PDA

View Full Version : Kirk Hammet???



trinity
2 december 2002, 16:01
Ik zie hier allerlei fans van Kirk, maar waarom? Ok, hij is niet een van de traagste,maar kom op. Bijna alles in e-mineur,voorgekauwde riffjes,totaal geen vernieuwende dingen,maatwisselingen zijn zwaar geforceerd...leg mij uit wat deze man heeft!
Luister eens naar Zappa, Rothery...Als je dan toch van snelheid houdt naar Petrucci...dat zijn gitaristen

Neals
2 december 2002, 17:12
veel riffjes zijn jatwerk van megadeth, maar meneer hetfield heeft gewoon meer als gitarist zijnde. als ik denk aan metallica zie ik als eerste hetfield voor me. kirk valt toch wel wat in zijn schaduw

Thomasvv
2 december 2002, 17:51
En als je ook nog verder op het forum kijkt, zie je dat er al veel topics zijn over zulke dingen... Leuke discussies, maar om daar steeds weer een nieuw topic voor op te starten..

Of ben ik nu een zeikert?

Lacrimosa
2 december 2002, 19:07
Ik vind Kirk saai, Petrucci en Romeo zij veel lijper :wink:!!

Kris Haex
3 december 2002, 17:35
Volgens mij speelt geen van jullie even goed als Kirk Hammett, eigenlijk moesten al die grote gitaristen ons ook maar eens beoordelen moest dat mogelijk zijn.

Watti
4 december 2002, 08:46
Zo is het!

Negative K3 fan
4 december 2002, 12:10
ik vind sommig spul van hammet wel goed zoals bijvoorbeeld het one intro, het standaard maar toch mooie nothing else matters solootje, de unforgiven solo natuurlijk en nog wat ander spul.

Anders Destium
4 december 2002, 14:21
Ik zal het even over een andere boeg gooien: ZEGT HET JE MISSCHIEN IETS DAT DIT DE LEADGITARIST IS VAN 1 VAN DE MEEST SUCCESVOLLE METALBANDS OOIT?!?!?!?

Als iemand je favoriete muziek mede heeft geschreven, is het niet zo moeilijk om dit dan een goede muzikant te vinden, toch?

Ik denk dat veel mensen hier maar wat graag in zijn schoenen zouden staan :wink: Ik ben wel met je eens dat ik weleens betere gitaristen heb gehoord, maar ik vind bijvoorbeeld dat Marty Friedman muzikaal een stap terug heeft gedaan toen hij bij Megadeth kwam...

klaasgroen
4 december 2002, 17:53
Ik vind Kirk z'n solos echt wel vet. het maakt niet zo zeer uit hoe melodisch het dan wel niet is, maar gewoon hoe vet het klinkt... en dat doen de solos van kirk echt wel! vooral in one, master of puppets, call of ktulu, battery, sanitarium, orion, fuel, enter sandman, pfff ik kan nog wel even doorgaan zo; wherever i may roam, am i evil, ride the lightning, no leaf clover, fade to black, sad but true.... ik kan nog wel tijden doorgaan, in zowat alle nummers van metallica zit wel een vette solo

schaap
5 december 2002, 10:55
ik vind toch wel dat kirk een goede gitarist is, oke zn soleerwerk is niet zo goed als men zegt, maar het klinkt toch wel leuk. En het duurt wel ff voordat je het kan spelen

dirkw83
12 december 2002, 01:06
Op 2002-12-04 17:53, schreef klaasgroen:
Ik vind Kirk z'n solos echt wel vet. het maakt niet zo zeer uit hoe melodisch het dan wel niet is, maar gewoon hoe vet het klinkt... en dat doen de solos van kirk echt wel! vooral in one, master of puppets, call of ktulu, battery, sanitarium, orion, fuel, enter sandman, pfff ik kan nog wel even doorgaan zo; wherever i may roam, am i evil, ride the lightning, no leaf clover, fade to black, sad but true.... ik kan nog wel tijden doorgaan, in zowat alle nummers van metallica zit wel een vette solo


tja, daar heb ik weinig aan toe te voegen. Vet klinkt het zeker, wat je er ook verder van vindt.

