PDA

View Full Version : Online Gitaren bestellen



Sonny
30 augustus 2006, 11:53
Hee hee hee beste mensen,

Ik sta op het punt om een Epiphone les paul standard left handed en een Vox AD30VT te bestellen uit Engeland.

Betaal echt aanzienlijk minder voor de twee goedjes voor de les paul 435 euro en voor de Vox 185 euro en gewoon allemaal splinternieuw uit de winkel.

Doen jullie dit ook wel vaker gewoon iets van het internet bestellen uit het buitenland? En zo ja, hoe zijn de ervaringen hiermee?

Ik ga jullie horen beste gasten!

En alvast Thanx natuurlijk.

Sonny

bass blom
30 augustus 2006, 12:00
ik bestel alles online
behalve gitaren, die wil ik voelen

Tho
30 augustus 2006, 12:02
Heeft ie helemaal gelijk in.. Maar ik snap niet dat je ze in engeland wilt bestellen. Die vox heeft vrijwel elke muziekwinkel en die epiphone kunnen ze hier ook zonder enkele moeite voor je bestellen. Scheelt je ook verschepingskosten..

grayfink
30 augustus 2006, 12:05
Hebben ze daar geen andere stroomstekkers?
Ik heb ook al een paar keer iets online aangeschaft, was 1 keer teleurstellend. Een toondode 'net niet' Fender Mex via Ebay, soms heb je pech. Als het prijsverschil groot is kun je een gokje wagen natuurlijk.

ponq
30 augustus 2006, 12:29
ze rekenen en betalen in *pounds sterling* in Engeland he, geen euro's..... just in case...

Den_Echte_Jef
30 augustus 2006, 13:33
Welke site ??

Sonny
30 augustus 2006, 13:51
Nee nee was toch echt in keiharde euro's de bedragen die op die site staan. Eerst natuurlijk in ponden maar omgerekend staat het er in euro's bij.

En ik weet dat de gitaar en versterker gewoon hier in nederland te verkrijgen zijn maar dit scheelt echt behoorlijk wat knaken.
Voor een linkshandige epiphone les paul standard ben ik hier in nederland al minimaal 540 euro kwijt en voor de Vox AD30VT een kleine 245 euro.
Scheelt echt wel een behoorlijk bekkie.

Check die site maar is als jullie willen.

http://www.dolphinmusic.co.uk/page/shop/browse/category_id/c9a569c15a7f211b708c4d3c4c50562e

Den_Echte_Jef
30 augustus 2006, 13:52
Ben ook linkshandig en ga ook de epi les paul standard kopen

Sonny
30 augustus 2006, 13:55
Ben ook linkshandig en ga ook de epi les paul standard kopen



Voor hoe duur had jij em in Nederland gezien dan een linkshandige les paul?

Sonny
30 augustus 2006, 13:57
Kijk mannen dit wordt mijn schatje!!!

Wat vinden jullie overigens van de kleur? Het is een vintage sunburst.

http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/product/668767a7e5902f74b72ffed5c057cc42.jpg

Tho
30 augustus 2006, 14:13
valt niet over te twisten, het is een prachtig ding

hendrix2
30 augustus 2006, 14:22
Ik bestel enkel snaren online, andere dingen wil toch steeds uittesten (amps, gitaren, effecten).
Hoe er rekening mee dat de verzendkosten uit engeland redelijk hoog kunnen zijn, zodat je uiteindelijk weinig 'winst' zal maken.

Luke-wannabe
30 augustus 2006, 14:25
Gewoon naar de lokal gitaarboer gaan joh
Of een goedkope winkel als Feedback..

grayfink
30 augustus 2006, 14:39
Buy the Epiphone Les Paul Standard - Lefthand (Heritage Sunburst) from Dolphin ... http://www.dolphinmusic.co.uk/rs/blank.gif Our price : £330.00 GBP (inc VAT) http://www.dolphinmusic.co.uk/rs/blank.gif Euro Price : €479.05 (1 GBP = 1.45167 EURO)

En de porto:

We now offer a flat fee of £15 for all deliveries to within the EU*.

dat is 25€.

Bij thomann.de ben je goedkoper uit. en ook maar 8€ verzendkosten...

Anders Destium
30 augustus 2006, 14:43
Ziet er mooi uit hoor!


Ik heb verschillende gitaren besteld zonder problemen :)

Hectische Hector
30 augustus 2006, 14:46
bij musicstore zijn er geen verzendingskosten als je boven de 10 euro :rockon: bestelt!
je moet er wat geluk mee hebben, ik heb een gitaar besteld bij musicstore, ik heb ze dan nog zelf moeten afstellen, maar zo erg is dat ook niet vind ik. voor de rest heel goeie service

Sonny
30 augustus 2006, 15:12
Buy the Epiphone Les Paul Standard - Lefthand (Heritage Sunburst) from Dolphin ... http://www.dolphinmusic.co.uk/rs/blank.gif Our price : £330.00 GBP (inc VAT) http://www.dolphinmusic.co.uk/rs/blank.gif Euro Price : €479.05 (1 GBP = 1.45167 EURO)

En de porto:

We now offer a flat fee of £15 for all deliveries to within the EU*.

dat is 25€.

