PDA

View Full Version : Marshall Jcm 800 of 900?



_PeteY_
29 augustus 2006, 15:13
Ik wil een nieuwe buizenversterker kopen. Omdat ik mn andere helemaal zat ben. Maar ik ben eigenlijk aan het twijfelen. De marshall 800 heeft een wat rauwer echt metallica geluid?..denk ik...toch?..maar heeft de 900 dat dan niet? Kan ik met de 800 alleen maar scheuren? Ik ben ook nog nooit eens wezen proberen in de winkel ofzo..dus..alle hulp is welkom :soul:

Alvast bedankt

arjanb01
29 augustus 2006, 15:30
Ik wil een nieuwe buizenversterker kopen. Omdat ik mn andere helemaal zat ben. Maar ik ben eigenlijk aan het twijfelen. De marshall 800 heeft een wat rauwer echt metallica geluid?..denk ik...toch?..maar heeft de 900 dat dan niet? Kan ik met de 800 alleen maar scheuren? Ik ben ook nog nooit eens wezen proberen in de winkel ofzo..dus..alle hulp is welkom :soul:

Alvast bedankt

De 800 is een eenkanaals amp, de 900 is een tweekanaals amp.
De 800 klinkt wat vetter ja, je kunt dus niet clean spelen met de 800 hooguit clean met een randje.
Het metallica geluid komt vooral uit een Mesa MarkII of een ander type boogie versterker. Aangezien metallica in het verleden meerdere soorten amps gebruikt heeft (en nog steeds gebruikt).
Dus ik zou zeggen test de mesa's en de marshalls maar. Ligt ook aan de muziekstijl die je wilt spelen. Maar ik zou dan voor Mesa's kiezen.

Outrage
29 augustus 2006, 15:37
Of een laney ;)

onze_jef
29 augustus 2006, 15:39
Info bij overvloed op dit forum als je de zoekfunctie gebruikt.

Chris Winsemius
29 augustus 2006, 15:52
In beide series had je meerdere modellen.
JCM800: 4 inputs, 2 inputs, 2 kanaals+reverb, etc.
JCM900: 1 kanaals high gain, 2 kanaals met reverb

Voor de Metallica sound: gemodde JCM800 MasterVolume of Boogie Mk nog wat, en 'n eq-V op het mengpaneel :)

Probeer gewoon even zoveel mogelijk uit, ook 2e hands.

_PeteY_
29 augustus 2006, 16:12
ok dankjewel,

Maar als ik dan bijvoorbeeld een acoustic simulator zou kopen.
Klinkt dat dan een beetje bij de 800?