PDA

View Full Version : Pedaal aan puin ?



Crash
29 augustus 2006, 00:02
Best mensen,

Ik heb afgelopen Zaterdag mn nieuwe pedaal ontvangen. Hij deed het perfect tot op vandaag. Gekke geluiden kwamen er uit (te vergelijken met dolfijn geluiden... :s ) Hij deed van alles maar in iedergeval niet wat ie moest doen. Het andere pedaal die wel functioneert die deed het daardoor ook dus niet.

Ik heb het 1 en ander uitgeprobeerd. En de pedalen ook los uitgeprobeerd en ook op verschillende versterkers uitgeprobeerd. Het nieuwe pedaal deed dus niets. Als ik em inschakel dan doet die niets...
Conclusie: pedaal kapot...

Hoe kan een pedaal nu in vredesnaam kapot gaan ? Ik bedoel, die dingen kunnen toch wel tegen een stootje ?

Het gaat om een Electro Harmonix Small Clone pedaal. Ik heb em via het internet in Duitsland gekocht. Ik hoor nog weleens van die verhalen dat TPG nog al slordig omgaat met hun pakketjes maar dat zal het toch niet zijn ? Hij was stevig verpakt enzo. Batterijen zijn ook nagekeken. zijn helemaal vol en doorgemeten.

Is die nu gewoon verrot aangeleverd ofzo ? Voor zo ver ik weet heb ik er niets verkeerds mee gedaan.

Iemand hier die denkt een verklaring voor dit te hebben ?

Alvast bedankt !

B_2_the_a
29 augustus 2006, 00:10
even mailen met de duitsers lijkt me ?

Crash
29 augustus 2006, 00:16
even mailen met de duitsers lijkt me ?
Heb ik al gedaan. Maar moet nog eve wachten op antwoord.

Maar hebben jullie niet enig idee ?

Jerre
29 augustus 2006, 02:07
Maak je pedaal een keer open en check of er geen draadjes zijn los gekomen ...
Dat gebeurt soms.

Dirk_Hendrik
29 augustus 2006, 09:52
Best mensen,
Hoe kan een pedaal nu in vredesnaam kapot gaan ? Ik bedoel, die dingen kunnen toch wel tegen een stootje ?


Ik kan over deze vraag alléén maar glimlachen. Je wilt niet weten hoeveel pedalen er stuk gaan. ;)




Het gaat om een Electro Harmonix Small Clone pedaal. Ik heb em via het internet in Duitsland gekocht. Ik hoor nog weleens van die verhalen dat TPG nog al slordig omgaat met hun pakketjes maar dat zal het toch niet zijn ? Hij was stevig verpakt enzo. Batterijen zijn ook nagekeken. zijn helemaal vol en doorgemeten.

Is die nu gewoon verrot aangeleverd ofzo ? Voor zo ver ik weet heb ik er niets verkeerds mee gedaan.

Iemand hier die denkt een verklaring voor dit te hebben ?

Alvast bedankt !

Ja,
De Chinese produktiektiekwaliteit van EH is ronduit erbarmelijk te noemen. Daarnaast gaat de ontwikkeling bij EH pedalen zo snel dat ontwerpen (volgens mij) amper een goede prototype-testfase doorgaan maar meteen in groot volumeproduktie op de markt worden gemikt. Zwakke punten in het ontwerp worden daardoor dus gemist.

Pat85
29 augustus 2006, 10:26
ik weet niet wat iedereen tegen EHX pedalen heeft....ik heb er al een flinke tijd 3 van..en nog nooiet wat mee mis geweest, en het is echt niet zo dat ik ze met satijnen handschoenen behandel...heb ik gewoon geluk of wat is het?

edit:

hetzelfde geldt voor andere mensen die ik ken met ehx pedalen

paulusdeBKB
29 augustus 2006, 10:28
Ja....

(10 tkns)

Dirk_Hendrik
29 augustus 2006, 10:43
ik weet niet wat iedereen tegen EHX pedalen heeft....ik heb er al een flinke tijd 3 van..en nog nooiet wat mee mis geweest, en het is echt niet zo dat ik ze met satijnen handschoenen behandel...heb ik gewoon geluk of wat is het?

edit:

hetzelfde geldt voor andere mensen die ik ken met ehx pedalen

Ik hen niets tegen EHX pedalen. Ik vind de huidige produktiekwaliteit alléén teleurstellend laag.... tenminste, van die exemplaren die ik voor reparatie te logeren kreeg.

any
29 augustus 2006, 12:19
was hij tweedehands of nieuw?
en waarom in Duitsland? een smallclone kost hier 69 euro...
vaak gaat de bedrading los.