Bij thomann.de ben je goedkoper uit. en ook maar 8€ verzendkosten...

Thanx maar het gaat hier niet om de goede kleur ik wil graag een vintage sunburst. Die Heritage sunburst is trouwens ook 30 pounds duurder.

Heb trouwens nog effies op die site gekeken en je hebt gelijk dat hij qua gitaar goedkoper is maar ook weer niet de goede kleur. De versterker is trouwens bijna 100 euro duurder.

Andere tips zijn natuurlijk nog steeds van harte welkom.

Thankz

grayfink
30 augustus 2006, 15:20
Ik zag ook net het versterker-prijsverschil, dat scheelt nogal!

Sonny
30 augustus 2006, 15:26
bij musicstore zijn er geen verzendingskosten als je boven de 10 euro :rockon: bestelt!
je moet er wat geluk mee hebben, ik heb een gitaar besteld bij musicstore, ik heb ze dan nog zelf moeten afstellen, maar zo erg is dat ook niet vind ik. voor de rest heel goeie service

Is dat de musicstore in duitsland?

Hector_Tsolodimos
30 augustus 2006, 16:58
ik bestel alles online
behalve gitaren, die wil ik voelen
uiteraard, gitaren moet je voelen
versterkers kun je ergens anders testten, en ergens anders kopen, geld ook voor versterkers
ik koop btw niet veel op internet, pas 1 x, uit Musicstore (Duitsland)
dat verliep goed..ik zal het vast vaker doen..

FruscianteFan
30 augustus 2006, 17:25
Gitaren bestellen via internet kan - mits je niet teveel waarde hecht aan de feel.

Klein grut koop ik liever via internet, dat bespaart wel het nodige geld. Echter, grotere dingen (dure effecten en versterkers) koop ik liever in de winkel omdat je dan toch meer zekerheid, meer service en minder schuldgevoel krijgt ;)

@ TS: ik hoop voor je dat het de gitaar van je dromen is, veel plezier ermee :)

Anders Destium
30 augustus 2006, 19:10
Als je weet dat de feel hoe dan ook goed is hoef je je geen zorgen te maken bij online bestellen ;)

bass blom
30 augustus 2006, 19:18
en zoek uit of je niet per ongeluk ook het risico loopt
dat je alsnog btw moet betalen aan de bezorgert..
england is geen EU land..

Anders Destium
30 augustus 2006, 19:20
Engeland is wel een EU land, alleen geen euroland :)

Sonny
30 augustus 2006, 19:51
Heb de belastingsdienst al opgebeld, daar zeiden ze dat je alleen maar in Engeland belasting hoeft te betalen. Dus dat is wel beter anders had ik zeker geen winst weten te behalen.

Maar al met al een goed setje toch tegen een hele goede prijs?

Krijg je er trouwens kabels bij weten jullie dat?

Gitaro
30 augustus 2006, 20:05
Reken er niet op. Als je bijv. wat bij de Feedback haalt kan je er nog een kabel en een setje snaren (en eventueel een afstelbeurt) bijlullen, maar bij die online winkels sturen ze gewoon op wat je besteld hebt, een gitaar en een versterker dus. Niet meer en niet minder.

Veel plezier ermee alvast
http://www.stargazette.com/blogs/genx/scanandplan/uploaded_images/beer-766877.jpg

FruscianteFan
30 augustus 2006, 20:08
Als je weet dat de feel hoe dan ook goed is hoef je je geen zorgen te maken bij online bestellen ;)maar dat weet je dus niet als je de gitaar niet kunt bespelen, van te voren :p

LaurentB
30 augustus 2006, 20:15
Een gitaar zou ik niet snel online bestellen. Er blijft verschil tussen exemplaren, en je kunt er toch een treffen met een wat mindere toon of sustain.
Akoestische gitaren al helemaal niet, maar goed, daar gaat het hier niet om.
Electronische zaken kan wel, als je ze maar wel ooit ergens getest hebt.

Kim Wilson
30 augustus 2006, 20:22
Denk maar niet dat ik een buizenversterker op laat sturen! Ben je gek, die haal ik wel op...

Sonny
30 augustus 2006, 22:42
Denk maar niet dat ik een buizenversterker op laat sturen! Ben je gek, die haal ik wel op...


Hoezo kan je beter een buizenversterker niet op laten sturen dan?

Kim Wilson
30 augustus 2006, 23:43
Een buizenversterker is nogal kwetsbaar. Vandaar...

Sonny
30 augustus 2006, 23:51
Een buizenversterker is nogal kwetsbaar. Vandaar...

Waar zijn die buizen van gemaakt dan?

Anders Destium
31 augustus 2006, 00:15
maar dat weet je dus niet als je de gitaar niet kunt bespelen, van te voren :p

Bij sommige merken weet je dat het standaard goed zit, bij andere niet. Maar ik begrijp het volledig dat jij (gezien je smaak) niet geneigd bent om online te bestellen :p

Anders Destium
31 augustus 2006, 00:16
Waar zijn die buizen van gemaakt dan?