Henri_Ibanez
12 december 2002, 22:01
Als Kirk Hammett er niet was geweest, waren er nu veel bekende gitaristen die anders zouden spelen dan ze nu doen. Hammett was wel een van de eerste die zo'n heavy solo-stijl had. En ik weet zeker dat bijv. Petrucci ook wel door Hammett is beinvloed.
En ik vind Hammett nog altijd veel beter. Metallica is echt muziek waar elk nummer een echt thema/sfeer heeft. Bij DT is het gewoon nummers zo vol mogelijk duwen met alleen maar techniek. En hoe ze d'r op 't podium bijstaan, geen sfeer. Ik vind dat DT muziek is die alleen maar voor muzikanten leuk is.

the joshua tree
22 december 2002, 19:48
Wat is er mis met Kirk?
Kom op man, luister toch s goed.
Bijvoorbeeld naar Master of Puppets, als het je muziek niet is oke, maar kom op ga niet lopen zeiken op iemand die DAT kan.

Mensen, straks gaan we ook nog commentaar geven op Vai, Hendrix en Satriani!

Kris Haex
22 december 2002, 22:01
Volkomen mee EENS! Er zit hier niemand op het forum die zo goed is als Kirk!

FragDaddy
24 december 2002, 22:28
Volkomen mee EENS! Er zit hier niemand op het forum die zo goed is als Kirk!


en dan nog? denk je dat Kirk ermee zit als er mensen beter zijn of als mensen hem afkraken als gitarist...

die vent is een van de bekendste -nog levende- gitaristen, is lid van een superbekende band en verdient geld als water.. en daarbij kan hij ook nog eens een beetje de hele dag op zijn gitaar pingelen als 'werk'.

als hij dit soort threads zou lezen, zou hij zich helemaal verrot lachen waarschijnlijk.

Kitaarhiero
24 december 2002, 23:29
Kirk Hammet is een Politicus.

Kris Haex
25 december 2002, 01:04
Dat zou ook nog eens kunnen!

Harry
27 december 2002, 09:55
en de meeste politici stinken, dus dat zegt wel wat over Krik

Bigfoot414
9 februari 2003, 01:56
Jullie moeten niet zeiken, want Kurk is wel goed, anders zou m'tallica niet zo rijk zijn geworden

trinity
10 februari 2003, 15:42
Kirk is niet goed, Kirk is een uitgekauwde standaard replicator zonder ook maar een greintje fantasie. En dat gelul over je moet hetzelf maar kunnen; Ik geloof dat zo ongeveer iedere metalgitarist een hele partij kirknummertjes kan spelen, inclusief Masters ja. Kirk zuigt!!!

Unreal
10 februari 2003, 15:56
>ik zeg niks<

Er wordt hier helemáál niet geflamed of zo.. Nee hoor... >ik zeg niks<

BLOK182
10 februari 2003, 17:27
Op 2003-02-10 15:42, schreef trinity:
Kirk is niet goed, Kirk is een uitgekauwde standaard replicator zonder ook maar een greintje fantasie. En dat gelul over je moet hetzelf maar kunnen; Ik geloof dat zo ongeveer iedere metalgitarist een hele partij kirknummertjes kan spelen, inclusief Masters ja. Kirk zuigt!!!

Hij kan ze wel spelen, maar kan hij ze ook verzinnen???

Kris Haex
10 februari 2003, 22:09
Kirk is wel goed man!

Butcher
10 februari 2003, 23:31
Op 2002-12-04 12:10, schreef Negative K3 fan:
ik vind sommig spul van hammet wel goed zoals bijvoorbeeld het one intro, het standaard maar toch mooie nothing else matters solootje, de unforgiven solo natuurlijk en nog wat ander spul.


