PDA

View Full Version : behringer



jarnoo
28 augustus 2006, 23:09
ik heb een behringer top en cabinet
en bij het distoriton kanaal hoor ik een ruis als ik het volume opendraai.
bij clean hoor ik niks :???: :???:

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/4/3/7/265437.jpg

Chris Winsemius
28 augustus 2006, 23:24
Geen geluid of geen geruis? Wat ruis bij 'n scheur/lead-kanaal is vrij normaal...

jarnoo
28 augustus 2006, 23:30
bij clean hoor ik geen geruis.
maar ik weet niet of deze ruis wel normaal is, tis best luid. kzal morgen is naar de guitarcentre gaan, kijken of het aan mn snoer/gitaar ligt.
anders moet ik het cabinet daar ff mee heen nemen

wytz
28 augustus 2006, 23:57
ik zou hem inruilen tegen een bogner.....

Nrrrk
29 augustus 2006, 01:16
Clean hoor je meestal geen ruis. Als je ruis hoort bij n clean is er iets mis met je elektronica in je gitaar of je kabel oid. Die behringer zal waarschijnlijk gewoon n klote ruis geven als je m op 't overdrive kanaal hebt staan. Klinkt dat ding eigenlijk wel? Ik kan me er niks bij voorstellen eerlijk gezegd. :)

Reel Big Fish
29 augustus 2006, 01:25
Ik heb een GMX 210 en op de overdrive heb ik ook een hele vage ruis... is kennelijk normaal bij Behringer want de andere gitarist uit mn band heeft dat ook! So no worries my friend! :)

jarnoo
29 augustus 2006, 06:54
ok, dan is het goed:P

Ic3gl0vE
30 augustus 2006, 17:16
Het gros van de behringer spullen staat garant voor ruis, maak je maar geen zorgen.

Squier4ever
30 augustus 2006, 17:27
idd Bleeeeeeehringer = RUIIIIIIIIISSSSSSSSS

echt de grootste teringzooi die je maar kan hebben

Reel Big Fish
30 augustus 2006, 17:41
Daar ben ik het dan weer niet mee eens...

Squier4ever
30 augustus 2006, 21:21
ik wel, de rotzooi klinkt gewoon bagger, fake distortions, de fx (op de V-amp) gaan nog net, maar verder is het IMO grote bagger

MarkS
31 augustus 2006, 00:36
Eens of niet eens, ruis en baggergeluid staan los van elkaar. Alsof een 5150 zo heerlijk stil is. Met een potje Behringer bashen is TS niet geholpen.

Reel Big Fish
31 augustus 2006, 01:39
Precies wat MarkS zegt

Squier4ever
31 augustus 2006, 18:35
maar t is wel leuk :D:D
blijf hoe dan ook bij mijn standpunt dat behringer ruist en een baggersound heeft, lekker puh :D

Magic Bean
31 augustus 2006, 18:39
En wat zijn we weer volwassen... :D

Squier4ever
31 augustus 2006, 19:01
ja sorry hoor maar behringer geod vinden getuigt imo van weinig volwassenheid, iig op gitaargebied....

en voordat we gezeik over mijn nick krijgen:
heb door schade en schande geleerd dat squier echt niet het beste is wat je kan krijgen, hoewel het geen slechte gitaren zijn als je een beetje zoekt en evt tweakt......

GunMetalBlue
31 augustus 2006, 19:20
Blèèèèèèèèèèèhringer is idd een treffende woordspeling... Maar ik heb van behringer alleen een heeeeel klein 15W ampje gehad als beginner


ik ken het merk voor de rest niet maar dat klein ampje ruisde al, en das knap!

jacky
31 augustus 2006, 20:09
Ik zeg noise gate aan probleem opgelost.

Als er geen noise gate opzit even een Behringer noise gate (NG 7) aanschaffen.

Wel in de effect loop voor de eindtrap zetten want die bak ruis komt natuurlijk uit je pre amp

Succes

Squier4ever
31 augustus 2006, 20:23
Ik zeg noise gate aan probleem opgelost.

