekregen, kan iemand hier mij vertellen welke er op een American Standard uit 1996 zaten? ( die zitten nu namelijk in mijn andere strat, een Dick Dijkman).
Bij voorbaat dank.

In 1996 Standard zaten er flatlevelpoles Alnico V pu's, waarbij de middelste reversed wound was.

arjanb01
8 september 2016, 06:17
In de standard strat uit 1995 zaten ook alnico 5 pu's, met flat oole pieces. Ik vond ze 3x niks, zo dood als een pier klonken die.

arjanb01
8 september 2016, 06:19
...en nog ff over de elite hss serie, van fender, zelfde verhaal. Bijna 2K nieuw, en die shawbucker is ook niet m'n smaak. Voor 2 ruggen heb je mooiere alternatieven.

tom1984
8 september 2016, 08:29
...en nog ff over de elite hss serie, van fender, zelfde verhaal. Bijna 2K nieuw, en die shawbucker is ook niet m'n smaak. Voor 2 ruggen heb je mooiere alternatieven.
zoals?
Ik vind die vintages ubergeil maar niet ne fretboardradius, en ook niet echt het stevogere rockmojo zoals een hss.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

arjanb01
8 september 2016, 09:35
Laat iets door smitty bouwen, in h-s-s, tien klasses beter dan die elite qua afwerking en geluid, voor dezelfde prijs.
Dikke aanrader...

telerocker
8 september 2016, 11:24
Ik wil die Elite niet afkraken, want ik heb er nooit op gespeeld. Ik vind ze alleen erg duur geworden. Als je dan ook nog pickups vervangt, loopt de eindrekening dik over de 2000 euro.

Je kunt iets laten bouwen, maar dat wil niet zeggen dat het altijd een mojo-plank wordt.

Goedkoop: bouw een CP60 om.
Hoge kwaliteit: test eens de Suhr Classics. Ik ben daar best van onder de indruk. Haar Guitars heeft verschillende HSS hangen.

Da Vinci
8 september 2016, 11:37
Laat iets door smitty bouwen, in h-s-s, tien klasses beter dan die elite qua afwerking en geluid, voor dezelfde prijs.
Dikke aanrader...

Ziet er aantrekkelijk uit iig. Ik wil deze, maar dan Daphne Blue en relic :)
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/1896809_502616906513541_1608381473_n.jpg?oh=bdc49f b2e69c80a97252f428a5910de4&oe=584D3388


Iemand bekend met Folreden btw? Speelt één van de 3 J's en Hans Meulendijk op. Prijzen lijken daar iets lager te liggen en ziet er ook prima uit wmb.

arjanb01
8 september 2016, 11:52
Geen ervaring mee, maar folreden heeft wel een goeie naam, alleen promoot hij zichzelf niet zo heb ik het idee...
Om maar aan te geven dat er gelijkwaardigere of zelfs mooiere alternatieven zijn dan een US standard strat wat de elite in feite is.

arjanb01
8 september 2016, 11:54
Deze:

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1075468927-haar-stratocaster-hss-fender-headstock.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=22

En deze:

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1076362784-haar-stratocaster-custom.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=12

Allebei hele mooie haar strats met mooi hout, betere pickups dan wat Fender in z'n gitaren prakt....

Da Vinci
8 september 2016, 12:12
Deze:

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1075468927-haar-stratocaster-hss-fender-headstock.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=22

En deze:

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1076362784-haar-stratocaster-custom.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=12

Allebei hele mooie haar strats met mooi hout, betere pickups dan wat Fender in z'n gitaren prakt....

Ik snap er geen reet van. Ik type praktisch iedere dag even "stratocaster" in op MP en dit soort dingen schieten er bij mij altijd tussendoor

arjanb01
8 september 2016, 12:15
Ken je markt en merken😉
Gewoon op merk zoeken, dan vind je dit soort juweeltjes.

Da Vinci
8 september 2016, 12:24
Ken je markt en merken��
Gewoon op merk zoeken, dan vind je dit soort juweeltjes.

Ja zal mijn zoekopdrachten maar eens uit gaan breiden :-)
Verder zal ik om mijn perfect gitaar tegen te komen toch zelf iets moeten laten bouwen ben ik bang. Maar desondanks toch een leuke bezigheid ;)

arjanb01
8 september 2016, 12:30
Absoluut. Doe het ook dagelijks, zoeken, af en toe een bodje uitbrengen en kijken wat er gereageerd wordt.

D3nnis
8 september 2016, 12:53
Ik snap er geen reet van. Ik type praktisch iedere dag even "stratocaster" in op MP en dit soort dingen schieten er bij mij altijd tussendoor


Weet je waar ik nou geen reet van snap?
Ik heb tot nu toe 3x (of zo) een haar strat in mijn handen gehad (3 verschillende), en 3x vond ik het maar zozo.
Zal deels smaak zijn, en deels misschien pech,maar toch.
Het model wijkt wat af van een normale strat, maar probeer bijvoorbeeld eens een reflection van De Gier. Die heb ik ook een aantal bespeeld (verder geen kenner) en die waren te gek...

apekop
8 september 2016, 12:53
Laat iets door smitty bouwen, in h-s-s, tien klasses beter dan die elite qua afwerking en geluid, voor dezelfde prijs.
Dikke aanrader...

