PDA

View Full Version : Modeling.



gitarist69
29 augustus 2006, 14:50
Hallo , Ik ben nieuw op het forum. En ik vroeg me af of ik een multieffectpaneel zoals een vox valvetronix of een zoom g9 kan aansluiten op een gewone pa versterker met 2 pa boxen? :gitarist:

paulusdeBKB
29 augustus 2006, 15:07
Jazeker kan dat! Sterker nog, daar zijn die apparaten voor gemaakt! Gebruik de zoekfunctie op dit forum eens en je bent uren zoet met het lezen over de voors en tegens van modeling en de verschillende manieren waarop gitaristen hun modelingbakken inzetten.

paulusdeBKB
29 augustus 2006, 15:07
O, en welkom op het forum...

B~Rock
29 augustus 2006, 15:22
Ja, kies hierbij voor het juiste uitgangssignaal (bij de tonelab kun je kiezen voor een niveau geschikt voor gitaarversterkers, en voor lijnniveau (deze moet je kiezen).

Over het algemeen is mijn ervaring dat de genoemde opstelling beter klinkt dan versterken via een gitaar-amp. Een modeling-apparaat is er op gebouwd om de kleuring van het signaal zoals dit normaalgesproken gebeurt door een hele gitaarrig (inc. fx. en poweramp), na te bootsen. Als je nu dit geluid weer door een gitaarversterker leidt dan is het dubbelop.

De Beer
30 augustus 2006, 19:47
Hallo , Ik ben nieuw op het forum. En ik vroeg me af of ik een multieffectpaneel zoals een vox valvetronix of een zoom g9 kan aansluiten op een gewone pa versterker met 2 pa boxen? :gitarist:heeft nog een bijkomend voordeel dat als je optreed en geluid via een DI naar het Zaal PA gaat, het het zelfde klinkt als bij jou zelf.
DWZ je hebt dan geen mic die je geluid uit je speaker opvangt en met elke cm verplaatsting anders klinkt.

altijd het zelfde geluid.

Maar een "echte" gitarist, zal altijd hardnekking door een buizen bak willen blazen......meningen verschillen....gelukkig