PDA

View Full Version : Dean Evo XM, is daar wat van te maken?



Reel Big Fish
30 augustus 2006, 13:05
Hallo,

bij feedback hebben ze voor €99 een Dean Evo XM staan. Mooi gitaartje vind ik zelf, maar voor die prijs kunnen de elementen nóóit tippen aan mn Epiphone Les Paul standard.

Ik wil daarom aan jullie vragen; is het mogelijk er elementen in te proppen die dat wel kunnen of liever nog beter zijn dan mn Epi? Ik ben niet zo'n bouwer, dus dat ga ik laten doen. Hoeveel zou ik dan met dat grapje kwijt zijn? Is dat rendabel of kan ik dan beter voor een duurdere Dean (79 bijv) gaan?

Alvast bedankt!

Tho
30 augustus 2006, 13:09
Tuurlijk kan dat.
Zoek gewoon uit welke je erin wilt hebben, bestel ze, ga er mee naar een gitaarwinkel en laat ze er in zetten! Hoe veel de elementen kosten verschilt per merk/type.
Zelf zou ik voor een relatief veel duurdere gitaar gaan, maar dat is persoonlijk.

Reel Big Fish
30 augustus 2006, 13:13
Ik ga er eerst op scheuren, om te kijken hoe de gitaar in de hand ligt en hoe het fretboard me bevalt... Maar ik ben niet zo into elementen.

Ik wil een warme sound (mooi op clean dus), maar ik wil er ook mee kunnen scheuren (hardrock/metal). Aanraders?

Tho
30 augustus 2006, 13:17
Ik ben ook geen elementenallesweter, maar SeymourDuncan JB schijnen wel goed en veelzijdig te zijn. Maar probeer inderdaad in de winkel even of de originele elementen je bevallen :)

gerrekat
30 augustus 2006, 14:00
Ik denk dat de stock DEAN PU's niet eens zoveel slecter dan generieke Epiphone PU's. maar probeer eens een mooie DiMarzio Super Distortion!

Reel Big Fish
30 augustus 2006, 14:02
Prijzen? Waar kan ik die kopen?

Tho
30 augustus 2006, 14:14
elke zaak kan die dingen bestellen

interessander
30 augustus 2006, 14:20
Er er staat een evolution op MP voor € 45, die kan ik je aanraden, ik heb hem in mn dean flying V.
Zulke elementen raak je altijd wel weer voor een dergelijke prijs kwijt als ze je niet bevallen.

(advertentie niet van mij)

(edit: superdistortion uit mn post bleek een singlecoil, had ik niet gezien)

DarknessAwaits
30 augustus 2006, 15:30
Let wel op de stringspacing bij tweedehands (en ook bij nieuwe) elementen. Als je een vaste brug hebt zul je waarschijnlijk een normale spacing nodig hebben, heb je een trem dan waarschijnlijk f-spacing (ook wel trembuckers genoemd door Seymour Duncan).

Het is niet van heel veel invloed op je geluid, maar het scheelt wel iets als je de juiste spacing hebt.

En ik denk dat je (evt. met hulp van het forum) ook zelf best de elementen erin kunt zetten. Bij Musik Produktiv zijn er een behoorlijk aantal goedkope Seymour Duncans te vinden; zo rond de 68 euro per stuk.

succes!

levi
1 september 2006, 19:01
Ik heb zelf ook een dean evo ik vind het wel een lkkr gitaartje.Ik speel vooral blues maar je kan er ook lekker op scheuren maar dan moet je wel een effecten pendaal hebben of distorsion op je box het is ook eigenlijk een rock/ metal gitaar.