Wat is er mis met de afwerking van die Elites dan? Die Elite jazz bas die ik heb staan is subliem. Niks mis met Smitty maar ik betwijfel of zo'n Smitty echt beter is (qua sound). Heb je ze vergeleken dat je het zo stellig beweert?

WaywardChild
8 september 2016, 12:54
Of bestel een G&L legacy/ legacy special of comanche.
De legacy's kan je blijkbaar nu ook met nitro lak verkrijgen.
En ook kan je een custom order doen, bepaal zelf kleurtje - type neck - frets etc.. (binnen de opties die ze aanbieden)
http://www.glguitars.com/instruments/usa/options/guitar.asp
Heb zelf al 2 besteld in the USA (upfront guitars) al stond de dollar toen wat zwakker ;)

Joost de Ruig
8 september 2016, 12:54
Ik heb mijn Stratjes in dit topic nog nooit gepost, dus bij deze:

1. Fender Classic Player 50 uit 2011 (for sale btw), fijne allround Strat uit het laatste jaar dat er nog CS-pu's in werden gezet (nu zijn dat CS-designed pu's). Hoewel ik erg van v.o.s. houd, heb ik er een 3-ply slagplaat opgezet, omdat ik een 1-ply altijd zo ielig vind staan. Absoluut een van de betere m.i.m. gitaren.

2. Kauffmann's Strat met amber pu's. Echte player, erg licht en wat je maar weinig tegenkomt: uit 1 deel! Veel bang for the buck deze Kauffmann's en naar eigen specs te laten bouwen. Blijvertje :)


https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14192699_952291864892905_8484099095728635611_n.jpg ?oh=926e1652283b76d618fa28270604dbff&oe=583B8BFE

jutter
8 september 2016, 13:00
Ik heb mijn Stratjes in dit topic nog nooit gepost, dus bij deze:

1. Fender Classic Player 50 uit 2011 (for sale btw), fijne allround Strat uit het laatste jaar dat er nog CS-pu's in werden gezet (nu zijn dat CS-designed pu's). Hoewel ik erg van v.o.s. houd, heb ik er een 3-ply slagplaat opgezet, omdat ik een 1-ply altijd zo ielig vind staan. Absoluut een van de betere m.i.m. gitaren.

2. Kauffmann's Strat met amber pu's. Echte player, erg licht en wat je maar weinig tegenkomt: uit 1 deel! Veel bang for the buck deze Kauffmann's en naar eigen specs te laten bouwen. Blijvertje :)


https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14192699_952291864892905_8484099095728635611_n.jpg ?oh=926e1652283b76d618fa28270604dbff&oe=583B8BFE

Fijne CP ook! Ik heb hem in handen gehad en viel met stoel en al achterover! Wat een lekkere strat!

arjanb01
8 september 2016, 13:05
Wat is er mis met de afwerking van die Elites dan? Die Elite jazz bas die ik heb staan is subliem. Niks mis met Smitty maar ik betwijfel of zo'n Smitty echt beter is (qua sound). Heb je ze vergeleken dat je het zo stellig beweert?

Jep. Daarom durf ik dat stellig te beweren.
Daarom zou ik voor dat geld geen fenders pakken maar andere alternatieven onderzoeken.

arjanb01
8 september 2016, 13:07
Weet je waar ik nou geen reet van snap?
Ik heb tot nu toe 3x (of zo) een haar strat in mijn handen gehad (3 verschillende), en 3x vond ik het maar zozo.
Zal deels smaak zijn, en deels misschien pech,maar toch.
Het model wijkt wat af van een normale strat, maar probeer bijvoorbeeld eens een reflection van De Gier. Die heb ik ook een aantal bespeeld (verder geen kenner) en die waren te gek...

Waarom koop je dan geen de Gier?
Ze zullen ongetwijfeld lekker spelen en klinken, maar die vorm....jakkes.....te futuristisch naar m'n smaak. Maar ik ben ook een conservatieve lul, daar zal Herman liggen🙈

D3nnis
8 september 2016, 13:10
Waarom koop je dan geen de Gier?




Omdat ik geen strat nodig heb, omdat ik er reeds 4 heb, waarvan er geen een fender is ☺

arjanb01
8 september 2016, 13:14
Die reflection is er ook in H-H configuratie toch? A la een les Paul zeg maar.