James Hetfield speelt de solo in Nothing Else Matters.

schaap
11 februari 2003, 10:35
Op 2003-02-10 15:42, schreef trinity:
Kirk is niet goed, Kirk is een uitgekauwde standaard replicator zonder ook maar een greintje fantasie. En dat gelul over je moet hetzelf maar kunnen; Ik geloof dat zo ongeveer iedere metalgitarist een hele partij kirknummertjes kan spelen, inclusief Masters ja. Kirk zuigt!!!

bullshit, niet kirk lopen dissen want volgens mij heb je zelf ook ooit metalica geleerd te spelen, en lets face it, hij heeft jouw ook vermoedelijk wel beinvloed dan. Oke, zn soleerwerk is niet echt vernieuwend en altijd origineel. Maar kirk is wel een ontzettend invloedrijke gitarist geweest, hij heeft echt zoveel mensen beinvloed, mij ook als beginnende gitarist en dat kom ik nu nog weleens tegen in mijn solo's. Dus zit kirk niet zo te dissen want hij was erg belangrijk in de metal wereld.

Kitaarhiero
11 februari 2003, 19:27
Maar het blijft een politicus.

SiNiSTRaL
11 februari 2003, 19:39
Op 2003-02-10 23:31, schreef Butcher:


Op 2002-12-04 12:10, schreef Negative K3 fan:
ik vind sommig spul van hammet wel goed zoals bijvoorbeeld het one intro, het standaard maar toch mooie nothing else matters solootje, de unforgiven solo natuurlijk en nog wat ander spul.


James Hetfield speelt de solo in Nothing Else Matters.


yup, ook de eerste solo in puppets, de 2e solo in welcome home (sanitarium) en de 2e solo van To live is to die (bij dat akoestische stukje)
en volgens mij (kweenie zeker) ook wat bij the outlaw torn

vis
13 februari 2003, 16:45
Op 2003-02-10 17:27, schreef BLOK182:


Op 2003-02-10 15:42, schreef trinity:
Kirk is niet goed, Kirk is een uitgekauwde standaard replicator zonder ook maar een greintje fantasie. En dat gelul over je moet hetzelf maar kunnen; Ik geloof dat zo ongeveer iedere metalgitarist een hele partij kirknummertjes kan spelen, inclusief Masters ja. Kirk zuigt!!!

Hij kan ze wel spelen, maar kan hij ze ook verzinnen???


helemaal mee eens, je moet zoiets ook maar kunnen bedenken, dat is minstens zo belangrijk als het spelen

Kitaarhiero
13 februari 2003, 19:24
Als jij een paar heavy metal Modi (locrisch, Phrygisch) goed onder de knie hebt dan lukt het je wel om zulke solo's te bedenken.

Anders Destium
14 februari 2003, 23:50
Nee, als je dat nu doet ben je DUS beinvloed door Kirk, en als je dat niet doorhebt ben je completely bloody ignorant. Iedereen weet dat Metallica altijd heeft gedraaid om James en Lars, maar Kirk is een real bad-ass gitarist. Altijd leuk als mensen anderen uit jaloezie gaan afknallen. Ik vind het niet meer dan logisch dat als iemand als gitarist zijn geld verdient en elke dag de hele dag speelt hij beter is dan ik. Hij moest trouwens ook Dave Mustaine vervangen in een band, en die man was er in die tijd alleen maar in geinteresseerd te laten zien hoe snel hij wel niet kon spelen, hij heeft ook in ieder geval de helft van de solo's op Kill em All bedacht. Het is niet voor niets dat OOK Dave Mustaine beroemd is geworden. De meeste mensen kunnen waarschijnlijk best meespelen met Metallica, maar pas als je het kan verzinnen ben je in mijn ogen een goede gitarist, en ik wil er best wat op verwedden dat jou dat in ze lang zal ze leven nooit lukt, waarschijnlijk blijf je steken in standaard gepruts. Zelfs als je wat verzint is het nog beinvloed door wie dan ook! Als je dit niet begrijpt mag je wat mij betreft naast de snelweg gaan wonen :razz:

Kitaarhiero
15 februari 2003, 13:10
Op 2003-02-13 19:24, schreef Kitaarhiero:
Als jij een paar heavy metal Modi (locrisch, Phrygisch) goed onder de knie hebt dan lukt het je wel om zulke solo's te bedenken.
(mezelf ja, ff wat uitgebreidere post)

dat betekend niet dat Kirk geen goede gitarist is, het zal je ook niet meteen lukken om gelijksoortige solo's te spelen... en ... dan ben je hem idd aan het na-apen.

