PDA

View Full Version : OctaFuzz



Luke-wannabe
30 augustus 2006, 01:23
Hey hallo nog even een vraagje..

Ik hoorde net een sound sampletje van een OctaFuzz pedaaltje en dat klonk echt vet gaaf.
Nou wilde ik graag weten wat nou echt een goed OctaFuzz pedaaltje is.

Alvast bedankt.

farstreetblues
30 augustus 2006, 06:02
Fulltone Octafuzz , Royer Mayer Octavia

ateng
30 augustus 2006, 10:10
Yep, Fulltone Octafuzz.

zoon van Piet
30 augustus 2006, 10:24
prescription electronics experience pedal...

DiscoFreq
30 augustus 2006, 10:38
Het hangt er ook beetje van af wat hij wil denk ik.

Octavia + clones (Fulltone OctaFuzz,...)
Fender Blender + clones
Foxx Tone Machine + clones (zoals Prescription Experience, Danelectro French Toast,...)
Ampeg Scrambler + clones
...

Hier is een lijstje met meer dan 100 octafuzz pedalen:
http://filters.muziq.be/type/fuzzdistdrive/1up/pedal

Luke-wannabe
30 augustus 2006, 13:37
Ja ik had die Danelectro French Toast ook al gezien. Maar ik denk dat het niet zo'n stevig pedaaltje is.. Wat jij? Ik kan m allicht gewoon kopen om te proberen..

jpb
30 augustus 2006, 15:38
Die Chicago Iron Octavian (exacte tycobrahe kloon) van Sash/Groovy klonk een paar jaar geleden op de pedalendag super! Zijn wel erg duur, maar als ik mocht kiezen.......

strat58
30 augustus 2006, 15:41
Voodoo Lab Proctavia is ook erg goed :)
Peace Strat58

Luke-wannabe
30 augustus 2006, 16:44
Tsjah. Ik ben niet echt van plan om er 150+ euro aan uit te geven... Dus misschien maar eens die Danelectro checken. Of anders de Dunlop Jimi Hendrix. Is die goed?
Het voordel van de danelectro vind ik dat de octave uit en aan kan geschakeld worden..

DiscoFreq
30 augustus 2006, 18:03
Die Danelectro heb ik pas overgekocht van iemand en die klinkt best wel hard. Zelf test ik alles op bas, maar daarnet heeft Birt (die hier ook rondhangt denk ik ;)) die hier nog even getest met een gitaar (op m'n basversterker). Het zijn alleen heel kleine knopjes, je moet al goed kijken om te zien in welke stand ze staan...

Luke-wannabe
30 augustus 2006, 18:40
Maar hoe klonkt ie dan? Zit er veel laag in? Word ie fizzy in het hoog..?

zoon van Piet
30 augustus 2006, 21:29
Ik heb de dano maar ene keer inde winkel getest. maar ik heb de ouwe Foxx ( 'octive'!) en de P.E.E.P. Alledrie volgens het Foxx Tone machine principe ne dat wijkt wel wat af van de Roger mayer- klonen: meer mid - dus altijd een geluid als een harde klont, dat je overal doorheen hoort, behoorlijk wat meer ( en betere)fuzz - dus niet fizzy maar fuzzy; meer laag - zodat je nog wat power in je geluid houdt: en last but zeker not least: een veel betere tracking. (Of een veel minder slechte tracking, eigenlijk..)
Maar daar staat tegenover dat de RM klonen dus (nog) meer 'hendrix' klinken...

DiscoFreq
30 augustus 2006, 23:34
Idd, dus daarom moet hij eerst uitmaken van welke "familie" hij een octafuzz wil eer je kunt zeggen wat de beste is voor hem...

Ik heb zelf geen octavia-copies, dus kan die niet echt vergelijken, maar tov andere fuzz pedalen klinkt die French Toast heel brutaal, beetje zoals m'n Cosmosound Powerful Sound, wat dan weer een Fender Blender clone is...

Luke-wannabe
31 augustus 2006, 01:55
Tsjah waar ben ik naar op zoek..
Een volle tone, dus ik denk een hoop mid. De Octave functie hoeft niet eens hoor, ik vond het gewoon wel leip. Maar ik zoek gewoon een volle tone en denk daarbij aan een fuzz. Zit te denken aan zo'n Dunlop rond ding. Weet de naam effe niet :chicken:

Edit:
Vind deze wel een mooie volle tone hebben zo van de sample op de site af.. http://www.jimdunlop.com/index.php?page=products/pip&id=285 Ik weet het het is geen Octaver, maar zoals net al aangegeven..

zoon van Piet
31 augustus 2006, 09:12
Tsjah waar ben ik naar op zoek..
Een volle tone, dus ik denk een hoop mid. De Octave functie hoeft niet eens hoor, ik vond het gewoon wel leip. Maar ik zoek gewoon een volle tone en denk daarbij aan een fuzz. Zit te denken aan zo'n Dunlop rond ding. Weet de naam effe niet :chicken:

Edit:
Vind deze wel een mooie volle tone hebben zo van de sample op de site af.. http://www.jimdunlop.com/index.php?page=products/pip&id=285 Ik weet het het is geen Octaver, maar zoals net al aangegeven..

Tja, mooi ding - om te zien. De Fuzzface heeft nogal een sterk individualistisch karakter, de ene klinkt anders dan de andere. En die van Dunne Flop klinken staan niet best bekend - al moet ik zeggen dat ik een heel goed klinkende in huis heb. zal wel een productiefoutje zijn geweest of zo...

De Fuzzface kan vol en rond klinken, maar is vooral geliefd om zijn dynamische eigenschappen: met je volumeknop kun je van clean naar allesoverderooie.

Luke-wannabe
31 augustus 2006, 10:17
Ik ga wel eens hier een daar wat testen in de muziekwinkel..