Joost de Ruig
8 september 2016, 13:30
Die wisselvalligheid van Haar herken ik wel. Zeker sinds die ook gewoon in de diverse shops hangen, staat een Haar niet meer per definitie garant voor een topgitaar. Een Smitty wat mij betreft wel. Ik heb nog nooit een slecht Smitty in mijn handen gehad en ben diverse malen bij Eric thuis geweest en heb daar genoeg kunnen proberen. Een Smitty Strat en een Gun Tele staan dan ook op mijn bucketlist :)

tom1984
8 september 2016, 13:34
Goooh jullie maken het mij zo moeilijk!
Ik heb gewoon nog nooit een Amerikaanse Fender in men handen gehad en gekocht. Het idee van zon klassebakicoon te hebben is gewoon fijn. Alles wat alternatief is kan in mijn ogen toch nooit beter zijn "confused"! Die Kauffmann is erg mooi joost WOW! Haar vind ik ook maar meh...

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

D3nnis
8 september 2016, 13:54
Die reflection is er ook in H-H configuratie toch? A la een les Paul zeg maar.

Ik weet niet of die reflection nog wel gemaakt word, je ziet ze zo weinig tegenwoordig.

Maar goed, dan heb je nog steeds een strat-achtige gitaar. Voor een LP moet je toch een Authority hebben, maar die kost serieus knaken.

Da Vinci
8 september 2016, 13:55
Het idee van zon klassebakicoon te hebben is gewoon fijn. Alles wat alternatief is kan in mijn ogen toch nooit beter zijn


Ik snap wat je met dat eerste bedoelt; je bent (net als ik) gewoon merkgeil ;)

Dat tweede is natuurlijk een mythe die ze bij Fender graag in stand houden.
Maar een Amerikaanse Fender Stratocaster is niet meer dan een paar aan elkaar geschroefde stukken hout met wat elektronica en hardware die door een paar geïmporteerde Mexicanen in elkaar wordt geschroefd in een fabriek van een op rendement belust bedrijf.
Een gepassioneerde luthier die zorgvuldig zijn onderdelen kiest kan dat zeker toppen.

apekop
8 september 2016, 14:05
Goooh jullie maken het mij zo moeilijk!
Ik heb gewoon nog nooit een Amerikaanse Fender in men handen gehad en gekocht. Het idee van zon klassebakicoon te hebben is gewoon fijn. Alles wat alternatief is kan in mijn ogen toch nooit beter zijn "confused"!

Dan zou ik eerst beginnen met wat Fender USA's te testen of eventueel een van die vele andere cloners die hier genoemd worden. Iedereen kan hier van alles beweren, maar het gaat erom wat jij zelf vindt. Daar kom je pas achter als je het zelf probeert.

@Arjan: ik ben toch nog benieuwd wat je niet goed vond aan de afwerking van die Fender Elite strat?

arjanb01
8 september 2016, 14:14
Wat ik niet lekker vond aan die elite? Die lak, en de nek afwerking. Ben meer van de geoliede lakken. Ik weet niet wat fender op die nekken pleurt, maar het is geen olie.

Joost de Ruig
8 september 2016, 14:42
Die Kauffmann is erg mooi joost WOW!

Een HSS Kauffmann's Strat kost rond de €1000,- waarbij je zelf de kleur, radius, pu's, frets, mate van relic, toets, tuners, slagplaat etc kan kiezen.


https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/12032282_1066371286729472_7084203433486002210_n.jp g?oh=35210379c6a3492e0fd5f103d99379aa&oe=58488E2C

telerocker
8 september 2016, 15:26
Als je iets laat bouwen, moet je ook maar hopen dat dat goed uitpakt. Ik vind trouwens de USA Fenders op zich goed in elkaar steken. Ik heb al jaren een American Series tele die door de satin finish neck heerlijk speelt en na een pickup-upgrade ook klinkt zoals ik het graag hoor. Je moet gewoon eens wat strats van verschillende merken testen. Dan hoor je vanzelf wanneer de juiste belletjes rinkelen... ;)

D3nnis
8 september 2016, 15:29
Als je iets laat bouwen, moet je ook maar hopen dat dat goed uitpakt. Ik vind trouwens de USA Fenders op zich goed in elkaar steken.


Tja....ik zie hier Haars per definitie opgehemeld worden en Fenders per definitie de grond in geboord worden....wat moet je ermee ☺

tom1984
8 september 2016, 15:49
Kauffmann start met onderdelen van een MIM strat misschien en lakt die naar wens.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

tom1984
8 september 2016, 15:50
Als je iets laat bouwen, moet je ook maar hopen dat dat goed uitpakt. Ik vind trouwens de USA Fenders op zich goed in elkaar steken. Ik heb al jaren een American Series tele die door de satin finish neck heerlijk speelt en na een pickup-upgrade ook klinkt zoals ik het graag hoor. Je moet gewoon eens wat strats van verschillende merken testen. Dan hoor je vanzelf wanneer de juiste belletjes rinkelen... ;)
Welke pickups klinken dan beter dan die van Fender? Geen enkel idee eigenlijk.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Da Vinci
8 september 2016, 15:55
Kauffmann start met onderdelen van een MIM strat misschien en lakt die naar wens.



