PDA

View Full Version : 4x12 Fame & Framus cabs, hoe zit dat nu ?



[Ace]
29 augustus 2006, 17:28
Hi,

ik heb hier en daar wat posts doorlezen toen ik opinies over deze merken zocht. Ze hebben opvallend interessant geprijsde cabs met Celestion Greenbacks en vintage30's in.

Iedereen die ervaring heeft met die cabs, kan je vlug je bedenkingen hier even posten.

Fame cabinets zouden ook onder andere namen gaan, weet iemand welke.
De celestions die er in steken, is dat the real thing, of een lagere klasse ?

verder heb ik al eens andere cabs opengegooid zoals marshall, en om eerlijk te zijn, zit daar verder echt niets in, zoals dempingsmaterialen of zo. hout + speakers, that's it, dus of er nu iets met zo een merk als Fame of Framus fout kan zijn...

thx ! ;)

[Ace]
6 september 2006, 15:57
Kan er echt niemand wat kwijt over die cabinets ?

onze_jef
6 september 2006, 16:09
']verder heb ik al eens andere cabs opengegooid zoals marshall, en om eerlijk te zijn, zit daar verder echt niets in, zoals dempingsmaterialen of zo. hout + speakers, that's it, dus of er nu iets met zo een merk als Fame of Framus fout kan zijn...

thx ! ;)

Alle gitaarcabs zijn hout + speakers, maar er zit wel veel verschil op verschillende houtkwaliteiten en konstruktiemethoden, zeer veel zelfs, idem voor speakers.

omtrent verdere info over cabs en speakers zou 'k eens beginnen met de zoekfunktie van het forum. Ik denk dat je heel wat kan vinden over de spullen die je hier opnoemt.

[Ace]
15 september 2006, 17:11
Over Fame en Framus lees ik hier idd heel veel speculaties, maar van mensen die em effectief gehoord hebben of in huis hebben lees je amper wat.

Veel meer dan in onderstaande thread vind ik dus niet
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=75759&page=2&pp=10&highlight=fame

toch knetter... 2 vintage30 in een kast voor 300€ terwijl je aan 2 losse vintage30's al 220-250€ kwijt bent. Dan kom je zelf niet bedrogen uit als je de speakers elders gebruikt en van de kast een visbak maakt :satisfie: Ofwel is het schroot, ofwel best goed en enorm miskend.

ACSlater
15 september 2006, 17:32
Ik heb een Fame 4x12 met Vintage 30's. Het zijn de normale Celestions die je ook in Marshalls ziet. De kast is ook een Marshall 1960 kopie. Goeie constructie en goet houd :)

guhlenn
15 september 2006, 18:32
ik vond hem neit fijn. het zijn echt celestions ja.

[Ace]
16 september 2006, 00:27
ACSlater : Ben je tevreden van de klank ? Welke Fame 4x12 heb je juist ?
ze hebben eentje van 488 en een van 399, beiden Vintage30s
http://www.musicstore.de/en/global/3_15_GBOX_59_A/0/0/0/artikel/musicstore.html

guhlenn : Welke vond je juist niet fijn, Fame of Framus, 4x12 of 2x12 ? En wat vond je er niet fijn aan ?

Thx

hugo
16 september 2006, 10:06
Hoi,

Ik heb de Fame 2 x 12", het is netjes gebouwd en zit er stevig uit, en ze sturen het cabinet zonder verzendkosten naar je toe. Over het geluid kan ik je niet veel vertellen omdat mijn eerste cabinet is en ik een zelfbouwversterker (A15Mk1) gebruik, het klinkt nog niet zoals ik wil maar dit ligt aan de versterker en niet aan het cabinet.
Gr. Hugo

guhlenn
17 september 2006, 13:04
vond ze allebei niet zo geweldig, maar die fame was redelijk kut. pardon my french. hij klinkt dood, muf... de framus was beter, maar ook daar was ik niet kapot van. de marshall tv en koch cabinetten vind ik te gek. ter referentie. uiteindelijk is het natuurlijk smaak, maar staar je niet blind op een V30.

ACSlater
17 september 2006, 16:11
']ACSlater : Ben je tevreden van de klank ? Welke Fame 4x12 heb je juist ?
ze hebben eentje van 488 en een van 399, beiden Vintage30s
http://www.musicstore.de/en/global/3_15_GBOX_59_A/0/0/0/artikel/musicstore.html

guhlenn : Welke vond je juist niet fijn, Fame of Framus, 4x12 of 2x12 ? En wat vond je er niet fijn aan ?

Thx

Ik heb de duurdere van multiplex. De goedkopere was er nog niet toen ik deze kocht maar ik denk dat ik naast de duurdere ook de betere heb. Ik ben tevreden met mijn geluid. Mijn enige andere 4x12 is een Marshall 1960. De TSL60 klinkt een stuk levendiger over de Fame dan over de 1960.

@Guhlenn: De Marshall TV heeft toch Greenbacks?