Als er geen noise gate opzit even een Behringer noise gate (NG 7) aanschaffen.

Wel in de effect loop voor de eindtrap zetten want die bak ruis komt natuurlijk uit je pre amp

Succes

alsof een Bleeeeeeeeehringer noisegate niet ruist :D

jacky
31 augustus 2006, 20:24
Behringer rules

Squier4ever
31 augustus 2006, 20:37
Behringer rules


ben jij van Bleeeeehringer of krijg je geld van ze ofzo?

jacky
31 augustus 2006, 21:01
Ach waar koop je voor dat geld zoveel amp ......

Tis niet mijn ding (geen buizen/geen fender)


Mischien zit er wel een noise gate in die amp want als je naar die foto kijkt lijkt het een modelling amp

Squier4ever
31 augustus 2006, 21:10
tweedehands krijg je voor het zelfde geld veel meer amp dan bleeeeeeehringer

jacky
31 augustus 2006, 21:20
tweedehands krijg je voor het zelfde geld veel meer amp dan bleeeeeeehringer

Tis gewoon de kift je wil er niet aan wat dacht je van een tweede hands vintage behringer

ponq
31 augustus 2006, 21:43
Ik heb de Behringer KX1200 PA/Keyboard amp. Prima ding voor het geld. Beoordeel een merk niet alleen op wat andere zeggen of op hun goedkoopste spullen.

Squier4ever
31 augustus 2006, 21:47
maar beeeeeeeeeeeeehringer zijn alleen maar goedkope spullen, heb ze vaak zat gehoord en IK vind het de grootste rotzooi die je maar van je geld kunt kopen, net als stagg

ponq
31 augustus 2006, 21:53
maar beeeeeeeeeeeeehringer zijn alleen maar goedkope spullen, heb ze vaak zat gehoord en IK vind het de grootste rotzooi die je maar van je geld kunt kopen, net als stagg

wordt jij betaald om Behringer af te kraken ofzo?

;)

Maar serieus, behringer is zeker niet top, maar niet iedereen wil of heeft het geld om allemaal top spul aan te schaffen. Tot op zekere hoogte levert behringer spul met een goede prijs-kwaliteitverhouding. Om eerlijk te zijn heb ik niet heel veel ervaring met Behringer trouwens. Ik heb de B2031a's (studiomonitors) een tijdje gehad en dus de kx1200 (beide voor mn gnx4).

Maar ja, ook ik warm me liever aan mn Vox ac30, als ik heeeeeel eerlijk ben...

Squier4ever
1 september 2006, 22:52
nee ik krijg er niet voor betaald, hoewel het een goed baantje voor me zou zijn :D

lekker de hele dag bleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeehringer afzeiken :D:D

Han S
1 september 2006, 23:15
Sjezus hé, wat een behringer gebash hier. Even on topic: elke versterker zal met distortion aanmerkelijk meer ruisen dan op clean omdat je veel meer gain hebt en veel compressie. De ruis van je gitaarelement en snoer zal ahw worden opgepompt en elk element ruist. Dat is dus niks om je druk over te maken.

Wat Behringer betreft: ik heb een paar Intelligates, een Composer en een ECM microfoon. Die spullen heb ik gekocht toen ik nog niet wist van het reilen en zijlen van Ulli Behringer (Ulli is een boef). Die apparatuur werkt zeer behoorlijk en dat al meer dan 10 jaar, alleen doen bij de Composer de ledbars het niet meer.

Je koopt een Behringer mengpaneeltje met ingebouwde effecten voor nog geen 100 euro en dat klinkt vrij goed.

Het slechte nieuws is dat Ulli Behringer schaamteloos het meeste jat van kleine fabrikanten en dit met goedkope componenten kopiëert en voor minder dan de helft op de markt zet. Hij heeft al een proces met Craig Mackie achter de rug en Roland is ook niet zo vrolijk van hem geworden.

Maar dat is een politieke discussie, intussen kun je redelijk goedkope en redelijk werkende spullen kopen van Ulli. Voor betere en duurzamere spullen moet je aanmerkelijk meer betalen.

Bottom line: die ruis is normaal.