Wat bedoel je precies? Het enige wat gelakt wordt aan een gitaar is de body en evt. de neck en die zijn zeker niet van Fender.
Mijn Kauffmann heeft Klusons, Wilkinson brug met compensated saddles en Seymour Duncun elementen. Dus ook niks wat met MIM Fenders te maken heeft.

arjanb01
8 september 2016, 16:12
Tom zegt ook START ... Misschien heb jij een customshop Kauffmann die kosten meer 😜

telerocker
8 september 2016, 16:39
Laten we het erop houden dat Kauffmann net als vele anderen assembleert en afstelt. Het zullen best goede gitaren zijn, maar dat zijn andere merken in die prijsklasse ook. Ik blijft erbij: kijk, speel en vergelijk.

telerocker
8 september 2016, 16:45
Welke pickups klinken dan beter dan die van Fender? Geen enkel idee eigenlijk.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Ik heb zelf Bare Knuckles en Suhr in mijn gitaren zitten, maar het wemelt van de kleinere producenten die kwaliteitspickups maken. Amber, Throbak, Klein, Kloppmann, Voodoo, Lindy Fralin, Motorcity etc etc.

Ik zou eerst eens een gitaar aan de tand voelen. Dan weet je of de hals je ligt, of de gitaar lekker resonant is en of de afwerking goed is. Pickups kun je altijd vervangen. Bij een strat is dat ook niet ingewikkeld.

telerocker
8 september 2016, 16:51
Als je iets laat bouwen, moet je ook maar hopen dat dat goed uitpakt. Ik vind trouwens de USA Fenders op zich goed in elkaar steken. Ik heb al jaren een American Series tele die door de satin finish neck heerlijk speelt en na een pickup-upgrade ook klinkt zoals ik het graag hoor. Je moet gewoon eens wat strats van verschillende merken testen. Dan hoor je vanzelf wanneer de juiste belletjes rinkelen... ;)



Tja....ik zie hier Haars per definitie opgehemeld worden en Fenders per definitie de grond in geboord worden....wat moet je ermee ☺

Dat is slechts mijn mening. Ik heb een paar Haars in handen gehad en vond ze redelijk goed, maar niet waanzinnig klinken. Ook speelden ze minder smooth dan ik had verwacht. Anderen vinden weer iets anders. Het lijkt potjandosie wel een forum. ;)

Da Vinci
8 september 2016, 16:57
Laten we het erop houden dat Kauffmann net als vele anderen assembleert en afstelt. Het zullen best goede gitaren zijn, maar dat zijn andere merken in die prijsklasse ook.

Ja precies, maar dat is toch iets heel anders dan starten met een MIM Fender.... Want er zit werkelijk geen één onderdeel dat overkomt met een MIM Fender.

Het zou natuurlijk kunnen dat hij begint met een MIM Strat, de body vervangt, daarna de hals, dan de tuners, dan de slagplaat, de hardware, de pickups en de pots. Maarja, dat lijkt me een beetje omslachtig.

tom1984
8 september 2016, 16:59
Tjah, Warmoth parts zullen het ook niet zijn voor die 1000 euro.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Joost de Ruig
8 september 2016, 16:59
Laten we het erop houden dat Kauffmann net als vele anderen assembleert en afstelt. Het zullen best goede gitaren zijn, maar dat zijn andere merken in die prijsklasse ook. Ik blijft erbij: kijk, speel en vergelijk.

Nix ervan: Kauffmann's worden, op de hals na, van scratch af gebouwd. De allereerste van 3 jaar geleden waren ook nog gemaakt van kan en klare bodies, maar ook die zijn de afgelopen jaren gewoon zelf gezaagd.

Dit jaar is hij ook begonnen met bindingen langs de Telebodies en heeft hij zijn eerste LP gemaakt.

Joost de Ruig
8 september 2016, 17:00
Welke pickups klinken dan beter dan die van Fender? Geen enkel idee eigenlijk.

Fralin, Amber, Suhr en De Nederlandse Smitty's zijn bv allemaal goede opties.

D3nnis
8 september 2016, 17:02
Dat is slechts mijn mening. Ik heb een paar Haars in handen gehad en vond ze redelijk goed, maar niet waanzinnig klinken.




Dat is exact mijn ervaring eigenlijk; ik had meer zoiets van "ach kijk, alweer een strat" in plaats van "wow, helemaal super".




Fralin, Amber, Suhr en De Nederlandse Smitty's zijn bv allemaal goede opties.



Check ook 4seasons. Erg goede ervaring mee, en pijstechnisch ook nog te doen.

telerocker
8 september 2016, 17:05
Nix ervan: Kauffmann's worden op de hals na van scratch af gebouwd. De allereerste van 3 jaar geleden waren ook nog gemaakt van kan en klare bodies, maar ook die zijn de afgelopen jaren gewoon zelf gezaagd.

Ok, ik geloof je graag, jij komt er welles. Ik herinner me dat hij begon met assemblage. Dus nu deels assemblage omdat hij de bodies zelf zaagt en afwerkt. Bij Fender zagen ze hun bodies trouwens ook zelf. Sterker nog, ook hun halzen.