Crash
29 augustus 2006, 12:43
Small clone kost daar ook 69 Euro maar bij feedback moest ik 5 weken wacht voordat ik em had. En in duitsland maar een week.

Maargoed, ik heb bericht gehad van de Duitsers. Ik mag em terug sturen.

Jullie horen hier nog van
Bedankt voor de reacties.

Kim Wilson
29 augustus 2006, 12:45
En nu stuur je hem weer terug, en moet je een week of 6 wachten... :D

ponq
29 augustus 2006, 12:47
kheb een smallstone uit januari 76 en die is ook stuk! EHX is altijd al prut geweest.








(maja, ook stuk gekocht voor n tientje ;) )

zoon van Piet
29 augustus 2006, 13:21
als ik EHX aansluit, zeg ik altijd eerst een gebedje. ik heb de indruk dat het helpt...

Thijssie
29 augustus 2006, 13:35
kheb een smallstone uit januari 76 en die is ook stuk! EHX is altijd al prut geweest.

Mwoah, ik heb een Deluxe Electric Mistress, ja zo een op 220volt. Die gaat al best wat jaartjes mee en daar is nog nooit iets mis mee geweest.

Maar ja, geluk is ook met de dommen :)

ponq
29 augustus 2006, 13:40
voor de goede orde. Die smallstone heb ik stuk gekocht om op te knappen. En met n polychorus geen problemen. EHX is wat mij betreft prima.

sickpunk
29 augustus 2006, 15:58
ik heb ook al een tijdje een bassballs en een big muff... absoluut nergens last van! beter nog wil nog meer van ehx ;)

majortomtogroundcontrol
30 augustus 2006, 09:14
ik heb het ook gehad bij mij was het gewoon een kapotte patchkabel

Crash
30 augustus 2006, 18:06
En nu stuur je hem weer terug, en moet je een week of 6 wachten... :D

Emh nee. Een week is voldoende hoor. Hele goede service daaro in Duitsland. Verzendkosten worden zelfs ook nog vergoed.

robert-gitarist
30 augustus 2006, 18:22
Emh nee. Een week is voldoende hoor. Hele goede service daaro in Duitsland. Verzendkosten worden zelfs ook nog vergoed.

Kim bedoelt dat die reparatie bij EHX zelf zo lang duurd of kan duren.Tenzij die Duitsers jou een andere nieuwe terug sturen.Dan heb je hem inderdaad met een week.

Ik heb een paar oude EHX pedalen.1doet het niet(waat daar mee gebeurd is weet ik niet maar krijg hem niet werkend :( het is een Envelope Zipper) nog een oude Small Stone die het wel doet maar schakelaar niet fris is(als je hem aan doet hoor je dat erg duidelijk) en een Talk Box.En die laatste doet het prima(alleen krijg ik hem thuis niet werkende :( ) Maar inderdaad D_H heeft gelijk.Ik was laatst een Big Muff aan het uitesten en bewoog iets de kabel met gevolg een geknetter en gedoe.Blijkt achteraf dat de input van pedaal verrot is terwijl het een splinternieuwe is.NIet echt iets dat je verwacht van een nieuw pedaal.

piezo
30 augustus 2006, 19:58
als ik EHX aansluit, zeg ik altijd eerst een gebedje. ik heb de indruk dat het helpt...Echt waar? Helpt dat wel eens??? Beter dan verse bosjes bloemen, een champagne-ontbijt, massage, lieve woordjes en zwoele blikken, een dag of wat negéren en al die beproefde methoden om medewerking te krijgen?

En hoe zit het dan met de Wet Van Peer?
Dat oudere EHX-jes beter werken is toch alleen maar omdat dat de weinige exemplaren zijn die nog níet in de vullisbak zijn beland, of al meermalen zijn hersteld?

the feable
30 augustus 2006, 20:23
Dolfijn geluiden!!!!!!!!! Houden man! Niks aan doen weet je hoe vet dat is!

Kim Wilson
30 augustus 2006, 20:26
Ja, de Fender Rhodes en de Hammond waren van oorsprong ook mislukte geluiden. Moet je kijken wat daar van gekomen is!