Ic3gl0vE
23 februari 2003, 22:12
Op 2002-12-22 19:48, schreef the joshua tree:

Mensen, straks gaan we ook nog commentaar geven op Vai, Hendrix en Satriani!


Ik vind de muziek van Vai zwaar irritant

Ic3gl0vE
23 februari 2003, 22:14
Op 2002-12-24 23:29, schreef Kitaarhiero:
Kirk Hammet is een Politicus.


so fucking what?

en die solo van bijvoorbeeld damage inc. speel je niet zo 1-2-3 na

Nielsje
24 februari 2003, 01:23
Ik snap al die heisa niet hoor... oke iedereen z'n eigen mening maar kom op zeg, sommigen hier onder jullie die kraken anderen hier af...alsof jullie kleine kinderen zijn die hun zin niet krijgen, getverdemme...
De een vind um wel goed, de ander niet, dat kan. Ik zeg niet dat ie niet goed is, maar ik zeg ook niet dat ik um inspirerend vind. In het begin heb ik wel veel metallica gespeeld ( wie niet?) maar je stapt es over naar wta anders. desalniettemin, als ik weer es een metallica nummer hoor, na lange tijd, dan is de kans dat de volume knop iets harder gaat hoor! tis en blijft klasse, wat zij neer weten te zetten.
en of het nu vernieuwend is of niet, ik vind het mooi wat ie speelt, voor van unforgiven enzo, echt gewoon goed.
het kan mij trouwens niet schelen dat alles in de zelfde sleutel is. .. slash heeft daar af en toe ook een handje van, maar iedereen vindt hem toch ook goed? (ik ook hoor..)

maar alsjeblieft, gedraag je wat volwassen.
in een van de eerste berichten stond dat dit weer zou uitlopen op een ruzie, nou het scheelt niet veel vind ik..
ik denk dat die mensen maar es met duplo moeten gaan spelen...

groeten

Anders Destium
24 februari 2003, 13:02
BrEeZaH bij?
Sambal bij?

Harry
24 februari 2003, 13:54
stil maar Nielsje, het valt best mee. Het forum bestaat al weer een tijdje, en het gaat altijd zo.

King_Nothing
10 maart 2003, 19:48
Er bestaat gewoon geen betere gitarist dan Kirk Hammett. Hij staat zeker niet in de schaduw van James Hetfield aangezien Kirk meer voor de solo's is en James voor de zang.

En er bestaat absoluut geen betere band dan Metallica. Vergeleken met Metallica is Megadeth maar een zootje debiele junks!!!!!!

The Metal Militia will kick their ass!!!!!!!!!

Jopie
10 maart 2003, 23:16
Over smaak valt niet te twisten mister , ik erger mij heus ook dood aan alle bagger die op TMF , MTV en The Box voorbijkomt maar je kunt helaas niet andere bands afkraken omdat je het zelf niet leuk vind. Dat roept alleen maar commentaar op. Even terug bij die zenders , maar liefst drie hebben we er en er komt nooit een goed rockplaatje uit de '60 , '70 of '80 jaren voorbij. Ik snap best dat de doelgroep hop-hip , rap , trance en britney leuk vindt maar.....zucht kansloos

O ja Arrow Classic Rock staat gelukkig aan de kant van de rockers. En ik ben dan ook trots om te kunnen zeggen dat ik as 20-jarig broekje het Arrow Classic Rock festival in juni mag bezoeken in Lichtenvoorde waar o.a. Deep Purple , Lynyrd Skynyrd , Status Quo , L.A. Doors , Uriah Heep , Wishbone Ash e.a. optreden. Kijk op http://www.Arrow.nl voor meer en tevens voor de kans om met jouw band er te mogen spelen (zie rock awards op de site).

Dat was et weer even , Keep on rockin

Neals
11 maart 2003, 19:02
Megadeth een stelletje debiele junks?????? Ga jij maar eens heelhard je mond spoelen jongeman.

Ik denk dat een friedman of een pitrelli heel wat meer in huis heeft dan hammett.

En de laatste megadeth plaat was toch redelijk goed, dat kunnen we van de laatste metallica plaat niet zeggen..

Vergeet niet dat vanuit Megadeth ook weer Slayer is ontstaan wat misschien wel de band is met de meest fanatieke aanhang ooit..