Da Vinci
8 september 2016, 17:10
Nou moet ik zeggen dat ik van alles hoor over Kauffmann, zowel in goede als in slechte zin. Dus ik ga gewoon af op mijn eigen ervaring.
Gitaar is op zich prima waar voor 't geld. Wat ik wel jammer vind is dat je geen keuze hebt in halsprofiel. Zo is de hals wel wat forser dan ik zou willen. Bij een echte custom made verwacht ik wel dat je dat kan kiezen, maar daar betaal je dan ook weer hele andere prijzen voor. Zo'n Smitty bijvoorbeeld, die is ruim 2 x zo duur. Dan heb je bijvoorbeeld ook flamed maple en dat soort grappen.

Joost de Ruig
8 september 2016, 17:12
Ok, ik geloof je graag, jij komt er welles. Ik herinner me dat hij begon met assemblage. Dus nu deels assemblage omdat hij de bodies zelf zaagt en afwerkt. Bij Fender zagen ze hun bodies trouwens ook zelf. Sterker nog, ook hun halzen.


Persoonlijk maakt het mij trouwens niets uit of er wel of niet met prefab bodies en halsen worden gewerkt, het gaat om het eindresultaat. Naar mijn smaak heb je voor rond de €950,- prima gitaren aan een Kauffmann's. Hij maakt soms meerdere gitaren per week en dan snap ik dat een hals wel behoorlijk tijdrovend is om zelf te bouwen. De nitro afwerking van zowel hals als body doet hij trouwens ook zelf.

Joost de Ruig
8 september 2016, 17:17
Nou moet ik zeggen dat ik van alles hoor over Kauffmann, zowel in goede als in slechte zin. Dus ik ga gewoon af op mijn eigen ervaring.
Gitaar is op zich prima waar voor 't geld. Wat ik wel jammer vind is dat je geen keuze hebt in halsprofiel. Zo is de hals wel wat forser dan ik zou willen. Bij een echte custom made verwacht ik wel dat je dat kan kiezen, maar daar betaal je dan ook weer hele andere prijzen voor. Zo'n Smitty bijvoorbeeld, die is ruim 2 x zo duur. Dan heb je bijvoorbeeld ook flamed maple en dat soort grappen.

Smitty, Gun, RebelRelic, e.d. beginnen rond de €2300,- en zonder koffer begint Kauffmann's bij €900,- , dus dat is inderdaad een ander categorie. Op Gun na, ken ik trouwens niemand in NL die zijn bruggen, neckplates, knobs, slagplaten etc zelf maakt. En nog zeer smaakvol ook. Eugen vind ik een kunstenaar met zijn hardware.

arjanb01
8 september 2016, 18:01
Ben je toevallig een vertegenwoordiger van Kauffmann, Joost? 😉
Het zijn zeker leuke stratjes. Maar ja, alleen maar in het westen te krijgen dus kan er geen checken in de buurt van Zwolle.
Ik ga Maybach eens checken, bij Souman. Schijnt een vd dealers te zijn.

Joost de Ruig
8 september 2016, 18:15
Ik ga Maybach eens checken, bij Souman. Schijnt een vd dealers te zijn.


Souman had vorige maand twee Maybach Lesters hangen. Een vond ik helemaal te gek, de andere was qua kleur gewoon niet mijn smaak.

En als je eens mijn Stratje wil testen ben je welkom hoor.

Tabula Rasa
8 september 2016, 18:35
Eugen (Gun) maakt geen strats voor zover ik weet. Strats zijn compleet ruk omdat de maatvoering zo verschrikkelijk veel verschilt onderling.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

arjanb01
8 september 2016, 18:41
Souman had vorige maand twee Maybach Lesters hangen. Een vond ik helemaal te gek, de andere was qua kleur gewoon niet mijn smaak.

En als je eens mijn Stratje wil testen ben je welkom hoor.

Vond je die sunburst met rosewood toets de beste? En wat was die andere kleur dan?
Ik zal het onthouden 👍

Joost de Ruig
8 september 2016, 19:00
Vond je die sunburst met rosewood toets de beste? En wat was die andere kleur dan?
Ik zal het onthouden ��

Er hing een Cherry Lane die ik minder mooi vond dan een andere burst die er hing. Maar dat ging dus om de kleur en niet om de kwaliteit. Jutter heeft nog even op die andere burst gespeeld, en was er wel van onder de indruk.

Ik kijk zojuist op hun website en zie er 8 Maybachs, waaronder 5 die op voorraad zouden zijn. Dat zou kunnen, maar er hingen er op zeker maar 2 aan de muur.

jutter
8 september 2016, 19:11
Ik denk dat ik vanavond maar eens voor een stratje ga kijken.......

Joost de Ruig
8 september 2016, 19:25
Ik denk dat ik vanavond maar eens voor een stratje ga kijken.......


