PDA

View Full Version : ledje inbouwen



Di Stefano
29 augustus 2006, 12:30
Ik heb een DOD YJM308 overdrive en zou er graag een ledje in hebben om the weten of deze aan of uit staat. Is het moeilijk om dit te doen?

Rude Perception
29 augustus 2006, 17:43
nee hoor, dat is niet moeilijk...
ledje kopen, weerstandje kopen, gaatje boren en een nieuwe switch kopen (een 3dtpt) zodat je de led met dezelfde switch kan in en uitschakelen.

Dirk_Hendrik
29 augustus 2006, 18:34
Is de huidige schakelaar op de print gemonteerd of is hij los en gaat hij met draden naar de print?
In het eerste geval is de hierbovenstaande aanpak wss niet haalbaar doordat de afstand tussen print en behuizijng te klein is voor een 3pdt.

guitarnijboer
29 augustus 2006, 18:47
Een schakeling met JFet is misschien een optie maar ik ken het pedaal en schema niet. Staat wel wat over op www.geofex.com (Millenium bypass)

Chris Winsemius
29 augustus 2006, 19:55
Is de huidige schakelaar op de print gemonteerd of is hij los en gaat hij met draden naar de print?
In het eerste geval is de hierbovenstaande aanpak wss niet haalbaar doordat de afstand tussen print en behuizijng te klein is voor een 3pdt.

D_H:
vergeet de speciale LED-traVo niet :D :) LOL

Dirk_Hendrik
29 augustus 2006, 20:33
Nee Emmer!! Da's niet nodig. Dat ding gebruikt een batterij dus werkt een Led-travo niet... tenminste... als je een gewone Led gebruikt. Met een wisselstroomled gaat het wel natuurlijk.

Chris Winsemius
29 augustus 2006, 20:39
Nee Emmer!! Da's niet nodig. Dat ding gebruikt een batterij dus werkt een Led-travo niet... tenminste... als je een gewone Led gebruikt. Met een wisselstroomled gaat het wel natuurlijk.

Gvd!!!
Dus afgelopen zondag voor de kat z'n k*t naar jouw traVo-verhaal lopen luisteren....

Waar bestel jij trouwens je wisselstroom-LEDs?















:D LOL

guitarnijboer
29 augustus 2006, 21:30
Voor een echte kwaliteits 'LED-traVo's' weet ik wel waar je moet zijn...... Misschien nog wat Silver Mica voor die 'vintage gloed' :D


Of je plakt er gewoon wat 'glow in the dark' sterretjes op..... Ook mooi! :cooler:

Chris Winsemius
29 augustus 2006, 21:52
Voor een echte kwaliteits 'LED-traVo's' weet ik wel waar je moet zijn...... Misschien nog wat Silver Mica voor die 'vintage gloed' :D


Of je plakt er gewoon wat 'glow in the dark' sterretjes op..... Ook mooi! :cooler:

Hoi Richard

Nee, SilverMica's laat ik over aan mensen die ze op internet afkraken maar in het echt toch wel/ook gebruiken :D (Ken hier zelfs nog andere voorbeelden van, ha ha).
Hier gebruik ik zelf gewoon wat in bepaalde circuits 't lekkerst klinkt...

guitarnijboer
29 augustus 2006, 22:34
afkraken??? Nee hoor! ik gebruik nog steeds mica isolatie plaatjes bij transistor versterkers zilverpapier om mijn brood in te pakken..... Maar we dwalen af denk ik....... :D

Chris Winsemius
29 augustus 2006, 22:39
afkraken??? Nee hoor! ik gebruik nog steeds mica isolatie plaatjes bij transistor versterkers zilverpapier om mijn brood in te pakken..... Maar we dwalen af denk ik....... :D

???
Je postings ici stroken niet met je gratis email-mods....

guitarnijboer
29 augustus 2006, 23:40
Sorry DI Stefano, we dwalen even af van je ledje (wat er inmiddels waarschijnlijk al lang en breed in zal zitten denk ik)

@Chris: Ik heb in een ander forum gesproken over: 'het Silver Mica mysterie'. Doelend op lieden die plegen te beweren dat enkel en uitsluitend Silver Mica de geplaveide weg naar de geweldige sound is. Dit spreek ik simpelweg tegen en is pertinent niet waar. (luister ook eens naar de samples :) )
Bij het ontwerpen kijk je naar de specifieke functie en zoek je een component wat die functie qua eigenschappen het best kan vervullen.... Dit is niet altijd een mooie Silver Mica, soms vindt ik een ceramische beter op een bepaalde plek. Vaak is dit in versterkers echter enkel een kwestie van smaak.... Ik gebruik ze dus ook, maar niet uitsluitend, of omdat het moet.... Dus. :D

Misschien moeten we samen een forum openen waarin we deze en andere besnorde zaken eens tot op de bodem uitdiepen..... lijkt me leuk! :) :)