Ook kreeg slayer het voor elkaar om een fatsoenlijk album af te leveren in de jaren 90

King_Nothing
12 maart 2003, 09:31
Ik noem megadeth inderdaad een stelletje debiele junks! Ze hebben hun eerste cd verknalt door de helft van het budget te besteden aan drugs. Ze wilden (vooral Dave Mustaine) wraak op Metallica, maar dan hadden ze het anders aan moeten pakken, want opzich zijn de muziek en de teksten goed net als de bandleden zelf, maar Metallica is gewoon beter! Megadeth is ook een ander genre dan Metallica zoals jullie vermoedelijk wel weten

laatst een special gezien en het ging alleen maar over drugs. Dat noem ik zielig.

Slayer mag dan wel ontstaan zijn uit megadeth, maar is volgens mij een heel stuk beter en de aanhang is vooral in nederland en duitsland zo fanatiek.

JackDanielz
21 maart 2003, 20:02
EEEuuuhhhmmmm ik weet een antwoord op al de vragen IN DE MUZIEK GAAT HET NOOIT OM DE BESTE wat maakt het uit???
Het klinkt toch lekker??

greetz

Anders Destium
21 maart 2003, 23:32
Op 2003-03-12 09:31, schreef King_Nothing:
Ik noem megadeth inderdaad een stelletje debiele junks! Ze hebben hun eerste cd verknalt door de helft van het budget te besteden aan drugs. Ze wilden (vooral Dave Mustaine) wraak op Metallica, maar dan hadden ze het anders aan moeten pakken, want opzich zijn de muziek en de teksten goed net als de bandleden zelf, maar Metallica is gewoon beter! Megadeth is ook een ander genre dan Metallica zoals jullie vermoedelijk wel weten

laatst een special gezien en het ging alleen maar over drugs. Dat noem ik zielig.

Slayer mag dan wel ontstaan zijn uit megadeth, maar is volgens mij een heel stuk beter en de aanhang is vooral in nederland en duitsland zo fanatiek.


PUBER!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Haal je kop eens uit het zand...
Denk voortaan eens na voor je post en lees je even beter in. En als je zelf zegt dat Metallica en Megadeth een andere stijl spelen kun je ze ook niet vergelijken :razz:

Weet je dat ik er bij het luisteren van Megadeth nooit bij heb stilgestaan dat de leden verslaafd waren? Ik heb er nooit bij stilgestaan tot ik (dezelfde) docu zag. Wat denk je van de alcoholverslaving van Metallica, dat is minstens even erg (don't you forget it!). Je eigen huis wekelijks slopen staat bij mij niet bovenaan het lijstje verstandige dingen.
De muziek van Megadeth is een stuk complexer dan die van Metallica. Rust in Peace is qua muziek hoogstaander dan wat Metallica ooit heeft geproduceerd, ingewikkelder en technisch beter verzorgd.

Metallica en Megadeth zijn nog steeds twee van mijn paar favo bands, dat is niet vanwege hun verslavingen maar vanwege hun muziek...

Barret Wallace
22 maart 2003, 09:39
Op 2003-02-23 22:14, schreef Ic3gl0vE:


Op 2002-12-24 23:29, schreef Kitaarhiero:
Kirk Hammet is een Politicus.


so fucking what?

en die solo van bijvoorbeeld damage inc. speel je niet zo 1-2-3 na

Die solo vind ik juist meevallen..

Maybe is kirk geen guitarvirtuoos maar de solo's die hij in sanitarium, orion, fade to black etc heeft geschreven zijn geniaal

trinity
24 maart 2003, 12:08
Op 2003-02-13 19:24, schreef Kitaarhiero:
Als jij een paar heavy metal Modi (locrisch, Phrygisch) goed onder de knie hebt dan lukt het je wel om zulke solo's te bedenken.

Klinkt allemaal heel interessant,hoor,ware het niet dat Hammet deze modi haast nooit gebruikt.Hij speelt zo goed als alles in de natuurlijk mineur (aeolisch dus),hooguit per ongeluk een keer een harmonische of melodische.En laat ik je even uit de droom helpen. Er is niks metal-achtigs aan die Modi hoor.De middeleeuwse Kerk gebruikte ze al.