We zijn erg benieuwd waarmee je thuiskomt Jut. Ik vond je laatste Classic Vibe best ok trouwens ;)

jutter
8 september 2016, 19:28
We zijn erg benieuwd waarmee je thuiskomt Jut. Ik vond je laatste Classic Vibe best ok trouwens ;)

Ja, daar heb ik spijt van. Maar wees niet getreurt, je weet straks niet wat je heurt!

Joost de Ruig
8 september 2016, 19:38
Ja, daar heb ik spijt van. Maar wees niet getreurt, je weet straks niet wat je heurt!

Ik ben benieuwd. Zelf zie ik een Affinity niet in de beurt komen van een CV, maar ik sta open voor verrassingen :D

jutter
8 september 2016, 19:40
Ik ben benieuwd. Zelf zie ik een Affinity niet in de beurt komen van een CV, maar ik sta open voor verrassingen :D

Nou, die Affinities zijn best steengoed hoor!

arjanb01
8 september 2016, 19:41
Ja, daar heb ik spijt van. Maar wees niet getreurt, je weet straks niet wat je heurt!

Ga je die Maybach sunburst nou voor m'n neus wegkapen, ouwe viespeuk?
Je bent verplicht bij me langs te komen in zwolle😉
Ik wil hem ook namelijk 🙈

jutter
8 september 2016, 20:01
Ga je die Maybach sunburst nou voor m'n neus wegkapen, ouwe viespeuk?
Je bent verplicht bij me langs te komen in zwolle��
Ik wil hem ook namelijk ��

Wie weet Arjan! :D

jutter
8 september 2016, 20:03
Ga je die Maybach sunburst nou voor m'n neus wegkapen, ouwe viespeuk?
Je bent verplicht bij me langs te komen in zwolle��
Ik wil hem ook namelijk ��

Er staat nog steeds dat je in Almelo woont Arjan....

jutter
8 september 2016, 20:05
Trouwens ik kijk wel uit om bij jou langs te komen met een Maybach. Strakswacht je mij op met één van je 'vage kennissen'.... :seriousf:

Joost de Ruig
8 september 2016, 20:10
Tipje van de sluier Jut? Please!

jutter
8 september 2016, 20:15
Het is rood en tikt niet....

arjanb01
8 september 2016, 20:25
Ik heb geen vage vrienden, Lex, alleen vage kennissen 😉
Maar ik zou inderdaad een moord doen voor een Maybach strat, for sure. En nee ik woon niet meer in Almelo, al bijna 2 jaar niet meer.

Da Vinci
8 september 2016, 20:50
Het is rood en tikt niet....

Dees int rood?
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160908/6d099e546af363a8c560d9b4a532d547.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

arjanb01
8 september 2016, 21:05
Die rooie Eric johnson strat ???
Gvd, wat geil! Al vind ik sperma wit ietsje mooier! Die werd ook op mp aangeboden.

Da Vinci
8 september 2016, 21:16
Zag ik ook. En dat ik blijkbaar toch nog wat te veel heb betaald 😳


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

tom1984
8 september 2016, 22:36
Zijn de EJ strats in de stijl van de vintage 50 maar dan met specifieke pickups? Ik weet dat hij vaak op een 54 speelt.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Joost de Ruig
8 september 2016, 23:31
Zijn de EJ strats in de stijl van de vintage 50 maar dan met specifieke pickups? Ik weet dat hij vaak op een 54 speelt.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Die EJ strats hebben nogal specifieke kenmerken die je zelden ziet. Zoals aflopende tunerpoles en het ontbreken van lak onder de brug. Het is een van de duurste signature Strats uit de reeks van Clapton, Guy, Beck, Gilmour etc.

telerocker
9 september 2016, 00:19
Zijn de EJ strats in de stijl van de vintage 50 maar dan met specifieke pickups? Ik weet dat hij vaak op een 54 speelt.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Ik heb even gekeken (wat jij ook had kunnen doen ;) ) en ook de 12 inch radius wijkt af van het vintageplaatje.

http://intl.fender.com/en-NL/series/artist/eric-johnson-stratocaster-maple-fingerboard-2-color-sunburst/

Da Vinci
9 september 2016, 08:55
Precies. Hij wilde het geluid van zijn '54 benaderen maar wel met een aantal moderne tintjes zoals 12" neck. Verder heeft hij gekozen staggerd tuners en zijn er custom Eric Johnson pickups ontwikkeld waarbij de tone pot niet op het middelste element zit maar juist op het brugelement. Een goede mod mi., want ik gebruik het vaak om er net wat scherpte af te halen. Verder vrij vintage in de zin van soft V neck, nitro gelakt, vintage spaced tremolo.

jutter
9 september 2016, 09:39
Jongens, wat een speculaties: zo heb ik geen nieuws meer te vertellen!Ik heb een rode Squier gekocht, gewoon voor erbij. Klinkt goed, speelt erg lekker en speelt alle EJ's eruit!
Ik blij!