AART
17 september 2006, 16:40
de dure en goedkope zijn hetzelfde.

Alleen de goedkope mist luxesnufjes als piping en stereo mogelijkheden volgens mij.

de kasten zijn qua hout, constructie en speakers, en warschijnlijk dus ook qua klank vrijwel identiek.

jorrit
18 september 2006, 17:41
je wilt niet weten hoeveel piping aan je geluid scheelt hoor!
waarom denk je dat al die goede marshall kasten van die vette piping hebben? :D

guhlenn
19 september 2006, 10:00
@ACslater, ja. de koch is met jenssen/koch (en ooit eentje met v30's gehad...). heb ook verschillende V30's gehoord. de standaard marshall kast met v30, de mesa, de dragon (?) van framus. allemaal beter dan Fame. maar eh, prijs in acht egnomen is het natuurlijk een koopje...

[Ace]
19 september 2006, 14:04
Thx voor al jullie input en conversatie, net wat ik zocht ;)

ACSlater : Wel sterk dat je TSL60 voor jou beter klinkt op die Fame 4x12, dat moet toch betekenen dat die V30ies hun werk doen.

Als een Framus/Fame cabinet met vintage30's al beter klinkt dan een standaard 1960 (dat in mijn ogen te schel klinkt) is dat al een goed pluspunt gezein de prijs.

Lord Abortion
19 september 2006, 15:05
Ik heb een Framus 4x12 met V30's en een Framus 2x12 met V30's. Volgens mij stukken betere cabs dan de standaard Marshall gevalletjes en ik be ner zeer tevreden van, zeker in combinatie met de lage prijs. Ik raad ze graag aan.

guhlenn
19 september 2006, 15:55
standaard ,marshall's zijn met g12 75 t speakers. en die zijn schel ja.

[Ace]
19 september 2006, 23:11
Guhlenn : Pcies... een een straight out of the box bvb 4x12 met Vintage30's kost je meteen stukken van mensen. greenbacks zijn al wat betaalbaarder.

Lord Abortion : Als ik me niet vergis zag ik idd hier ergens een foto van jouw wolkenkrabber hehe. Wat voor stijl speel je vooral ? (met de rest van je gear en naam kan ik me wel wat voorstellen, maar toch effe vragen ;))

Wat nog wel cool zou zijn... dat als ik een 4x12 Vintage30 bak koop ik met iemand die een 4x12 greenback bak heeft een ruil zou kunnen doen zodat we elk met een mooie mix eindigen ;)

guhlenn
20 september 2006, 07:59
ik heb twee v30's die ik wel wil ruilen voor twee greenbacks. deze speakers zijn oevrigens inkoop exact even duur.

Lord Abortion
20 september 2006, 11:48
']Lord Abortion : Als ik me niet vergis zag ik idd hier ergens een foto van jouw wolkenkrabber hehe. Wat voor stijl speel je vooral ? (met de rest van je gear en naam kan ik me wel wat voorstellen, maar toch effe vragen ;))


Ik ben eigenlijk vooral bezig met oefeningetjes en toonladders. Maar de bedoeling is om toch meer metal/hardrock te gaan spelen. De Dragon is een aalrounder, maar met een booster er voor krijg ik toch een brute sound. Eigenlijk wil ik een setup die alle kanten uit kan, dus daarvoor is de Dragon meer dan geschikt.

[Ace]
21 september 2006, 00:31
hmm, check deze site
http://www.avatarspeakers.com/

bijna sprekend de framus cabs. hier kan je lege of gevulde cabs kopen. toch niet te begrijpen hoe ze aan die prijzen komen als je de prijs van een losse vintage30 ofzo ziet. ik vraag me ook af of je goedekope vintage30ies hebt, en "echte" vintage30ies. budget en pro-versies weet je wel...

guhlenn
21 september 2006, 08:22
nee. v30 is v30. maar als je er 10.000 koopt kost het niet hetzelfde er stuk als wanneer je 1 koopt he.

[Ace]
21 september 2006, 15:44
nee. v30 is v30. maar als je er 10.000 koopt kost het niet hetzelfde er stuk als wanneer je 1 koopt he.

nee idd... maar ik blijf het verschil verbazingwekkend vinden ;)

Is er eigenlijk een verschil van klank tussen 8 en 16ohm speakers van dezelfde soort, bvb vintage30s ?

guhlenn
21 september 2006, 15:57
de gouden oortjes hier zullen het vast horen. ik denk van niet.

rupke
21 september 2006, 23:38
Hoi,

Ik heb de framus 2 x 12" en deze klinkt echt moddervet te gek gekoppelt ana mijn koch studiotone.

Greetz Rupke

[Ace]
22 september 2006, 00:30
hmm... die Framux 2x12 begint meer en meer mijn ogen uit te steken... kan ik laten nog eentje bijkopen en mooi links en rechts een in de kamer, lekker stereo effect... ;)

Thx voor al de input die jullie al gegeven hebben. 8-)