AntY
24 maart 2003, 13:56
ik vind metallica juist wel goed vanwege de booze.....

BOOZE KONINGEN!!! ALCOHOLICA!!!!
BOOZE KONINGEN!!! ALCOHOLICA!!!!
BOOZE KONINGEN!!! ALCOHOLICA!!!!
BOOZE KONINGEN!!! ALCOHOLICA!!!!


zo en kunnen we deze debiele topic nu afsluiten? het lijkt me vrij duidelijk dat metallica een goede band is, en megadeth ook. goed is namelijk een relatief begrip, je moet het vergelijken ergens mee, namelijk met de geldende norm. de geldende norm is op dit moment van die TMF-bagger, dus metallica en megadeth zijn allebei goed :razz: . punt uit.

PS: METALLICA IS BETER!!!!

Kris Haex
24 maart 2003, 18:09
Kirk Hammett is een gitaarheld. De solo van "Creeping death" is een goeie. Hij heeft snelle vingers.

Soulflyhigh
24 maart 2003, 20:00
METALLICA EN MEGADETH ROELEN ALLE2 !

Soulflyhigh :smile:

metalguitar
25 maart 2003, 13:01
wat is er mis met kirk hammet??
kan iedereen die hier tegen hem is zelf ook beter spelen??

Barret Wallace
25 maart 2003, 13:09
Mensen vinden ze key changes boring

Kris Haex
11 januari 2004, 13:29
Kirk Hammett kan zeer goed soleren en hoort echt wel bij de betere gitaristen van de wereld. Hij gebruikt vaak de mineur pentatonische toonladder en soms de dorische. Maar DAT maakt hem niet minder goed. Hij was van de tijd dat de pentatonische toonladder nog HEEL VEEL gebruikt werd. Als je Kirk naast Tommy van Black Sabbath zet dan vind ik dat Tommy zijn solo's meer op elkaar lijken dan die van Kirk. Kirk Hammett kan voor afwisseling zorgen met twee toonladders. En is Yngwie Malmsteen dan zoveel beter omdat hij gewoon de hele tijd een andere toonladder gebruikt. Malmsteen gebruikt geen drie verschillende ladders. Hij gebruikt de pentatonische toonladder niet en dan is hij beter of wat? Neen hoor. Kirk Hammett kan snel spelen, en hij kan mooie solo's maken, hij WEET wat hij doet. Hij is ZEKER NIET de beste gitarist van de wereld en hij is overschat maar Kirk Hammett kan heel goed gitaar spelen. Hij behoort tot de betere gitaristen van de wereld. Het is niet voor niets dat hij zoveel respect van andere gitaristen heeft afgedwongen en hij heeft ZEER VEEL gitaristen beïnvloed. Trouwens, ik ben er zeker van dat meer als de helft van dit forum redelijk vaak de pentatonische toonladder gebruikt. Iedereen krijgt er mee te maken.

hoofd
11 januari 2004, 13:47
Ik soleer al jaren alleen maar in E mineur penta...niks mis mee.

Harry
12 januari 2004, 11:36
en goed of niet of wat dan ook, het moet ook ergens naar klinken.

The_RockeR13
13 januari 2004, 15:46
Ja jajajajjaja maar wat jullie niet weten is dat de speelstijl van kirk van thin lizzy afkomt!!!!!!!!!!!!

robpeters87
20 januari 2004, 18:30
Kirk staat voor het spreekwoord, beter goed gejat dan slecht verzonnen..... nouja da's nou ook weer een btje overdreven, hij speelt goed maakt toffe muziek maar hij doet niet echt supervernieuwende diingen, hij leent zegmaar aardig wat dingen en z'n invloeden ruik je er ook wel doorheen, maar k schaam me echt voor em op de nieuwste cd... geen enkele vette solo... da's toch wel een minpuntje in de metallica geschiedenis... maar verder ruled hij enorm...

Electrical Storm
23 januari 2004, 23:28
Ja jajajajjaja maar wat jullie niet weten is dat de speelstijl van kirk van thin lizzy afkomt!!!!!!!!!!!!


Heb je hem weer...