Foto:


http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Allerlei/DSCF0237_zps8z022zve.jpg

arjanb01
9 september 2016, 10:10
Ach.... Ik had gedacht dat je die rode EJ gekocht had....
Die Squier zal wel weer verhandeld worden 🙈

apekop
9 september 2016, 10:15
Jongens, wat een speculaties: zo heb ik geen nieuws meer te vertellen!Ik heb een rode Squier gekocht, gewoon voor erbij. Klinkt goed, speelt erg lekker en speelt alle EJ's eruit!
Ik blij!


Mooie strat! wat voor Squier is het precies? en wat vind je er zoveel beter aan dan een EJ strat? of is het een grapje?

Is die pook niet erg lang en recht trouwens? lijkt zo op de foto tenminste.....

Da Vinci
9 september 2016, 10:19
Wel grappig dat die rode EJ van Marktplaats is nu ;)

telerocker
9 september 2016, 10:25
Elke Squier speelt de EJ eruit. Dat is toch algemeen bekend.

Da Vinci
9 september 2016, 10:49
Dat heb je denk ik verkeerd begrepen; EJ speelt iedereen eruit op een Squier ;)

telerocker
9 september 2016, 10:55
Of Jutter speelt alle EJ's eruit op een Squier. :strat:

raabje
9 september 2016, 11:55
Edit: hele goeie grap dan...

jutter
9 september 2016, 12:26
Voor een ieder die het wel leuk vind, een EJ Strat! Voor deze Artist specs zal ik je niet lastig vallen. Voor een ieder die hier wel in is geïnteresseert, hier een linkje met alle specs: http://intl.fender.com/en-NL/series/artist/eric-johnson-stratocaster-maple-fingerboard-2-color-sunburst/

Ik moet zeggen dat deze toch wel errug lekker klinkt en speelt!

Voilà:

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Eric%20Johnson%20Stratocaster/IMG_20160909_120101_zpsnvywie52.jpg

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Eric%20Johnson%20Stratocaster/IMG_20160909_115529_zpsywtofsyv.jpg

Pepe
9 september 2016, 12:42
Maar je Chinese Squier speelt hem er uit?

jutter
9 september 2016, 12:48
Maar je Chinese Squier speelt hem er uit?

Was een geintje Pepe! Ik heb helemaal geen Squier :D

Pepe
9 september 2016, 12:58
Dammed jutter! IK maak hier de geintjes die anderen serieus nemen!

tom1984
9 september 2016, 13:03
Holy #@**# 😮. Mooie gitaar! Was je naar eentje op zoek, of heb je hem gekocht omdat hij voorbij rolde op mp?

Ik ben zo stikjaloers dat jullie weten welke gitaar te kopen 😝.

Ik verplicht mezelf nog even de wachten met een aankoop om zeker te zijn en meer research te doen naar wat ik echt wil.

Dan koop ke iets en wil je waarschijnlijk toch weer een andere lolz.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Da Vinci
9 september 2016, 13:13
Ook wel gaaf toch hoor, zo'n rode....

Geef ff een gil als je 'm eruit doet ;-)

Misschien switch ik wel naar rood, kan Arjan mijn spermawitte overnemen.

jutter
9 september 2016, 14:55
Ook wel gaaf toch hoor, zo'n rode....

Geef ff een gil als je 'm eruit doet ;-)

Misschien switch ik wel naar rood, kan Arjan mijn spermawitte overnemen.

Heeft die van jou ook een birdseye neck? Ik weet namelijk niet of elke EJ dat heeft.

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Eric%20Johnson%20Stratocaster/IMG_20160909_131307_zps4cvggcba.jpg

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Eric%20Johnson%20Stratocaster/IMG_20160909_131312_zpsdlofc9gn.jpg

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Eric%20Johnson%20Stratocaster/IMG_20160909_131244_zpst2xhyawu.jpg

Stoffel43
9 september 2016, 15:21
Voor een ieder die het wel leuk vind, een EJ Strat! Voor deze Artist specs zal ik je niet lastig vallen. Voor een ieder die hier wel in is geïnteresseert, hier een linkje met alle specs: http://intl.fender.com/en-NL/series/artist/eric-johnson-stratocaster-maple-fingerboard-2-color-sunburst/

Ik moet zeggen dat deze toch wel errug lekker klinkt en speelt!

Voilà:

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Eric%20Johnson%20Stratocaster/IMG_20160909_120101_zpsnvywie52.jpg

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Eric%20Johnson%20Stratocaster/IMG_20160909_115529_zpsywtofsyv.jpg

Ghehehe 😝... De specs ken ik niet van buiten, maar ik weet dat dit 'n zalig werkpaardje is. Heb nl precies dezelfde, ook in CAR. Wel heel gevoelig voor beschadigingen, die body.

Joost de Ruig
9 september 2016, 15:24
Mooie Strat Jutter, ik hoop dat deze langer dan gemiddeld in je huis woont. Gefeliciteerd!

Op die onderste foto zie je trouwens goed de aflopende tunerpoles.

