PDA

View Full Version : Bevestiging baffle



Quink
30 augustus 2006, 14:55
Stel, ik vervang de baffle van mijn '79 Deluxe Reverb. Voor zover ik begrepen heb zit het speakerdoek vast op de baffle met klittenband. Dit gaat er dus relatief makkelijk af. De oorspronkelijke baffle wegzagen (op 2 (?) centimeter aan de zijkanten na) moet ook wel lukken.

Maar hoe bevestig je de nieuwe baffle? Als je het speakerdoek rechtstreeks op de nieuwe baffle vastniet (aan de zijkanten) kun je de baffle niet meer vastschroeven, althans niet zonder het speakerdoek te beschadigen. Als je eerst de nieuwe baffle vastschroeft kun je het speakerdoek niet meer netjes om de baffle heen krijgen.

Dus hoe bevestig je dat ding dan het beste?

jacky
30 augustus 2006, 19:56
doek om het baffle en schroeven door de zijlatjes aan de achter kant als je aan de achterkant door het doek schroeft heeft dat verder geen consequenties voor het doek

Suc7

Quink
30 augustus 2006, 20:31
Jacky & Nico, bedankt voor de reacties. Om de baffle vanuit de kast vast te schroeven (met korte schroefjes :) ) kan iid, maar zit de baffle dan wel stevig genoeg vast? Als je door de baffle in de overgebleven oude baffle schroeft heb je iets meer houvast, voor mijn gevoel.

Quink
30 augustus 2006, 23:22
Ok, thanks Nico. Ga het proberen. En anders wordt het gewoon uithuilen en opnieuw beginnen. :D