PDA

View Full Version : POD XT PRO vs Rocktron Prophesy



Raffie
29 augustus 2006, 13:14
Hoi allen,

Volgende week hoop ik in't bezit te zijn van een Rocktron prophesy. Ga er de nieuwste presets inladen van de versie II, ben benieuwd hoe ie klinkt. Ik speel nu met een POD XT pro dus incl alle modelpacks , het bijhorende shortboard en een Line6 412 cabinet. Als amp gebruik ik nog steeds mij allmighty Velocity Valve van Rocktron. Ben echt benieuwd hoe die 2 zich meten met elkaar. Iemand al ge AB'ed die twee ? Eind volgende week valt het verdict Prophesy eruit of de POD ...

Ik kan er niks aan doen : GAS hehe

Raf

paulusdeBKB
29 augustus 2006, 13:29
Owww shit man, dat is een goeie vergelijking! Mag ik een voorspelling doen?

- De PODpro gaat eruit, vanwege de mindere dynamiek en de mindere effecten, maar je vind het wel jammer dat je 'maar' vier basiskarakters hebt in de prophesy...

Wat is trouwens het verschil tussen versie 1 en 2? Alleen de presets? Ik was gisteren nog op de Rocktron site maar ik kon zo snel geen info vinden...

Raffie
29 augustus 2006, 14:14
Enkel de kleur van het frontpaneel en een ander display , dom he. Natuurlijk zijn er dan nog de presets maar die kunnen gedownload worden van de site. De pod doet 't wel goed hoor, speel toch metal. De dynamiek is idd wel vervelend, maw het speelt geen rol hoe hard je een noot speelt, ze klinkt toch hetzelfde. Ben altijd wel een rocktron freak geweest , had al oa een piranha, een VV online, een intellipitch en de replitone MP. Voor mij is 't niet belangrijk om meer dan 100 amp models te hebben. een goede rhythm en lead sound,wat clean met wat chorus en een wah that's all I need. De modelpacks en de regelmatige free upgrades maken van Line6 wel een geweldig bedrijf. tov de vorige versies zijn er nu extra Wah's een bender, wat extra amp models en dat allemaal gratis. maar ja 't is software he.

Raf

Raffie
1 september 2006, 17:30
Deze middag 5 min getest, gewoon effe door de presets gescrolled en ik had al een grote smile op mijn gezicht. De sounds in de prophesy klinken ongelofelijk goed, gedefinieerd en professioneel. De nieuwste presets van versie II installeer ik later, nu snel wat spelen ;) ...

m.a.w. de pod xt pro gaat de deur uit en staat op gitaarmarkt.

Uitgebreide tests volgen

Raf

paulusdeBKB
2 september 2006, 13:03
Kijk, da's spijkers met koppen slaan. Ben benieuwd naar de test!

Raffie
2 september 2006, 23:05
Ok, effe 't vervolg : de nieuwste presets van oa mustaine , rusty cooley , gary hoey enzo zijn geimporteerd , wel via midi (heb zo'n midi naar USB overgang gekocht) en ik moet zeggen NIET NORMAAL , ik hoef niet eens te tweaken om de ideale sounds te vinden, er zijn er zoveel. hij klinkt echt ongelofelijk strak, echt zo van tsjak tsjak, gain genoeg , zelf in de british voicing meer dan voldoende. alle effecten klinken zalig chorus,flanger,delay,phaser alleen jammer dat de prophesy geen intelligente pitch shifter in huis heeft, zoals de intellipitch vroeger had. raar ze hebben de technologie in huis. Ook de dynamische aanslag is best lachen, zacht strummen blijft normaal terwijl bv hard aanslaan de auto-wah activeert. voor de rest nog een midimate op de kop tikken en een expr. pedaal en ik ben kontent. Heb nog 1HE over in mijn rack nu en denk dat ik maar terug een korg racktuner ga installeren, de prophesy heeft een tuner output vanachter en van de ingebouwde tuner krijg ik hoofdpijn met al dat geflikker.

Raf

Ibanez RuleZ
4 september 2006, 13:11
het laatste album van mustaine/megadeth is ook met de prophesy opgenomen dacht ik. die sound vond ik best OK, veel minder digitaal dan de Line6 variant...

harrald

Raffie
5 september 2006, 13:22
En volgends de Line6 forums hebben ze nu een speciale rack voor Mustaine ontwikkeld en zal hij binnenkort puur Line6 gaan spelen ...

pol
5 september 2006, 13:41
hoeveel betaal je zo'n Prophesy nog occasie ?

Ibanez RuleZ
5 september 2006, 19:49
En volgends de Line6 forums hebben ze nu een speciale rack voor Mustaine ontwikkeld en zal hij binnenkort puur Line6 gaan spelen ...

gaat zijn sound niet ten goede komen vrees ik. line6 doet het m niet echt voor mij soundwise...

harrald

Raffie
6 september 2006, 10:44
Toch vind ik de pod xt zeker geen slecht apparataat, in combinatie met goede speakers (zoals het line6 cabinet dat er speciaal voor ontworpen is) krijg je echt vette sounds. het spelen met hun software, de free upgrades enzo maken line6 producten toch geliefd, zelfs bij de groten. Ik zag bv op graspop dat herman lee , de gitarist van dragonforce on stage gewoon een pod xt bean had staan met een 19 inch amp en een cabinet. Het is en blijft simpel GAS blijft GAS daardoor kocht ik de prophesy ... wat hij mij gekost heeft ... slechts 3 maanden oud ... via musiker-board in duitsland voor maar 600 EURO incl transport ... zo'n kans laat je niet liggen he ;-)

Raf