Stoffel43
9 september 2016, 15:40
Sluit me hier bij aan, congratz!
Die aflopende tunerpoles waren me eigenlijk zelfs nooit opgevallen.
Hetgeen me wel direct opviel toen ik 'm kocht (ging eigenlijk voor 'n hotrod of RI) waren de goed klinkende PU's. Alle andere (incl deze van de HR) klonken zo 'iel' tegen deze van de EJ. Keuze was snel gemaakt!

jutter
9 september 2016, 16:02
Sluit me hier bij aan, congratz!
Die aflopende tunerpoles waren me eigenlijk zelfs nooit opgevallen.
Hetgeen me wel direct opviel toen ik 'm kocht (ging eigenlijk voor 'n hotrod of RI) waren de goed klinkende PU's. Alle andere (incl deze van de HR) klonken zo 'iel' tegen deze van de EJ. Keuze was snel gemaakt!

Deze EJ's zijn inderdaad vol en rond van toon! De HotRod heb ik ook gehad en de '57RI ook en vind de EJ lekkerder klinken!

arjanb01
9 september 2016, 16:08
Wat een heerlijke strat, ik was ff bang dat het een squiert was🙈
Gefeliciteerd en nu flink de stukken nitro uit die body spelen 💪

jutter
9 september 2016, 16:10
Wat een heerlijke strat, ik was ff bang dat het een squiert was��
Gefeliciteerd en nu flink de stukken nitro uit die body spelen ��

Dank je Arjan! Dat ga ik zeker doen!

jutter
9 september 2016, 16:11
Mooie Strat Jutter, ik hoop dat deze langer dan gemiddeld in je huis woont. Gefeliciteerd!

Op die onderste foto zie je trouwens goed de aflopende tunerpoles.

Als hij zich gedraagt en blijft doen wat ik wil zou hij mogelijk wel wat langer mogen blijven.

Da Vinci
9 september 2016, 16:25
Heeft die van jou ook een birdseye neck? Ik weet namelijk niet of elke EJ dat heeft.


Volgens mij niet. Heb jij weer... ;)

telerocker
9 september 2016, 16:37
Prachtige EJ. Ik vermoed dat hij elke Squier eruit speelt. :strat:

Shredder Mike
10 september 2016, 14:52
Gefeliciteerd, man. Een beauty, want ik val op rood (als je je dat nog kan herinneren ...)

tom1984
10 september 2016, 16:50
Ik heb voor mijn cp 60 maar een little 59 besteld. Als dat werkt, kan ik mijn HH tele nog gebruiken als les paul substituut en moet ik maar een hele nette vintage op de kop zien te tikken als mijn strat. Wat we in de band spelen is niet helemaal echt mijn stijl. De 2 gitaren die ik nu heb moeten dan gewoon functioneel zijn, en om mijn eigen Srv, Hendrix, Mayer, Knopfler, Gilmour, ..... te spelen zou ik dan een echte dikke vintage strat willen kopen. Als het maar minstens een 9,5 radius is. Misschien een EJ testen mja who knows.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Shredder Mike
10 september 2016, 18:42
Little '59 voor in de hals of in de brug ?

tom1984
10 september 2016, 18:45
In de brug. Ik heb wat extra guns en roses ac dc nodig.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

jutter
10 september 2016, 19:49
Gefeliciteerd, man. Een beauty, want ik val op rood (als je je dat nog kan herinneren ...)

O ja, zeker kan ik me dat herinneren! Weet je nog dat ik ook val op rood? :D

jutter
10 september 2016, 19:51
Ik heb voor mijn cp 60 maar een little 59 besteld. Als dat werkt, kan ik mijn HH tele nog gebruiken als les paul substituut en moet ik maar een hele nette vintage op de kop zien te tikken als mijn strat. Wat we in de band spelen is niet helemaal echt mijn stijl. De 2 gitaren die ik nu heb moeten dan gewoon functioneel zijn, en om mijn eigen Srv, Hendrix, Mayer, Knopfler, Gilmour, ..... te spelen zou ik dan een echte dikke vintage strat willen kopen. Als het maar minstens een 9,5 radius is. Misschien een EJ testen mja who knows.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Als die nou niet bevalt, dan heb ik nog wel een nieuwe DiMarzio DP189 Tone Zone S voor je liggen.

D3nnis
10 september 2016, 19:54
En ik nog wel een dimarzio dp218 sc sized superdistortion 😀

jutter
10 september 2016, 19:59
Da's nix! :D

D3nnis
10 september 2016, 20:02
Voor tom1984 inderdaad niet, denk ik,maar vind hem zelf niet onaardig.

Lacoste
10 september 2016, 21:30
http://i68.tinypic.com/2mcazx3.jpg

Joost de Ruig
10 september 2016, 21:43
Mooi en gelukkig geen gouden hardware.

Da Vinci
11 september 2016, 08:18
Als die nou niet bevalt, dan heb ik nog wel een nieuwe DiMarzio DP189 Tone Zone S voor je liggen.

Welke kleur?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk