PDA

View Full Version : Nieuw!=Help!



Patricksl
30 augustus 2006, 12:55
Hallo allen...

Ik ben helemaal vers van de pers en vol met vragen:)

Ik zit nu al een uurtje te lezen in het forum om wat wijzer te worden, maar het lukt me niet helemaal.(kan ook doordat ik blonT ben hoor)

Maar ik heb 20 jaar geleden is gitaarlessen gehad en heb nu de knoop door gehakt om weer een start te maken met spelen. Ik weet er echt niets meer van en dat geeft gelijk al problemen. Ik dacht ik ga een goedkoop starters setje kopen en is kijken wat lukt en wat niet. Nu heb ik veel gelezen over waar je mee moet beginnen. Ik had zelf een spaanse (stalen snaren) in gedachten maar daar verschillen de meningen ook over begreep ik. Nu is mijn vraag meer, wie weet, omgeving Rotterdam, een beetje een betrouwbare zaak waarin mensen mij een klein beetje tekst en uitleg kunnen geven en waar ik voor een redelijke prijs een beginners gitaar kan kopen.... Mocht dat nu lukken dat is de eerste stap gezet en dan komen de rest van de vragen vanzelf:) Ik hoor het graag.....

Patrick

Flipkoos
30 augustus 2006, 15:07
eeehm...Peter Verspuy?

http://www.peterverspuy.nl/xx/images/00047.gif

Peter Verspuy Muziekinstrumenten
Pascalweg 157 - 159
3076 JN Rotterdam Zuid/
Lombardijen
Tel.: 010 - 432 33 88
Fax: 010 - 419 75 25

Patricksl
30 augustus 2006, 15:11
Hallo,

Ja, die had ik ook gevonden.Ik heb wel wat zaken gezien in R'dam en omgeving maar ik wist niet of er iemand goede ervaringen had mbt sommige zaken... Zodoende....

Maar bedankt in iedergeval...

LaurentB
30 augustus 2006, 20:20
Ehm, even voor de naamsbepaling:

Je hebt spaanse/klassieke gitaren en die hebben nylon snaren, en je hebt staalsnarige gitaren die men gewoon akoestische gitaren noemt, of ook wel country/western gitaar.
Dan weet je waar je naar moet vragen in de winkel.

Succes en veel plezier met uitzoeken!

Jack#79
30 augustus 2006, 20:27
Hoi,

Even over wat voor een gitaar je zou moeten nemen is afhankelijk van wat je wilt gaan spelen. Ik ben begonnen op een spaanse en had daar vrij vlot spijt van, omdat de nummers die ik graag speel over het algemeen op een westerngitaar worden gespeeld. Dus daar moet je eevn opletten.

Succes ermee!!!

Groeten

arjan meerhof
30 augustus 2006, 22:11
Vox humana in vlaardingen, ook een goeie tent, zij bouwen ook zelf gitaren en weten er zodoende erg veel van

Satriani
31 augustus 2006, 00:32
Peter verspuy is kut...veels te duur en qua gitaren hebben ze vrijwel geen kennis in huis.
Feedback is voor akoustische gitaren ook niet alles.

Ik zou is gaan kijken bij pro music store, daar heb ik zelf ervaring mee en ik vind deze winkel als je echt een beetje advies wilt hebben wat betreft akk gitaren en een redelijke prijs beter als verspuy en feedback.

Vox Humana schijnt ook een goede zaak te zijn..

piezo
31 augustus 2006, 10:27
Ik ken al die zaken al 20 jaar (Pro-music is nog niet zo oud natuurlijk) en ik zou eerlijk niet kunnen zeggen, dat de ene altijd beter is dan de andere. Je bent vooràl afhankelijk van wèlke verkoper je daar treft. Zaterdaghulpjes (bij Feedback wel eens) en "gestudeerde" verkopers (Verspuy, ajakkes) moet je zowiezo meteen wegwuiven. Zelfs al hèbben ze verstand van zaken, ze móeten altijd zo verschrikkelijk.