Buizen zijn eigenlijk weinig anders dan gloeilampen, vandaar ook de Vlaamse benaming lampen voor buizen :)

California Jam
31 augustus 2006, 08:15
Omdat een buizenbak in feite veel kwetsbaarder is dan een transistorbak. Er zitten namelijk "echte" lampen (de buizen dus) in en je hoeft zo'n bak maar iets te hard neer te zetten en de buizen zitten niet meer goed in hun voetjes.
Ik zou zoiets never nooit niet laten versturen want je kunt gegarandeert eerst de boel openmaken om alles te controleren....

Daarnaast zou ik nooit een gitaar bestellen zonder hem in m'n handen te hebben gehad. Het moet namelijk 'klikken' en dan kun je nooit doen via je beeldscherm.... ;)

ponq
31 augustus 2006, 08:42
Mits (zeer) goed ingepakt kan je een buizenbak best laten versturen. Mijne (vox ac30) kwam gewoon via de pakjesdienst uit Duitsland. Super ingepakt, meer inpakmateriaal dan versterker zeg maar, maar perfect en onbeschadigd aangekomen. Ondanks het gewicht, wat niet mals is voor een pakketje.

frekie
31 augustus 2006, 11:50
Je kan ook met je locale muziekboer gaan onderhandelen over de prijs adhv de aanbiedingen online vd diverse concullega's. Gaat er echt nog wel wat vd adviesprijs af en zo niet dan loop je gewoon weg. Bestellen onder voorwaarde dat je hem kan uitproberen, als het een maandag ochtend (of vrijdag middag :)) gitaar is dan terug naar de importeur met dat ding en dan deze keer een goede opsturen. Gewoon contant betalen, gelijk oversteken en in je eigen dorp op de fiets ophalen.

Den_Echte_Jef
31 augustus 2006, 13:28
Ik ben van plan hem in Duitsland te kopen daar kost ie ongeveer 470 €

Hier is een leuk klipje wat je allemaal met een les paul kan ... (http://www.youtube.com/watch?v=GqMUe-5kK7I)

In het midden begint het zowat ...

Sonny
31 augustus 2006, 15:54
Ik ben van plan hem in Duitsland te kopen daar kost ie ongeveer 470 €

Hier is een leuk klipje wat je allemaal met een les paul kan ... (http://www.youtube.com/watch?v=GqMUe-5kK7I)

In het midden begint het zowat ...

Welke winkel is dat dan Jef?

Ik zal is op die site gaan kijken wat ze te vertellen hebben over transport garantie.

Heb nog een mailtje naar ze gestuurd om te vragen van hoe en wat als het beschadigd aankomt. Als het een beetje redelijk is wat ze hebben voor garantie, waag ik het er gewoon op.

tidalwave_sideburns
16 april 2008, 19:23
En je bankgegevens etc dan. Ik kan me niet voorstellen dat dat 100% gegarandeerd beveiligd is.

kenx
16 april 2008, 19:32
Nee nee was toch echt in keiharde euro's de bedragen die op die site staan. Eerst natuurlijk in ponden maar omgerekend staat het er in euro's bij.

En ik weet dat de gitaar en versterker gewoon hier in nederland te verkrijgen zijn maar dit scheelt echt behoorlijk wat knaken.
Voor een linkshandige epiphone les paul standard ben ik hier in nederland al minimaal 540 euro kwijt en voor de Vox AD30VT een kleine 245 euro.
Scheelt echt wel een behoorlijk bekkie.

Check die site maar is als jullie willen.

http://www.dolphinmusic.co.uk/page/shop/browse/category_id/c9a569c15a7f211b708c4d3c4c50562e

www.musicstore.de + zoekfunctie

macwilliams
16 april 2008, 20:28
Wordt er na 2 jaar nog gebumpt?

bass blom
16 april 2008, 22:20
Wordt er na 2 jaar nog gebumpt?

waren de bakkebaarden van timmu die vertraagd langs kwamen vliegen :satisfie:

tidalwave_sideburns
20 april 2008, 15:27
Quote: "
En ik weet dat de gitaar en versterker gewoon hier in nederland te verkrijgen zijn maar dit scheelt echt behoorlijk wat knaken."

Zonet even nagevraagd bij een online gitarenwinkel hoeveel het verzenden kost.

190 pond (+20 hard shell case)...!!!! Omdat het een zware gitaar is, meer dan 200 pond op een 300 pond gitaar. Kom nou. Ga ik liever met de mrs weekendje naar Londen, en die gitaar even testen voor ik hem koop.
Het rottige is dat die krengen niet op het vaste land van Europa te koop zijn. Ik heb ze nergens kunnen vinden.
Of was het gewoon een typefoutje in dat berichtje. Ik kan me niet voorstellen dat daar zoveel geld in gaat zitten.

Heeft iemand van jullie wel eens iets (zwaars) uit GB besteld?