Maar even mijn mening: Ik word er altijd een beetje bang van als mensen virtuozen die ik met hart en ziel bewonder zo tot de grond toe afbranden. Ik bedoel: ik weet dat ik nooit en te never zo goed zal worden als Kirk Hammett, maar het feit dat jullie hem dan een slechte gitarist durven te noemen vind ik beangstigend voor de inschatting van mijn eigen talent. Hij speelt bovengemiddeld goed, maar dat mag ook wel voor iemand die er zijn beroep van heeft gemaakt en waarvan er dus eigenlijk geacht wordt dat het zijn belangrijkste bezigheid in het leven is. Relatief gezien valt hij misschien dan wel een beetje in de schaduw van een klein groepje andere gitaristen, maar mensen die hem daarom afzeiken doen dit eigenlijk alleen maar ten faveure van dit kleine groepje gitaristen. Nu hou ik op met typen want er zit totaal geen logica in deze post en het gaat helemaal nergens over (Ik weet zelf niet eens meer of ik Kirk nou aan het verdedigen ben of het tegenovergestelde. Ik vind zijn wah iig irritant) :evil:

robpeters87
24 januari 2004, 11:30
Ik loop kirk nie af te kraken, Kirk is supergoed en ik kijk echt tegen em op.... ik wordt nooit of te nimmer zo goed als die kerel, maar je ziet wel wat voor bands hij zelf naar luistert en waar z'n invloeden vandaan komen.... verder heb niks op hem aan te merken (behalve de laatste cd dan)

Blijepanda
24 januari 2004, 16:18
Kirk Hammet kan goed spelen, maar ik vind hem nou niet echt de meest boeiende gitarist die er is.

Kris Haex
12 februari 2004, 17:32
Voor Metallica was Kirk Hammett toch beter dan Dave Mustaine. In het boek "Metallica: losgeslagen" zegt James Hetfield het volgende:"Kirk heeft de speed van Dave, Dave was alleen maar speed. Hij had geen gevoel, hij had geen rustige pauzes, hij kwam nooit met iets briljants. Soms probeerde hij wel briljant te zijn, maar dat klonk dan verschrikkelijk. Het leek eerder of Dave voor de meisjes speelde en om zijn vrienden te kunnen vertellen dat hij in een band zat, voegde Lars er aan toe. En neem dan Kirk, hij staat 's morgens op en begint te spelen - ik bedoel, aan een stuk door. Dave speelde alleen wanneer het hem uitkwam. Het was alsof hij gitaar speelde zonder er zin in te hebben. Het bood eerder een excuus om op te scheppen. Ze hadden toch ook nog enige lof over Dave Mustaine, James zei dat hij geweldig snel en getalenteerd was en dat hij betwijfelde dat hij ooit zou stoppen met spelen."

Electrical Storm
12 februari 2004, 19:50
Pff nou dat gaat wel meteen heel erg ver

Iedereen weet dat Dave niet de band heeft verlaten als goede vriend

lupoloco
12 februari 2004, 20:27
good thing he left (or got kicked out of..) metallica :)

Kris Haex
14 februari 2004, 00:36
Kirk Hammett is een gitarist die tot de betere van de wereld behoort, wat wil je ook, die gast kan acht uur per dag gitaar spelen. Hij is GEWELDIG! Ok, Petrucci is misschien beter, Malmsteen, Friedman, Zakk Wylde, Satriani en Steve Vai zijn waarschijnlijk ook beter, maar hij heeft veel meer gitaristen die minder goed zijn dan hem dan die beter zijn dan hem, doe hem dat eens na. Hij behoort tot de beste van de wereld! En voor James Hetfield is hij beter dan Dave Mustaine.

Kris Haex
14 februari 2004, 00:45
Kirk Hammett is GEWELDIG! Ok, Yngwie Malmsteen, Joe Satriani, Steve Vai, John Petrucci, Marty Friedman en Zakk Wylde zijn misschien wel beter als Kirk Hammett. Maar hij is ook niet de beste gitarist van de wereld. Kirk Hammett heeft veel meer gitaristen onder zijn niveau dan boven zijn niveau. Kirk Hammett behoort tot de beste gitaristen van de wereld!