En het is altijd verstandig een onbevooroordeelde en ervaren medegitarist mee te nemen, die er in ieder geval is om jóu te helpen.
@ Patricksl: Als je niet zo iemand weet, wil ik je wel helpen: ik woon in Rotterdam, dus het is een kleine moeite. Stuur me dan maar even een Persoonlijk Bericht met je telefoonnummer.

bert k
31 augustus 2006, 10:38
Verspuij valt best wel mee, er werkt tegenwoordeg een ex werknemer van Hakkert op de gitarenafdeling, die is best relaxed. Prijzen zijn niet spectaculair, naar beide kanten.

Feedback heeft de meeste keus, maar is een soort supermarkt.

Pro Music store is een vriendelijk winkeltje, maar met een klein assortiment.

Je hebt ook nog Key Music, pas nieuw en vrij groot. Nog niet echt veel ervaring mee.

Vox Humana in Vlaardingen is een aanrader. Mensen van (zeer) weinig woorden, moet je tegen kunnen.

piezo
31 augustus 2006, 11:29
- Bij Verspuy is Jeffrey (ex-Hakkert) de ontspannen verkoper. Maar bij Verspuy mogen verkopers volgens mij zèlf geen prijsafspraken maken en moet de klant zelf de deskundigheid (ook qua prijsstelling) meenemen om niet het risico te lopen genept te worden.
- Bij Feedback kun je het best Richard of Patrick hebben. En ga op een rustige dag. Je leest op het forum wel eens klachten dat de telefoon er zo slecht opgenomen wordt, maar dat is ook omdat de verkopers meer aandacht aan de klant geven dan menigeen denkt.
- Bij Pro-music MOET je Erwin hebben (op woensdag altijd afwezig): zeer ontspannen, (akoestische gitaar-)deskundig, eerlijk en klantvriendelijk.
- Keymusic: hmm, ik weet niet wat ik daar nou van moet vinden. Mijn gevoel zegt dat je daar als beginner beter niet alléén heen kunt gaan. Nèt of ze er niet echt àchter staan, als je me voelt.
- Bij VoxHumana hebben ze zeker deskundigheid in huis, maar niet iedereen heeft het, of blijkt in staat te kunnen luisteren naar wat de klant nu eigenlijk wil.
- Hakkert hàd altijd een goede voorraad akoestische gitaren, maar verkopen sinds de doorstart op het nieuwe adres ook veel baggerspul (Stagg) en BlaBla. En ze waren en zijn qua prijs wat aan de dure kant, zonder dat je er iets substantieels af kunt praten. (Èn ik moet nog maar zien dat ze het gaan redden, met die locatie en dat beleid. Kan van belang zijn voor eventuele garantie. Ik heb al eens iets zelf moeten repareren omdat ze toen failliet waren)
- Onbeduidende zaakjes, Marskramer, Correct e.d. slaan we maar liever over, evenals pianoverkopers die er wat Stagg rommel bij doen.

kornelius
31 augustus 2006, 22:21
hallo dan piezo,
jij kan binnenkort de lonely planet voor gitaarwinkels schrijven :)

Patricksl
2 september 2006, 08:37
Hallo,

Nou, wat ik al verwachte.Het word er niet makkelijker op :)
Maar ik ben wel wat wijzer geworden, alleen iedereen heeft zo zijn mening over zaken en dat is begrijpelijk.Piezo, bedankt voor het aanbod en ik hou het zeker in mijn achterhoofd.
Ik heb verder veel op het net zitten zoeken en ben wel wat wijzer geworden.Ik ga nog een weekje op vakantie, volgende week en daarna ga ik de knoop doorhakken.

Iedereen in ieder geval bedankt voor de moeite... En ik laat het nog weten wat en waar het geworden is....

Patrick

Patricksl
2 september 2006, 15:16
Vox humana in vlaardingen, ook een goeie tent, zij bouwen ook zelf gitaren en weten er zodoende erg veel van

Ik zat op internet op hun site te kijken,maar zag dat onder het kopje Akoestische gitaren er geen enkele uitkomt??????????