PDA

View Full Version : Black sabbath-sound



Den_Echte_Jef
30 augustus 2006, 13:39
Ja,

Welke instellingen zet je voor het black sabbath-sound,
Treble ...
Middle ...
bass ...
Gain ...
that kind of shit

Morpheus
30 augustus 2006, 13:59
wat is dit voor kul. gast denk eens na. tone zit in je vingers!!! welke black sabbath sound? die van heaven and hell? of van de plaat black sabbath?

met de settings waar IK de BS sound haal, haal jij wellicht een milde bluesrock sound.

en dan nog! welke amp heb je? jcm800? jcm2000? laney GH100? Mesa triple recto? of zo'n transistorzuigbak?

je topic slaat echt nergens op.

Tho
30 augustus 2006, 14:16
ho eens.. kommop morpheus, je weet wat die knul bedoelt.
Jef het is inderdaad een beetje loos, morpeus heeft wel gelijk, want als jij je settings goed heb staan ben je nog geen Tony Iommi.

Solidkick
30 augustus 2006, 14:29
tone zit in je vingers!!!

In het geval van Iommi in het ontbreken van een deel daarvan....

DaveItUp
30 augustus 2006, 14:49
Iommi's tone is nogal veranderd in de loop der jaren. Tussen Black Sabbath en Vol 4 zit een wereld van verschil. Om nog maar te zwijgen over de latere platen met Dio.

Non master buizenbak. Liefst een Laney Supergroup, maar dat zal er wel niet inzitten. Elke britse amp will do als hij maar hard staat. Gitaar met humbuckers of p-90's(vind ik persoonlijk erg goed werken). Rangemaster achtige boost ervoor alleen dan 1 die alle frequencies boost.

Het is geen moeilijke sound, echter Iommi klinkt als Iommi door zijn manier van spelen/stijl.

Morpheus
30 augustus 2006, 15:22
Iommi's tone is nogal veranderd in de loop der jaren. Tussen Black Sabbath en Vol 4 zit een wereld van verschil. Om nog maar te zwijgen over de latere platen met Dio.

Non master buizenbak. Liefst een Laney Supergroup, maar dat zal er wel niet inzitten. Elke britse amp will do als hij maar hard staat. Gitaar met humbuckers of p-90's(vind ik persoonlijk erg goed werken). Rangemaster achtige boost ervoor alleen dan 1 die alle frequencies boost.

Het is geen moeilijke sound, echter Iommi klinkt als Iommi door zijn manier van spelen/stijl.

agreed.

maar waarom wil je een bs sound hebben? klink toch lekker als jezelf. en als je een b.s. nummer covert, doe dat dan met je eigen sound, en als dat bij toeval in de buurt komt van de echt iommisound, mooi meegenomen. klink als jezelf. dat is het grootste en mooiste dat er ooit kan zijn in het gitaarspelen.

strat58
30 augustus 2006, 15:47
Hmm stemde Black Sabbath niet in D omdat dat zo zwaar klonk ?
Peace Strat58

DaveItUp
30 augustus 2006, 15:50
D en C# op de latere platen, maar Black Sabbath en Paranoid zijn in E.

E-J
30 augustus 2006, 15:53
Kom op, dit forum is niet bedoeld om kritiek op iemand te geven, maar om elkaar te helpen :)

Ik heb weinig verstand van 'het' Black Sabbath geluid, maar met een (oudere) Britse buizenversterker met eventueel een boostertje erbij kom je volgens mij een heel eind. En niet teveel gain gebruiken...met dezelfde treble/bass/mid instellingen als Tony kom je er niet...je kunt beter kijken wat je zelf lekker vindt en uiteindelijk kom je wel bij JOUW geluid!

DaveItUp
30 augustus 2006, 16:01
Een oude britse bak heeft voor hedendaagse begrippen nooit teveel gain lijkt me. That being said. Iommi had niet weinig gain voor die tijd.

In de 80's overigens bakken gain, maar dat hoorde he :)

Solidkick
30 augustus 2006, 17:05
Hmm stemde Black Sabbath niet in D omdat dat zo zwaar klonk ?


Hij stemde z'n axe lager om minder pijn in z'n (afgesneden) vingers te hebben.
Dat het zwaar klonk was in eerste instantie bijzaak.

Johnny V
30 augustus 2006, 18:05
Hij stemde z'n axe lager om minder pijn in z'n (afgesneden) vingers te hebben.
Dat het zwaar klonk was in eerste instantie bijzaak.


Hoe speel je ingodsnaam gitaar als je vingers zijn afgesneden? :chicken:

MaxR
30 augustus 2006, 18:11
hij zette er kapjes op en tapete het in.

MarkS
30 augustus 2006, 21:27
wat is dit voor kul. gast denk eens na. tone zit in je vingers!!! welke black sabbath sound? die van heaven and hell? of van de plaat black sabbath?

met de settings waar IK de BS sound haal, haal jij wellicht een milde bluesrock sound.

en dan nog! welke amp heb je? jcm800? jcm2000? laney GH100? Mesa triple recto? of zo'n transistorzuigbak?

je topic slaat echt nergens op.

Calm down en goed lezen. Hij heeft een Fender G-Dec...

onze_jef
31 augustus 2006, 15:14
...

hahaha, "Den_Echte"

Heb je daar een bewijsje van?


Omtrent die instellingen: alles op 11 :rockon:

AART
31 augustus 2006, 16:14
wat is dit voor kul. gast denk eens na. tone zit in je vingers!!! welke black sabbath sound? die van heaven and hell? of van de plaat black sabbath?

met de settings waar IK de BS sound haal, haal jij wellicht een milde bluesrock sound.

en dan nog! welke amp heb je? jcm800? jcm2000? laney GH100? Mesa triple recto? of zo'n transistorzuigbak?

je topic slaat echt nergens op.


Als jij gain, treble, middle en bass uit je vingers haalt vind ik je heel knap.

Het maakt vooral uit wat voor amp je hebt(naast dat je uberhaupt moet kunne gitaar spelen).

hidde630
31 augustus 2006, 16:22
Zet deze bak helemaal op 10 en alle knoppen mid, bas, treble, pres op 12 uur en speel de paranoid riff...kan niks misgaan!

http://dump.standbyon.com/LC/floyd1.jpg